**Suomi24:n keskusteluissa sinä itse vastaat viestiesi sisällöstä. Keskustelupalstoilla ja chatissa eivät päde viidakon lait, vaan viesteissä ja keskustelussa on noudatettava Suomen lakia
Lainvastaisten viestien lähettäminen voi johtaa tekemisiin virkavallan kanssa. Suomi24:llä on lain mukaan velvollisuus luovuttaa rikoksesta epäillyn kirjoittajan tunnistamistiedot poliisille Tuomiosta riippuen rangaistuksena voi olla sakkoja tai jopa vankeutta***
Hetkinen. Palvelimet sijaitsevat Ruotsissa.
Suomi24:jällä ei pitäisi olla minkäänlaista OIKEUTTA luovuttaa minkäänlaisia tunnistetietoja SUOMEN poliisille. Suomen poliisi voi halutessaan tehdä tutkintapyynnön Ruotsin kolleegoilleen.
Ruotsin poliisi käyttää harkintaansa luovutetaanko tunnistetietoja.
Näin siis pitäisi mennä. Jos käytäntö on jokin muu rikotaan siinä varmasti Ruotsin yksityisyyttä suojelevia lakeja ja varmasti montaa muutakin pykälää.
Käsitykseni mukaan Ruotsissa ei luovuteta ip-osoitetietoja kuin vakavissa rikoksissa, joita ovat käytännössä rikokset joista voi saada 2v vankeus tuomion.
Noudata lakia ohjeesta saa selkeästi käsityksen, että kyseessä on vain ja ainoastaan Suomen lainsäädäntö.
Osaako seriffi vastata asiaan.
EFFI varmasti osaa..
mitä tämä tarkoittaa
7
1395
Vastaukset
- osoittaa
että ylläpitäjä on Suomalainen. Ei siihen voi turvata että serveri on Ruotsissa. Kannattaa ottaa han vakavasti tämän foorumin keskustelusiisteys. Kuuluhan se perussivistykseenkin käyttäytyä hyvin.
Oletko nyt hakemaasa selkänojaa itsellesi siitä että Ruotsista ei luovuteta tuetoja? Ylläpitäjällä on aina poliisin pyynnöstä annettava ne tiedot. Laki siitä tuli voimaan jokunen vuosi sitten.- calling id ?
En ole hakemassa minkäänlaista selkänojaa itselleni.
Enemmän olen huolissani sananvapauden rajoittamisesta yleisesti. Tällä foorumilla näkee jos jonkinlaista "uhittelua" herjauskanteiden varjolla.
Käsitykseni mukaan Suomi24 palvelun omistaa Eniro, joka on "monikanssallinen" yritys. Palvelimet sijaitsevat fyysisesti Ruotsissa.
Palvelinten lokitiedot ovat siis Ruotsin lakien alaisia. Mikäli lokitietoja toimitetaan Ruotsin viranomaisten ohi suoraan Suomen viranomaisille tässä sivuutetaan mahdollisesti Ruotsin lait.
Kärjistetty Esimerkki.
Rahoituslaitos perustaa tytäryhtiön vahvasti korruptoituneeseen maahan. Maan lainsäädännön mukaan poliisilla on oikeus saada kaikki pyytämänsä tiedot yritykseltä. Yrityksen paikalliset työntekijät toimittavat Suomen lakien vastaisesti asiakkaidensa(myös suomalaisten) tilitiedot/luottokorttinumerot poliisille.
Rahoituslaitoksen palvelin sijaitsee Suomessa.
Uskotko, että yritys toimisi oikein ja Suomen lakien mukaisesti luovuttaessaan asiakkaidensa
tilitiedot Suomen lain vastaisesti toisen maan viranomaisille ?
- juttuja
*Perättömien tietojen esittäminen paikallisradion toimitusjohtajasta vei kajaanilaisen miehen oikeuteen. Suomi24:n keskustelupalstoille kirjoittamissa viesteissään mies nimitteli ja mustamaalasi toimitusjohtajaa mm. väittämällä tämän jättäneen palkkoja maksamatta.
Halventavat viestit olivat keskustelupalstalla vain pari päivää ennen kuin ylläpito poisti ne.
Kajaanin käräjäoikeus tuomitsi miehen maksamaan sakkoja, oikeudenkäyntikuluja sekä korvauksia henkisistä kärsimyksistä miltei 3000 euroa.
Kunnianloukkaustuomiona kyseinen tapaus ei ole ainutkertainen. Mm. vuonna 2003 Vapaa-ajattelijoiden liiton toimiston- ja taloudenhoitaja tuomittiin johtajansa herjaamisesta keskustelupalstoilla yhteensä yli 1000 euron sakkoihin.*- U r p o
Joutuuko kahvilanpitäjä lusimaan ?
Suomi24 ylläpito sijaitsee Turussa ja Espoossa ja tekniikka Tukholmassa
Tässä linkki Suomi24 ylläpidon galleria sivulle
http://galleria.suomi24.fi/S24yll%E4pito- sekundäärinen ?
Työntekijöiden lokaatio tuskin vaikuttaa lainsäädännöllisiin asioihin mitä tulee itse palvelimelta luovutettaviin tietoihin.
Esimerkkinä vaikka
piratebay joka hostataan Tanskasta, mutta ylläpidetään Ruotsista. Palvelu on Tanskan lainsäädännön alainen. - esimerkkiin
sekundäärinen ? kirjoitti:
Työntekijöiden lokaatio tuskin vaikuttaa lainsäädännöllisiin asioihin mitä tulee itse palvelimelta luovutettaviin tietoihin.
Esimerkkinä vaikka
piratebay joka hostataan Tanskasta, mutta ylläpidetään Ruotsista. Palvelu on Tanskan lainsäädännön alainen.Piratebayn palvelimet toimivat siis Hollannissa ja ovat Hollannin lainsäädännön alaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312122Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101798Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601396Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171048- 581015
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15980- 70832
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42824