Hain seurakunnalle töihin

vesitomu

Näin on, alustava
työpaikkahaastattelukin oli jo.

Työnantaja vaikutti oikein mukavalta; hän kysyi että mitä vastaan jos esim. lapsi tulee kysymään minulta että minkälainen jumala esim. siellä keskuksella (jossa työskentelisin nuorten kanssa, ja joka siis tunnustaa evlut. oppeja) vaikuttaa ja on, ja vastasin rehtinä pojuna että ei minulla olisi mitään suoria vastauksia antaa, ja että olen itse uskonnollisesti ja ideologisesti sitoutumaton; asiaa voisi esim. pohtia lapsen kanssa yhdessä, ja sit se oli sillälailla että "aivan niin! Olen täysin samaa mieltä!" ja sitten hän vielä kehui kuinka mukava poika olen.

Jäi sellainen kuva, että heppu on aika suvaitsevainen, vaikken paikkaa saisikaan,
halusi jokatapauksessa puhelinhaastattelun jälkeen nähdä lärvitauluni vielä.
Tein kuitenkin selväksi että kannatan itse uskontojen tasa-arvoa ja olen itse uskontokuntiin sitoutumaton, suhtautuminen oli "siltikin" hyvin positiivinen.

16

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -DW-

Eivätpä kaikki papitkaan oikeasti uskossa ole, joten mitäpä ihmeellistä tuossa loppujen lopuksi on.

Itse harkitsin kanssa aikoinaan kesätyöpaikkaa seurakunnalta. Mutta koska en pitänyt itseäni tarpeeksi hyvänä valehtelijana, menin kesäksi töihin käytettyjen autojen kauppaan.

• vesitomu

"Eivätpä kaikki papitkaan oikeasti uskossa ole"

no mutta tuskinpa he sanovat sitä työhaastattelussa :D

Minua itseäni lähinnä
        ihmetytti työnantajan
        mukavan vapaamielinen asenne, vaikka en papiksi olekaan pyrkimässä, kesätöihin vaan.

"Mutta koska en pitänyt itseäni tarpeeksi hyvänä valehtelijana,"

sepä olikin juttuni pointti,
        ettei tarvinnut valehdella =)

Ei siinä mitään ihmeellistä ole, minun mielestäni
        jotkut "umpiluterilaiset" vaan saisivat ottaa mallia kyseisen henkilön terveen avoimesta asenteesta.

• varmaankin

hyvin pitämään pokkaa kesäduunissas :)

• -DW-
        vesitomu kirjoitti:

"Eivätpä kaikki papitkaan oikeasti uskossa ole"

no mutta tuskinpa he sanovat sitä työhaastattelussa :D

Minua itseäni lähinnä
        ihmetytti työnantajan
        mukavan vapaamielinen asenne, vaikka en papiksi olekaan pyrkimässä, kesätöihin vaan.

"Mutta koska en pitänyt itseäni tarpeeksi hyvänä valehtelijana,"

sepä olikin juttuni pointti,
        ettei tarvinnut valehdella =)

Ei siinä mitään ihmeellistä ole, minun mielestäni
        jotkut "umpiluterilaiset" vaan saisivat ottaa mallia kyseisen henkilön terveen avoimesta asenteesta.

>>Minua itseäni lähinnä
        ihmetytti työnantajan
        mukavan vapaamielinen asenne, vaikka en papiksi olekaan pyrkimässä, kesätöihin vaan.>Ei siinä mitään ihmeellistä ole, minun mielestäni

• vesitomu
        varmaankin kirjoitti:

hyvin pitämään pokkaa kesäduunissas :)

Koetan (aina onnistumatta kuitenkaan, vaikka ihan selkeä huumori pitää kyllä erottaa pilkasta) pidättäytyä sisäisestikin suhtautumasta pilkallisesti ihmisten uskomuksiin,
        ja yleensä ei ole ongelmaa, mutta
        kerran eräissä new age juhlissa, kaikki ne
        puheet sadetikkujen ja kristallikallojen
        tieteellisesti tutkituista ja todistetuista ominaisuuksista, ja kaikenlisäksi omahyväisyys tästä laajasta salatietämyksestä saivat kyllä suupieleni hieman tahtomattani nykimään.

• on.
        vesitomu kirjoitti:

Koetan (aina onnistumatta kuitenkaan, vaikka ihan selkeä huumori pitää kyllä erottaa pilkasta) pidättäytyä sisäisestikin suhtautumasta pilkallisesti ihmisten uskomuksiin,
        ja yleensä ei ole ongelmaa, mutta
        kerran eräissä new age juhlissa, kaikki ne
        puheet sadetikkujen ja kristallikallojen
        tieteellisesti tutkituista ja todistetuista ominaisuuksista, ja kaikenlisäksi omahyväisyys tästä laajasta salatietämyksestä saivat kyllä suupieleni hieman tahtomattani nykimään.

sen verran itsesuojeluvaistoa, että jätän suosiolla new age juhlat väliin. mutta ymmärrän täysin, jos suupielesi hieman tahdostariippumatonta liikuntaa pippaloissa harastivat.

• Umpiluterilainen

...valehtelit meille.

• vesitomu

Valehtelin häh mitä, mistä asiasta?
        No, kaiketi haluat vain tulkita asian niin, että valehtelin, mikä sitten onkaan motiivisi.
        En ala sinua vakuuttelemaan sen enempiä, kuin että en valehdellut =/
        Olikohan nyt kyseessä väärinymmärrys?

• saat kenkää.

Itse olin Karkun seurakunnassa työharjoittelussa ja sain kenkää vain sen takia, että en kuulunut kirkkoon. Asia painettii villaisella, kunhan minut oli ensin asianmukaisesti lahjottu :)

• Atte Ateisti

Mitä paikkaa hait?

Veljeni on ollut hautausmaapuolella kesätöissä ruohonleikkurilla ajelemassa.

Kyseltiinköhän siihen hommaan tuota samaa?

• vesitomu

seurakunnan nuorisotyön kesäkodin paikkaa.
        kaikenlaista hommaa. asiakastyötä kiinteistönhoiteluakin. Olisi muuten ihan letkeä palkka kyseisessä kesätyöläiselle, n. 1500e / kk.

• Kössönöm
        vesitomu kirjoitti:

seurakunnan nuorisotyön kesäkodin paikkaa.
        kaikenlaista hommaa. asiakastyötä kiinteistönhoiteluakin. Olisi muuten ihan letkeä palkka kyseisessä kesätyöläiselle, n. 1500e / kk.

Ev.lut.nettisivuston sivuston työnhakulomakkeessa on pakollisena täytettävänä kohtana kuuluuko kirkkoon. Joskus aikoinaan kun hain kesähommia hautausmaalle, niin se tyssäsi jo puhelimessa siihen, että oli eronnut kirkosta.

• vesitomu
        Kössönöm kirjoitti:

Ev.lut.nettisivuston sivuston työnhakulomakkeessa on pakollisena täytettävänä kohtana kuuluuko kirkkoon. Joskus aikoinaan kun hain kesähommia hautausmaalle, niin se tyssäsi jo puhelimessa siihen, että oli eronnut kirkosta.

enpä kuulu.

en tosin ole eronnutkaan, en ole kuulunut uskontokuntiin.

tuossahan tuon näkee, että miten käy. voin sitten raporteerata, jos siihen tyssää.

ei minulta kysytty kuulunko kirkkoon, vaan mitä vastaisin tietyssä tilanteessa, mikä oli mielestäni ensinnäkin paljon parempi ja käytännönläheisempi kysymys, osoittaa mielestäni jo sisällöllistä ajattelua eikä ulkokohtaista tuijottamista esim. siihen löytyykö nimi jostakin paperiläpyskästä, mikä on täysin naurettava kriteeri =/ työnantaja korosti juuri olevansa samaa mieltä siitä, että valmiita vastauksia ei ole.

saas nähdä miten livehaastattelussa menee.

• Kössönöm
        vesitomu kirjoitti:

enpä kuulu.

en tosin ole eronnutkaan, en ole kuulunut uskontokuntiin.

tuossahan tuon näkee, että miten käy. voin sitten raporteerata, jos siihen tyssää.

ei minulta kysytty kuulunko kirkkoon, vaan mitä vastaisin tietyssä tilanteessa, mikä oli mielestäni ensinnäkin paljon parempi ja käytännönläheisempi kysymys, osoittaa mielestäni jo sisällöllistä ajattelua eikä ulkokohtaista tuijottamista esim. siihen löytyykö nimi jostakin paperiläpyskästä, mikä on täysin naurettava kriteeri =/ työnantaja korosti juuri olevansa samaa mieltä siitä, että valmiita vastauksia ei ole.

saas nähdä miten livehaastattelussa menee.

tai sitten se on tosiaan siitä kiinni, minkälainen tyyppi on ottamassa töihin.

Minulta kysyttiin silloin ihan ensimmäiseksi, että kuulunko kirkkoon. Ja sanoi sitten vielä, että heille ei pääse töihin jos ei kuulu kirkkoon.

Mutta toivon että pääset töihin. Siis hautausmaalleko hait? Luultavasti ensi kesänä sataa miltei joka päivä. Heh.

• vesitomu
        Kössönöm kirjoitti:

tai sitten se on tosiaan siitä kiinni, minkälainen tyyppi on ottamassa töihin.

Minulta kysyttiin silloin ihan ensimmäiseksi, että kuulunko kirkkoon. Ja sanoi sitten vielä, että heille ei pääse töihin jos ei kuulu kirkkoon.

Mutta toivon että pääset töihin. Siis hautausmaalleko hait? Luultavasti ensi kesänä sataa miltei joka päivä. Heh.

seurakunnan nuorisotyön kesäkoti, asiakaspalvelu kiinteistöhuolto. heh, no samaa toivon itsekin =P

• varo vaan. Heti, kun menet töihin, alkaa armoton aivopesu. Näen sen jo "sieluni" silmin. Ei vaineskaan. Tuo on sitä uutta Jesse diggaa sua-linjaa...tai sitten ei :)

Onnea kesätöihin ja rutkasti työniloa :DDDDDDDDDD
      Ei srk hassumpi työnantaja ole. (Palkat tulee suhtkoht säännöllisesti:). Itse olin nuorena viisi kesää kokkailemassa ja siivoamassa rippilasten sotkuja. Aika meni sukkelaan luonnonkauniissa maisemissa järven rannalla. Viimeinen kesä tuntui jo lomalta, vaikka töitäkin tuli tehtyä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      413
      9112
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3710
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2173
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1367
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1125
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1095
    9. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      108
      1084
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55