Tuure Lehen - isänmaan ystävä

Sikari Sakari

Yksi merkittävimmistä suomalaisen työläisen ja talonpojan vapautta puolustaneista henkilöistä, Tuure Lehen, on jäänyt historiassa liian vähäiselle huomiolle.
Tuure Lehen taisteli Suomessa työväen puolella vuonna 1918 ja oli merkittävässä roolissa SKP:n perustamisen yhteydessä, yhdessä O.W.Kuusisen kanssa. Maanpaossa eläessään hän toimi mm. pitkiä aikoja armeijan leivissä, mutta myös kirjailijana, filosofina ja jopa Petroskoin yliopiston rehtorina. Jonkin aikaa hän taisteli myös Espanjassa Francon fasisteja vastaan. Hänet nimitettiin Suomen Kansantasavallan sisäministeriksi joulukuussa 1939.
Palatessaan maanpaosta hän toimi alussa aktiivisesti päivänpolitiikassa, mutta jätti sen sittemmin toisille ja keskittyi viljelemään marxilaista filosofiaa tiedonjanoisille. Vappuna 1971 Suomen Yleisradio näytti hänestä ylistävän TV-dokumentin, jossa hän haastattelussaan kertoi seikkaperäisesti niistä vaikeuksista,joita hän pitkällä työväen asiaa ajaneella urallaan sai kohdata.
Tuure Lehen kuoli arvostettuna Suomen sankarina Helsingissä 1976.

44

4857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkoinen kuolema

      Tuure Lehen oli yksi suurista maanpettureista. Sen osoittaa jo jäsenyys Kuusisen hallituksessa. Ylistävä dikumnetti keroo vain, miten alas tv:ssäkin voidaan mennä.

      • Sikari Sakari

        Suomen Kansantasavallan hallituksen manifestissa Suomen kansalle on selkeä Lehenin kynänjälki niissä kohdissa, joissa vaaditaan mm. Itä-Karjalan liittämistä Suomeen kuin myös Suomen pysyttäytymisessä itsenäisenä kansantasavaltana Neuvostoliiton ulkopuolella. Sotahullut valkoisen hallituksen ministerit, Erkko ja kumppanit, toimivat faktisesti näitä molempia tavoitteita vastaan.


      • Valkoinen kuolema
        Sikari Sakari kirjoitti:

        Suomen Kansantasavallan hallituksen manifestissa Suomen kansalle on selkeä Lehenin kynänjälki niissä kohdissa, joissa vaaditaan mm. Itä-Karjalan liittämistä Suomeen kuin myös Suomen pysyttäytymisessä itsenäisenä kansantasavaltana Neuvostoliiton ulkopuolella. Sotahullut valkoisen hallituksen ministerit, Erkko ja kumppanit, toimivat faktisesti näitä molempia tavoitteita vastaan.

        Totta on. Stalinin tarkoitus oli muodostaa sosialistinen Suur-Suomi Jäämereltä Pohjanlahdelle. Tyhmät suomalaiset eivät vain tajunneet ajatuksen suuruutta.Sitä ei haudattu Kuusisen hallituksen mukana, vaan 30.3. 1940 NL:n Korkein Neuvosto perusti Sosialistisen suomalais-karjalaisen Neuvostotasavallan. Siihen liitettiin Suomesta Moskovan rauhassa otetut alueet, valitettavsti vailla asukkaita. Tarkoitus oli ottaa Talvisota uusiksi syksyllä 1940, mutta Saksa esti sen omista syistään.

        Jos NL olisi kesällä 1944 onnistunut suunnitelmissaan, eläisimme nyt Suur-Suomessa, joss murheena ei olisi Karjalan saaminen takaisin, vaan lähinnä ruotsinkielisten pohjalaisten paluu lännestä maanpaosta sekä Siperiasta ja Jäämeren rannikoilta kotiseudulleen venäläisen väestön sekaan.

        Tämä SSKNT nimittäin lakkautettiin vasta 1956 ja tilalle tuli Karjalan autonominen neuvostotasavalta, joka kuului Venäjän federaatioon. Siihen asti meillä siis oli avoin syli Kremlissä.

        Sinänsä vahinko, ettei Lehenin suunnitelma onnistunut.Olisimme nyt todellinen Pohjolan suurvalta. Ryssiäkin olisi ehkä pari miljoonaa.


      • Pussinperä
        Sikari Sakari kirjoitti:

        Suomen Kansantasavallan hallituksen manifestissa Suomen kansalle on selkeä Lehenin kynänjälki niissä kohdissa, joissa vaaditaan mm. Itä-Karjalan liittämistä Suomeen kuin myös Suomen pysyttäytymisessä itsenäisenä kansantasavaltana Neuvostoliiton ulkopuolella. Sotahullut valkoisen hallituksen ministerit, Erkko ja kumppanit, toimivat faktisesti näitä molempia tavoitteita vastaan.

        Moskovan kapina akatemian oppilas. Hertta Kuusisen ensimmäinen mies. Otto Ville Kuusisen Kominterissä toiminut kapinaterrorin ja taktiikan asiantuntija.
        Hän oli koulutettu tekemään nimenomaan kapinoita ja valmistelemaan niitä.
        Hän kirjoitti useita kirjoja kapinan valmisteluista joissa hän neuvoi kädestä pitäen kuinka teollisuuden ja talonpoikain sekä siirtomaaseutujen kansojen on noustava kapinaan. Kirjat hän kirjoitti Alfred Langerin nimellä. Hän liikkui 20- ja 30- luvuilla paljon Saksassa ja Keski-Euroopassa opettamassa noita jaloja taitoja.
        Myös Moskovan ja Leningradin kommunistikouluissa hän opetti kapinaterroria ja taktiikkaa.
        Espanjan sisällissotaan Komintern lähetti Lehenin järjestämään erityistä NL:n GPU:n mallinen salainen poliisi, ja Francon alueelle hän oli järjestämässä sisäisiä levottomuuksia ja kapinoita.


      • Lehenin
        Pussinperä kirjoitti:

        Moskovan kapina akatemian oppilas. Hertta Kuusisen ensimmäinen mies. Otto Ville Kuusisen Kominterissä toiminut kapinaterrorin ja taktiikan asiantuntija.
        Hän oli koulutettu tekemään nimenomaan kapinoita ja valmistelemaan niitä.
        Hän kirjoitti useita kirjoja kapinan valmisteluista joissa hän neuvoi kädestä pitäen kuinka teollisuuden ja talonpoikain sekä siirtomaaseutujen kansojen on noustava kapinaan. Kirjat hän kirjoitti Alfred Langerin nimellä. Hän liikkui 20- ja 30- luvuilla paljon Saksassa ja Keski-Euroopassa opettamassa noita jaloja taitoja.
        Myös Moskovan ja Leningradin kommunistikouluissa hän opetti kapinaterroria ja taktiikkaa.
        Espanjan sisällissotaan Komintern lähetti Lehenin järjestämään erityistä NL:n GPU:n mallinen salainen poliisi, ja Francon alueelle hän oli järjestämässä sisäisiä levottomuuksia ja kapinoita.

        tai mikä hänen oikea nimensä olikaan. NKVD:n likvidoinnilta tuon Espanjan sodan ansiosta. Hänellä oli kuulemma tapana arvostella itseänsä Stalinia.


    • 796

      ELÄKÖÖN TUURE LEHEN! - Suomen Kansanvaltaisen Hallituksen sisäasianministeri - merkittävä kulttuurihenkilö, filosofi, lehtimies ym. ym.!

      Kansanvaltaisen Hallituksen muisto elää ikuisesti sydämissämme!

      • Anonyymi00026

        ” Kansanvaltaisen Hallituksen muisto elää ikuisesti sydämissämme!”

        Hyi hitto! Toki maanpettureiden klaani muistetaan, mutta eiu suinkaan ’sydämissämmne”!


    • Lehen oli

      maanpetturi ja siinäkin vain kakkossarjaa.

      • voe voe

        Lauri Törni olikin maapetospuolen ykkössarjaa


      • Ei todella
        voe voe kirjoitti:

        Lauri Törni olikin maapetospuolen ykkössarjaa

        Törni lähti Saksan riveihin taistelemaan kommunisteja vastaan.

        Kyllä petturien ykkössarjaa olivat ne vovoen hengenheimolaiset, jotka taistelivat Suomea vastaan NL:n riveissä.


      • voe voe
        Ei todella kirjoitti:

        Törni lähti Saksan riveihin taistelemaan kommunisteja vastaan.

        Kyllä petturien ykkössarjaa olivat ne vovoen hengenheimolaiset, jotka taistelivat Suomea vastaan NL:n riveissä.

        Suomen oikeustuomioistuimen mukaan lauri "maanpetturi" törni oli maanpetospuolen ykkössarjaa.


      • Anonyymi
        voe voe kirjoitti:

        Suomen oikeustuomioistuimen mukaan lauri "maanpetturi" törni oli maanpetospuolen ykkössarjaa.

        Törni oikeudessa tuomittu maanpetturi, loikkasi vihollisen riveihin sotatilanteessa. Liittyi SS-natseihin Saksassa vain saadakseen toteuttaa väkivaltaisia kieroutumiaan vailla mitään ideologiaa. Samoin lähihistorian suurimpaan kansanmurhaan Vietnamissa.


    • Luvatta Suomeen

      Eräiden tietojen mukaan tämä Lehen tuli maahan vähän ennen Talvisotaa luvatta laskuvarjolla. Löytyisikö kaikkitietävältä Suomi24:n lukijakunnalta lisätietoja tästä tapauksesta?

    • Tässä googlea

      Talvisodan aikaan Lehén toimi Terijoen nukkehallituksen sisäministerinä. Sen jälkeen hän siirtyi takaisin yliopistomaailmaan 1940 Petroskoin yliopiston ensimmäisenä rehtorina.[1] Lehénille jäi aikaa paneutua myös teoreettisiin kysymyksiin. Jatkosodan aikaan eversti Lehén toimi rintamalehden Sotilaan ääni päätoimittajana.[1]

      Eiköhän ne laskuvarjohypyt kuulu kommunistien tarinoihin, kutenmuutkin perättömät jutut Lehenin sankariteoista.

    • jurassicjuri

      Aivan tyhjäpää ja merkityksetön pikkurikollinen kaikkiaan tämä Lehen!

    • me sepotellaan

      jee jee

    • Arvo "Poika" Tuominen kirjoittaa Lehénistä kirjassaan "Kremlin kellot". Hän kuvaa Lehénin ammattivallankumouksellisena, suunsoittajana ja juoppona. Teos kuvaa aikaa 1930-luvulla. Se on kirjoitettu 1950-luvulla, jolloin sekä Tuominen että Lehén olivat Suomessa. Tuominen pohdiskelee, mitä tekemistä Lehénillä Suomessa oli, ja päätyy toteamaan, että kai tämä oli ammattiaan harjoittamassa.

    • punikin poika

      yksi iljettävimmistä ja raukkamaisimmista omien suomalaiskommunistien teloittajista. Häikäilemätön opportunisti. Itsensä ystävä !

    • Anonyymi

      Tuure Lehen oli maanpetturi. Ei ansaitse muuta kuin halveksunnan. Oli Terijoen nukkehallituksessa ajamassa Suomen miehitystä.

    • Lehen oli maanpetturi ja olisi kuulunut penkkaa vasten.

    • Anonyymi

      Stallareilla ei löydy näitä limanuljaskoja kummempia ”sankareita”!

    • Anonyymi

      ” Tuure Lehen - isänmaan ystävä”

      Se ”isänmaa” ei kuitenkaan ollut Suomi kuten ei yleensäkään stallareilla!

    • Anonyymi00022

      Hirvittävä ihminen joka teki elämäntyönsä Suomen tuhoamiseksi.
      On käsittämätön häpeä, että tämän mm. Terijoen hallituksen sisäministerin annettiin muuttaa Suomeen ja elää ja kuolla täällä turvassa.

      O.W. Kuusiselle Suomi ei koskaan antanut anteeksi, eikä häntä päästetty edes käymään Suomessa monista pyynnöistään huolimatta.

      Leheninkin olisi kuulunut nautti työnsä hedelmistä Neuvostoliitossa.
      Yksinkertaisias, tavallisia, melko viattomia, suomen kommunisteja teloitettiin kymmenin tuhansin Stalinin vainoissa, mutta Lehenin kaltaiset julmat ja toimeliaat niistä selvisivät, koska hän oli hirmuhallinnon hyödyllinen jäsen ja turvallisuuspalvelu GUGB:n upseeri. Paljon pitkäikäisempi ja verisempi kuin Gestapo.
      Käykää Malmin hautausmaalla katsomassa häpeärinkiä. Onneksi kivet katsovat toisiaan ja kaltaisiaan.

      • Anonyymi00023

        "Yksinkertaisias, tavallisia, melko viattomia, suomen kommunisteja teloitettiin kymmenin tuhansin Stalinin vainoissa,"

        Höpö höpö:

        Tuoreen suomalaistutkimuksen mukaan Stalinin vainoissa tuomittiin vähintään 6200 suomalaista, joista yli 4700 teloitettiin.
        Tutkijoiden mukaan luku on merkittävä, sillä se kattaa yli viidenneksen Neuvostoliitossa olleista Suomen kansalaisista.
        Aiemmat arviot suomalaisten määristä ovat olleet varsin epäselviä.
        Uusi tutkimus määrittelee Stalinin vainot vuosien 1937–1938 suureksi terroriksi, joka oli äärimmäisen suunnitelmallista ja kylmäveristä, kiintiöihin perustuvaa väkivaltaa. Siinä sadat tuhannet ihmiset oli tarkoitus tappaa.
        Kansallisarkiston laaja tutkimushanke on selvittänyt ensimmäistä kertaa luotettavasti, kuinka monta Suomen kansalaista ja entistä kansalaista tuomittiin Neuvostoliiton diktaattorin Josif Stalinin käynnistämissä vainoissa vuosina 1937–1938. Hankkeen lähdeaineistojen perusteella on laskettu, että niin sanotussa suuressa terrorissa tuomittiin ainakin 6 200 suomalaista, joista reilut 4 700 teloitettiin.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        "Yksinkertaisias, tavallisia, melko viattomia, suomen kommunisteja teloitettiin kymmenin tuhansin Stalinin vainoissa,"

        Höpö höpö:

        Tuoreen suomalaistutkimuksen mukaan Stalinin vainoissa tuomittiin vähintään 6200 suomalaista, joista yli 4700 teloitettiin.
        Tutkijoiden mukaan luku on merkittävä, sillä se kattaa yli viidenneksen Neuvostoliitossa olleista Suomen kansalaisista.
        Aiemmat arviot suomalaisten määristä ovat olleet varsin epäselviä.
        Uusi tutkimus määrittelee Stalinin vainot vuosien 1937–1938 suureksi terroriksi, joka oli äärimmäisen suunnitelmallista ja kylmäveristä, kiintiöihin perustuvaa väkivaltaa. Siinä sadat tuhannet ihmiset oli tarkoitus tappaa.
        Kansallisarkiston laaja tutkimushanke on selvittänyt ensimmäistä kertaa luotettavasti, kuinka monta Suomen kansalaista ja entistä kansalaista tuomittiin Neuvostoliiton diktaattorin Josif Stalinin käynnistämissä vainoissa vuosina 1937–1938. Hankkeen lähdeaineistojen perusteella on laskettu, että niin sanotussa suuressa terrorissa tuomittiin ainakin 6 200 suomalaista, joista reilut 4 700 teloitettiin.

        ” Hankkeen lähdeaineistojen perusteella on laskettu, että niin sanotussa suuressa terrorissa tuomittiin ainakin 6 200 suomalaista, joista reilut 4 700 teloitettiin.”

        Tekoälyn mukaan luku on PALJON suurempi eli 15.000-25.000! Ei. Ihme, että stallari VIHAA tekoälyä!

        Tiedon voi kuka hyvänsä tarkistaa kyselyllä: ”Stalinin vainot…suomalaiset”!


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        ” Hankkeen lähdeaineistojen perusteella on laskettu, että niin sanotussa suuressa terrorissa tuomittiin ainakin 6 200 suomalaista, joista reilut 4 700 teloitettiin.”

        Tekoälyn mukaan luku on PALJON suurempi eli 15.000-25.000! Ei. Ihme, että stallari VIHAA tekoälyä!

        Tiedon voi kuka hyvänsä tarkistaa kyselyllä: ”Stalinin vainot…suomalaiset”!

        Stalinia voimme toki me suomalaiset kiittää siitä, että hän tuntuvasti laimensi suomalaisten punaisten väriä murhaamalla tuhansia suomalaisia tulipunaisia kansalaisia!


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        ” Hankkeen lähdeaineistojen perusteella on laskettu, että niin sanotussa suuressa terrorissa tuomittiin ainakin 6 200 suomalaista, joista reilut 4 700 teloitettiin.”

        Tekoälyn mukaan luku on PALJON suurempi eli 15.000-25.000! Ei. Ihme, että stallari VIHAA tekoälyä!

        Tiedon voi kuka hyvänsä tarkistaa kyselyllä: ”Stalinin vainot…suomalaiset”!

        "Tekoälyn mukaan luku on PALJON suurempi eli 15.000-25.000!"

        Hahaha pöhveIin infantiili on tyhmä kuin saapas😁

        Kyllä se keksitty luku on edelleen keksitty luku vaikka pöhveIi sen tekoälyn löytämänä esitteleekin😂

        PöhveIi on sen verran verenhimoinen otus, ettei sille kelpaa Presidentti Sauli Niinistön aloitteesta tehty Valtioneuvoston Kanslian julkaisu, mikä on suomalaisten tutkijoiden länsimaisten menetelmien mukaan tekemä, ts. se perustuu todisteisiin😜


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Stalinia voimme toki me suomalaiset kiittää siitä, että hän tuntuvasti laimensi suomalaisten punaisten väriä murhaamalla tuhansia suomalaisia tulipunaisia kansalaisia!

        Hehehe pöhveIissä yhdistyy tyhmyys ja suunnaton verenhimo tyypilliseen venäläiseen tapaan😃🤣😂


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        ” Hankkeen lähdeaineistojen perusteella on laskettu, että niin sanotussa suuressa terrorissa tuomittiin ainakin 6 200 suomalaista, joista reilut 4 700 teloitettiin.”

        Tekoälyn mukaan luku on PALJON suurempi eli 15.000-25.000! Ei. Ihme, että stallari VIHAA tekoälyä!

        Tiedon voi kuka hyvänsä tarkistaa kyselyllä: ”Stalinin vainot…suomalaiset”!

        Hahahaha pöhveIi vihaa suomalaisia akateemisia tutkijoita, koska nämä ovat koulutettuja ja älykkäitä, toisin kuin elämänkoululainen pöhveIi itse, siksi tämä infantiili ei pysty hyväksymään länsimaista todisteisiin perustuvaa tutkimusta😂🤣😁


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        "Tekoälyn mukaan luku on PALJON suurempi eli 15.000-25.000!"

        Hahaha pöhveIin infantiili on tyhmä kuin saapas😁

        Kyllä se keksitty luku on edelleen keksitty luku vaikka pöhveIi sen tekoälyn löytämänä esitteleekin😂

        PöhveIi on sen verran verenhimoinen otus, ettei sille kelpaa Presidentti Sauli Niinistön aloitteesta tehty Valtioneuvoston Kanslian julkaisu, mikä on suomalaisten tutkijoiden länsimaisten menetelmien mukaan tekemä, ts. se perustuu todisteisiin😜

        OLETKO TÄYDELLINEN IDIOOTTI? Kun keskustelemme siitä, mikä uhrilukumäärä on todellinen ja mahdollisimman oikea niin tyhmä venäläinen trolli sekoittaa historiallisen totuuden muka ”inhimillisyyteen”

        Tuolla logiikalla jos minä kiistän 2. MS:n puna-armeijan väitetyt tappiot 14,6 miljoonaa miestä (=kolmen venäläisen historioitsijan kertoma) ja väitän, että tappioita oli 0 kpl niin minä olen ”inhimillinen enkä verenhimoinen”?

        Oletin, että historiallinen totuus on todellinen arvo jopa Tiltulle, mutta eipä ole tyhmyydellä mitään rajaa!


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        OLETKO TÄYDELLINEN IDIOOTTI? Kun keskustelemme siitä, mikä uhrilukumäärä on todellinen ja mahdollisimman oikea niin tyhmä venäläinen trolli sekoittaa historiallisen totuuden muka ”inhimillisyyteen”

        Tuolla logiikalla jos minä kiistän 2. MS:n puna-armeijan väitetyt tappiot 14,6 miljoonaa miestä (=kolmen venäläisen historioitsijan kertoma) ja väitän, että tappioita oli 0 kpl niin minä olen ”inhimillinen enkä verenhimoinen”?

        Oletin, että historiallinen totuus on todellinen arvo jopa Tiltulle, mutta eipä ole tyhmyydellä mitään rajaa!

        Hahahaha mitäs se venäjän homppeli taas länkyttää?

        Venäläisenä et näytä edes ymmärtävän mitä tarkoittaa TODELLINEN😂

        SE kun perustuu TODISTEISIIN, eikä sinun venäläisen homppelin KEKSITTYIHIN LUKUIHIN😜

        PöhveIi on sen verran verenhimoinen otus, ettei sille kelpaa Presidentti Sauli Niinistön aloitteesta tehty Valtioneuvoston Kanslian julkaisu, mikä on suomalaisten tutkijoiden länsimaisten menetelmien mukaan tekemä, ts. se perustuu todisteisiin😜🤣😂


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        OLETKO TÄYDELLINEN IDIOOTTI? Kun keskustelemme siitä, mikä uhrilukumäärä on todellinen ja mahdollisimman oikea niin tyhmä venäläinen trolli sekoittaa historiallisen totuuden muka ”inhimillisyyteen”

        Tuolla logiikalla jos minä kiistän 2. MS:n puna-armeijan väitetyt tappiot 14,6 miljoonaa miestä (=kolmen venäläisen historioitsijan kertoma) ja väitän, että tappioita oli 0 kpl niin minä olen ”inhimillinen enkä verenhimoinen”?

        Oletin, että historiallinen totuus on todellinen arvo jopa Tiltulle, mutta eipä ole tyhmyydellä mitään rajaa!

        Hahaha pöhvII on Zhdanovin poka, eli venäläinen homppeli , ja se on HISTORIALLINEN TOTUUS😃🤣😂


    • Anonyymi00025

      Saattaa se Lehenin haamua hiukan kyrsiä tietäessään Neuvostoliiton tehneen itsemurhan.

      • Anonyymi00028

        Suomi hävisi sodat, mutta voitti sitä seuranneen rauhan. Me menetimme sodassa palan maata, mutta säilytimme itsenäisyytemme länsimaisena demokratiana ja vaurastuimme vähitellen yhdeksi maailman rikkaimmista valtioista.

        Huonommin kävi voittajan. Neuvostoliitto voitti sodat, mutta hävisi sitä seuranneen rauhan. Sodan hävinneet Saksa, Japani ja Suomi kokivat ennennäkemättömän taloudellisen nousun. Samaan aikaan voittanut Neuvostoliitto riutui seuraavat 47 vuotta kommunismissa, köyhtyi ja lopulta romahti! Jäljelle jäi vain torso, joka on menettänyt merkittävän osan toisen maailmansodan ryöstösaaliistaan. Lopulta tuo valtio romahti 1991!


      • Anonyymi00038

        Hahaha "hhamua" taikausko se teitä infantiileja yhdistää😜


    • Anonyymi00029

      Lehen on niitä harvoja, jotka jäivät eloon kiukuteltuaan Stalinin vainoista.

      • Anonyymi00032

        Eikä onnekseen nähnyt Neukkulan romahdusta 1991!


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Eikä onnekseen nähnyt Neukkulan romahdusta 1991!

        Poika Tuominen tunsi hänet hyvin.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Eikä onnekseen nähnyt Neukkulan romahdusta 1991!

        Mikäs "onni" se muka oli? Eikö ole parempi nähdä ja mieltää, ettei aate toimi halutulla tavalla käytännössä?


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Poika Tuominen tunsi hänet hyvin.

        Kirjoitat: "Poika Tuominen tunsi hänet hyvin."

        Todella tunsi hyvin ja tällaisen lausunnon Tuominen Lehenistä antoi:

        "Häntä vähemmän ihanteelista ihmistä en ole koskaan tavannut. Lehen halveksi kaikkia ja kaikkea, vieläpä itseään."

        Tuomisen lausunnosta päätellen ei mitenkään miellyttävä persoona josta voisi pitää.


    • Anonyymi00034

      Samanlainen isänmaan kavaltaja kuin O.V.Kuusinenkin.

    • Anonyymi00045

      Ja minä kun muistelin, että Lehen tapettiin, monen muun isänmaan petturin tapaan, Stalinin vainoissa! Se olisi ollut tekojen suhteen oikeaan osunut kohtalo!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      598
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe