Allahin ja raamatun jumalien erot?

eipä noissa eroa ole, ne ovat eri jumalia.

Siis jokainen krisseli on luonut oman jumalansa, aivan kuten muslimikin.

30

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Einsteinin fani

joko täällä määritellään jumalia?

• jougo

Eiköhän Suomessakin ole kohta sellainen tilanne, että Allahista uskaltaa puhua vain kuiskaamalla, ettei vahingossakaan muslimit suutu ja ala polttelemaan Suomen suurlähetystöjä.

Olemattoman saa melkein olevaiseksi, kun sitä olematonta tarpeeksi fanaattisesti puolustaa.

• palmun alta

Mennään kaikki Islam-palstalle ennenkuin euromuslimit vievät naisemme.

• ja parjaa Allahia

Nasse, meneppäs julkisesti suuta soittamaan muslimimiehelle ja parjaamaan Allahia.

• ritari-ässä

Maailma on täynnä maailmankatsomuksia ja filosofioita, jotka tarjoavat ihmiselle helppoja ratkaisuja. Väitetään että jokainen voisi poimia tarjonnasta mieleisensä. Siksi monet niistä väittävät itseään totuudeksi, mutta jos niitä raaputtaa hieman pintaa syvemmältä, osoittautuvat ne kerta toisensa jälkeen ristiriitaisiksi, epäloogisiksi tai jättävät muutoin vastaamatta ihmiselämän syvimpiin kysymyksiin.

Kristinusko on kuitenkin toista maata, vaikka juuri sen monet ovat halunneet nähdä ristiriitaisena, epäloogisena tai selitysvoimaltaan puutteellisena. Mutta kun Raamattua raaputtaa pintaa syvemmältä, se osoittautuukin juuri päinvastaiseksi, kuin mitä ovat muut maailmanselitykset. Raamattu onkin selitysvoimaltaan ainutlaatuinen. Se on pätenyt sukupolvien ajan ja voit nähdä että se pätee yhä. Ympärillämme olevat ilmiöt ja asiat ovat nimittäin sopusoinnussa sen väittämien kanssa. Se, että muut ovat epätosia ei tarkoita sitä, että kaikki ovat epätosia! Joukossa voi siis olla yksi, joka onkin tosi. Tätä ei yleensä huomata!

Varmoja voimme olla siitä, että Jumalan olemassaolo ja Jeesuksen sovitustyö ei ole ihmisestä riippuva mielipidekysymys. Oikeasti on siis vain kaksi vaihtoehtoa. Evankeliumi joko on totta tai sitten se ei ole, mutta varmaa on, että se ei ole makuasia. Jumala on oikeasti ihmisen elämän suurin kysymys. Se on sinullekin elämän ja kuoleman kysymys. Et voi jatkaa elämäsi pituutta kuten tahdot, koska kuoleman lainalaisuus ei lopulta ole sittenkään ihmisen vallassa. Lääketiede ei kykene pitämään sinua loputtomasti hengissä. Joudut väistämättä kasvokkain ikuisuuskysymyksen kanssa. Monet uskovat siihen, että kuoleman jälkeen ei ole olemassa mitään ja että ihmiselle käy samoin kuin muulle luomakunnalle eli se kuihtuu pois osana luonnon kiertokulkua. Ihmiselämä itsessään on kuitenkin poikkeus.

Todellisuudessa jokainen ihminen on ainutlaatuinen suhteessa muuhun luomakuntaan. Sinäkään et olisi lukemassa tätä sivua internetissä, jos olisit pelkkä vaistojen varassa elävä eläin . Raamatun mukaan Sinä olet Jumalan kuvaksi luotu ajatteleva ihminen , Jumalan tahdosta syntynyt, vapaa ja valintoihin pystyvä tietoinen olento. Olet siis yliluonnollista alkuperää! Siksi sinutkin on sisäisesti laitettu etsimään Jumalaa ja perimmäistä totuutta. Ja siksi ihminen on myös kautta historiansa etsinyt Jumalaansa. Ja Jumala on myös ilmoittanut itsestään ihmisille tavalla, jolla on parhaaksi nähnyt. Hän on järjestänyt niin, etä ne jotka etsivät Häntä, myös löytävät. Raamatun Jumalan ihmiselle tarjoamia vaihtoehtoja on siis tasan kaksi. Ihminen voi hyväksyä Jumalan sekä Hänen tarjoaman sovituksen eli tulla Jeesuksen luokse tai olla tulematta. Se, että ei ota kantaa, on sama kuin sanot Jumalalle "ei kiitos" kuten myös se, että valitset itsellesi jonkin toisen "vaihtoehtouskonnon". Tosiasiassa ihminen ei voi päästä pakoon oikeaa Jumalaa, koska Jumalan luoma todellisuus on sama kaikille ihmisille. Tuo todellisuus on pysynyt samanlaisena sukupolvesta toiseen ja pysyy edelleen. Meidän sukupolvemme ei tee poikkeusta, vaikka teknologiamme onkin ainutkertaista suhteessa aikaisempiin sukupolviin.

Jumala on lähettänyt Jeesuksen sovitukseksi Sinun ja itsensä välillä. Hän haluaa että opit tuntemaan Hänet poikansa Jeesuksen kautta. Siksi Jeesus on aina kutsunut kaikkia ihmisiä henkilökohtaiseen suhteeseen kanssaan. Raamattu ja Jeesus ei ole koskaan ollut historiaa, vaan se on todellisuutta. Jeesus on elossa myös sinun aikanasi, mutta myös sinun jälkeesikin. Sinä joudut valitsemaan ja päättämään suhteestasi Häneen.

Jos haluat vastata Jumalan lähettämään tarjoukseen "kyllä", mutta pelkäät, että et kelpaa Hänelle, niin Jumalalla on sinulle viesti. Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tehneet pahaa. Silti Hän rakastaa Sinua ja haluaa sinut takaisin kotiin. Kun Sinä päätät antaa itsesi Hänelle - taivaassa riemuitaan. Olet Jumalalle arvokas. Jos tunnet sisäisen syyttävän äänen, joka väittää että juuri sinä et kelpaa Jumalalle, niin se on valetta. Tuo syyttävä ja väheksyvä ääni ei ole Jumalasta, vaan se kuuluu sielunviholliselle. Älä siis kuuntele sitä . Sinulle on nimittäin jo annettu kaikki virheesi anteeksi. Velkasi Jumalalle on sovitettu . Tee rauha Jumalan kanssa hyväksymällä Jumalan sinulle lahjana lähettämä sovitus, joka on ollut tarjolla sukupolvelta toiselle.

Kun otat Jeesuksen vastaan, niin saat omatuntosi jälleen puhtaaksi. Menneitä ei muistella. Anteeksianto on täydellinen. Sinut puetaan valkoisiin vaatteisiin ja saat olla Jumalan perillinen, vaikka et koskaan tulisikaan maan päällä täydelliseksi. Jeesus on voittanut pahuuden, sairaudet ja kuoleman, joka vallitsee ympärillämme tässä maailmassa. Pahuus on ihmistä läsnä koko tämän elämän ajan, muttaei ikuisesti. Se on jo tuomittu. Siitä ensimmäiset kristityt lähetettiin kertomaan kaikkialle. Tämä on viesti myös sinun sukupolvellesi. Eikä tämä viesti ole muuttunut historian saatossa. Sinä tarvitset Jeesusta yhtä paljon kuin isovanhempasi. Saat myös tekosi anteeksi yhtä varmasti kuin muutkin. Et tee poikkeusta.

Jeesus on luvannut Sinulle myös todellisen elämänilon ja rauhan. Rauhan, jota et löydä mistään muualta tästä elämästä. Löydät juuri sen mitä kaikki ihmiset koko ikänsä etsivät. Hän haluaa sanoa sinulle, että "kaikki on sovitettu ystäväni, tule ja seuraa minua. Myös Sinulla on paikka Jumalan luona, siellä missä Minä olen. Aloita uusi elämä sillä minä olen hyvä paimen".

Sinut on kutsuttu kilvoittelemaan kohti taivaan valtakuntaa, joka on luvattu kaikkien ihmisten osaksesi, jotka sinne haluavat. Lunastat paikkasi ottamalla Jeesuksen vastaan ja seuraamalla Jeesusta läpi elämäsi. Et siis voi lunastaa taivaspaikkaasi teoillasi, koska kristittynäkään et ole synnitön. Jeesus on maksanut laskun synneistäsi. Ainoastaan se kelpaa. Sinun ei tarvitse maksaa sitä koskaan uudelleen.

Sinua pyydetään elämään avoimesti kristittynä ja ojentautumaan Jeesuksen puoleen, vaikka et voi vielä nähdä Häntä. Se on oikeaa uskoa. Se ei perustu mielikuvitukseen, fiiliksiin, vaan todellisiin luotettaviin Raamatun sanoihin. Sinua pyydetään jättämään entinen elämäsi. Et voi pitää vanhaa elämäntapaasi sekä Jeesusta. Sinua kehotetaan parannukseen ja Jumalan mielen mukaisuuteen. Se ei tarkoita tapakristillisyyttä, vaan Jeesuksen sisäistämistä elämäsi aidoksi johtotähdeksi.

Valitettavasti vain harvat ottavat Jeesuksen todesta. Siksi todellinen kristillisyys tulee Raamatun mukaan olemaan maailmassa aina vähemmistössä (ks. Matt 7:12-29, Joh 15:16-27). Kaikki kristillisyys mikä maailmassa näkyy, ei valitettavasti ole Raamatullista kristillisyyttä. Ole viisas. Maailmassa kaikki on katoavaista. Älä laita toivoasi niihin tai tee aina niinkuin muut tekevät. Lääketiede ei ole lopullinen ratkaisu kuten ei tyhjä uskonnollinen liturgisuuskaan. Ainoastaan elävä Jeesus on toivon arvoinen.

Mietit varmaan mitä voit menettää, jos alat uskovaiseksi. Sitä sinun kannattaakin pohtia. Jeesus ei nimittäin lupaa sinulle maailman ihmisten ihailua ja suosiota. Päinvastoin, voit joutua kokemaan Jumalan kieltävien ihmisten pilkkaa ja julmuutta. Voit jopa menettää monen ihmisen arvostuksen. Varmaa on, että joudut uhraamaan elämästäsi jotakin. Mutta tulet myös saamaan jotakin, joka on aitoa kultaa eikä pelkkää elämän rihkamaa. Saat kokonaan uuden elämän. Saat syntyä henkisesti uudelleen. Saat lahjaksi juuri sen, mitä kaikki maailman ihmiset sisäisesti etsivät. Elämän rauhan, ilon, tasapainon ja tyytyväisyyden, jota elämän myrskyt eivät heiluttele. Monet ihmiset eivät koskaan löydä tätä aarretta, vaikka etsivät sitä kiivaasti.

Ajattele mikä olisi pahinta mitä Sinulle voisi tapahtua, jos uskot Jeesukseen? Eikö se olisi se, että Raamattu ei lopultakaan olisi totta. Mitä tästä seuraisi?

Eikö kävisi niin, että kuoleman hetkellä elämäsi vain raukeaisi tyhjiin. Et tulisi edes tietämään, että et päässytkään taivaaseen. Mutta entä jos Raamattu onkin Jumalasta ja totta kuin se itse sanoo? Mitä Sinä olet silloin voittanut ja mitä monet ovat hävinneet, jotka eivät uskoneet? Huomaat silloin, että Sinulla on vasta todellinen elämä alullaan. Se ikuinen elämä Jumalasi luona, jota kauan odotit ja josta haaveilit.

Toistaiseksi Sinulla on aikaa pohtia valintojasi, mutta Raamatun ilmoittamat merkit viittaavat siihen, että maallisen ihmiskunnan aika alkaa olla vähissä. J eesus on tulossa takaisin . Uusi aikakausi on alkamassa. Suurten mullistusten tuntua voi jo aistia ilmassa.

Vakuutamme sinulle omasta kokemuksestamme, että Raamatun ilmoittamat asiat ovat totta, kuten se, että Jumalan Pyhä Henki on yhä läsnä tässä maailmassa. Oikeasti sinun ei siis tarvitse pelata elämälläsi yllä kuvailtua arpapeliä. Raamattu ei ole katteeton mytologia. Todisteet puhuvat puolestaan. Raamattua on yritetty kumota vuosisatoja, mutta kukaan tai mikään ei ole pystynyt todistamaan sitä väärääksi. Monet vihaavat sitä, koska eivät halua Raamatun Jumalan arvomaailmaa kohdalleen. Monet haluavat päättää itse arvoistaan ja elää kuten parhaaksi näkevät. He haluavat kiivaasti kumota Raamatun ja sen takana olevan Jumalan kaikkivoipaisuuden, mutta eivät voi lopulta tehdä sitä kuin oman elämänsä kohdalla. He tekevät itse asiassa ainoastaan henkilökohtaisen valinnan olla uskomatta Jeesukseen. Raamattu itse asiassa vahvistaa monien ihmisten valitsevan juuri näin.

Lue nämä Jeesuksen sanat:

"Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen. Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin".

"Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois" Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä".
      "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän. Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä. Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

Ratkaisun tekeminen

Jos tunnet sisimmässäsi että jokin vetää sinua Jumalan puoleen, niin älä estele, sillä silloin Sinua kutsutaan. Raamattu vahvistaa, että Jumala itse "vetää jokaista kohti Jeesusta". Silloin on valinnan hetki.

Jos haluat ottaa Jumalan sovituksen vastaan, niin siihen ei tarvita ihmisen teknologiaa tai liturgioita, riittää että haluat todella uskoa Jeesuksen sovitukseen. Jeesus nimittäin tuntee sinut ja ajatuksesi aitouden. Voit siis lähestyä Jeesusta aivan omin sanoin. Hän myös vastaa sinulle tavalla tai toisella. Jos et löydä sanoja, niin lähesty Häntä vaikka rukouksen sanoin:

"Rakas Taivaan Isä, anna anteeksi minun syntini. Uskon, että poikasi Jeesus Kristus kuoli ristillä minun puolestani. Uskon, että Hän maksoi kaikki syntivelkani, lunasti minut verellään ja nousi kuolleista. Jeesus, pyydän Sinut elämäni Herraksi ja Pelastajakseni. Vahvista uskoani. Anna minulle uusi elämä. Ylistän ja kiitän Sinua Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Amen"

Voit uskoa seuraavat sanat todeksi kohdallasi: "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen."

• aina vaan

Olipa harvinaisen typötyhjää paskalässytystä.

Ei faktan murustakaan.

Pelkkää tyhjää paskaa, täydellistä nolla-informaatiota. Juuri sitä mitä krisseleiden uskonto on, eli ei yhtään mitään.

• kaikille ihmisille
        aina vaan kirjoitti:

Olipa harvinaisen typötyhjää paskalässytystä.

Ei faktan murustakaan.

Pelkkää tyhjää paskaa, täydellistä nolla-informaatiota. Juuri sitä mitä krisseleiden uskonto on, eli ei yhtään mitään.

Jumala kutsuu jokaista ihmistä luokseen 2-3 kertaa elämänsä aikana.
        Valinta on sinun ja Jumala ei pakota sinua.

• Eli mitä?
        kaikille ihmisille kirjoitti:

Tyhjää saa pyytämättäkin.

• aina vaan

Unohdit laittaa sen mainostamasi tosiasian ja laitoitkin vain lisää typötyhjää perusteetonta paskalässytystä.

Typötyhjä paskalässytys ei muutu tosiasiaksi toistamisella ja inttämisellä, pitäisi olla myös joitain faktoja esittää. Mutta tätähän ei hihhulin aivokapasiteetilla voi koskaan käsittää.

Säälittävää.

• olemassaolosta
        aina vaan kirjoitti:

Unohdit laittaa sen mainostamasi tosiasian ja laitoitkin vain lisää typötyhjää perusteetonta paskalässytystä.

Typötyhjä paskalässytys ei muutu tosiasiaksi toistamisella ja inttämisellä, pitäisi olla myös joitain faktoja esittää. Mutta tätähän ei hihhulin aivokapasiteetilla voi koskaan käsittää.

Säälittävää.

Mistä hengestä pahaolosi kimpoilee ja säkenöi happopisaroina ympäristöösi.
        Rauhotu hyvä *teini* ja mene nukkumaan.

• Miaja

"Jumala kutsuu jokaista ihmistä luokseen 2-3 kertaa elämänsä aikana."

aha ja miten joku heti synnytyksessä kuollut vauva sitten ymmärtää että häntä kustutaan jonnekin?

• aina vaan
        olemassaolosta kirjoitti:

Mistä hengestä pahaolosi kimpoilee ja säkenöi happopisaroina ympäristöösi.
        Rauhotu hyvä *teini* ja mene nukkumaan.

Mistä pohjattomasta tyhmyydestä ja täydellisesta idioottimaisuudesta kimpoilee ja säkenöi kyvyttömyytesi ymmärtää lukemaasi tai ylipäänsä yhtään mitään? Edelleenkin puuttuvat kokonaan kaikki todisteesi ja ne faktat, jotka muuttaisivat typötyhjät paskalässytyksesi joksikin muuksi kuin tyhjäksi paskalässytykseksi.

Siis ei yhtään mitään? Siinäkö kristinuskon koko olemus? Ei yhtään mitään ja (toistuvasti) kysyttäessä ja pyydettäessä ei edelleenkään yhtään mitään. Kiitoksia vain täydellisestä tyhjästä ja palataan asiaan sitten kun teillä olisi jotain, eli ei tietenkään koskaan.

(Enkä ole mikään teini vaan viisikymppinen ja koska minulla on huomenna töissä iltavuoro ja voin nukkua puoleen päivään, niin eipä tässä ole mikään kiire nukkumaan...)

• Miaja

"Maailma on täynnä maailmankatsomuksia ja filosofioita, jotka tarjoavat ihmiselle helppoja ratkaisuja. Väitetään että jokainen voisi poimia tarjonnasta mieleisensä. Siksi monet niistä väittävät itseään totuudeksi, mutta jos niitä raaputtaa hieman pintaa syvemmältä, osoittautuvat ne kerta toisensa jälkeen ristiriitaisiksi, epäloogisiksi tai jättävät muutoin vastaamatta ihmiselämän syvimpiin kysymyksiin.

Kristinusko on kuitenkin toista maata, vaikka juuri sen monet ovat halunneet nähdä ristiriitaisena, epäloogisena tai selitysvoimaltaan puutteellisena. Mutta kun Raamattua raaputtaa pintaa syvemmältä, se osoittautuukin juuri päinvastaiseksi, kuin mitä ovat muut maailmanselitykset. "

ai raamatussako muka ei ole epäloogisuuksia?

• tasokasta ja lennokasta
        aina vaan kirjoitti:

Mistä pohjattomasta tyhmyydestä ja täydellisesta idioottimaisuudesta kimpoilee ja säkenöi kyvyttömyytesi ymmärtää lukemaasi tai ylipäänsä yhtään mitään? Edelleenkin puuttuvat kokonaan kaikki todisteesi ja ne faktat, jotka muuttaisivat typötyhjät paskalässytyksesi joksikin muuksi kuin tyhjäksi paskalässytykseksi.

Siis ei yhtään mitään? Siinäkö kristinuskon koko olemus? Ei yhtään mitään ja (toistuvasti) kysyttäessä ja pyydettäessä ei edelleenkään yhtään mitään. Kiitoksia vain täydellisestä tyhjästä ja palataan asiaan sitten kun teillä olisi jotain, eli ei tietenkään koskaan.

(Enkä ole mikään teini vaan viisikymppinen ja koska minulla on huomenna töissä iltavuoro ja voin nukkua puoleen päivään, niin eipä tässä ole mikään kiire nukkumaan...)

Miksi puidät kaikkia kristittyjä idiootteina?

• en.
        Miaja kirjoitti:

"Jumala kutsuu jokaista ihmistä luokseen 2-3 kertaa elämänsä aikana."

aha ja miten joku heti synnytyksessä kuollut vauva sitten ymmärtää että häntä kustutaan jonnekin?

välttämättä kykene juurikaan muistamaan noita vauva-aikoja sen suhteen onko Jumala mua kutsunut. jos on, nii 'ohi' on mennyt nii et paukkuu (pitkät piuhat). jos taas Jumala ei ole tähän päivään mennessä yhteyksiä ottanut, niin odotan kauhulla mahdollista yhteydenottoamme jatkossa.

jos nyt on hieman kyseenalaista yhteiskuntakelpoisuuteni, niin sit (jos Jumala hyökkäisi) uskoisin että Jumalan kanssa käymäni keskustelu suoritettaisiin suht kulmattomassa huoneessa.

• aina vaan
        tasokasta ja lennokasta kirjoitti:

Miksi puidät kaikkia kristittyjä idiootteina?

"Miksi puidät kaikkia kristittyjä idiootteina?"

No olisiko esimerkiksi siksi, että ette osaa kirjoittaa?

Ja EDELLEENKIN puuttuu ne todisteesi??

MISSÄ ovat ne TODISTEESI???`

Et kai yritä koko ajan epätoivoisesti vaihtaa puheenaihetta minuun, koska sinulla EI OLE MITÄÄN TODISTEITA?

Semmoinen toimintahan olisi aika halpamaista ja halveksuttavaa - ja kas vain, sitä täsmälleen samaa toimintaa jota te teette aina jatkuvasti.
        On teillä vaan hieno ja korkeamoraalinen usko?

Miksi minkäänlainen moraali ja rehellinen suoraselkäisyys ei kuulu siihen teidän uskontoonne, vaan ainoastaan jatkuva valehtelu ja todella halpamainen epärehellisyys? Onko se jotenkin hienoa? Tuollako te näytätte esimerkkiä meille "moraalittomille" ateisteille?

• luonut tukemaan mielihyväsatuasi?

• Atte Ateisti

Luuletko että jaksoin tuota lukea?

Luuletko että höpinästäsi vakuuttuneena nyt käännyin opetuslapseksesi?

Hui hai.

Juttusi oli tyyppiesimerkki käännytyspuheesta sellaisena kun sitä ei pidä tehdä. Onttoja lauseita, tyhjiä sisältöjä, kehäpäätelmiä ja pilipalijorinoita

• Atte Ateisti

Vähän vihjeitä tulevien ainekirjoitusten tai yliopiston tenttivastausten varalta:

Vastaa otsikon kysymykseen. Jos nyt otsikkona on "Ateistin käsitys jumalasta vs. kristityn käsitys Jumalasta", niin kerro sitten molemmista ja vertaa näiden kahden käsityksen eroa.

Nyt et sanallakaan maininnut sanaa ateisti tai ateismi tuossa kirjoituksessasi, vaan esitit saarnan, jonka mahdollisesti imuroit muualta. Kehno plagiaatti?

Joka tapauksessa vastausta arvioivalta opettajaltasi tulisi nolla pistettä tästä vastauksesta.

• ja blaab

lyhyesti koko kirjoitus->tarkoitus pyhittää keinot. Myös keinoilla voi pyhittää tarkoituksen.

• on rakkaus. Allah on arabiankielinen sana, joka tarkoittaa Jumalaa.

• Nas.se kirjoitti:

hiukan eri kuin noiden väkivaltauskontojen jumalien.

http://www.thebricktestament.com/

aikoinaan pojalleni pyssyä, ihan periaatteesta. Mokoma teki pyssyn legopalikoista. Isompana hän pyysi ukkia veistämään kunnon puupyssyn. Ukkikin kieltäytyi moisesta, vaikka pojallani oli valmiit piirrustukset. Eräänä päivänä hän tuli koulusta ja mitäs muuta kuin itsetehty puupyssy kainalossa.

Päämajakaupungissa on paljon sotaisia muistomerkkejä. Niitä tutkimme aikoinaan ja keskustelimme sota-ajoista poikani 5v. kanssa. Kysyin häneltä, mitä hän arvelee, miksi suuri Venäjä ei valloittanut pientä Suomea. Hän laittoi kenkiä jalkaansa ja vastasi hetken mietittyään: Koska Taivaan Isä varjeli Suomea, siksi Venäjä ei voittanut meitä.

• Kössönöm

on sadisti raakalainen, joka egoismissaan vaatii ihmisuhreja ja hänellä on yksi valittu kansa, joka saa murhata muita.

Suomalaiset ei ole raamatun jumalan valittu kansa ja siksi tuntuukin hullulta, että tällä palstalla ylistävät tuollaista taruolentoa suomalaiset hihhulit.

• Kössönöm
        purje kirjoitti:

aikoinaan pojalleni pyssyä, ihan periaatteesta. Mokoma teki pyssyn legopalikoista. Isompana hän pyysi ukkia veistämään kunnon puupyssyn. Ukkikin kieltäytyi moisesta, vaikka pojallani oli valmiit piirrustukset. Eräänä päivänä hän tuli koulusta ja mitäs muuta kuin itsetehty puupyssy kainalossa.

Päämajakaupungissa on paljon sotaisia muistomerkkejä. Niitä tutkimme aikoinaan ja keskustelimme sota-ajoista poikani 5v. kanssa. Kysyin häneltä, mitä hän arvelee, miksi suuri Venäjä ei valloittanut pientä Suomea. Hän laittoi kenkiä jalkaansa ja vastasi hetken mietittyään: Koska Taivaan Isä varjeli Suomea, siksi Venäjä ei voittanut meitä.

söpö stoori. Vai että oikein jumala suojeli Suomea? Kukahan oli pikku-petterin päähän tuollaista laittanut?

Et sitten viitsinyt sotien historiasta kertoa pojalle faktaa, vaan väänsit fiktiota.

• Atte Ateisti

Myönnän, että olet oikeassa. Jälkimmäisessä lauseessa siis.

Sanaa "Allah" käyttävät myös arabiaa puhuvat kristityt Jumalastaan. Siis Allah voidaan mieltää yleissanaksi, joka Jumalaa tarkoittaa.

Tosin koska Allah on niin usein mielletty juuri islamin Jumalaksi, niin arabikristityt käyttävät usein kiertoilmausta Rabb, "Herra".

• Atte Ateisti

Lisättäköön vielä, että Raamatun Jumala ei ole Rakkaus.

Pitää myöntää, että Raamattu on kirjakokoelma, jossa on ainesta noin 1500 vuoden ajanjaksolta, ja jumalkuvassa on tuona aikana tapahtunut merkittäviä muutoksia. Israelin heimojumala ei vaikuttanut kovin rakastavalta.

• Kössönöm kirjoitti:

söpö stoori. Vai että oikein jumala suojeli Suomea? Kukahan oli pikku-petterin päähän tuollaista laittanut?

Et sitten viitsinyt sotien historiasta kertoa pojalle faktaa, vaan väänsit fiktiota.

selvittää faktat ihan itse, kunhan äiskä pesee pyykit.

• Kössönöm
        purje kirjoitti:

selvittää faktat ihan itse, kunhan äiskä pesee pyykit.

että pikku-Petteri keksi tuon ihan itse? Ja sinä väität sitä faktaksi, että jumala suojeli Suomea.

No siinä on pojalla koulussa pohtimista mitä historian kokeessa vastaisi.

• Kössönöm kirjoitti:

että pikku-Petteri keksi tuon ihan itse? Ja sinä väität sitä faktaksi, että jumala suojeli Suomea.

No siinä on pojalla koulussa pohtimista mitä historian kokeessa vastaisi.

historian opinnot, kun on vahvat juuret, mistä ammentaa. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9096
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3692
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2163
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1357
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1125
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1112
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1095
    9. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      106
      1046
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55