"JÄLLEEN ASIALLISTA ASIAA" - JUMALAN SINETTI JA PEDON MERKKI
€€€ Jälleen asiallista asiaa
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 6.3.2008 klo 19.18
Jumalan sinetti ja pedon merkki
Ennen Jeesuksen tulemusta on vain kaksi joukkoa. Molempiin on painettu selvä leima, joko elävän Jumalan sinetti tai pedon merkki tai sen kuva. €€€
Se oli kolmen-enkelin asiallista asiaa. Entäs Raamatun asiallisuus kyseisessä asiassa:
Uusi laulu Siionin vuorella - Ilm 14:1
1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta (144000) ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
Oletko yksi noista neitsyeistä? Kai kuulut edes siihen toiseen pelastettujen joukkoon,
jonka suuruutta ei Johannes kyennyt lukemaan?
Ilm 14:4
He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin.
Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9
Ilm 7:3-4 - ne 144000 sinetöityä neitsyttä ynnä lukematon joukko pelastettuja:
3
"Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." [Hes. 9:4,6]
4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
9
Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]
Sakarja puhuu samaa kieltä - Sak 14:4-5:
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne,
tulee Jerusalemiin, ja
kaikki pyhät ovat hänen MUKANAAN. [Aam. 1:1 | Juud. 14].
ELLEN WHITEN KIRJOITUKSET = PYHÄ HENKI - VÄITTÄÄ 3-ENKELIÄ
€€€ Pyhä Henki johti Ellen Whitea
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 6.3.2008 klo 19.36
Ellen Whiten kirjoitukset ovat yhtä luotettavat kuin on Pyhä Henki! €€€
Mutta Raamattu puhuu jälleen asiallistakin asiallisempaa ASIAA!
Room. 3:4
Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään".
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen;
ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa.
Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Luuk. 11:13
Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja,
kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
Jumala on oikeassa, ihminen väärässä?
Arvioikaa itse
35
483
Vastaukset
- vaikeaa vastata
koska puhut aina ihan hölmöjä.
Kakkara kikkaroitako€€?
sapattiko##
Usko 1. ter./9-12&"!=&!!!
Ei mitään kollua(2rap.23:34)
Häh?- Vaan että edes ITSELLESI va...
Etkö uskalal mennä itseesi ja tutkia asioita?
Vaikeako v astata minulle? Sitten vastaan itse,
Raamatulla, vaikkapa seuraavaan:
>>> Milloin
Kirjoittanut: sunnuntai on 6.3.2008 klo 20.58
tullut pyhäpäiväksi ja pitikö Paavali 4. paastoajansunnuntaita pyhäpäivänään?Kun vastaa itselleen, niin ainakin tulee vastattua
rehellisesti ja vilpittömästi.
Tällä palstalal voikin vain itselleen vastailla ja
itseltään kysyä, sillä adventistia on näemmä
kielletty vastailemasta oikeasti ja asettamasta
sellaisia raamatullisia kysymyksiä, joihin voisi
asiallisesti vastata.
SAPATIN ORJAT
1. Kor 6:12
"Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]
Jos väittäisin, että lauantai - tai sunnuntai -
on ainoa oikea pyhityspäivä, olisin päivien orja.
Silloin antaisin päivien vallita ja hallita minua.
Jos väittäisin, että sunnuntai - tai lauantai -
on demonisoitu kirotuksi pedon merkiksi,
niin olisin päivien orja.
Oppi eriarvoisista päivistä kahlitsisi minua,
enkä enää olisi kuuliainen Kristukselle ja Hänen
opilleen.
Vallitseeko jokin oppi minua?- Vakuuttaa kolme-enkeliä
AnttiVKantola kirjoitti:
Vaikeako v astata minulle? Sitten vastaan itse,
Raamatulla, vaikkapa seuraavaan:
>>> Milloin
Kirjoittanut: sunnuntai on 6.3.2008 klo 20.58
tullut pyhäpäiväksi ja pitikö Paavali 4. paastoajansunnuntaita pyhäpäivänään?- - - kolme-enkeliä julistaa: - - -
Jälleen asiallista asiaa
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 6.3.2008 klo 19.18
Heti kun Jumalan kansa saa otsaansa sinetin – kyseessä ei ole mikään näkyvä sinetti tai merkki, vaan sitoutuminen totuuteen sekä älyllisesti että hengellisesti, niin ettei mikään voi heitä horjuttaa – heti kun Jumalan kansa on sinetöity ja valmis, alkaa seulonta. Tosiasiassa se on jo alkanut
S i n e t ö i n t i j o a l k a n u t !!!
Ainakin kolmen-enkelin ja hänen helmiäiskirkkonsa väittämän mukaan.
Näkis vaan ne sinetit! Mutta seulonta ei ole vielä varsinaisesti alkanut.
Vielä on armon ovi auki Iisebelin oppilaillekin.
Sillä loppuun saakka meidän kristittyjen täytyy sietää akanoitakin ja lustetta
so. valhevehnää (juolavehnää).
Matteus 13.
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle:
'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti;
ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille:
Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Mutta mitä sinettiin tulee, niin krsitityt ovat kärsivällisessti toistamiseen todistaneet, että sitä
on turha havitellakaan, jos ei enää ole neitsyt.
Ilm. 14:4
Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet.
Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee.
Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
Ei tuossa puhuta sapatin seuraamisesta, vaan Karitsan.
Kristityt ovat muistuttaneet, että
noiden 144000 lisäksi on oleva lukematon määrä pelastettuja, Kristuksen vanhurskauden
"pellavapuvun" päällensä pukeneita.
Niitä jotka eivät uskottele itselleen, että saatana
kantaisi synnit erämaahan.
Sillä totisesti Kristus on tehty synniksi meidän puolestamme.
Joh. Ilm 7.
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea,
kaikista kansanheimoista ja sukukunnista
ja kansoista ja kielistä,
ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja
Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin,
ja heillä oli palmut käsissään,
10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Olkaatten siunatut! - sunnuntaihin
AnttiVKantola kirjoitti:
Vaikeako v astata minulle? Sitten vastaan itse,
Raamatulla, vaikkapa seuraavaan:
>>> Milloin
Kirjoittanut: sunnuntai on 6.3.2008 klo 20.58
tullut pyhäpäiväksi ja pitikö Paavali 4. paastoajansunnuntaita pyhäpäivänään?tulee, niin se on "KEKSITTY PYHÄ" .
- Raamattua
AnttiVKantola kirjoitti:
Kun vastaa itselleen, niin ainakin tulee vastattua
rehellisesti ja vilpittömästi.
Tällä palstalal voikin vain itselleen vastailla ja
itseltään kysyä, sillä adventistia on näemmä
kielletty vastailemasta oikeasti ja asettamasta
sellaisia raamatullisia kysymyksiä, joihin voisi
asiallisesti vastata.
SAPATIN ORJAT
1. Kor 6:12
"Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]
Jos väittäisin, että lauantai - tai sunnuntai -
on ainoa oikea pyhityspäivä, olisin päivien orja.
Silloin antaisin päivien vallita ja hallita minua.
Jos väittäisin, että sunnuntai - tai lauantai -
on demonisoitu kirotuksi pedon merkiksi,
niin olisin päivien orja.
Oppi eriarvoisista päivistä kahlitsisi minua,
enkä enää olisi kuuliainen Kristukselle ja Hänen
opilleen.
Vallitseeko jokin oppi minua?siksi tekisikin mieli sanoa, että olet valheen orja.
- koskaan ollut
AnttiVKantola kirjoitti:
Vaikeako v astata minulle? Sitten vastaan itse,
Raamatulla, vaikkapa seuraavaan:
>>> Milloin
Kirjoittanut: sunnuntai on 6.3.2008 klo 20.58
tullut pyhäpäiväksi ja pitikö Paavali 4. paastoajansunnuntaita pyhäpäivänään?pyhäpäivä Jumalan Sanassa. Se on tasan ihmisten keksintö ja siten omavanhurskautta ja sotaa Jumalaa vastaan.
Arvioi sunnuntain arvokkuus!
Ap. t. 20:7
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää,
niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa
ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
Arvioi sapatin paikka uudessa liitossa!
Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ULKOPUOLELLE, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan,
ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
Joka tapauksessa on niin, että 8. sunnuntai on
uudessa liitossa ylivertainen mihin tahansa
sapattiin verrattaessa - helluntaipäivä (50. pv).
HELLUNTAI - 8. SUNNUNTAI
Pyhä Henki vuodatetaan - Apt 2:1-13
1
Kun sitten koitti helluntaipäivä*, he olivat kaikki yhdessä koolla.
[Helluntaita vietettiin viidenkymmenen päivän kuluttua pääsiäisestä, ks. 3. Moos. 23:15--21.] [2. Moos. 23:16; Ap. t. 20:16; 1. Kor. 16:8]
2
Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat. [Ap. t. 4:31]
3
He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle. [Matt. 3:11]
4
He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
[Ap. t. 4:31, 9:17 | Mark. 16:17; Ap. t. 10:46]
5
Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
6
Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.
7
He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
9
Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
10
Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
11
toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia
-- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." [1. Moos. 11:7]
12
He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
13
Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
Arvioi myös adventismin arvo!- tekivät ihan
oikein, että menivät kaupungin ulkopuolelle sapattina.
Samaa ei voi sanoa eräistä Babylonin sunnuntaipakanoista, joille on paikka varattuna myös kaupungin ulkopuolella, siinä iankaikkisessa tulessa. - Itsepä vastaat siitä
tekivät ihan kirjoitti:
oikein, että menivät kaupungin ulkopuolelle sapattina.
Samaa ei voi sanoa eräistä Babylonin sunnuntaipakanoista, joille on paikka varattuna myös kaupungin ulkopuolella, siinä iankaikkisessa tulessa.Jeesus ei vastaa niiden synneistä, jotka eivät
sitä salli, vaan herjaavat Häntä.
Vasta kun teet parannuksen, voit uskossa heittää
syntivelkasi Hänen päälleen. tekivät ihan kirjoitti:
oikein, että menivät kaupungin ulkopuolelle sapattina.
Samaa ei voi sanoa eräistä Babylonin sunnuntaipakanoista, joille on paikka varattuna myös kaupungin ulkopuolella, siinä iankaikkisessa tulessa.>>> Pakkomielle sunnuntaista
Kirjoittanut: pöpilän pastori 6.3.2008 klo 21.36
Saisinko ne Raamatun kohdat joissa kirotaan sununtaita?- vastaa niiden
Itsepä vastaat siitä kirjoitti:
Jeesus ei vastaa niiden synneistä, jotka eivät
sitä salli, vaan herjaavat Häntä.
Vasta kun teet parannuksen, voit uskossa heittää
syntivelkasi Hänen päälleen.synneistä, jotka Isä on hänelle antanut.
Jos ei Jumalan seuraaminen miellytä, ei sitä kannata sunnuntaisinkaan tehdä. - Kannattaa - tuntui miltä tu...
vastaa niiden kirjoitti:
synneistä, jotka Isä on hänelle antanut.
Jos ei Jumalan seuraaminen miellytä, ei sitä kannata sunnuntaisinkaan tehdä.Ei ole tunteista siinä syse, ei edes rakkauden
tunteista. Jumalan so. Kristuksen seuraaminen
on päätettävissä oleva asia ja tunteet ovat
yleensä vastaan eli ei miellytä - juuri kun
olisi mitä tärkeintä tehdä päätös Herran
kunniaksi ja kiitokseksi.
Room. 7:18
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; vastaa niiden kirjoitti:
synneistä, jotka Isä on hänelle antanut.
Jos ei Jumalan seuraaminen miellytä, ei sitä kannata sunnuntaisinkaan tehdä.JEESUKSEN ASEMA USKOVASSA
Matt. 12:30
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Joh. 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joh.Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
USKOVAN ASEMA JEESUKSESSA
Kol. 1:28
Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
2. Kor. 9:8
Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää;
Gal. 2:21
En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Ef. 1:8
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
Ef. 4:13
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,- Vaan eipä jäänytkään
AnttiVKantola kirjoitti:
JEESUKSEN ASEMA USKOVASSA
Matt. 12:30
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Joh. 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joh.Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
USKOVAN ASEMA JEESUKSESSA
Kol. 1:28
Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
2. Kor. 9:8
Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää;
Gal. 2:21
En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Ef. 1:8
Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
Ef. 4:13
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,Virsu todisteli kauniisti aloituksessaan, joka
jäi kesken - se pihvi jäi tarkoituksellisesti pois.
Jatkoviestikin oli houkutteleva.
Vasta loppukaneetissa virsu kertoi asiansa.
Eli vihjaisi, että Pyhä Henki annetaan sapatin
viettämsien perusteella.
Tyypillistä adventtieksytystä, loppukaneetilla. - Raamattua..
AnttiVKantola kirjoitti:
>>> Pakkomielle sunnuntaista
Kirjoittanut: pöpilän pastori 6.3.2008 klo 21.36
Saisinko ne Raamatun kohdat joissa kirotaan sununtaita?ja teet sen omaksi kadotukseksesi.
- Et löytänyt yhtäkään kohtaa...
Raamattua.. kirjoitti:
ja teet sen omaksi kadotukseksesi.
1. Kor. 7:40b
Se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.
Fil. 3:15
Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli;
ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava,
kuinka asia on.
Tit. 3:8
Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat,
niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista.
Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
varma.
Room. 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
vaan ainoastaan sille,
joka pitää jotakin epäpyhänä,
sille se on epäpyhää.
NUOLI PUSKAN TAKAA:
>>> Jeesuksen pyhäkköoppi
Kirjoittanut: 1844 totuus 6.3.2008 klo 13.56
Se on tärkeä vaihe lunastussuunnitelmassa tuo tutkiva tuomio.
Sitä ei vältä yksikään uskova ihminen.
Taivaaseen ei "hevillä" pääse, sinne pääsee Jeesuksen uskolla
ja Jumalan käskyjen pitämisellä!%%% Selväksi on
Kirjoittanut: tullut 6.3.2008 klo 23.23
Mielestäni adventistit ovat ainoastaan sapatin palvojia.
He eivät edes halua keskustella mistään muusta kuin sapatista.
On ihmeellistä, että jotkut luulevat auringon laskuja seuraamalla pelastuvansa.
Väkisin tulee sellainen tunne, että adventistit ovat tekopyhiä tekouskovia tekohymyineen. %%%
Selväksi on tullut minullekin, sillä eivät ole
halunneet vastata yhteenkään asiakysymykseen.AnttiVKantola kirjoitti:
%%% Selväksi on
Kirjoittanut: tullut 6.3.2008 klo 23.23
Mielestäni adventistit ovat ainoastaan sapatin palvojia.
He eivät edes halua keskustella mistään muusta kuin sapatista.
On ihmeellistä, että jotkut luulevat auringon laskuja seuraamalla pelastuvansa.
Väkisin tulee sellainen tunne, että adventistit ovat tekopyhiä tekouskovia tekohymyineen. %%%
Selväksi on tullut minullekin, sillä eivät ole
halunneet vastata yhteenkään asiakysymykseen.### Luomisen muistelupäivä raamatullisesti
Kirjoittanut: milloin A-kirkossa? 6.3.2008 klo 23.48
Muistellaan sitä kun Jumala teki päivän, yön, veden eläviä olentoja, siemeniä, meren, lintuja ja kaikkia matelijoita. ###
Niin, mielenkiintoisia kuulopuheita on, mutta
tahtoisin tietää. Käsittääkseni kiihkoadventisti
palvoo kesäauringon luomista ja sen myötä minttujen
ja tillien. "Tunturipurojen raikkauttakin" ehkä
ksikessa hiljaisuudessa kiitollisuudella maistellaan. Mutta kalanmaksaöljy näyttäisi olevan
kirouksen alaista luomistyötä ja pihvikarjakin.
Raamatulla on oma käsityksensä näistä asioista.
1. Kor 6:13a
Ruoka on vatsaa ja vatsa ruokaa varten, ja Jumala on tekevä molemmat tarpeettomiksi. [Mark. 7:19; 1. Tess. 4:7]
Matt. 15:11
Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos." [Room. 14:14; 1. Tim. 4:4]
Lupa ja lupaus on sentään annettu:
Jes. 25:6
Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]
5. Moos. 14:26
Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee,
nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne,
ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.- kolmen-enkelin kuumehouretta?
AnttiVKantola kirjoitti:
### Luomisen muistelupäivä raamatullisesti
Kirjoittanut: milloin A-kirkossa? 6.3.2008 klo 23.48
Muistellaan sitä kun Jumala teki päivän, yön, veden eläviä olentoja, siemeniä, meren, lintuja ja kaikkia matelijoita. ###
Niin, mielenkiintoisia kuulopuheita on, mutta
tahtoisin tietää. Käsittääkseni kiihkoadventisti
palvoo kesäauringon luomista ja sen myötä minttujen
ja tillien. "Tunturipurojen raikkauttakin" ehkä
ksikessa hiljaisuudessa kiitollisuudella maistellaan. Mutta kalanmaksaöljy näyttäisi olevan
kirouksen alaista luomistyötä ja pihvikarjakin.
Raamatulla on oma käsityksensä näistä asioista.
1. Kor 6:13a
Ruoka on vatsaa ja vatsa ruokaa varten, ja Jumala on tekevä molemmat tarpeettomiksi. [Mark. 7:19; 1. Tess. 4:7]
Matt. 15:11
Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos." [Room. 14:14; 1. Tim. 4:4]
Lupa ja lupaus on sentään annettu:
Jes. 25:6
Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]
5. Moos. 14:26
Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee,
nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne,
ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä." Kukaan ei ole vielä ottanut pedon merkkiä.
Sunnuntainvietto ei vielä ole pedonmerkki, eikä tule olemaankaan ennen kuin annetaan määräys, joka pakottaa ihmiset kumartamaan tätä väärää sapattia. "
Hämmästyttää ... sillä eivät kristityt väitä
sunnuntaita sapatiksi. Juutalaisten sapatti on ja
pysyy lauantaissa ja me kristityt tietysti
kunnioitamme sitä.
Jotkut meistä ovat olleet vieraina sapattiaterialla. - SUURIN PROFEETTA !
777 Pyhä Henki johti Ellen Whitea
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 6.3.2008 klo 19.36
-
Jeesus antoi Ellenille enemmän näkyjä kuin kenellekään Raamatun profeetalle.
-
777
Eiköhän kolme-enkeliä ole uhkarohkea väitteissään tai sitten hänellä ei ole jumalanpelkoa?
Mistä hänkään sentään voi tietää, paljonko Raamatun profeetat näkyjä saivat?
Tai uuden liiton - esim nuo 4 profetoivaa Filippuksen tytärtä!
Luukas sanoo, etteivät koko maailmaan mahtuisi kirjat, jos kaikki ylös kirjattaisiin.
Jeesus on sapatin Herra, mutta onko Ellen G W näkyjen jumalatar? - Elleniltä ja Jeesukselta
"Jumalan käskyjen ja ihmisten käskyjen välillä, ne jotka jatkavat Jumalan käskyn rikkomista, ottavat ”pedon merkin”.
Ne, joilla on mahdollisuus kuulla totuus, mutta eivät silti pyri kuulemaan ja ymmärtämään sitä, koska ajattelevat, etteivät ole tilivelvollisia jos eivät ole kuulleet, tuomitaan Jumalan edessä yhtä lailla syyllisiksi kuin jos he olisivat kuulleet totuuden ja hylänneet sen.
Ei ole mitään puolustusta niille, jotka valitsevat elää pimeydessä, vaikka voisivat ymmärtää totuuden. "
"Terveisin EGW" - kuittaa kolme-enkeliä lopuksi. Lienee juuri saanut tuon viestin EGW:ltä!
MINULLAKIN ON "ASIALLISTA ASIAA"
Joh. 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne;
sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Ellette usko minun "ottaneen pois maailman synnin", niinkuin olen vakuuttanut,
te kuolette synteihinne.
Vai luuletteko, että saatana suistuisi niinkuin minä suostuin,
kantamaan synnit kuin nöyrä lammas.
Oletteko niin epäuskoisia, että Isäni täytyisi
valmistaa vielä sielunvihollisellekin ruumis,
jonka kautta kärsisi synnin tuomion, kuten Minä
jo olen kärsinyt ... ja yhä vielä kärsin murheen
muodossa?
Älkää kuulko tuota Iisebeliä, hengellinen
portto Elleniä, joka uskottelee, että synti yhä vielä on päällänne!
Älkää jättäkö puhdistustumista, pyhittymistä tulevaisuuden uskottelun varaan.
Minussa teillä on rauha synneistänne.
Minulla on teidän adventtiseurakunnissanne
muutamia evankeelisia adventisteja, kuulkaa
heitä ja oppikaa hylkäämään paha - tuo Iisebel.
Terveisin
sinun Jeesus Kristus - ylifariseus
kolmen-enkelin kuumehouretta? kirjoitti:
" Kukaan ei ole vielä ottanut pedon merkkiä.
Sunnuntainvietto ei vielä ole pedonmerkki, eikä tule olemaankaan ennen kuin annetaan määräys, joka pakottaa ihmiset kumartamaan tätä väärää sapattia. "
Hämmästyttää ... sillä eivät kristityt väitä
sunnuntaita sapatiksi. Juutalaisten sapatti on ja
pysyy lauantaissa ja me kristityt tietysti
kunnioitamme sitä.
Jotkut meistä ovat olleet vieraina sapattiaterialla.Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti 321 v. alkaen
Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka. - Vaan usko enkeleitä?
AnttiVKantola kirjoitti:
%%% Selväksi on
Kirjoittanut: tullut 6.3.2008 klo 23.23
Mielestäni adventistit ovat ainoastaan sapatin palvojia.
He eivät edes halua keskustella mistään muusta kuin sapatista.
On ihmeellistä, että jotkut luulevat auringon laskuja seuraamalla pelastuvansa.
Väkisin tulee sellainen tunne, että adventistit ovat tekopyhiä tekouskovia tekohymyineen. %%%
Selväksi on tullut minullekin, sillä eivät ole
halunneet vastata yhteenkään asiakysymykseen.siranja - viekas enkelipalvonnan
Kirjoittanut: puolestapuhuja 7.3.2008 klo 11.04
MUTTA NÄIN ON
Jeesus ei sanonut:
Jos ette usko kristittyjen julistusta, niin
uskokaa sitten enkeleitä.
Vaan sanoi, että jos ette usko Häntä, niin
uskokaa edes Hänen tekojensa tähden.
Menkäämme siis, kokouksiin ja nähkäämme, kuinka
Hän todella toimii tänään. Pelastaa ja parantaa.
Lukekaamme todistuksia Hänen evankeliuminsa
voimallisesta toiminnasta Pyhän Hengen kautta
nykyajassa.
siranja tarkoittaa suomeksi sanottuna enkelien
palvontaa ylifariseus kirjoitti:
Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti 321 v. alkaen
Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.PARI PIKKU HELMISTÄ DANIELIN KIRJASTA
Danielille ilmestyi Hän, joka oli kuin "salaman
leimaus" ja "uumallaan vyö, parasta kultaa".
Hän vastasi Danielin rukoukseen, mutta ylienkeli
Miikaelin - "yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista" - täytyi Hänelle raivata tie läpi pimeyden.
Tärkeintä on se, että vastaus tulee, vaikka
viipyykin MATKALLA.
HUOM! Miikael ei välttämättä ole edes suurin niistä
arkkienkeleistä, vaan "yksi niistä".
Dan 10:12-14
12
Hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel.
Sinun sanasi kuultiin ensimmäisestä päivästä alkaen, jolloin nöyrästi pyysit ymmärrystä Jumalalta.
Minä olen tullut sinun sanojesi vuoksi.
13
Persian enkeliruhtinas on vastustanut minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta Mikael,
yksi suurimmista enkeliruhtinaista,
tuli auttamaan minua.
Tästä syystä minä olen viipynyt siellä, Persian kuninkaiden luona.
[Sir. 17:17 | Dan. 12:1; Juud. 9; Ilm. 12:7]
14
Nyt olen tullut selittämään sinulle, mitä on tapahtuva kansallesi aikojen lopussa.
Sillä myös tämä näky koskee niitä aikoja." [Dan. 8:26].
KIIHKOADVENTISTI (2ylifariseus")SYÖ KUIN HÄRKÄ?
Dan 4:32 (4:29)
Ihmisten joukosta sinut ajetaan pois, sinä olet asuva eläinten parissa, saat syödä ruohoa kuin härät,
ja seitsemän vuotta on vierivä ylitsesi, kunnes opit tietämään, että Korkein on hallitsija ihmisten valtakunnassa
ja että hän antaa sen kuninkuuden kenelle tahtoo."
Voi joutua mieltä vailla olevaksi kasvissyöjäksi, kun ei tunnusta
Jeesuksen Jumaluutta! Vaan alentaa Hänet
palvelusenkeliksi, yhdeksi henkiolennoista.
Tiedän, että sitä kovemman tuomion saa, kun
ryhtyy opettamaan. Tiedän myös, että kova on
tuomio silläkin, joka laittaa kynttilänsä
vakan alle. Juuri siksi nämä pari helmistä
esiin toin.- panettelijalle
AnttiVKantola kirjoitti:
%%% Selväksi on
Kirjoittanut: tullut 6.3.2008 klo 23.23
Mielestäni adventistit ovat ainoastaan sapatin palvojia.
He eivät edes halua keskustella mistään muusta kuin sapatista.
On ihmeellistä, että jotkut luulevat auringon laskuja seuraamalla pelastuvansa.
Väkisin tulee sellainen tunne, että adventistit ovat tekopyhiä tekouskovia tekohymyineen. %%%
Selväksi on tullut minullekin, sillä eivät ole
halunneet vastata yhteenkään asiakysymykseen.kukaan halua vastata. Nytkin puhut itseksesi.
panettelijalle kirjoitti:
kukaan halua vastata. Nytkin puhut itseksesi.
"MIIKAL"
Sana Miikal tarkoittaa: "Kuka on Jumalan
kaltainen?" NIMEEN SIIS SISÄLTYY KYSYVÄ HAASTE,
EI VASTAUSTA. (Saul antoi tyttärelleen nimeksi
Miikal, siinä toivossa että tästä tulisi Daavidin
vaimo ja että Daavidista tulisi voittamaton
sotaurho.)
"MIIKAEL"
Nimi merkitsee: "Kuka on niinkuin Jumala?"
Tällä nimelään Herran Sebaotin ylienkeli
johtaa katseet ja kunnian ja kaiken
kiitoksen ihmisen pojan kaltaista, Jeesusta
Krsitusta kohti.
Niinkuin Elisa lyödessään vettä Elian vaipalla,
huudahti: "Missä on Elian Jumala?"
Hän kutsui Korkeinta apuun.
Kun kiihkoadventisti väittää Miikaelia Jeesukseksi, hän samalla väittää, että
Elisa luuli Elian vaippaa Jumalaksi.
Mutta ei Elisa sanonut: TÄSSÄ TÄMÄ on
Elian Jumala!
2. Kun. 2:14
Ja hän otti Elian vaipan, joka oli pudonnut tämän päältä, löi veteen ja sanoi: "Missä on Herra, Elian Jumala?"
Kun hän siis löi veteen, jakaantui se kummallekin puolelle, ja Elisa kävi virran yli.
Jos Miikaelin nimessä käsken, niin ei tapahdu
mitään hyvää. Mutta kun sanon: "Jeesus Nasarealaisen nimessä, tapahdu!", niin saan avun.
Danielin lisäksi myös apokryfisessä 1. Eenokin
kirjassa Miikael kuvataan erääksi enkelimaailman
suureksi soturiksi ja Israelin erityissuojelijaksi.
Jud 1:9 ja Ilm 12:7-9 kertoo Uudessa Liitossa
Miikaelista, joka johtaa ratkaisevaa taistelua
saatanallisia voimia vastaan - kuitenkin ilman
mitään tuomiovaltaa.
Loppukaneetti:
Olen varma, että adventtikirkon hirmuinen tarve
yhdistää Jeesus ja Miikael samaksi ja nimenomaan
persoonattomaksi henkiolennoksi vain -
sen takana on pyrkimys nostaa Miikael-enkelki
jumalaksi ja alentaa Jumala (Jeesus Kristus)
vain enkeliksi.
Epäuskoisuus kaiketi siihen kiivailuun ajaa.
Kun usko ei muuhun riitä, niin enkelien
palvonta siitä seuraa.
Korvausteologiasta on
kyse ja elävän uskon puuttumisesta siinäkin,
että kun ei uskota Israelia olevan enää olemassa
(!) ja Jumalaa, joka täyttäisi lupauksensa
Israelille, niin keksitään, että adventistit
ovat uusi israel.
"Missä on Miikaelin Jumala, Kristus!"
>>> Harva kristitty tunnistaa Jeesuksen, joka elää ja on...
Kirjoittanut: keskuudessamme!? 6.3.2008 klo 21.31
Kaikkivaltias Pyhä (ei mitään pahaa) Kristus Jeesus lupasi olla omiensa keskuudessa maailman loppuun asti.- jokin lihanhimo????
voisit itse joskus kysyä itseltäsi, näetkö sinä Jeesusta ollenkaan, vai ainoastaanko käytät hänen pyhää nimeään omien himojesi tyydyttämiseen.
- tämä AVK on
jokin lihanhimo???? kirjoitti:
voisit itse joskus kysyä itseltäsi, näetkö sinä Jeesusta ollenkaan, vai ainoastaanko käytät hänen pyhää nimeään omien himojesi tyydyttämiseen.
ilmiselvästi tabloid ekonomy- tapaus.
Yleensä tämä syndrome paranee itsestään, vuosien kuluessa. tämä AVK on kirjoitti:
ilmiselvästi tabloid ekonomy- tapaus.
Yleensä tämä syndrome paranee itsestään, vuosien kuluessa.Muilla veljillä ja sisarilla näyttää olevan vapaus
kirjoittaa, mitä sylki suuhun tuo.
Mutta minun on pakko kirjoittaa täyttä asiaa.
Sillä minua Herra on varoittanut helvetin pyörästä,
jonka käynnistää - hallitsematon ja hillitsemätön
KIELI.
- - -
RAAMATUN "TULKINTA" MIIKAELISTA
### Mikael-tulkinnat
Kirjoittanut: tässä: 7.3.2008 klo 19.21
Mikael-tulkintoja on KOLME erilaista.
(1)
(2)
(3) Mikael on Jumalan nimi hänen tehtävässään taivaan sotapäällikkönä. Jeesus on Mikael ja silti Jumala. (adventistit, eräät kalvinistit)
ADVENTTIKIRKON NÄKEMYS ON NRO KOLME. LOPETTAKAA SEN VÄITTÄMINEN, ETTÄ ADVENTISTIT MUKA USKOISIVAT JEESUKSEN OLEVAN LUOTU OLENTO. HE EIVÄT NIIN USKO.
väittämiinne tympääntynyt advari ###
Danielin 8. luvussa mainitaan ylienkeli Gabriel.
Dan 10. luvussa on Jumalan Sanan (Jeesuksen)
työparina ylienkeli Miikael.
Adventismissa yhdistetään tahallaan Jeesus ja
Miikael samaksi, jotta Jeesuksen Jumaluus tippuisi
enkelien henkiolentotasolle.
Sielunviholliselle on tärkeää sivuuttaa se, että
Jumalalla on aina ollut ruumis ja Jumala tuli
sittemmin myös ihmislihaan.
Danielissa puhutaan "miehestä" ja "ihmislapsen
muotoisesta" JUURI SIKSI, ETTEI EREHDYTTÄISI
RUKOUSVASTAUSTEN ANTAJAN OLEVAN VAIN HENKIOLENTO.
VAAN IHMISEN POIKA, JUMALAN KARITSA.
Adventismille tyypillisesti adventistit eivät
vastaa, kun kysyy heiltä, että kuinka Miikael
sanoo Uudessa Testamentissa (Juud 1:9) saatanalle,
että tuomitkoon sinut Herra (Jeesus).
Miikaelilla, palvelevalla henkiolennolla, ei ole
tuomiovaltaa.
Adventismin kautta sielunvihollinen koettaa ottaa
Kaikkivaltiaalta Messiaalta pois tuomiovallan.
- Kaikki alati toivon varassa
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle,
ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin,
vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko,
hänen, joka on meidän kaikkien isä.
Olkaatten siunatut! 10- käskyn rikkominen?
%%% Kirjoittanut: Eki.. 7.3.2008 klo 17.33Minä ymmärrän tuon "joka rikkoo yhdessä kohdin on rikkonut joka kohdin"
Sillä tavoin,että ihmiseltä otetaan luulot pois,jos yrittää lain kautta pelastua. Jo ihmisen ajatukset laki paljastaa armotta...vain Jeesus pelastaa...lain tehtävä on vain ajaa Kristukseen.
Adv.ovat supistaneet tuonkin asian pieneksi,vain sapattiin katsomiseen. %%%
Raamattu vahvistaa sen mm. seuraavanlaisin sanoin:
1. Joh. 1:6
Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Kun valitsemme ainoita oikeita päiviä muillekin
kuin vain itsellemme - teemme syntiä ja totuus
ei ole meissä.
Kolossalaiskirje 2:15-17
15
Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16
Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun
tai sapatin johdosta,
17
jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
Jeesus on Totuus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17605- 68567
- 95552
- 26512
- 44493
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437
