niin se takaa pelastuksen?
Aika nurinkuriselta vaikuttaa kristittyjen järjen juoksu.
Luterilaisten yleisimpiä lauseita on "usko Jeesukseen pelastaa".
Luther laittoi Raamattuunsa vielä lisätehoa kyseisiin Raamatunkohtiin lisäämällä "yksin"-sanan "usko"-sanan etupuolelle vaikka alkuperäisissä käsikirjoituksissa sitä sanaa ei ollut.
Miten kristitty pelastuu jos uskoo juutalaiseen?
Usko edesmennyttä juutalaista
37
830
Vastaukset
- ...................
..Kristusta,jolle on annettu kaikki valta .
- asdgfasdf
Hän ei näytä käyttävän millään tavalla...
- tarkkoina
ollaan, kysymys on vain lisätarkennuksesta joka on hyvin asiallinen. Eikä suinkaan mitenkään rienaava ja varsinkaan Kristusta. kun kyseenalaistetaan mitä Martti on lisännyt alkuperäiseen tekstiin.
- Kössönöm
sitten käytä sitä?
- tietoa, sivistystä
www.evl.fi- sivuilta:
"Pelastus
Vanhassa testamentissa sana pelastus tarkoittaa Herran apua, kun Israel on ollut suurissa vaaroissa. Erityisesti tämä ilmeni Israelin kansan pelastuessa Egyptin orjuudesta.
Kristillinen näkemys pelastuksesta on tiivistetty nk. pienoisevankeliumiin (Joh. 3:16). Isän Jumalan armo ilmenee hänen Poikansa pelastavissa teoissa. Kristus on Pelastaja, Vapauttaja. Hän lunasti ristinkuolemallaan ja ylösnousemuksellaan syntiset ihmiset vapaaksi pahuuden ja kuoleman vallasta sekä sai aikaan sovinnon Isän ja luotujen välille. Pelastuksen tuo yksin Kristus, eikä muuta tietä pelastukseen ole. Ihminen pelastuu uskoessaan ja luottaessaan Kristukseen Vapahtajanaan. Tämän uskon vaikuttaa Pyhä Henki.
Pelastus käsittää kaiken, minkä kolmiyhteinen Jumala tekee palauttaessaan ihmisen yhteyteensä: lunastuksen, sovituksen, rauhan, ilon, vanhurskauden, uuden elämän ja pyhityksen. Pelastus toteutuu jo nyt uskossa osallisuutena Jumalaan ja hänen uudeksi luovaan toimintaansa. Tämän ihmiselle tarjoavat armonvälineet eli sana ja sakramentit. Uskoessaan ihminen on sovinnossa kolmiyhteisen Jumalan kanssa ja elää hänen yhteydessään. Pelastuksen lopullinen täyttymys toteutuu ajallisen elämän päätyttyä taivaassa. Silloin ihminen elää iankaikkista elämää, Kristuksen valtakunnassa, jolla ei ole loppua."- että peku
ymmärtää tuon? Hänhän mielellään vääristelee kirkon opetuksia ja yrittää saada niitä tyhmään valoon. Hänellä ei ole meille uskoville mitään annettavaa, joten pysyisi poissa häiriköimästä. No, kateus on miehessä syvällä meitä kohtaan.
- tämä pekukin..
että peku kirjoitti:
ymmärtää tuon? Hänhän mielellään vääristelee kirkon opetuksia ja yrittää saada niitä tyhmään valoon. Hänellä ei ole meille uskoville mitään annettavaa, joten pysyisi poissa häiriköimästä. No, kateus on miehessä syvällä meitä kohtaan.
..joutuu kankeat polvensa notkistamaan viimeisellä tuomiolla Jeesuksen edessä-niinkuin me kaikki.
tämä pekukin.. kirjoitti:
..joutuu kankeat polvensa notkistamaan viimeisellä tuomiolla Jeesuksen edessä-niinkuin me kaikki.
"..joutuu kankeat polvensa notkistamaan viimeisellä tuomiolla Jeesuksen edessä-niinkuin me kaikki."
tai mörkö minut vieköön.
Ei uskoisi millaisia vajakkeja sitä löytyykään. Uskoa nyt kamelikuskien taikauskoon ja jumalsatuihin, helvetteihin.
Ei ole todellista.- Tapakristitty
Nas.se kirjoitti:
"..joutuu kankeat polvensa notkistamaan viimeisellä tuomiolla Jeesuksen edessä-niinkuin me kaikki."
tai mörkö minut vieköön.
Ei uskoisi millaisia vajakkeja sitä löytyykään. Uskoa nyt kamelikuskien taikauskoon ja jumalsatuihin, helvetteihin.
Ei ole todellista."Ei ole todellista."
Ei todellista, mutta tarpeellista. - onko sinulla
Nas.se kirjoitti:
tai mörkö minut vieköön.
Ei ole todellista.ongelma siitä että muut ihmiset uskovat asioita joihin sinä et usko ?
- Kössönöm
että peku kirjoitti:
kirkon opetuksia niin tehokkaasti kuin kirkko itse.
Se, että kirkko näyttäytyy tyhmässä valossa on ihan kirkon oma vika. onko sinulla kirjoitti:
ongelma siitä että muut ihmiset uskovat asioita joihin sinä et usko ?
"onko sinulla ongelma siitä että muut ihmiset uskovat asioita joihin sinä et usko ?"
Minusta vain on naivia toivotella toisille tervemenoa helvettiin, mikäli toimitaan hiukan toisin kuin ao. hihhulin luoma jumala hänen mielihyväsadussaan edellyttäisi.- Ajatuksen kanssa
Nas.se kirjoitti:
"onko sinulla ongelma siitä että muut ihmiset uskovat asioita joihin sinä et usko ?"
Minusta vain on naivia toivotella toisille tervemenoa helvettiin, mikäli toimitaan hiukan toisin kuin ao. hihhulin luoma jumala hänen mielihyväsadussaan edellyttäisi.Jos jotkin uskonnon suunnat tai lahkot noin ns. opettavat, niin sinä yleistät kaikki uskonnot samaan kastiin ? Otetaan maallinen esimerkki: yksi poliisi pamputti asiakasta putkassa -> kaikki poliisit ovat "pahoja" kun pamputtavat kaikkia asiakkaita putkissa. NIINKÖ SE MENEE ?
Kannattaa ottaa huomioon että kaikkia ihmisiä on jokaisissa ihmisryhmissä, ja osa tosiaan jää asemallekin. Ajatuksen kanssa kirjoitti:
Jos jotkin uskonnon suunnat tai lahkot noin ns. opettavat, niin sinä yleistät kaikki uskonnot samaan kastiin ? Otetaan maallinen esimerkki: yksi poliisi pamputti asiakasta putkassa -> kaikki poliisit ovat "pahoja" kun pamputtavat kaikkia asiakkaita putkissa. NIINKÖ SE MENEE ?
Kannattaa ottaa huomioon että kaikkia ihmisiä on jokaisissa ihmisryhmissä, ja osa tosiaan jää asemallekin.tämä on keskustelupalsta ja juuri tässä threadissa kahta viestiä aiemmin kerrottiin rakastavaan kristilliseen tyyliin että tervemenoa helvettiin, eiköhän siellä kiduteta kaikkivaltiaan toimesta jos et kyykkää.
Lue itse:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000033434305
Miten teille teidän oma väkivaltasatunne ei oikein aukene?- tyttö pieni
Nas.se kirjoitti:
tämä on keskustelupalsta ja juuri tässä threadissa kahta viestiä aiemmin kerrottiin rakastavaan kristilliseen tyyliin että tervemenoa helvettiin, eiköhän siellä kiduteta kaikkivaltiaan toimesta jos et kyykkää.
Lue itse:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000033434305
Miten teille teidän oma väkivaltasatunne ei oikein aukene?Kyllä kaikissa uskonnollisissa piireissä löytyy äkkijyrkkiä mielipiteitä ja suuntauksia, ei niistä pidä vetää lopullisia johtopäätöksiä tulevista asioista. En minäkään pidä kaikkia ateistia sinun kaltaisina, joilla tuntuu olevan aivan missionaalinen tehtävä maanpäällä. Taidat todellakin yleistää kaiken mitä joku henkilö omissa käsityksissä täällä kirjoittaa siinä viimeisenä oikeana totuutena. Onko sinulla sitten se OIKEA TOTUUS asioista ?
tyttö pieni kirjoitti:
Kyllä kaikissa uskonnollisissa piireissä löytyy äkkijyrkkiä mielipiteitä ja suuntauksia, ei niistä pidä vetää lopullisia johtopäätöksiä tulevista asioista. En minäkään pidä kaikkia ateistia sinun kaltaisina, joilla tuntuu olevan aivan missionaalinen tehtävä maanpäällä. Taidat todellakin yleistää kaiken mitä joku henkilö omissa käsityksissä täällä kirjoittaa siinä viimeisenä oikeana totuutena. Onko sinulla sitten se OIKEA TOTUUS asioista ?
jos ei sinne pataan mahdu mielikuvituskaverisi vierelle ymmärrys siitä että kritisoin yhtä hihhulia, ei voi auttaa.
- oikeaa totuutta
Nas.se kirjoitti:
jos ei sinne pataan mahdu mielikuvituskaverisi vierelle ymmärrys siitä että kritisoin yhtä hihhulia, ei voi auttaa.
näistä uskon asioita ? Et vastannut edelliseen kysymykseen lainkaan. Mistä tiedät minun käsityksiäni noista asioista kun vielä määrittelen minun käsityksiä, muutaman lauseen perusteella ?
oikeaa totuutta kirjoitti:
näistä uskon asioita ? Et vastannut edelliseen kysymykseen lainkaan. Mistä tiedät minun käsityksiäni noista asioista kun vielä määrittelen minun käsityksiä, muutaman lauseen perusteella ?
Nimittäin totuuksia on kahdenlaisia, toinen niistä on ns. uskisraiskattu totuus (jonka muuten hihhuleimmat kirjoittavat isolla alkukirjaimella).
Totuus Jumalasi suhteen on että se kuolee viimeistään sinun kuollessasi.
RIP- asioista
Nas.se kirjoitti:
Nimittäin totuuksia on kahdenlaisia, toinen niistä on ns. uskisraiskattu totuus (jonka muuten hihhuleimmat kirjoittavat isolla alkukirjaimella).
Totuus Jumalasi suhteen on että se kuolee viimeistään sinun kuollessasi.
RIPtäysin neutraalisti nimittelemättä ja pilkkaamalla toisin ajattelevia henkilöitä ?
Mikä olikaan Sinun se oikea totuus asiasta ?
Aika jyrkästi esitä asiasi palstalla, et suvaitse muita ilmeisesti. asioista kirjoitti:
täysin neutraalisti nimittelemättä ja pilkkaamalla toisin ajattelevia henkilöitä ?
Mikä olikaan Sinun se oikea totuus asiasta ?
Aika jyrkästi esitä asiasi palstalla, et suvaitse muita ilmeisesti.tyypillistä
- eipä
Nas.se kirjoitti:
tyypillistä
sittenkään löytynyt sitä asiallista vastausta tyttöseltä. Onko ajatukset kadonneet kun tulee tosipaikka eteen.
eipä kirjoitti:
sittenkään löytynyt sitä asiallista vastausta tyttöseltä. Onko ajatukset kadonneet kun tulee tosipaikka eteen.
typerys esittää valheellisen väittämän jonka minä korjaan.
Typerys sekoaa asiasta niin että muutamaa viestiä myöhemmin on Nassen vika kun typerys ei saa mieleistään vastausta esittämäänsä kysymykseen jolla ei siis aiheen kanssa ollut mitään tekemistä.
Ymmärrän kertakäyttönimimerkkisi, LOL- syyttelet toisia
Nas.se kirjoitti:
typerys esittää valheellisen väittämän jonka minä korjaan.
Typerys sekoaa asiasta niin että muutamaa viestiä myöhemmin on Nassen vika kun typerys ei saa mieleistään vastausta esittämäänsä kysymykseen jolla ei siis aiheen kanssa ollut mitään tekemistä.
Ymmärrän kertakäyttönimimerkkisi, LOLmistä milloinkin, nimittelet etkä osaa kirjoitella asiallisesti. Mistä tuokin sinussa kertoo ? Muuten kyllä sinunkin kirjoitukset poikkeavat aiheesta mistä kirjoitus on alkanut useissa ketjussa.
- epäselväksi
"Aika nurinkuriselta vaikuttaa kristittyjen järjen juoksu."
Minkä järjen? asiallista vastausta ole uskovien taholta tullut.
Vastauksissa näkee asian sijasta hyökkäyksiä kirjoittajaa vastaan ja yksi helvetintuomiokin tuli vaikka Raamatun mukaan tuomitseminen on tuomittavaa.
Tuomitsijahan ottaa oletetulta Jumalalta valtuudet pois.- säännöllinen kirjoittelu
palstoille, miksi sinä joka olet "julistautunut" ateistiksi. Olet aktiivisesti uskonto palstoilla, onko sinulla jokin missio johonkin suuntaan uskonnollisia henkilöitä kohtaan tai jopa "oman vakaamuksesi" mukaan pyrit "ohjaamaan" oikealle polulle ? Yksinkertaisesti sinun kirjoitus motivaatiosta on kyse.
säännöllinen kirjoittelu kirjoitti:
palstoille, miksi sinä joka olet "julistautunut" ateistiksi. Olet aktiivisesti uskonto palstoilla, onko sinulla jokin missio johonkin suuntaan uskonnollisia henkilöitä kohtaan tai jopa "oman vakaamuksesi" mukaan pyrit "ohjaamaan" oikealle polulle ? Yksinkertaisesti sinun kirjoitus motivaatiosta on kyse.
ateistiksi vaan ihan yksinkertaisesti olen ateisti.
Eikö ole hyvä että kristittyjen silmiä avataan huomaamaan mitä Raamattu ja tai luterilainen oppi pitää sisällään jos he eivät itse sitä tiedä kuten usein asia on.
Jos jotain tietää on velvollinen sen kertomaan kun kyseessä on asia josta kärsii jokainen ihminen ja luonto.
Minäkin ateistina joudun vasten tahtoani maksamaan luterilaisten suorittamaa käännytystyötä niin Suomessa kuin rajojen ulkopuolellakin.
Tältä osin vapaus on Suomessa vielä kaukana.- JulistusTyösi
Pe.ku kirjoitti:
Eikö ole hyvä että kristittyjen silmiä avataan huomaamaan mitä Raamattu ja tai luterilainen oppi pitää sisällään jos he eivät itse sitä tiedä kuten usein asia on.
Jos jotain tietää on velvollinen sen kertomaan kun kyseessä on asia josta kärsii jokainen ihminen ja luonto.
Minäkin ateistina joudun vasten tahtoani maksamaan luterilaisten suorittamaa käännytystyötä niin Suomessa kuin rajojen ulkopuolellakin.
Tältä osin vapaus on Suomessa vielä kaukana.kun kohdistat sen uskovaisia kohtaan. Olet antiuskovainen julistaja. Ymmärrän hyvin että nämä asiat "painavat" ja "vaivaavat" sinua, koska kirjoittelet oman oppisuuntaisesi mukaisia kirjoituksia monille palstoille. Mutta en tuomitse sinua siitä, vaan olen pannut merkille aktiviteettisi palstoilla.
- kun....
JulistusTyösi kirjoitti:
kun kohdistat sen uskovaisia kohtaan. Olet antiuskovainen julistaja. Ymmärrän hyvin että nämä asiat "painavat" ja "vaivaavat" sinua, koska kirjoittelet oman oppisuuntaisesi mukaisia kirjoituksia monille palstoille. Mutta en tuomitse sinua siitä, vaan olen pannut merkille aktiviteettisi palstoilla.
..sanassakin sanotaan,että Riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja vapisevat,niin nämä yli-älykkäät ateistit vielä viisaudessaan tohtivat pilkata ja kieltää Jeesuksen,mutta,kuten edellä sanoin:polvillemme joudumme -jokainen meistä- tunnustamaan,että Jeesus on Herra.On aivan sama minulle,miten pekut ja kumppanit uskovat tai ovat tämän uskomatta,mutta näin tulee tapahtumaan.
- missään päin maailmaa
Pe.ku kirjoitti:
Tältä osin vapaus on Suomessa vielä kaukana.Sinä nyt olet viimeinen sanomaan, mitä Raamattu tai luterilaisuus pitää sisällään. Et edes ymmärrä sitä. Sinulta puuttuu kirkon välittämä näkemys siitä. Kuvittelet omiasi ja luulet uskovien ajattelevan kuten sinä ymmärrät asioita. Metsään menee. Ei voi sokea näkeviä opastaa. Pysyisit poissa täältä häiriköimästä asiallista keskustelua. Emme tarvitse neuvojasi.
- ..joka
missään päin maailmaa kirjoitti:
Sinä nyt olet viimeinen sanomaan, mitä Raamattu tai luterilaisuus pitää sisällään. Et edes ymmärrä sitä. Sinulta puuttuu kirkon välittämä näkemys siitä. Kuvittelet omiasi ja luulet uskovien ajattelevan kuten sinä ymmärrät asioita. Metsään menee. Ei voi sokea näkeviä opastaa. Pysyisit poissa täältä häiriköimästä asiallista keskustelua. Emme tarvitse neuvojasi.
lukee raamatun sanan niinkuin se on kirjoitettu???Totta on sekin raamatun sana sinunkin kohdallasi,että viimeisinä aikoina ei ihmiset KÄRSI kuulla tervettä oppia,vaan korvasyyhyynsä haalivat opettajia,joidenka puhe heitä miellyttää. "Emme tarvitse neuvojasi."-Jos vain siteeraan Raamatusta,miten Viimeisellä Tuomiolla käy-niin onko se minusta tulevaa neuvoa?? Itse et taida viimeiseen tuomioon edes uskoa-olet siis epäuskoinen.
- todé
Eihän uskossa Jeesukseen ole kysymys juutalaiseen uskomisesta. Jeesushan on Jumala, etkö muista, Peku? siitähän siinä uskomisessa on kysymys, Jumalaan uskomisesta.
lukea mitä Jeesus sanoo Raamatussa kerrottuna.
Jeesus ei kertaakaan sano olevansa Jumala.
Mitä tulee Lutheriin niin hän jos kuka oli kieroutunut asiassa.
Yksi Lutherin sadistisista kommenteista:
"Juutalaiset ansaitsevat tulla hirtetyiksi seitsemän kertaa korkeammalle kuin tavalliset varkaat," ja: "Meidän pitäisi kostaa juutalaisille ja tappaa heidät." "Jumalattomiksi kurjimuksiksi"
http://www.vihrearouva.net/usko/murphy/hitlerinuskonto.html
Luther vihasi silmittömästi Jeesuksen uskoa mutta siitä huolimatta sanoi että yksin usko Jeesukseen pelastaa.- Faktio
Pe.ku kirjoitti:
lukea mitä Jeesus sanoo Raamatussa kerrottuna.
Jeesus ei kertaakaan sano olevansa Jumala.
Mitä tulee Lutheriin niin hän jos kuka oli kieroutunut asiassa.
Yksi Lutherin sadistisista kommenteista:
"Juutalaiset ansaitsevat tulla hirtetyiksi seitsemän kertaa korkeammalle kuin tavalliset varkaat," ja: "Meidän pitäisi kostaa juutalaisille ja tappaa heidät." "Jumalattomiksi kurjimuksiksi"
http://www.vihrearouva.net/usko/murphy/hitlerinuskonto.html
Luther vihasi silmittömästi Jeesuksen uskoa mutta siitä huolimatta sanoi että yksin usko Jeesukseen pelastaa.Luther ei vihannut Jeesuksen uskoa, vaikka joku vihreä rouva niin väittäisi.
Kannattaisi tutustua ensin lutherin opetukseen ennen kuin uskoo jokaiseen nettisivun väitteisiin. Faktio kirjoitti:
Luther ei vihannut Jeesuksen uskoa, vaikka joku vihreä rouva niin väittäisi.
Kannattaisi tutustua ensin lutherin opetukseen ennen kuin uskoo jokaiseen nettisivun väitteisiin.Ei vihreä rouva noin sanonut vaan Luther.
Tuoltakin voit tarkistaa mitä Luther mainitsi teoksessaan "Pöytäpuhe".
http://fi.wikiquote.org/wiki/Martti_Luther
- Faktio
Peku tekee mielenkiintoisia kysymyksiä.
Jeesushan ei ole "joku juutalainen" vaan Raamatun mukaan Jumalan poika, johon uskomalla pelastuu.
Tuota Lutherin sanomaksi väitettyä "virhettä" en ole paikallistanut suomenkielisestä Raamatusta, mutta Raamattu opettaa että pelastumme uskon kautta, joten en näe siinä ristiriitaa.kääntänyt Raamattua Suomeksi.
Room. 3:28 Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä.
Luther laittoi omaan käännökseensä tuohon jakeeseen sana "allein" (yksin) "usko"-sanan eteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11850Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45542Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501