Tatuointi

...

Viime aikoina olen miettinyt, että miten uskovat ajatteleat tatuoinneista. Itselläni on ajatus ollut ottaa jonkin aikaa sellainen. Vanhassa Testamentissa han kielletään ihomaalaukset, mutta miten on uuden liiton aikana. Jos otan tatuoinnin, niin olenko uskosta luopunut?

17

1747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sofia>>

      Mä olen miettinyt samaa. En ole kovin paljoa tutkinut raamattua, mutta luulen että nämä ihonmaalauskiellot liittyvät turhamaisuuteen. Turhamaisuushan ei tee ihmiselle hyvää. Tatuoinnilla pitäisi siis olla joku syvempi merkitys? :) En tiiä. Mutta otin tatuoinnin jossa on lintu, sillä on minulle monta merkitystä mutta se kuvastaa myös pyhää henkeä. On se kyllä myös todella nätti! :)

    • tatuoitu tyttö.

      olen uskovainen ja mulla ainakin on tatuointeja. Tietenkin kannattaa miettiä, mitä tatuoi itseensä ja jokainen tatuointi vaatii vielä pitkän miettimisajan, eikä kannata ottaa hetken mielijohteesta. Itse olen jokaista tatuointia kyspytellyt pitkään mielessä. Jos olen ollut vuoden päästä viel samaa mieltä, niin sitten vain tatskaliikkeeseen toteuttamaan sitä.
      Kukaan ei ole mua seuroissa pahalla katsonut, koska muillakin on tatuointeja.

      • Anonyymi

        juu ei oo Jumalan tahto että niitä otetaan


    • lexlax

      Kyllä Mooseksen laki on voimassa Tuomiopäivään asti!
      Kristityn kannattaa siis noudattaa ohjeellisena tuota lain kohtaa:" Älkäät tehkö ihopiirroksia!"
      Ettei tulisi luetuksi pakanoiden sekaan.
      Eli parempi osa Herran Seurakunnassa!

      • isojakin

        Minulle tatuoitiin merillä ollessani, yli 30 vuotta sitten, käsivarsiin, olkapäihin ja selkään kuvia.
        Nyt kadun sitä typeryyttä.
        En voi mennä uimaloihin tai uimarannalle, kun aina joutuu olemaan silmätikkuna.
        Lääkärissä käydessäni saa aina selitellä ihmettelevälle lääkärille.
        Ja mitä vielä onkaan edessä päin: Tatuoidun miehen vanhainkotiaika.

        Haluaisitko samaa sitten vanhana.
        Vanhalla mummulla ja pappalla tatuointeja. Eikö olekin sopimatonta, ja typerääkin typerämpää?


      • Merkkinä!
        isojakin kirjoitti:

        Minulle tatuoitiin merillä ollessani, yli 30 vuotta sitten, käsivarsiin, olkapäihin ja selkään kuvia.
        Nyt kadun sitä typeryyttä.
        En voi mennä uimaloihin tai uimarannalle, kun aina joutuu olemaan silmätikkuna.
        Lääkärissä käydessäni saa aina selitellä ihmettelevälle lääkärille.
        Ja mitä vielä onkaan edessä päin: Tatuoidun miehen vanhainkotiaika.

        Haluaisitko samaa sitten vanhana.
        Vanhalla mummulla ja pappalla tatuointeja. Eikö olekin sopimatonta, ja typerääkin typerämpää?

        TUHON MERKIN kirjaaminen iholle on HERRALLE HÄVITYSKEN kauhistus! ENÄÄ EI KATUMINEN AUTA! JOKA Itsensä merkitsee! Hänet merkitsemättä jätetään!

        NÄIN sanoo SANA!


      • isojakin
        Merkkinä! kirjoitti:

        TUHON MERKIN kirjaaminen iholle on HERRALLE HÄVITYSKEN kauhistus! ENÄÄ EI KATUMINEN AUTA! JOKA Itsensä merkitsee! Hänet merkitsemättä jätetään!

        NÄIN sanoo SANA!

        Kun olen tullut uskoon tatuoimisteni jälkeen, niin kyllä sekin synti on anteeksi annettu.
        Jeesuksen Niemssä ja veressä.
        Mutta jos joku uskossa oleva tahallaan antaa tehdä ihopiirroksia, niin mitenhän käy?
        Onhan selvää, että Jumala ei hyväksy luomistyönsä (ihmisruumis) muuntelua.
        Lävistykset ja sananvastaiset koristukset on heitettävä pois elämästä.
        Se kuuluu parannuksen tekoon.


      • Funkyness
        Merkkinä! kirjoitti:

        TUHON MERKIN kirjaaminen iholle on HERRALLE HÄVITYSKEN kauhistus! ENÄÄ EI KATUMINEN AUTA! JOKA Itsensä merkitsee! Hänet merkitsemättä jätetään!

        NÄIN sanoo SANA!

        Näin taitaa sanoa Caininin OMA sana.

        Vaikka en tunnekaan raamattua täydellisesti, niin eipä taida meikäläisen kirjasta tuollaista kohtaa löytyä.

        Mun painoksesta löytyy ajatus, jonka mukaa armosta olen pelastunut. En tekojeni, tatuointieni tai tatuoimatta jättämiseni kautta, en sen perusteella kaunistunko tai käytänkö koruja. Niinkuin Paavalin vanhurskauttamisoppi sanoo: Yksin armosta ja yksin Kristuksen kautta, ettei yksikään kerskaisi.

        Kun uskonto alkaa kiristää päätä, se on merkki siitä, että ihminen on mennyt sörkkimään uskoa.

        Lisäksi: Mistä "tuhon merkistä" sä höriset?


      • olko ulkonaista
        Funkyness kirjoitti:

        Näin taitaa sanoa Caininin OMA sana.

        Vaikka en tunnekaan raamattua täydellisesti, niin eipä taida meikäläisen kirjasta tuollaista kohtaa löytyä.

        Mun painoksesta löytyy ajatus, jonka mukaa armosta olen pelastunut. En tekojeni, tatuointieni tai tatuoimatta jättämiseni kautta, en sen perusteella kaunistunko tai käytänkö koruja. Niinkuin Paavalin vanhurskauttamisoppi sanoo: Yksin armosta ja yksin Kristuksen kautta, ettei yksikään kerskaisi.

        Kun uskonto alkaa kiristää päätä, se on merkki siitä, että ihminen on mennyt sörkkimään uskoa.

        Lisäksi: Mistä "tuhon merkistä" sä höriset?

        Mitä tarkoittaa 1 Piet. 3:3:
        "Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei kultien ympärillenne ripustamista, ei hiusten palmikoimista, ei kooreihin vaatteisiin pukeutumista." ?
        Entä 1 Timoteus 2:9. ?


    • kristitty ihminen

      Vanhassa testamentissa " ihoon piirtäminen" oli lähinnä juutalaiset pakanoista erottava tekijä. Vanhan testamentit monet käskyt koskivat juutalaisia ja monet käskyistä oli järki- ja terveyssyistä asetettu. Esim. mitkä eläimet olivat saastaisia ja joiden lihaa ei toivottu syötävän jne. Hygienia on tärkeää myös tatuointia ja lävistystä hankkiessa ja niistä huolehtiessa.

      Jos haluat tatuoinnin, niin se on ihan kokonaan oma valintasi, eikä uskovilla olisi syytä sinua siitä tuomita. Tietysti, jos tatuoit ihoosi, näkyvälle kohdalle, vaikka ison peniksen, niin saattaa olla, että saat aika voimakkaita reaktioita aikaiseksi uskovien keskuudessa (tai kenen vaan).
      Eikä kannatakkaan ottaa sellaista tatuointia, jota häpeät myöhemmin, vaan kannattaa miettiä asia loppuun.

      En usko, että olet sen huonompi kristitty tatuoinnilla kun ilman. Äläkä anna muiden masentaa itseäsi lakihenkisyydellään.
      Toki vielä painotan, että mietit asian loppuun, voihan olla, että ajatus menee ohi.

      Esim. Itse ajattelin ottavani yhden Raamatunkohdan tatuoituna niskaani, mutta tähän mennessä minulla ei ole ollut ylimääräistä rahaa toteuttaakseni sen.

      Siunausta päivääsi ja elämääsi

      • on iso

        penis(ei ihoon tatuoituna)ja se saa aikaan kohinaa naisissa.
        Minkäs voi jos pullottaa?


    • on paha moka

      Ja Pyhä Henki tulee varmasti murheelliseksi. Kuitenkin se on teko, jonka voit saada anteeksi Jumalalta, mutta älä sitten itke niinkuin Hiskia, jos Jumala ottaakin sinut pois ennen aikojaan, ja jos sairastut ihosyöpään. Silloin olet vain saanut oikeudenmukaisen palkan teoistasi omaa ruumistasi vastaan, jonka tulisi olla Pyhän Hengen temppeli eikä mikään mainostaulu.

    • Tuomas Salste

      Hyvä on lukea tuo Mooseksen kirjasta oleva asia loppuun eikä pilkkoa vain kohta äklkää ottako ihopiirroksia.

    • DoctorT

      VAIN PAKANA OTTAA IHOONSA KUVIA!

    • Mieltä vai ei

      David Pawson kertoi kuinka tatuointi oli kadonnut kun tatuoitu nousi kastealtaasta. Eikö se kerro mitä Pyhä Henki on asiasta mieltä.

    • tässä sulle...
    • Anonyymi

      niitä ei saisi ottaa tuosta vanhan testamentin ohjeesta heijastuu Jumalan tahto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe