Ne 144000 puhuvat HEPREAA !

EIKÖS PELASTUS OLE PÄÄASIA, ENNEN ANSIOITA ?!

Mitä mieltä 3-e, stork, ynnä muut?
("ylifariseuksen" arvot j otiedänkin)

SIIHEN 144000 HEPREALAISEN valiojoukkoon eivät ainakaan minun ansioni riitä.
"Eivät ole saastuttaneet itseään naisen kanssa". Mutta minä en ole nasiiri,
en eunukki, en munkki, vaan olen ollut naimisissakin.
Mulle riittää valkea pellavapuku, täytyy riittää.
Äidinkielenikään ei ole heprea (Ilm 7:4).

Uusi laulu Siionin vuorella - evankelista Johanneksen Ilmestys 14:1, 4-5,
1
Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
4
Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa;
sillä he ovat niinkuin neitsyet.
Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee.
Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5
Eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Ilm 7:2-4

2
Ja vielä näin yhden enkelin, joka nousi idästä kantaen ELÄVÄN JUMALAN SINETTIÄ.
Hän huusi kovalla äänellä noille neljälle enkelille, joille oli annettu valta hävittää maata ja merta:
3
"Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." [Hes. 9:4,6]
4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän.
Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta (144000), ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

SUOMI ON YKSI "KAIKISTA KIELISTÄ" - VOIT SAADA VALKEAT (pellava)VAATTEET JA ...
- rauhasta Jumalan kanssa todistaa käteen laitettu ... palmunoksa!

Ilm 7:9
Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei
kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista,
kaikista kansoista ja heimoista, ja
he puhuivat kaikkia kieliä.
He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet
ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]

PELLAVAPUKU ON HYVÄ MERKKI

Tiedätkö, kuka saa kaiken kunnian pyhien hurskaista teoista? Jeesus saakoon!
Sillä yksin Hänen ansiotaan se kaikki on.

Ilm. 19:8 hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku. Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja. [Jes. 61:10; Ilm. 3:5]

Ilm 3:5
Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä. [Luuk. 10:20 | Matt. 10:32 ]

VANHURSKAAT TULEVAT TUOMITSEMAAN
- Ilm 19:11-16 Sak 14:4-5, 12, 16-18

Valkoinen hevonen ja sen ratsastaja
11
Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti.
[Ilm. 11:19 | 2. Makk. 3:25, 11:8; Ilm. 6:2 | Ilm. 1:5, 3:14]
12
Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse. [Ilm. 1:14, 2:18 | Ilm. 2:17]
13
Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. [Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1]

14
Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa. [Matt. 28:3; Luuk. 2:13]
15
Hänen suustaan lähtee terävä miekka.
Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin.
[Ilm. 1:16, 2:16 | Ilm. 2:27, 12:5 | Ilm. 14:19,20]
16
Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, herrojen Herra. [Ilm. 17:14]

Sak 14:4-5, 12, 16-18

4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan.
Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18
Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta.
Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.

Tule, Herra Jeesus!
Olen Sinun helluntailainen (Apt 2:1-13) adventtiuskovasi (Ilm 3:11, 22:7, Matt 25:13, Mark 13:35)!    

24

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen jumaluudesta

Ap.t. 2:30-41

30 Mutta Daavid oli profeetta, ja Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa Daavidin valtaistuimelle hänen oman jälkeläisensä. Daavid tiesi tämän [2. Sam. 7:12; Ps. 89:4,5, 132:11]
      31 ja näki ennalta Kristuksen* ylösnousemuksen. Sitä hän tarkoitti sanoessaan, ettei Herra hylkää häntä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu. [Ks. selitystä Matt. 1:16.] [Ps. 16:10 | Ap. t. 13:32, 24:15, 26:7, 28:20]

32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt kuolleista; me kaikki olemme sen todistajia. [Ap. t. 3:15, 4:10, 5:30, 10:40, 13:30 | Luuk. 24:48 ]
      33 Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla. [Luuk. 24:29; Joh. 14:16]

34 Ei Daavid itse noussut taivaisiin. Hänhän sanoo: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. [2:34,35: Ps. 110:1; Mark. 12:36 ]
      35 Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.

36 Tästä siis saa koko Israelin kansa olla varma: Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi* -- tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." [Ks. selitystä Matt. 2:4.] [Ap. t. 5:30,31]
      37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
      39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." [Jes. 57:19; Joh. 10:16; Ef. 2:13]

40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana." [5. Moos. 32:20; Mark. 9:19; Fil. 2:15]
      41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä

• Paistattelemme ikuista päivää

Jäämme Jeesuksen varjoon -- emme kuitenkaan varjoon,
        vaan Hänen päivänpaisteensa on oleva meissäkin.
        Jeesus saa kaiken ihailun ja kiitoksen ja kunnian
        MEIDÄNKIN hyvistä teoistamme.

Ilm. 19:8

hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku.
        Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja. [Jes. 61:10; Ilm. 3:5]

Ilm. 21:23

Kaupunki ei myöskään tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta, sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppuna on Karitsa. [Jes. 60:19]

yx_auringon palvoja, ainakin tuhat ja yksi yötä

• 7. päivän sapattia 1000 vuo...
        Paistattelemme ikuista päivää kirjoitti:

Jäämme Jeesuksen varjoon -- emme kuitenkaan varjoon,
        vaan Hänen päivänpaisteensa on oleva meissäkin.
        Jeesus saa kaiken ihailun ja kiitoksen ja kunnian
        MEIDÄNKIN hyvistä teoistamme.

Ilm. 19:8

hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku.
        Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja. [Jes. 61:10; Ilm. 3:5]

Ilm. 21:23

Kaupunki ei myöskään tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta, sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppuna on Karitsa. [Jes. 60:19]

yx_auringon palvoja, ainakin tuhat ja yksi yötä

Älkää olko murheelliset ... kyllä sapatin aika vielä
        koittaa, niinkuin yöttömän yönkin.
        Itse asiassa sapattivuosi(tuhat).

Jesaja 66.

20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni
        -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.

22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

Ilosanomaa adventistille

• Sinetti m e i s s ä - mi...

Kolossalais 1:27 Joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.

Meissä kristityissä maailma näkee toivon kipinän.
      Entä te, sinettikansa? Näkeekö sunnuntaimaailma
      teidän todistuksenne ja profetian henkenne
      kohdattuaan entistä suurempaa toivottomuutta?

Vai herääkö ihmisissä toivo, kun opetatte heidän
      olevan pedolle merkittyjä ja taivaan ovikin jo
      on suljettuna.

Ainoa avoin ovi on adventtiseurakuntaan ja siellä
      kymmenysarkun luokse? Kun sitä sinettiäkään ei
      vielä ole jakoon laitettu.

• Ei Mikaelin kanssa, vaan He...

Juudaan kirje 1.

9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
      -
      12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät.
      He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,

13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä

15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".

16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.

• Hyvistä töistäsi - harmitta...

Joh.Ilm 19.

7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.

8 Ja h ä n e n annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen:
      se liina on pyhien vanhurskautus."

9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!"
      Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

Eivät enkelit, ei yksikään, saa kunniaa sun
      hurskaista teoistasi, mutta Kristus ottaa niistä
      kaiken kunnian.
      Jospa soisimme sen hänelle riemumielin, emmekä
      koettaisi sapatilla tai sinetillä tai edes
      kymmenyksillämme ansaita pyhitystä.

Jos olemmekin ennen laulaneet: arvon mekin
      ansaitsemme - niin eiköhän olisi viisaampaa
      ja terveempää alkaa laulaa:
      "ARMON mekin ansaitsemme"!

Olemme vain astia tai vaihetuspöytä

• suomea

onneksi taivaassa puhutaan suomea, sillä siinä kestää ikuisuus kun sen oppii

• Suomen kieltä

Ilm. 14:3
        Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta (144000), jotka ovat ostetut maasta.

1. Kor. 15:40
        Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.

1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

1.Kor.14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

• "EIKÖS PELASTUS OLE PÄÄASIA, ENNEN ANSIOITA ?!
      Mitä mieltä stork"?

Rauhaa Antti!

Tuohon Ilmestyskirjatulkintaasi en ota nyt kantaa, mutta tuohon kysymykseesi, jonka puolivahingossa satuin huomaamaan yritän vastata.

Tietysti pelastus on pääasia. Katsotaan vaikka Apostolien teoista muutamia kohtia.

Apt.4:12: "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä (kuin Jeesus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman".

10:12: "Hänestä (Jeesuksesta) kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta".

16:31: "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi".

Jeesus pitää olla perustuksena niin kirkkokunnilla kuin yksittäisellä kristityillä. Kun tämä asia on kunnossa, sen jälkeen alkaa kilvoittelu kaidalla tiellä ja uskonkuuliaisuus koko Raamatun sanalle. Saakoon Pyhä Henki antaa silmävoidetta silmiimme, että Sana avautuisi ja voimaansa, että seuraisimme Sanaa rakkaudesta Jumalaan. Mutta siis Jeesus pitää olla aina kiintopisteenä uskovan elämässä, ei opinkohdat!

• Rauhaa Herrassa, Stork!

Karsea nimi tuo Stork, kun henki paljastaa sen tarkoituksen.

S uuri
        T aistelu
        O n
        R aaamatun
        K ieltämistä

Jaa, ettei sinulal ole varaa tai kiinnostusta vastata Ilmestyskirjaa koskevaan.
        Luulin, että fse kirja kiinnostaisi sinua ja Danielin kirjakin.
        Nehän vahvistavat profeettojen ja apostolien opin yhtenevyyden.

Kun Jeesus tulee pääasiaksi, niin lainkuuliaisuus vaihtuu uskonkuuliaisuudeksi.
        Vasta uskosta ja levosta käsin kilvoittelevana voi kirjoitukset aueta SISIMMÄLLE.

Matt. 12:7
        Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

Matt. 12:50
        Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Matt. 21:31
        Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen".
        Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

Matt. 7:21    
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan,
        vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.    

Herrassa on rauhamme!

• AnttiVKantola kirjoitti:

Rauhaa Herrassa, Stork!

Karsea nimi tuo Stork, kun henki paljastaa sen tarkoituksen.

S uuri
        T aistelu
        O n
        R aaamatun
        K ieltämistä

Jaa, ettei sinulal ole varaa tai kiinnostusta vastata Ilmestyskirjaa koskevaan.
        Luulin, että fse kirja kiinnostaisi sinua ja Danielin kirjakin.
        Nehän vahvistavat profeettojen ja apostolien opin yhtenevyyden.

Kun Jeesus tulee pääasiaksi, niin lainkuuliaisuus vaihtuu uskonkuuliaisuudeksi.
        Vasta uskosta ja levosta käsin kilvoittelevana voi kirjoitukset aueta SISIMMÄLLE.

Matt. 12:7
        Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

Matt. 12:50
        Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Matt. 21:31
        Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen".
        Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

Matt. 7:21    
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan,
        vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.    

Herrassa on rauhamme!

"Karsea nimi tuo Stork"

Ei nimi miestä (naista) pahenna, jos ei mies (nainen) nimeä. Jos nimimerkkini, joka on johdettu sukunimestäni, kuulostaa karsealta, sille en voi mitään.

Tottakai Ilmestyskirja ja Danielin kirja kiinnostavat, ei siitä ole kyse, mutta en rupea analysoimaan sinun "sillisalaattejasi", ja väitteitäsi joita haluat viljellä.

Siunausta!

• Stork kirjoitti:

"Karsea nimi tuo Stork"

Ei nimi miestä (naista) pahenna, jos ei mies (nainen) nimeä. Jos nimimerkkini, joka on johdettu sukunimestäni, kuulostaa karsealta, sille en voi mitään.

Tottakai Ilmestyskirja ja Danielin kirja kiinnostavat, ei siitä ole kyse, mutta en rupea analysoimaan sinun "sillisalaattejasi", ja väitteitäsi joita haluat viljellä.

Siunausta!

Vetoat rauhaan ja peräännyt juuri silloin, kun totuus on jo ulottuvillasi. Herjaat samaan syssyyn
        "sillisalaatiksi" sitä totuutta, jota vastaan et
        kykene puolustautumaan.

Matt. 10:34
        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. [10:34-36: Luuk. 12:51-53]

Matt. 22:12
        Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

Israel toki saa rauhansa ja ennalleenasettamisen,
        mutta juuri sen vuoksi antisemitistit eivät
        saa rauhaa, vaikka kuinka hurskaita olisivat.

Jes 27:4-6
        4
        Vihaa minulla ei ole; olisipa vain orjantappuroita ja ohdakkeita, niiden kimppuun minä kävisin sodalla ja polttaisin ne kaikki tyynni-
        5
        kaikki, jotka eivät antaudu minun turviini, eivät tee rauhaa minun kanssani, tee rauhaa minun kanssani.'"
        6
        Tulevina aikoina juurtuu Jaakob, Israel kukkii ja kukoistaa ja täyttää maanpiirin hedelmällänsä.

Uutisten mukaan Iranin ja Irakin presidentit ovat
        jo löytäneet toisensa. On vain ajan kysymys,
        milloin babylonian henget päsätetään irti ja
        maailma tuomitsee itse itsensä.

Ilm 16:12-16
        12
        Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
        13
        Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.

14
        Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        15
        -Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
        16
        Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

Joh. 8:40
        Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        Joh. 8:45
        Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.

Sota on hengellinen ja on pimeyden voimia vastaan

• ###
      Leeviläisen pappeuden aika on ohi
      Kirjoittanut: ylifariseus 8.3.2008 klo 12.29

Uudet taivaat ja uusi maa toteutuvat uudella tavalla,
      sillä Leeviläiset eläinuhrit ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa,
      eikä tuhat-vuotista valtakuntaa tulla viettämään maan päällä,
      sillä ne tuhannen vuotta pyhät ovat taivaassa. ###

YLIFARISEALAISUUS ADVENTTILIIKKEEN YDINONGELMA - EPÄUSKON HAPATUS
      (Kts. Storkin ja ylifariseuksen
      epäuskoisia opetuksia, jotka julistavat pelkkiä
      vertauskuvia. Kuinka ne voivat uskoa Jes 53.
      lukua, kun kaikki muu on muka vain kuvakieltä?!)

Mikä muu kuin EPÄUSKOISUUS voisi olla farisealaisen sokeuden syy.
      Sillä jo satoja vuosia ennen Israelin hajaannusta Raamattu ennustaa hajaannuksen
      ja MYÖS jälleen palaamisen.

Jeesus paadutti Israelin sydämen, kunnes pakanoita pelastuisi tietty määrä, opettaa
      Raamattu.
      Ei Herramme asiaa päättänyt ristiinnaulitsemisen yhteydessä, vaan juuri Hän sen oli suunnitellut, että Israelia "vähäksi aikaa kohtaisi paatumus".

Mitä tulee leeviläiseen pappeuteen ja sen uuden tulemisen yhteydessä mainittuun
      Jeesuksen kuninkuuteen Israelin johtajana -
      emme tarkoin ehkä tiedä, miksi Herra
      ennalleenasettaa myös leeviläisyyden.
      Mutta asian kiistäminen olisi epäuskon ilmaus.

Jeremia 33:9
      Silloin koko maailman kansat saavat kuulla niistä hyvistä teoista, jotka olen tehnyt omalle kansalleni.
      Jerusalemin maine kansojen keskuudessa on minulle iloksi ja tuo minulle ylistystä ja kunniaa.
      Kansat ovat ymmällään ja peloissaan, kun kuulevat, miten paljon hyvyyttä ja menestystä minä suon Jerusalemille."

Jer 33:17-
      17
      Näin sanoo Herra: "Aina on Israelin valtaistuimella istuva Daavidin jälkeläinen, [2. Sam. 7:16]
      18
      ja aina tuovat leeviläiset papit minulle polttouhreja ja ruokauhreja ja valmistavat minulle teurasuhrit."

19
      Jeremialle tuli tämä Herran sana:
      20
      "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa,
      antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan.
      Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
      21
      yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi.
      Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä.
      Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa,
      jotka toimittavat minulle palvelusta.
      22
      Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä
      ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

Jes 66:20-24

20
      He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni
      -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

21
      Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.   
      22
      Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23
      Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]   
      24
      Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet.
      Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
      Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
      [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]   

Sakarja 14:4-5, 12, 16-18
      4
      Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
      Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen,
      toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.   
      5
      Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
      Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
      Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]   
      12
      Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan.
      Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan,
      ja kieli mätänee heidän suuhunsa.   
      16
      Kaikki JÄLJELLÄ olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan,
      tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia,
      ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]   
      17
      Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia,
      niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]   
      18
      Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta.
      Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja,
      jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.   

Tulkoon Sinun valtakuntasi!

- - - - -

"VOI TEITÄ" - TE YLIFARISEUKSET JA TEOLOGIAN TOHTORIT

Matt. 23:23    "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät!
      Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta
      laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden,
      laupeuden ja uskollisuuden.
      Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta. [3. Moos. 27:30; 4. Moos. 18:21 | 1. Sam. 15:22; Miika 6:8]   

Luuk. 11:42    "Voi teitä, fariseukset! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta ja ruudanlehdistä ja kaikista vihanneksista, mutta vähät välitätte oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta Jumalaan.
      Näitähän teidän pitäisi noudattaa, eikä lyödä laimin noita muitakaan käskyjä. [Matt. 23:23 ]

KUNPA YLIFARISEUS TUNTISI EDES RAAMATTUNSA

### Raamattu ei tunne
      Kirjoittanut: ylifariseus 8.3.2008 klo 16.41
      sanaa ylifariseus, vaikka niin yrität väittää.
      - Tällä palstalla ei muuta olekkaan kuin fariseuksia - ###

Ylifariseus väittää, ettei käsitettä edes ole ja silti
      väittää, että kaikki ovat fariseuksia - voihan möläys.

Jos faruseus uskoo Jumalaan, hän jättäytyy nasiiriksi tai menee jo 20-vuotiaana
      vihille. Hän kasvattaa porstuan ikkunalaudalla vihersyötävää. Niistä nyppii joka kymmenennen
      kymmenyksiksi tai vaihtoehtoisesti 10 % edestä parhaita yksilöitä - riippuen vilpittömyyden
      asteesta. Fariseus ei sytytä tulitikkua sapattina, eikä kävele 1 km pidempään.
      Hän kiittää Jumlaa siitä, ettei ole "niinkuin nuo syntiset".
      Tunnollisimmat fariseukset maksavat kymmenykset myös hankinnoistaan, sillä eihän
      sitä tiedä, maksaako myyjä kymmenyksiä. Kymmenyksillä näet fariseus pyhittää.
      Päähineeksi saa fariseus sapattina laittaa vain kipan tai nenäliinan, sillä niin vaatimatonta
      päänsuojaa ei voi luokitella taakaksi - sapattinahan kaikki kantaminen on kiellettyä.

• ylifariseus

ajatuksistasi taas lähtee, sillä kaikki tämän palstan kirjoittajat ovat fariseuksia, mutta ei ylifariseus kuulu heidän joukkoonsa, sillä sellaista sanaa raamattu ei tunne.
        Vanhan ja uudenliiton pyhäkköpalvelusta uhreineen sinulla ei ole hajuakaan.

• Farisealaisuudesta
        ylifariseus kirjoitti:

ajatuksistasi taas lähtee, sillä kaikki tämän palstan kirjoittajat ovat fariseuksia, mutta ei ylifariseus kuulu heidän joukkoonsa, sillä sellaista sanaa raamattu ei tunne.
        Vanhan ja uudenliiton pyhäkköpalvelusta uhreineen sinulla ei ole hajuakaan.

Ylifariseusten aika on ohi
        Kirjoittanut: Ylifariseus 8.3.2008 klo 16.22

Kuolleiden luiden aika on auttamattomasti ohi

Matt. 23:27

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
        kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta,
        mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

Matteus 21:40-46 -- (valta ylifariseuksilta kansalle)

40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
        41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
        42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?

43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

Mark. 12:10, 12

10 Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi;
        12 Silloin he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut tämän vertauksen heistä. Ja he jättivät hänet ja menivät pois.

Kyllä kansa tietää    

• SILLÄ SE EI AINOASTAAN OLE ANTISEMITISMIÄ, VAAN
      JOPA KIROAA ISRAELIN, VÄITTÄESSÄÄN
      KORVAVANSA
      JUUTALAISSUVUN

Ilm. 2:14,20
      14. Mutta kaikkea en sinussa hyväksy: Luonasi on sellaisia, jotka seuraavat Bileamin oppia, tuon miehen, joka opetti Balakille, miten virittää israelilaisille ansa.

4.Moos.22:5-6
      5
      Hän päätti lähettää sananviejiä Bileamin, Beorin pojan luo.
      Tämä asui Eufratin varrella Petorissa, maassa, jossa oli Balakin heimolaisia.
      Balak käski sanoa hänelle: "Egyptistä on lähtenyt liikkeelle kokonainen kansa.
      Maa on sitä jo mustanaan, ja nyt tuo kansa on asettunut aivan minun maani rajoille. [Joos. 24:9; Miika 6:5]
      6
      Tule avuksemme ja kiroa se kansa, sillä se on meitä mahtavampi. Ehkä sitten voimme lyödä sen ja karkottaa sen näiltä seuduilta. Minä näet tiedän, että se, jonka sinä siunaat, on siunattu ja se, jonka sinä kiroat, on kirottu."

Ilmestyskirja ei turhaan varoita antisemitismisesta Bileamista, sillä Ilmestyskirja
      paljastaa myös, että juuri tuolta Eufrat-joen varrelta se viimeinen villitys tulee:

Ilm 16:12-16

12
      Kuudes enkeli tyhjensi maljansa suureen Eufratvirtaan. Virran vesi kuivui, ja niin aukeni tie idän kuninkaille. [1. Moos. 15:18; Ilm. 9:14 | Jes. 11:15,16]   
      13
      Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. [1. Kun. 22:23; 1. Joh. 4:1 | Ilm. 12:3, 13:1,11]   
      14
      Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä, ja ne lähtivät kokoamaan maanpiirin kaikki kuninkaat taisteluun, joka käydään Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. [Ps. 2:2,3; Hes. 39:21; Sak. 14:1-3; 2. Tess. 2:9]   
      15
      "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei joutuisi häpeään, kulkemaan alasti kaikkien nähden." [Matt. 24:43 ]   
      16
      Henget kokosivat kuninkaat paikkaan, jonka nimi on hepreaksi Harmageddon*. [Nimi merkitsee 'Megiddon vuori'.] [Tuom. 5:19; 2. Kun. 23:29; Sak. 12:11]   

OMITUISTA LUULOTAUTIA ADVENTTIOPETTAJALLA

# Eli kerraten yksikään kirjain? Tiedät mitä tarkoitan. #
      Tuntematon opettaja tuossa kuvittelee minun tuntevan
      hänen ajatusmaailmansa. Roskaa. Itselläni toki on
      jokin käsitys kuvakielestä: yksikään kirjain, pieninkään
      piirto".

Elikkä Jeesukselta ei jäänyt täyttämättä yksikään piirto
      Mooseksen laista, sapattilaista, seremonialaista tai mistään
      synnistäkään tai sairaudesta - "se on täytetty", kaikki tyynni.
      Siksi Jeesus odottaa vastarakkautta laupeuden muodossa.

Matt 5:21-22
      21
      "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 ]
      22
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion.
      Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion,
      ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15]

Jaak 2:11-13

11
      Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.   
      12
      Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]   
      13
      Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]   

VAIN YMPÄRILEIKKAUKSEN KAUTTA LAKILIITTOON

### "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, ###

Stork'illa ei leikannut ylläoleva lause ympärileikakuksesta, vaikka hänen alla oleva
      lainauksensa alkoi sillä.

Kol.2:13-17: "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan,
      antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
      ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme;
      sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
      Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
      hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
      Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta,
      älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
      jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen".

Synti JA ympärileikkaamattomuus annettiin anteeksi,
      kun uuteen liittoon astuimme.
      Ei tarvinnut tehdä parannusta siitä, että oli lakiliiton ULKOPUOLELLA.
      Vaan ennemminkin alkaa määrätietoisesti karttaa lainkiihkoilua.
      Ympärileikkaushan se oli, se merkki ja sinetti,
      mikä sitoi lakiin. Mutta nyt, Krikstuksessa:

Gal 5:2-3
      2
      Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. [Ap. t. 15:11]
      3
      Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä,
      että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4

Suomeksi:
      Jos katsotte lakiin, ei Kristus ole teille
      miksikään hyödyksi.
      Nytkin on turha kiistellä, onko kyse
      vain yhdestä sapattipykälästä, vaiko noin 10
      käskystä, vaiko koko laista.
      Hylättävä se on.

Toinenkin todistaja tälle löytyy
      - itse asiassa koko apostolikaarti ja Pyhä Henki:

Apt 15:10, 28-29
      10
      Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
      28
      Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:
      29
      karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta.
      Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin." [Ap. t. 16:4, 21:25 | Ilm. 2:14,20]

Gal 5:1-7
      1
      Vapauteen Kristus vapautti meidät.
      Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
      2
      Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
      3
      Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

4
      Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi;
      te olette langenneet pois armosta.
      5
      Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
      6
      Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
      7
      Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?

Kun kristityt täällä esittävät totuuden sanaa - on kuin Jumala itse puhuisi. Joten vakavaa on.

• Folke Thorell

Tässä totuus sapatista. Tiedän, että joku tulee
      esiintymään nimelläni, niinkuin apostolienkin nimissä lähetettiin vääriä kirjeitä. Mutta teidän aisitinne erottavat valheen ja totuuden.

"Sapattikäsky on annettu nimenomaan Israelin kansalle merkiksi Jumalan ja heidän välilleen, 2.Moos.31:13-17, eikä millään voida todistaa sen kuuluvan jollekin toiselle kansalle maan päällä.

Antautuminen seitsemännenpäivän pitämiseen merkitsee varastamista Israelilta, juutalaisilta.
      Tämä juutalainen sapattikäsky on ikuinen merkki. Siksi ei sitä luonnollisesti koskaan voidakaan kumota niihin nähden, joille se kerran on annettu kaikkien heikäläisten noudatettavaksi. Sapattikäsky on annettu Mooseksen laissa, muttei Kristuksen.

Kun me pelastumme, emme pelastu Mooseksen lain alaisiksi, vaan Kristuksen.
      Koska nyt Kristuksen laki ei sisällä minkäänlaista seitsemännenpäivän käskyä, niin ei meillä myöskään Jeesuksen opetuslapsina ole olemassa minkäänlaista sapattipulmaa.

Sillä mitä tulee uustestamentilliseen seurakuntaan, on sapattikäsky sille yhtä vähän annettu kuin kumottukaan.
      Sitä ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan.
      Rauhamme ei perustu lain määräysten pitämiseen, mikä on ainoastaan tulevan varjo, vaan täydelliseen pelastustyöhön, jossa Kristus on suuri, elävä todellisuus Kol. 2:16,17.

Meillä eivät ole oppi-isinämme sekä Mooses että Kristus, vaan ainoastaan Kristus, sillä kirjoitettu: "Yksi on teidän mestarinne, Kristus" Matt. 13:8,10.
      Hän itse tuo ilmi vaatimuksensa tähän esiintyessään uutena ja suurempana lainantajana, uuden liiton perustajana, mikä selvästi näkyy mm. vuorisaarnassa ja hebrealaiskirjeessä.

Kristuksen uustestamentillisessa laissa, uuden liiton laissa, mainitaan ensimmäinen käsky 62 kertaa, toinen 4 kertaa, KOLMATTA EI YHTÄÄN KERTAA, neljäs 6 kertaa, viides 6 kertaa, seitsemäs 6 kertaa, kahdeksas 4 kertaa, yhdeksäs 9 kertaa ja kymmenes 9 kertaa.

Jos Jeesus toivoi meidän pitävän vanhantestamentillisen sapatin, niin on enemmän kuin ihmeellistä se , ettei hän yhden yhtäkään kertaa korostanut sen merkitystä, vaikka niin usein teroitti toisia käskyjä.
      Uuden lainantajan uudella liittokansalla on uusi sapatti, nimittäin lepo Kristuksen täytetyssä työssä. Ja " joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut(todellisen)levon teoistaan" Hebr.4:10.

Mutta Israelin lasten on pidettävä seitsemättä päivää niin kauon kuin he vaeltavat ilman Kristusta.
      Jos sitä vastoin joku juutalainen pelastuu Kristuksen armosta, niin hän myöskin vapautuu sapattimääräyksestä, sillä eihän hän voi mitenkään elää kahdessa liitossa.
      Mooseksen ja Kristuksen välillä on suuri "MUTTA" Joh.1:17."

Kirjasta Folke Thorell 1954 -Totuus sapatista ja sunnuntaista-    

------------------------------

JOS LAKILIITTOA SYMBOLISOI YMPÄRILEIKAKUS -
      NIIN UUTTA LIITTOA KASTE KRISTUKSEEN

Gal 5:2-3

2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. [Ap. t. 15:11]

3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä,
      että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4]

Kol 2:12-14

12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista. [Room. 6:3,4; Ef. 2:6]

13 Te olitte kuolleita rikkomustenne ja ympärileikkaamattomuutenne vuoksi, mutta Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Hän antoi meille kaikki rikkomuksemme anteeksi, [Ef. 2:1,5,11]

14 hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. [Ef. 2:15; 1. Piet. 2:24]

• mistä löytyy.

Lainaat tekstiä
        14 hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin.

No nyt kysyisin sinulta, että mistä tämä löytyy tämä velkakirja ja mikä sen sisältö on?

Se löytyy Raamatusta ja sillä on määrätty paikka, mihin se on pantu sekä sisältö, mutta annan sinun tähän vastata, kun lainaat tuota tekstiä tuohon.
        Se on hyvin mielenkiintoinen ja selittävä itsessään, mitä tämä tarkoittaa.

että ole hyvä.

• minä olen synnin alaisuutee...
        mistä löytyy. kirjoitti:

Lainaat tekstiä
        14 hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin.

No nyt kysyisin sinulta, että mistä tämä löytyy tämä velkakirja ja mikä sen sisältö on?

Se löytyy Raamatusta ja sillä on määrätty paikka, mihin se on pantu sekä sisältö, mutta annan sinun tähän vastata, kun lainaat tuota tekstiä tuohon.
        Se on hyvin mielenkiintoinen ja selittävä itsessään, mitä tämä tarkoittaa.

että ole hyvä.

Jos kerran laista tuleva kirkkaus oli niin kirkasta , että kansa ei pysynyt katsomaan Mooseksen kavoja, kuinka kirkas onkaan se Hengen laki , joka tulee niiden osaksi , jotka uskovat Kristukseen.

Sillä Hengen laki Jeesuksessa Kristuksessa on vapauttanut minut synnin ja kuoleman laista!

Oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka emme luota lihaan, vaan palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa!

Kaikki, jotka katsovat hänen kasvojaan peittämättömin kasvoin ( Ei siis lain käskyjen kautta) Muuttuvat saman kirkkauden kaltaiseksi kirkkaudesta kirkkauteen. Tämän saa aikaan Herra , joka on Henki!

Liha ei mitään hyödytä, Henki tekee eläväksi!

Adv kirkon ongelma on se, että sapattivimmassan, he sortuvatkin katselemaan lakia, omia suorituksiaan.

Kuitenkin adv kirkon joukosta " sapatinpitämisestä " huolimatta löytyy pedofiileja , rahan huijareita, veron kiertäjiä, panettelijoita, eriseuraisia, lahkolaisia, kaksinaamaisia, teeskentelijöitä jne...

Miksi? koska sana sanoo Kaikki, jotka lakiin luottavat ovat kirouksen alaisia!!

• minä olen synnin alaisuutee... kirjoitti:

Jos kerran laista tuleva kirkkaus oli niin kirkasta , että kansa ei pysynyt katsomaan Mooseksen kavoja, kuinka kirkas onkaan se Hengen laki , joka tulee niiden osaksi , jotka uskovat Kristukseen.

Sillä Hengen laki Jeesuksessa Kristuksessa on vapauttanut minut synnin ja kuoleman laista!

Oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka emme luota lihaan, vaan palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa!

Kaikki, jotka katsovat hänen kasvojaan peittämättömin kasvoin ( Ei siis lain käskyjen kautta) Muuttuvat saman kirkkauden kaltaiseksi kirkkaudesta kirkkauteen. Tämän saa aikaan Herra , joka on Henki!

Adv kirkon ongelma on se, että sapattivimmassan, he sortuvatkin katselemaan lakia, omia suorituksiaan.

Kuitenkin adv kirkon joukosta " sapatinpitämisestä " huolimatta löytyy pedofiileja , rahan huijareita, veron kiertäjiä, panettelijoita, eriseuraisia, lahkolaisia, kaksinaamaisia, teeskentelijöitä jne...

VASTAAN VELKAKIRJAAN JA LAKIIN

## >Velkakirja.
        Kirjoittanut: mistä löytyy. 9.3.2008 klo 01.05 < ##

Mielenkiintoista ja tärkeää asiaa kysyt.
        Jos se ristille on naulittu, niin eihän sitä
        msitään pitäisi löytyä, vai?
        Mutta valitettavasti on niin, että meidän kuitenkin täytyy
        se uskolla kuitata mitätöidyksi - vasta sitten olemme vapaat lain kourasta.

Että mistäkö siis löytyy sinua vastaan oleva velkakirja?
        Tuskin muualta kuin omasta hallustasi - syyttävästä omastatunnostasi!
        Salli uskoen Jeesuksen repiä se kappaleiksi, niin rauha tulee.
        Sisältöä ei tiedä muut kuin sinä ja Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.

- - - - -

LAKI ON HYVÄ

### >Laki on hyvä käskysana pyhä
        Kirjoittanut: minä olen synnin alaisuuteen myyty.. 9.3.2008 klo 01.21 < ###

AVK>Niin kylläkin, "itsessään hyvä", mutta me synnin alaisuuteen myydyt
        teemme siitä "heikon" ja "voimattoman" ja siten myös "hyödyttömän".
        Lailla on "hyvä" kuoleman virka:

Room. 7:10    
        ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi,
        olikin minulle kuolemaksi.   
        Jos kerran laista tuleva kirkkaus oli niin kirkasta , että kansa ei pysynyt katsomaan Mooseksen kavoja, kuinka kirkas onkaan se Hengen laki , joka tulee niiden osaksi , jotka uskovat Kristukseen.< ###

AVK >Amen! Miksi tuijottaisimme kadotustuomion kirkkautta - Kristus on elämän kirkkautta!
        2. Kor. 3:9
        Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.Sillä Hengen laki Jeesuksessa Kristuksessa on vapauttanut minut synnin ja kuoleman laista!
        Kaikki, jotka katsovat hänen kasvojaan peittämättömin kasvoin ( Ei siis lain käskyjen kautta) Muuttuvat saman kirkkauden kaltaiseksi kirkkaudesta kirkkauteen.
        Tämän saa aikaan Herra , joka on Henki!
        Liha ei mitään hyödytä, Henki tekee eläväksi!Amen! Näin me sen näemme!

Ilm. 5:13    
        Ja minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä, kaikki mitä niissä on, lausuivat:
        -- Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti. [Fil. 2:9,10]

Ilm. 7:12    
        sanoen: -- Aamen. Ylistys ja kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, valta ja voima meidän Jumalallemme aina ja ikuisesti! Aamen. [Ilm. 5:12-14]    
        AVK<

###>Adv kirkon ongelma on se, että sapattivimmassan, he sortuvatkin katselemaan lakia, omia suorituksiaan.
        Miksi? koska sana sanoo Kaikki, jotka lakiin luottavat ovat kirouksen alaisia!!Usein havaitsee, että kiivaimmat moralistit ovatkin salassa kauheimpia rötöstelijöitä
        ja armottomasti kanssaihmisten kraiveleissa kiinni. Petollisia salahautoja.

Ef. 5:12
        Sillä häpeällistä on jo sanoakin,
        mitä he salassa tekevät;

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset,
        te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita
        ja kaikkea saastaa!    

• ylifariseus
        minä olen synnin alaisuutee... kirjoitti:

ja rikolliset ole enimmäkseen vankilassa, kuin täyttämässä kirkko saleja.

Tulisiko vanhurskasten seurakunnassa olla vain synnittömiä uskovia, mitä varten sitten luetaan synnintunnustus, sinun puhtaassa seurakunnassasi.

Sinä itse joutaisit synnittömänä lasikaappiin kansan ihailtavaksi.

• Ellemme armon tielle vaihda
        ylifariseus kirjoitti:

Tulisiko vanhurskasten seurakunnassa olla vain synnittömiä uskovia, mitä varten sitten luetaan synnintunnustus, sinun puhtaassa seurakunnassasi.

Matteus 5.

21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.

22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion;

ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion;

ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

yx_ansioitunut

• ylifariseus
        ylifariseus kirjoitti:

Kultainen sana Herralta - ansaitsemalla ansaittu

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
        kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita
        ja kaikkea saastaa!

Armoitettu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      78
      1303
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      43
      931
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      753
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      127
      709
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56