Ellen Whiten ylistystä lapsille

Adventtikirkon Pääkonferenssin yhteydessä toimiva Ellen G. White Estate julkaisee lapsille lehteä, joka ylistää Ellen Whiteä ja hänen näkyjään. Lehden nimi on Ellen White Virsionary For Kids.

Ja mitäs sieltä löytyykään; Ellen Whiten ja hänen näkyjensä ihailua koko lehti täynnä ja ellenismin opetusta lapsille.

Tämmöinenkin järjetön muka Jumalalta näyssä tullut ”valo”, että ”Eating between meals injures the stomach and digestive process” = Ruoka-aikojen välillä syöminen vahingoittaa mahaa ja ruuansulatusprosessia. Mistäs kohtaa Raamatusta tuollainen löytyy. Ja mistäs kohtaa Ilmestyskirjasta tuollainen löytyy, koska noiden terveysuudistustenhan pitäisi kuulua Ellen Whiten sanojen mukaan kolmen enkelin viestiin? Eipä näy, eipä näy moista Ilmestyskirjassa.

Pahempi juttu Ellenille ja pahempi juttu adventtikirkkolaisille, sillä "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan" (Ilm 22:18)

Ellen Whiten mukaan hänen näyissä saamansa terveyssanoma kuuluu adventistien kolmen enkelin viestiin ja itsensä taivaskelpoiseksi kehittämiseen.

Ja samat höpöhöpö-jutut Kelloggin ja Ellen Whiten riitaantumisesta kuin aikuisillekin.



http://www.whiteestate.org/vez/jul07/VeZ_Healthy-Living.pdf

Ja tuosta terveysviestin kahvi-tee asiasta Ellenin kirjasta:

"And all should bear clear testimony against tea and coffee, never using them. They are narcotics, injurious alike to the brain and to the other organs of the body." (Ellen White, Counsels on Diet & Foods)

Ja kaikkien tulisi todistaa selvästi teetä ja kahvia vastaan, ei ikinä käyttää niitä. Ne ovat huumeita, vahingoittavia sekä aivoille että muille ruumiin elimille.

44

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Danielin kirja lienee tuttu monille ja Danielin
      tai ainakin hänen kolmen läheisimmän ystävänsä
      vegetaarisuus. Täysin itse ja vapaaehtoisesti
      valittu linja se - ja vastoin esimiesten tahtoa.

      Danielin esimiehestä tuli vastentahtoisesti
      vegetaristi - Jumalan rankaisuna, kunnes hylkäisi
      harhaopit.
      Ja minä näen, että adventistinkin kohdalla on
      vegetarismi kaikkine lisukkeineen ja teenkin
      juontikieltoinenn - Jumalan rankaisua, kunnes
      hylkäävät EGW-harhaopoin.

      ENNUSTAN, ettei adventisti niistä pääse, ennenkuin
      on hyljännyt ellenismin ja antisemitismin.

      EGW-terveysoppia lukiessa tulee mieleen Danielin
      kirjasta se tapaus, jossa täysin vastoin omaa
      tahtoa ajauduttiin minttujen ja tillien orjuuteen.
      Kaikenlaisten ruohojen syöntiin, lihankorvausteologian orjuuteen.

      Dan 4:32 (4:29)
      Ihmisten joukosta sinut ajetaan pois, sinä olet asuva eläinten parissa, saat syödä ruohoa kuin härät,
      ja seitsemän vuotta on vierivä ylitsesi,
      kunnes opit tietämään, että Korkein on hallitsija ihmisten valtakunnassa
      ja että hän antaa sen kuninkuuden kenelle tahtoo."


      ANKARAT NUHTEET OVAT TARPEEN - SE ON RAKKAUTTA

      Oikein teet, minun käsitykseni mukaan, kun
      ankarin sanoin ja raaamtullisesti nuhtelet
      palstalla.
      Sillä ei täällä ketään herkkähipiäistä
      ole kirjoittelemassa. Ne menevät kukkaisrakkaus-
      palstoille, ne jotka eivät kestä tervettä
      ojentamista.
      Sitäpaitsi ei tuntemattoman tarvitse lainkaan
      ottaa itseensä.


      Tuttujen suhteen voi olla eri asteisia nuhteita.

      1. Tim. 5:1
      Älä nuhtele vanhaa miestä ankarasti, vaan neuvo häntä kuin omaa isääsi, nuorempia miehiä kuin veljiäsi, [3. Moos. 19:32; Sir. 8:6]

      1. Tim. 5:20
      Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät. [5. Moos. 17:13, 19:20; Gal. 2:14]

      2. Tim. 4:2
      julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. [Ef. 5:16; Kol. 4:5]

      Tit. 1:13
      Tämä todistus pitää paikkansa.
      Nuhtele heitä sen vuoksi ankarasti, jotta he tulisivat uskossaan terveiksi [2. Tim. 4:2]

      Gal. 1:8
      Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet,
      hän olkoon kirottu.

      Gal. 1:9
      Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas:
      jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet,
      hän olkoon kirottu.


      "Vaikka enkeli taivaasta" ... uutta oppia!
      Kristityllä on velvollisuus vastustaa uutta
      ilmoitusta, sillä ne kaikki ovat pimeyden
      lähteistä - Kristuksen ja Paavalin julistus
      on oleva loppuun asti; tempaukseen.

    • jotakin tähän pyhään kirjaan-

      Minulle näytettiin, että terveysuudistus on osa kolmannen enkelin sanomaa ja että se kuuluu siihen yhtä kiinteästi kuin käsi ja käsivarsi ihmisruumiiseen.-IT 486 (1867). (Turvassa kriisin keskelläs.56).

      Minulle näytettiin- taas kuka näytti?
      Rakastava Taivaallinen Isämmekö?
      Sitäpä en usko

      Nyt haluaisin tietää missä tämä lukee Ilmestyskirjassa? Jos ei lue pitäisi siitä olla vahva ennustus/ilmoitus, minkä Jeesus eläessään jo jätti

      • mitä mieltä adventistit?

        Kukaan Raamatunhenkilöistä ei saarnannut kasvisruokaideologiaa uskontona. Adventistit pyrkivät olemaan parempia uskovia sapatti-intoilunsa ja kasvis-intoilunsa avulla.
        Kaikki "ruoka uskonnot"-uskonnot ovat ei-kristillisiä, juutalaisuus, islam ja hinduismi (hindut syövät lähinnä samaa ruokaa kuin adventistit).
        Saa nähdä että kuinka hyvin he ovat onnistuneet näissä pääopeissaan koska nämäkin tätyy ympätä kolmen enkelin sanoman julistukseen.
        Sovitaanko adventistit niin, että jätetään suosiolla se kolmen enkelin sanoman julistaminen oikeile kolmelle enkelille kun on sen aika.

        Ette te mitään julistavia enkeleitä ole.

        Varokaa ettette ole eksytettyjä sieluja ja väärään profeettaan uskovia.


    • ylifariseus

      lapsiksi, eikä se Riittakaan enää pikkutyttönen ole, vaan on opetuslasten kanssa kasvanut suureksi.

      Viisi kuppia kahvia päivässä on kenties liikaa, ainakin lapsille, mutta onhan Herra luvannut, että jos joku juo jotain kuolettavaa, niin se ei heitä vahingoita, kunhan pysyvät Kristuksessa.

      Tukkapöllyäkään ei mainita raamatussa, vaikka se kuuluu kurinpalautukseen, Herran nuhdellessa kansaansa.
      Rivien välistä tulee lukea sellaista raamatun sanomaa, joka ei ole riville mahtunut, mutta tarkoittaa samaa.
      Ehkäpä terveystee ja kofeiiniton kahvi sopii paremmin herkkä vatsaisille terveytensä vaalijoille, jotka haluavat päästä terveenä taivaaseen.

      • menisit edes adventtikirkoon

        Sinä se jaksat Ellen Whiteä puolustaa mutta oletko tutkinut Raamatulla että hän on oikea profeetta?

        Ymmärrettävää että saat toimeentulosi väärän profeetan puolustamisesta.


      • ylifariseus
        menisit edes adventtikirkoon kirjoitti:

        Sinä se jaksat Ellen Whiteä puolustaa mutta oletko tutkinut Raamatulla että hän on oikea profeetta?

        Ymmärrettävää että saat toimeentulosi väärän profeetan puolustamisesta.

        jossa naiset ovat pappeina, vaan viettää sapatin hiljaisuudessa kotonaan.

        Oliko Ellen G. White ainoa harhautunut profeetta aikanaan.
        Eivätkö apostolit odottaneet Jeesuksen tulevan takaisin niin pian, ettei enää kannattanut mennä naimisiin ja perustaa perhettä.

        Eivätkö profeetat ennustaneet harhaisesti, uskoessaan tuhatvuotiseen valtakuntaan Messiaan ilmestyessä.
        Eivätkö nykyiset profeetat ole vielä enemmän harhassa, kun uskovat vanhan-liiton uhripalvelusten jatkuvan Jeesuksen tulemisen jälkeen, vaikka uhripalvelus suoritettiin Golgatalla, ja ne tuhannen vuotta pyhät viettävät taivaassa.
        Ellen G. White uskoi voivansa jouduttaa Jeesuksen takaisin tuloa, vaikka ei ihminen voi muuttaa niitä aikoja ja hetkiä, jotka Jumala on säätänyt ja määrännyt jona Hän tomitsee maailman vanhurskaudessa.

        Lisäksi Ellen uskoi Jeesuksen tulemisen viivästyneen, vaikka Hän vasta ajallaan ilmestyy, ja näin uskovat monet muutkin seurakunnat, että Jeesus voi tulla vaikka jo ensi yönä, näitä ensi yön profeettoja on viljalti, eivätkä ota huomioon, että kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua, mitä Ilmestyskirjassa on ennustettu vitsauksineen.

        Usko, ettei Israel koskaan palaisi takaisin maahansa oli myöskin Ellen G. Whitelle harhaa, sillä Israel on palannut maahansa, ja täyttänyt maanpiirin hedelmillänsä.
        Israel palasi kuitenkin takaisin pakanakansana, sillä Jumala kutsui kansaksensa sen joka ei ollut Hänen nimeensä otettu.
        Jumala palautti takaisin maahansa kansan, joka oli häpäissyt Hänen Pyhän nimensä kaikkien kansojen joukossa, mutta oman Pyhän nimensä vuoksi Jumala palautti langenneen Israelin maahansa, sillä Jumala johdattaa yhtä hyvin pakanakansoja, kuin kristittyjenkin kansojen kohtaloita.

        On eroa hengellisen ja maallisen Israelin välillä, ja siinä ovat erehtyneet kaikki profeetalliset seurakunnat.
        Ellen G. White on muiden profeettojen vertainen jotka ovat, sekä erehtyneet, että onnistuneet profetioissaan.


      • Ja sapatin
        ylifariseus kirjoitti:

        jossa naiset ovat pappeina, vaan viettää sapatin hiljaisuudessa kotonaan.

        Oliko Ellen G. White ainoa harhautunut profeetta aikanaan.
        Eivätkö apostolit odottaneet Jeesuksen tulevan takaisin niin pian, ettei enää kannattanut mennä naimisiin ja perustaa perhettä.

        Eivätkö profeetat ennustaneet harhaisesti, uskoessaan tuhatvuotiseen valtakuntaan Messiaan ilmestyessä.
        Eivätkö nykyiset profeetat ole vielä enemmän harhassa, kun uskovat vanhan-liiton uhripalvelusten jatkuvan Jeesuksen tulemisen jälkeen, vaikka uhripalvelus suoritettiin Golgatalla, ja ne tuhannen vuotta pyhät viettävät taivaassa.
        Ellen G. White uskoi voivansa jouduttaa Jeesuksen takaisin tuloa, vaikka ei ihminen voi muuttaa niitä aikoja ja hetkiä, jotka Jumala on säätänyt ja määrännyt jona Hän tomitsee maailman vanhurskaudessa.

        Lisäksi Ellen uskoi Jeesuksen tulemisen viivästyneen, vaikka Hän vasta ajallaan ilmestyy, ja näin uskovat monet muutkin seurakunnat, että Jeesus voi tulla vaikka jo ensi yönä, näitä ensi yön profeettoja on viljalti, eivätkä ota huomioon, että kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua, mitä Ilmestyskirjassa on ennustettu vitsauksineen.

        Usko, ettei Israel koskaan palaisi takaisin maahansa oli myöskin Ellen G. Whitelle harhaa, sillä Israel on palannut maahansa, ja täyttänyt maanpiirin hedelmillänsä.
        Israel palasi kuitenkin takaisin pakanakansana, sillä Jumala kutsui kansaksensa sen joka ei ollut Hänen nimeensä otettu.
        Jumala palautti takaisin maahansa kansan, joka oli häpäissyt Hänen Pyhän nimensä kaikkien kansojen joukossa, mutta oman Pyhän nimensä vuoksi Jumala palautti langenneen Israelin maahansa, sillä Jumala johdattaa yhtä hyvin pakanakansoja, kuin kristittyjenkin kansojen kohtaloita.

        On eroa hengellisen ja maallisen Israelin välillä, ja siinä ovat erehtyneet kaikki profeetalliset seurakunnat.
        Ellen G. White on muiden profeettojen vertainen jotka ovat, sekä erehtyneet, että onnistuneet profetioissaan.

        Sillä hämmästyttävän hyvin Raamattu on kaiken
        muunkin tietänyt tähän mennessä.
        Mutta ylifariseuksilla ei ole osaa eikä arpaa, mitä
        tulee tulevaisuuteen ja toivoon.

        Temppeliväkikin tulee olemaan messiaanisia
        israelilaisia.

        Profeetta Jesajan kirja luku 66.

        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Kyllä nimim. ylifariseus on tuon totuuden lukenut
        monasti tälläkin palstalla. Mutt ei taida olla
        kuulevia korvia ja näkeviä silmiä?


      • enkelisatujen perusteella
        Ja sapatin kirjoitti:

        Sillä hämmästyttävän hyvin Raamattu on kaiken
        muunkin tietänyt tähän mennessä.
        Mutta ylifariseuksilla ei ole osaa eikä arpaa, mitä
        tulee tulevaisuuteen ja toivoon.

        Temppeliväkikin tulee olemaan messiaanisia
        israelilaisia.

        Profeetta Jesajan kirja luku 66.

        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Kyllä nimim. ylifariseus on tuon totuuden lukenut
        monasti tälläkin palstalla. Mutt ei taida olla
        kuulevia korvia ja näkeviä silmiä?

        Uskovatko adventistit ihan tosissaan ja vilpittönästi siihen että profeetan henki vie heidät enkelien avulla Mikaelin luokse?    


      • ylifariseus
        Ja sapatin kirjoitti:

        Sillä hämmästyttävän hyvin Raamattu on kaiken
        muunkin tietänyt tähän mennessä.
        Mutta ylifariseuksilla ei ole osaa eikä arpaa, mitä
        tulee tulevaisuuteen ja toivoon.

        Temppeliväkikin tulee olemaan messiaanisia
        israelilaisia.

        Profeetta Jesajan kirja luku 66.

        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Kyllä nimim. ylifariseus on tuon totuuden lukenut
        monasti tälläkin palstalla. Mutt ei taida olla
        kuulevia korvia ja näkeviä silmiä?

        Eikä naispapeilla ollut osuutta pappeuteen Leeviläisenä aikana, eikä myöhemminkään.

        Muutos pappeudessa vaihtui uuden-liiton pappeuteen, jossa Leeviläinen pappeus postui kuvasta, mutta ei sukupuolisuus, sillä Leeviläinen pappeus ei tuntenut naispappeutta.
        Jesaja kirjoitti Messiaanisesta ajasta, joka ei toteutunut sellaisenaan, sillä Israelin kansa hylkäsi Messiaansa, eivätkä Messiaaniset ennustukset ole toteutuneet.

        Uudet taivaat ja uusi maa toteutuvat uudella tavalla, sillä Leeviläiset eläinuhrit ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa, eikä tuhat-vuotista valtakuntaa tulla viettämään maan päällä, sillä ne tuhannen vuotta pyhät ovat taivaassa, ja vanhan-liiton temppelipalvelukset uhreineen ovat menettäneet merkityksensä.

        Ylifariseus tuntee oikein hyvin nuo kohdat, eikä tukeudu enää Leeviläisiin teurasuhreihin, jotka ovat mennyttä historiaa tuhatvuotisine rauhan valtakuntineen, ilman Jeesusta, joka on sen ajan pyhien kanssa taivaassa.
        Lue enemmän luulet vähemmän.


      • ei kerrota kenellekkään!

        "Profetia henki" tarkoittaa raamatussa Jeesuksen todistusta??? - ADVENTISMISSA EN YMMÄRRÄ TÄTÄ

        "Profetian Henki" Adventismissa tarkoittaa Ellenin 2000 unta, näkyä, enkeleiltä tulleita viestejä,(taivaallisilta sanansaattajilta)kuten Ellen asian itse ilmaisee, kohtauksia milloin Ellen ei hengittänyt.
        Isoäitini- kirja kertoo: Pian niiden päivien jälkeen kun Ellen alko saada näkyjä enkeli tuli hänen vuoteensa viereen ja käski Ellein kirjoittaa. Ellen ei suostunut, koska tunsi olevansa sairas. Seuraavana yönä enkeli tuli uudelleen, silloin Ellen suostiu ja kohta hänen kätensä piirsi kauniita sanoja. Sanomien luonne : " Miten kehittää kristillinen luonne, että voi asua Jeesuksen kanssa uudessa maassa". " Enkelit odottavat tilaisuutta auttaakseen meitä kristillisen luonteen rakentamisessa" Nämä ovat kristinuskolle vieraita ajatuksia ja Raamattu tuomitsee jyrkästi tällaiset aajatukset ne ovat tuttuja New Age - liikkeissä. Automaattikiroitusta

        Ellen sai eksyttävän profetian hengen mentyään sairaana ja heikkona suuren pettymyksen jälkeen 1844 sisar Hainesin kotiin 4 muun naisen kanssa. Sisar Haines oli meedio.


      • jotain muutosta kaipaava
        ylifariseus kirjoitti:

        Eikä naispapeilla ollut osuutta pappeuteen Leeviläisenä aikana, eikä myöhemminkään.

        Muutos pappeudessa vaihtui uuden-liiton pappeuteen, jossa Leeviläinen pappeus postui kuvasta, mutta ei sukupuolisuus, sillä Leeviläinen pappeus ei tuntenut naispappeutta.
        Jesaja kirjoitti Messiaanisesta ajasta, joka ei toteutunut sellaisenaan, sillä Israelin kansa hylkäsi Messiaansa, eivätkä Messiaaniset ennustukset ole toteutuneet.

        Uudet taivaat ja uusi maa toteutuvat uudella tavalla, sillä Leeviläiset eläinuhrit ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa, eikä tuhat-vuotista valtakuntaa tulla viettämään maan päällä, sillä ne tuhannen vuotta pyhät ovat taivaassa, ja vanhan-liiton temppelipalvelukset uhreineen ovat menettäneet merkityksensä.

        Ylifariseus tuntee oikein hyvin nuo kohdat, eikä tukeudu enää Leeviläisiin teurasuhreihin, jotka ovat mennyttä historiaa tuhatvuotisine rauhan valtakuntineen, ilman Jeesusta, joka on sen ajan pyhien kanssa taivaassa.
        Lue enemmän luulet vähemmän.

        Käännyttäkää Nykäs-Matti adventistiksi Ilestyskirjan avulla.


      • ylifariseus
        enkelisatujen perusteella kirjoitti:

        Uskovatko adventistit ihan tosissaan ja vilpittönästi siihen että profeetan henki vie heidät enkelien avulla Mikaelin luokse?    

        taivasosuudestaan, kuin siitä oletko sinä yhtä kiinnostunut taivaaseen pääsystä kuin Ellen G. White oli.
        Kyllä Jeesus tulee noutamaan omansa, ja vie mukanaan niin fariseukset kuin profeetatkin, eikä ylifariseuksella ole enempää valtuuksia, kuin muillakaan fariseuksilla, sillä niitähän me kaikki olemme tällä palstalla.


      • ylifariseus
        jotain muutosta kaipaava kirjoitti:

        Käännyttäkää Nykäs-Matti adventistiksi Ilestyskirjan avulla.

        Matin puolesta, että hän uskoisi yhtä hyvin kuin hyppäsi.


      • ETRA
        jotain muutosta kaipaava kirjoitti:

        Käännyttäkää Nykäs-Matti adventistiksi Ilestyskirjan avulla.

        Matti on jo ollut tekemisissä adventistien kanssa. 80 l. adv airuissa Matti mainostaa Raittiutta ETRAn mainoksissa ( elämäntavat raittiiksi - järjestö)

        Sitten lähti alamäki.


      • Ylifariseus
        ylifariseus kirjoitti:

        Eikä naispapeilla ollut osuutta pappeuteen Leeviläisenä aikana, eikä myöhemminkään.

        Muutos pappeudessa vaihtui uuden-liiton pappeuteen, jossa Leeviläinen pappeus postui kuvasta, mutta ei sukupuolisuus, sillä Leeviläinen pappeus ei tuntenut naispappeutta.
        Jesaja kirjoitti Messiaanisesta ajasta, joka ei toteutunut sellaisenaan, sillä Israelin kansa hylkäsi Messiaansa, eivätkä Messiaaniset ennustukset ole toteutuneet.

        Uudet taivaat ja uusi maa toteutuvat uudella tavalla, sillä Leeviläiset eläinuhrit ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa, eikä tuhat-vuotista valtakuntaa tulla viettämään maan päällä, sillä ne tuhannen vuotta pyhät ovat taivaassa, ja vanhan-liiton temppelipalvelukset uhreineen ovat menettäneet merkityksensä.

        Ylifariseus tuntee oikein hyvin nuo kohdat, eikä tukeudu enää Leeviläisiin teurasuhreihin, jotka ovat mennyttä historiaa tuhatvuotisine rauhan valtakuntineen, ilman Jeesusta, joka on sen ajan pyhien kanssa taivaassa.
        Lue enemmän luulet vähemmän.

        Kuolleiden luiden aika on auttamattomasti ohi

        Matt. 23:27

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
        kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta,
        mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!


        Matteus 21:40-46 -- (valta ylifariseuksilta kansalle)

        40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
        41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
        42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?

        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.



        Mark. 12:10, 12

        10 Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi;
        12 Silloin he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut tämän vertauksen heistä. Ja he jättivät hänet ja menivät pois.

        Kyllä kansa tietää


      • Kirjanoppinut ei osaa lukea?
        enkelisatujen perusteella kirjoitti:

        Uskovatko adventistit ihan tosissaan ja vilpittönästi siihen että profeetan henki vie heidät enkelien avulla Mikaelin luokse?    

        Täällä on kiistattomasti monet todistaneet, että
        mm. "leeviläinen pappeus" tulee aikanaan.
        Mutta ylifariseus inttää, että sen aika on ohi.

        Ohi on, juu, tällä hetkellä, kun on pakanain luvun täyttämsien aikakausi -- siksi puhutaankin jälleen tulemisesta.

        Laiskanläksyä sulle ja mulle...

        Jesaja 66.

        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]


      • Ylifariseus
        Kirjanoppinut ei osaa lukea? kirjoitti:

        Täällä on kiistattomasti monet todistaneet, että
        mm. "leeviläinen pappeus" tulee aikanaan.
        Mutta ylifariseus inttää, että sen aika on ohi.

        Ohi on, juu, tällä hetkellä, kun on pakanain luvun täyttämsien aikakausi -- siksi puhutaankin jälleen tulemisesta.

        Laiskanläksyä sulle ja mulle...

        Jesaja 66.

        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        On yksi nimi ylitse muiden
        ja se nimi on ylifariseus
        Olisipa Saulus, Paavali
        säilyttänyt hänkin tuon
        arvokkaan tittelinsä ...


        Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille:
        "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Ap. t. 7:58
        ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.

        Gal. 1:13
        Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin.


        Fil. 3:6
        Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

        Ylifariseus Paavalin jalanjäljissä


      • ylifariseus
        Ylifariseus kirjoitti:

        Kuolleiden luiden aika on auttamattomasti ohi

        Matt. 23:27

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
        kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta,
        mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!


        Matteus 21:40-46 -- (valta ylifariseuksilta kansalle)

        40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
        41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
        42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?

        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.



        Mark. 12:10, 12

        10 Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi;
        12 Silloin he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut tämän vertauksen heistä. Ja he jättivät hänet ja menivät pois.

        Kyllä kansa tietää

        sanaa ylifariseus, vaikka niin yrität väittää.

        Tällä palstalla ei muuta olekkaan kuin fariseuksia, jotka haukkuvat toisiaan, eikä ylifariseuksella ole mitään tekemistä heidän kanssaan.

        Ylifariseus on nimimerkki, jota saa haukkua mielensä mukaan, juuri sitä varten ylifariseusta tarvitaan korkeimman pilkkauksen kohteena, että toiset voisivat tuntea edes vähän ylemmyyttä ylifariseusta kohtaan.
        Siitä vaan osoittamaan omaa ylemmyyttä hyvät fariseukset.


      • ylifariseus
        Ylifariseus kirjoitti:

        On yksi nimi ylitse muiden
        ja se nimi on ylifariseus
        Olisipa Saulus, Paavali
        säilyttänyt hänkin tuon
        arvokkaan tittelinsä ...


        Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille:
        "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Ap. t. 7:58
        ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.

        Gal. 1:13
        Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin.


        Fil. 3:6
        Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

        Ylifariseus Paavalin jalanjäljissä

        että Paavali tai Nikodeemus olisivat olleet ylifariseuksia, ei sellaista sanaa löydy koko raamatusta, he saattoivat olla korkeampia opettajia, niinkuin Nikodeemuskin.
        Eiköhän pitäydytä siihen mitä raamattu sanoo erilaisista nimityksistä.
        Ylimmäinen pappi mainitaan, mutta Hän onkin Jeesus, ja Jeesustakin sanottiin opettajaksi, mutta ei koskaan ylifariseukseksi, joka on fantasiaa.


      • Ylifariseus.
        ylifariseus kirjoitti:

        Eikä naispapeilla ollut osuutta pappeuteen Leeviläisenä aikana, eikä myöhemminkään.

        Muutos pappeudessa vaihtui uuden-liiton pappeuteen, jossa Leeviläinen pappeus postui kuvasta, mutta ei sukupuolisuus, sillä Leeviläinen pappeus ei tuntenut naispappeutta.
        Jesaja kirjoitti Messiaanisesta ajasta, joka ei toteutunut sellaisenaan, sillä Israelin kansa hylkäsi Messiaansa, eivätkä Messiaaniset ennustukset ole toteutuneet.

        Uudet taivaat ja uusi maa toteutuvat uudella tavalla, sillä Leeviläiset eläinuhrit ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa, eikä tuhat-vuotista valtakuntaa tulla viettämään maan päällä, sillä ne tuhannen vuotta pyhät ovat taivaassa, ja vanhan-liiton temppelipalvelukset uhreineen ovat menettäneet merkityksensä.

        Ylifariseus tuntee oikein hyvin nuo kohdat, eikä tukeudu enää Leeviläisiin teurasuhreihin, jotka ovat mennyttä historiaa tuhatvuotisine rauhan valtakuntineen, ilman Jeesusta, joka on sen ajan pyhien kanssa taivaassa.
        Lue enemmän luulet vähemmän.

        Nainen sopii oikeastaan paremmin profeetaksi ja
        papiksi, sillä uutta liittoa eletään.
        Kun vanhassa oli miespapit ja miesprofeetat, jotka
        epäonnistuivat, niin nyt on Eevan vuoro.

        Ellen tarkoittaakin Eevaa ja naisille ensin
        todistettiin, että Jeesus on ylösnoussut.
        Naisille hän ensin ilmestyi, eivätkä miehet
        tahtoneet sittenkään uskoa.

        Vanhassa liitossa syötiin rasvaista lihaa.
        Jes. 25:6
        Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]

        Uudessa liitossa lihan himo on ehdottomasti
        kielletty ja sanotaankin, että "liha ei peri
        Jumalan valtakuntaa.
        Ken lihaa syö, on lihallinen -- ken ei syö, ei
        ole lihallinen. Järkikin sen sanoo.

        Lihassa raskas taakka -- kasvis kevyt ies

        Ylifariseus.


      • sanat osaat
        Ylifariseus kirjoitti:

        Kuolleiden luiden aika on auttamattomasti ohi

        Matt. 23:27

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
        kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
        ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta,
        mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!


        Matteus 21:40-46 -- (valta ylifariseuksilta kansalle)

        40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
        41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
        42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?

        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.



        Mark. 12:10, 12

        10 Ettekö ole lukeneet tätä kirjoitusta: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi;
        12 Silloin he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut tämän vertauksen heistä. Ja he jättivät hänet ja menivät pois.

        Kyllä kansa tietää

        mutta et oikean ylifariseuksen säveltä, sillä hänhän kirjoittaa nimen pienellä y-kirjaimella, joka osoittaa alemmuutta, eikä ylemmyyttä.


      • sävelestä sen
        Ylifariseus. kirjoitti:

        Nainen sopii oikeastaan paremmin profeetaksi ja
        papiksi, sillä uutta liittoa eletään.
        Kun vanhassa oli miespapit ja miesprofeetat, jotka
        epäonnistuivat, niin nyt on Eevan vuoro.

        Ellen tarkoittaakin Eevaa ja naisille ensin
        todistettiin, että Jeesus on ylösnoussut.
        Naisille hän ensin ilmestyi, eivätkä miehet
        tahtoneet sittenkään uskoa.

        Vanhassa liitossa syötiin rasvaista lihaa.
        Jes. 25:6
        Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]

        Uudessa liitossa lihan himo on ehdottomasti
        kielletty ja sanotaankin, että "liha ei peri
        Jumalan valtakuntaa.
        Ken lihaa syö, on lihallinen -- ken ei syö, ei
        ole lihallinen. Järkikin sen sanoo.

        Lihassa raskas taakka -- kasvis kevyt ies

        Ylifariseus.

        tuntee yrität matkia ylifariseusta, siinä et näytä onnistuvan alkuunkaan, oikea ylifariseus ei hyväksy naispappeja.


      • Ylifariseus.
        ylifariseus kirjoitti:

        Matin puolesta, että hän uskoisi yhtä hyvin kuin hyppäsi.

        Fariseusten oikeaoppinen rukous -- Luukkaan 18.

        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

        Perinteistä on pidettävä kiinni ja sitouduttava

        Ylifariseus.


      • ylifariseus
        Ylifariseus. kirjoitti:

        Nainen sopii oikeastaan paremmin profeetaksi ja
        papiksi, sillä uutta liittoa eletään.
        Kun vanhassa oli miespapit ja miesprofeetat, jotka
        epäonnistuivat, niin nyt on Eevan vuoro.

        Ellen tarkoittaakin Eevaa ja naisille ensin
        todistettiin, että Jeesus on ylösnoussut.
        Naisille hän ensin ilmestyi, eivätkä miehet
        tahtoneet sittenkään uskoa.

        Vanhassa liitossa syötiin rasvaista lihaa.
        Jes. 25:6
        Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]

        Uudessa liitossa lihan himo on ehdottomasti
        kielletty ja sanotaankin, että "liha ei peri
        Jumalan valtakuntaa.
        Ken lihaa syö, on lihallinen -- ken ei syö, ei
        ole lihallinen. Järkikin sen sanoo.

        Lihassa raskas taakka -- kasvis kevyt ies

        Ylifariseus.

        Mutta eivät he ole olleet naispappeja milloinkaan.

        Pappeuden perusteet eivät ole muuttuneet Leeviläisestä pappeudesta, muuten kuin sukuperäisyytensä vuoksi, se ei koske naispappeutta Uudessakaan liitossa, sillä pappeus kuuluu vain miehille.
        Leeviläinen pappikin saattoi toimia uudessa-liitossa ottaessaan Kristuksen vastaan sovittajanaan ja suorittaessaan pappispalvelusta sen uudessa merkityksessä, jossa ehtoollinen korvasi teurasuhrit.

        Naisilla sensijaan ei ollut oikeutta toimia pappeina Leeviläiseen aikaan, sillä naispappeja ei ollut silloin, eikä tule olemaan myöhemminkään.

        On merkillistä, ettei lähes 2000 vuoteen ole löytynyt niin viisasta miestä, joka ei olisi käsittänyt, että nainenkin voi olla pappina, ei sitä Jeesuskaan ymmärtänyt koska valitsi 12 miestä apostoleikseen.
        Järkeilyllänne te ohitatte Jeesuksenkin valinnat vallanalaisuudesta.


      • ylifariseus
        Ylifariseus. kirjoitti:

        Fariseusten oikeaoppinen rukous -- Luukkaan 18.

        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

        Perinteistä on pidettävä kiinni ja sitouduttava

        Ylifariseus.

        erehtynyt, sillä ylifariseus kirjoittaa nimensä pienellä y-kirjaimella, joka osoittaa alemmuutta, eikä ylemmyyttä.
        Sensijaan alifariseus korostaa itsensä ylifariseuksen yläpuolelle, ja neuvoo kuinka tulisi rukoilla, sen hän kai itse parhaiten tietää, kun on syventynyt asiaan.


      • Naiset palvelevat pappeina
        ylifariseus kirjoitti:

        Mutta eivät he ole olleet naispappeja milloinkaan.

        Pappeuden perusteet eivät ole muuttuneet Leeviläisestä pappeudesta, muuten kuin sukuperäisyytensä vuoksi, se ei koske naispappeutta Uudessakaan liitossa, sillä pappeus kuuluu vain miehille.
        Leeviläinen pappikin saattoi toimia uudessa-liitossa ottaessaan Kristuksen vastaan sovittajanaan ja suorittaessaan pappispalvelusta sen uudessa merkityksessä, jossa ehtoollinen korvasi teurasuhrit.

        Naisilla sensijaan ei ollut oikeutta toimia pappeina Leeviläiseen aikaan, sillä naispappeja ei ollut silloin, eikä tule olemaan myöhemminkään.

        On merkillistä, ettei lähes 2000 vuoteen ole löytynyt niin viisasta miestä, joka ei olisi käsittänyt, että nainenkin voi olla pappina, ei sitä Jeesuskaan ymmärtänyt koska valitsi 12 miestä apostoleikseen.
        Järkeilyllänne te ohitatte Jeesuksenkin valinnat vallanalaisuudesta.

        Nainen on "sopiva apu" uduen liiton seurakunnalle.

        Ja nainenhan ymmärtää miestä paremmin Raamatun
        logiikkaa - Krsitus on sulhanen ja seurakunta
        on kihlattu tai morsian Herralle.

        Naisen logiikka on samanlaista kuin Raamatun!


      • ylifariseus
        Naiset palvelevat pappeina kirjoitti:

        Nainen on "sopiva apu" uduen liiton seurakunnalle.

        Ja nainenhan ymmärtää miestä paremmin Raamatun
        logiikkaa - Krsitus on sulhanen ja seurakunta
        on kihlattu tai morsian Herralle.

        Naisen logiikka on samanlaista kuin Raamatun!

        pahanteosta hedelmäpuun juurelta ja vietteli vielä miehenkin samaan rikokseen, josta Jumala oli kieltänyt, tässä sitä logiikkaa.


      • Vel.
        ylifariseus kirjoitti:

        pahanteosta hedelmäpuun juurelta ja vietteli vielä miehenkin samaan rikokseen, josta Jumala oli kieltänyt, tässä sitä logiikkaa.

        Eikö uusi Adam Kristus kutsunut kaikki julistamaan evankeliumia kaikkeen maailmaan.
        Eli vanha Eevalaisuus sai kutsun itse Vapahtajalta.
        Moni nainen Siionissamme on tehnyt tässä pappeusasiassa syvemmän kynnön maaperään kuin mies.
        Otan yhden esimerkin, parhaimmasta päästä ja Vapaakirkollinen Hilja Aaltonen.
        Mielestäni katolisuus on tavalla ja toisella luonut tämän virkapappi ajatuksen epäraamatullisesti.
        Kansankirkossa jopa laittanut ehtoolliseen juopan, eli vain pappi saa jakaa ehtoollista.
        Missä kaksi tahi kolme on koolla Minun nimessäni.
        Siinä on uudentestamentin seurakunta, ja en uskoisi oikein tulkituksi tätä naisen kokonaan vaientamista todistajan paikalta tämän ajan seurakunta sanoman suhteen.
        Papin suusta tulkoon totuus, eli naisella todistuksena totuus ylösnousseesta Vapahtajasta silloin, kun hän on saanut sen omakohtaisena kokea. Silloin hän on tämä pappi.

        Pappeudesta jotakin.
        http://www.sekl.fi/tyonaky---yleinen-pappeus.html


      • Vel. kirjoitti:

        Eikö uusi Adam Kristus kutsunut kaikki julistamaan evankeliumia kaikkeen maailmaan.
        Eli vanha Eevalaisuus sai kutsun itse Vapahtajalta.
        Moni nainen Siionissamme on tehnyt tässä pappeusasiassa syvemmän kynnön maaperään kuin mies.
        Otan yhden esimerkin, parhaimmasta päästä ja Vapaakirkollinen Hilja Aaltonen.
        Mielestäni katolisuus on tavalla ja toisella luonut tämän virkapappi ajatuksen epäraamatullisesti.
        Kansankirkossa jopa laittanut ehtoolliseen juopan, eli vain pappi saa jakaa ehtoollista.
        Missä kaksi tahi kolme on koolla Minun nimessäni.
        Siinä on uudentestamentin seurakunta, ja en uskoisi oikein tulkituksi tätä naisen kokonaan vaientamista todistajan paikalta tämän ajan seurakunta sanoman suhteen.
        Papin suusta tulkoon totuus, eli naisella todistuksena totuus ylösnousseesta Vapahtajasta silloin, kun hän on saanut sen omakohtaisena kokea. Silloin hän on tämä pappi.

        Pappeudesta jotakin.
        http://www.sekl.fi/tyonaky---yleinen-pappeus.html

        Ainakin yleisen pappeuden puolesta "Vel" esitti
        raikkaan todistelun. Kiitos!


      • ylifariseus
        Vel. kirjoitti:

        Eikö uusi Adam Kristus kutsunut kaikki julistamaan evankeliumia kaikkeen maailmaan.
        Eli vanha Eevalaisuus sai kutsun itse Vapahtajalta.
        Moni nainen Siionissamme on tehnyt tässä pappeusasiassa syvemmän kynnön maaperään kuin mies.
        Otan yhden esimerkin, parhaimmasta päästä ja Vapaakirkollinen Hilja Aaltonen.
        Mielestäni katolisuus on tavalla ja toisella luonut tämän virkapappi ajatuksen epäraamatullisesti.
        Kansankirkossa jopa laittanut ehtoolliseen juopan, eli vain pappi saa jakaa ehtoollista.
        Missä kaksi tahi kolme on koolla Minun nimessäni.
        Siinä on uudentestamentin seurakunta, ja en uskoisi oikein tulkituksi tätä naisen kokonaan vaientamista todistajan paikalta tämän ajan seurakunta sanoman suhteen.
        Papin suusta tulkoon totuus, eli naisella todistuksena totuus ylösnousseesta Vapahtajasta silloin, kun hän on saanut sen omakohtaisena kokea. Silloin hän on tämä pappi.

        Pappeudesta jotakin.
        http://www.sekl.fi/tyonaky---yleinen-pappeus.html

        Tullaanpas mukaan ajatuksella.

        Miksi ei sellaista ajatusta ole tullut mieleen kirkonmiehillä lähes 2000 vuoteen, että nainenkin voi muuttua papiksi.
        Ilmankos Raamattu sanoo, että lopun aikana ymmärrys lisääntyy, ja nyt käsitetään miten naisista voidaan tehdä pappeja.
        Aikaisemmin käsitettiin, että nainenkin saattoi toimia evankelistana, mutta ei miehisessä asusteessa pappina, sillä sellainen on kauhistus Jumalalle, että nainen pukeutuu miehisiin tamineisiin nappula kaulassa.

        Raamattu ei tunne sanaa tasa-arvo, vaan raamatusta löytyy vallanalaisuuden perusteet ja ne ovat Jumalan säätämät järjestykset.

        Häpäisette kaikki apostolit ja kirkonmiehet lähes 2000 vuoden ajalta.
        Hyvin ovat naiset kyntäneet kirkot nurin ja häpäisseet "ALTTARIT" .

        Eivätkö naispapitkin käytä katolista nappulaa kaulassaan, vaikka Rooma ei ole antanut siihen lupaa, enempää kuin Raamattukaan.

        Katolisen kirkon virkapappeus tulee säilymään ja sen tunnukset näkyvät myöskin Arkkipiispa Paarman kaulassa.
        Kurinpalautus olisikin tarpeen.


      • näkyy!
        Vel. kirjoitti:

        Eikö uusi Adam Kristus kutsunut kaikki julistamaan evankeliumia kaikkeen maailmaan.
        Eli vanha Eevalaisuus sai kutsun itse Vapahtajalta.
        Moni nainen Siionissamme on tehnyt tässä pappeusasiassa syvemmän kynnön maaperään kuin mies.
        Otan yhden esimerkin, parhaimmasta päästä ja Vapaakirkollinen Hilja Aaltonen.
        Mielestäni katolisuus on tavalla ja toisella luonut tämän virkapappi ajatuksen epäraamatullisesti.
        Kansankirkossa jopa laittanut ehtoolliseen juopan, eli vain pappi saa jakaa ehtoollista.
        Missä kaksi tahi kolme on koolla Minun nimessäni.
        Siinä on uudentestamentin seurakunta, ja en uskoisi oikein tulkituksi tätä naisen kokonaan vaientamista todistajan paikalta tämän ajan seurakunta sanoman suhteen.
        Papin suusta tulkoon totuus, eli naisella todistuksena totuus ylösnousseesta Vapahtajasta silloin, kun hän on saanut sen omakohtaisena kokea. Silloin hän on tämä pappi.

        Pappeudesta jotakin.
        http://www.sekl.fi/tyonaky---yleinen-pappeus.html

        Näin se vaan on, että se vanha Eevalaisuus näkyy ja syvemmin juuri lopun aikana, luopumuksen aikana.

        Ei se Eevalaisuus ole mihinkään kadonnut, valitettavasti! Synti on ja jyllää maailmassa niin kaun, kun Lusiferi on tämän maailman ruhtinas.
        Ei sitä Lusiferia ole vielä syrjäytetty. Voitto on saavutettu, mutta, mutta.....

        Yksi parhaasta päästä on Jeesus tämän pahan kukistaja, joka on Jumalan poika, ylimmäinen pappi, joka ei kutusunut naista papiksi. Toki kutsui tulemaan tykönsä, että Hänen kauttaan on pelastuminen.
        Raamatun perustuksia Jeesus ei kuitenkaan tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Nainen on nainen ja mies on mies edelleenkin, vaikka ne yritetään kuinka sotkea toisiinsa, että voivat keskenään olla perheenä.

        Evankeliumin vieminen eteenpäin on eri asia, kun pappeus. Niin, miksi Jeesus on ylimmäinen pappi? Eikö Hänelle olisi riittänyt pelkkä evankeliumi itsessään?

        Todistaja on eri asia, kun pappi, seurakunnan paimen. Te olette Minun todistajia ja tähän on nainenkin kutusuttu.

        Jos viitsit aukaista ne silmäsi niin et voi olla huomaamatta minkälaisen sekasorron tämä naispappeus on tuonut.
        Mitä ne tämän päivän kirkot ovat pullollaan, Pyhää Hengeäkö? Vaiko erilaisia kursseja, jossa yritettään opiskella, että mitä se Pyhä Henki oikein on? Mitä on usko tai mitä on armolahjat?

        Kuuluiko Jeesus tähän sinun yleiseen pappeuteen?

        Totuus ei tee ihmistä papiksi, vaan vapaaksi!
        Kyllä uskomatonkin ihminen puhuu totta, joskus vielä enemmän kun uskovaksi itseään mainostava.


      • Veli.
        näkyy! kirjoitti:

        Näin se vaan on, että se vanha Eevalaisuus näkyy ja syvemmin juuri lopun aikana, luopumuksen aikana.

        Ei se Eevalaisuus ole mihinkään kadonnut, valitettavasti! Synti on ja jyllää maailmassa niin kaun, kun Lusiferi on tämän maailman ruhtinas.
        Ei sitä Lusiferia ole vielä syrjäytetty. Voitto on saavutettu, mutta, mutta.....

        Yksi parhaasta päästä on Jeesus tämän pahan kukistaja, joka on Jumalan poika, ylimmäinen pappi, joka ei kutusunut naista papiksi. Toki kutsui tulemaan tykönsä, että Hänen kauttaan on pelastuminen.
        Raamatun perustuksia Jeesus ei kuitenkaan tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Nainen on nainen ja mies on mies edelleenkin, vaikka ne yritetään kuinka sotkea toisiinsa, että voivat keskenään olla perheenä.

        Evankeliumin vieminen eteenpäin on eri asia, kun pappeus. Niin, miksi Jeesus on ylimmäinen pappi? Eikö Hänelle olisi riittänyt pelkkä evankeliumi itsessään?

        Todistaja on eri asia, kun pappi, seurakunnan paimen. Te olette Minun todistajia ja tähän on nainenkin kutusuttu.

        Jos viitsit aukaista ne silmäsi niin et voi olla huomaamatta minkälaisen sekasorron tämä naispappeus on tuonut.
        Mitä ne tämän päivän kirkot ovat pullollaan, Pyhää Hengeäkö? Vaiko erilaisia kursseja, jossa yritettään opiskella, että mitä se Pyhä Henki oikein on? Mitä on usko tai mitä on armolahjat?

        Kuuluiko Jeesus tähän sinun yleiseen pappeuteen?

        Totuus ei tee ihmistä papiksi, vaan vapaaksi!
        Kyllä uskomatonkin ihminen puhuu totta, joskus vielä enemmän kun uskovaksi itseään mainostava.

        Kyllä Jeesus on ylipappi ja hänen edessään kaikki tekevät työtä.
        Ja sitten tähän alttarintaakse menevään naispappeuteen, siitä en puhunut.
        Törmäsin itse tähän ja vielä tänä vuonna.
        Eli menin kirkkoon, siellä ei ollut ketään muuta kuin naiset tehtävissä. Yksi soitti urkuja, toinen hoiti kolehdin ja alttarilla kaksi naista.
        Sitten tultiin ehtoollishetkeen ja tähän en sitten osallistunut, koska minun mielenlaatuni ei ollut oikea tähän pöytään. En hyväksynyt sydämessäni tätä ratkaisua ja jos nyt tältä pohjalta lähdetään asian tarkasteluun.

        Nyt hieman lainaan.
        Vanhan Testamentin pappeus oli tarkkaan rajattua virkapappeutta; vain määrätyillä virkaan vihityillä oli oikeus toimittaa papillisia tehtäviä. Pappisvirka tuli leeviläisten osaksi. Virkaan pyrkiviä sivullisia uhattiin ankarilla rangaistuksilla.

        Uudessa Testamentissa kaikki uskovat ovat pappeja. Hengellisen pappeuden yleisiä tehtäviä seurakunnassa ovat mm. 1 Esirukous. 2. Todistaminen 3. Sielunhoito. 4. Oppien ja opettajien arvosteleminen.

        Alkuseurakunta valitsi "hengellisistä papeista" seurakunnan viranhaltijat. Siis kaikkien seurakuntavirkojen pohjalla oli yleinen pappeus. Jumala valitsi seurakunnan välityksellä jonkun henkilön tehtäväänsä, ja hänet siunattiin virkaansa vanhimpien toimesta. Varsinaista "pappissäätyä" ei alkuseurakunta tuntenut, vaan seurakunnan johto oli "vanhimpien" (kaksi tai useampia) käsissä.

        Raamatun todistuksia.

        4Moos 3:10. Mutta Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon."

        1 Piet 2:9. Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;

        Ap.t. 1:8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

        Joh 20:22-23
        22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        1 Joh 4:1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Alkuseurakunnassa seurakunnan johto oli useamman vanhimman (uskossa kasvaneita mieshenkilöitä) käsissä. Seurakunnan johtaja ei voi olla nainen muuta kuin poikkeustapauksissa (esim. lähetysmailla).
        Raamatusta ja kirkon historiasta ei löydy tukea käsitykselle, että nainen voisi olla seurakunnan vanhin, presbyteeri (maallikkovanhin), kaitsija tai paimen.

        Seurakuntaa ei kuitenkaan johda patriarkaalinen valta, vaan Pyhän Hengen virka, joka jakautuu eri palvelutehtäviin siten kuin apostolit Raamatussa ovat sen alkujaan ilmoittaneet.

        Kristuksen seurakunnassa maan päällä on neljä päävirkaa: evankelistat, paimenet, opettajat sekä seurakuntapalvelijat.

        Raamatun todistuksia.

        Ef 4:11. Ja hän (Jeesus) antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

        Room 16: 1. Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija,

        1 Tim 3:1. Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies,

        1 Piet. 5:1-3
        1. Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
        2. kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
        3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

        Seurakunta on siellä, "missä kaksi tai kolme on kokoontunut Jeesuksen nimeen".

        Matt 18:20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."


      • ylifariseus
        Veli. kirjoitti:

        Kyllä Jeesus on ylipappi ja hänen edessään kaikki tekevät työtä.
        Ja sitten tähän alttarintaakse menevään naispappeuteen, siitä en puhunut.
        Törmäsin itse tähän ja vielä tänä vuonna.
        Eli menin kirkkoon, siellä ei ollut ketään muuta kuin naiset tehtävissä. Yksi soitti urkuja, toinen hoiti kolehdin ja alttarilla kaksi naista.
        Sitten tultiin ehtoollishetkeen ja tähän en sitten osallistunut, koska minun mielenlaatuni ei ollut oikea tähän pöytään. En hyväksynyt sydämessäni tätä ratkaisua ja jos nyt tältä pohjalta lähdetään asian tarkasteluun.

        Nyt hieman lainaan.
        Vanhan Testamentin pappeus oli tarkkaan rajattua virkapappeutta; vain määrätyillä virkaan vihityillä oli oikeus toimittaa papillisia tehtäviä. Pappisvirka tuli leeviläisten osaksi. Virkaan pyrkiviä sivullisia uhattiin ankarilla rangaistuksilla.

        Uudessa Testamentissa kaikki uskovat ovat pappeja. Hengellisen pappeuden yleisiä tehtäviä seurakunnassa ovat mm. 1 Esirukous. 2. Todistaminen 3. Sielunhoito. 4. Oppien ja opettajien arvosteleminen.

        Alkuseurakunta valitsi "hengellisistä papeista" seurakunnan viranhaltijat. Siis kaikkien seurakuntavirkojen pohjalla oli yleinen pappeus. Jumala valitsi seurakunnan välityksellä jonkun henkilön tehtäväänsä, ja hänet siunattiin virkaansa vanhimpien toimesta. Varsinaista "pappissäätyä" ei alkuseurakunta tuntenut, vaan seurakunnan johto oli "vanhimpien" (kaksi tai useampia) käsissä.

        Raamatun todistuksia.

        4Moos 3:10. Mutta Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon."

        1 Piet 2:9. Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;

        Ap.t. 1:8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

        Joh 20:22-23
        22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        1 Joh 4:1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Alkuseurakunnassa seurakunnan johto oli useamman vanhimman (uskossa kasvaneita mieshenkilöitä) käsissä. Seurakunnan johtaja ei voi olla nainen muuta kuin poikkeustapauksissa (esim. lähetysmailla).
        Raamatusta ja kirkon historiasta ei löydy tukea käsitykselle, että nainen voisi olla seurakunnan vanhin, presbyteeri (maallikkovanhin), kaitsija tai paimen.

        Seurakuntaa ei kuitenkaan johda patriarkaalinen valta, vaan Pyhän Hengen virka, joka jakautuu eri palvelutehtäviin siten kuin apostolit Raamatussa ovat sen alkujaan ilmoittaneet.

        Kristuksen seurakunnassa maan päällä on neljä päävirkaa: evankelistat, paimenet, opettajat sekä seurakuntapalvelijat.

        Raamatun todistuksia.

        Ef 4:11. Ja hän (Jeesus) antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

        Room 16: 1. Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija,

        1 Tim 3:1. Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies,

        1 Piet. 5:1-3
        1. Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
        2. kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
        3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

        Seurakunta on siellä, "missä kaksi tai kolme on kokoontunut Jeesuksen nimeen".

        Matt 18:20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

        muuttaa vallanalaisuuden perusteita, sillä raamattu ei tunne tasa-arvo käsitettä, miehen ja vaimon välillä, muuhun kuin pelastukseen nähden.

        Tästä on todisteena myöskin Pietarin lausunto: Olkoot vaimot alamaisia miehilleen.

        Paav.Kor.14:34-35 Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnan kokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin niin
        kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Ja samaa mieltä on Pietarikin puhuessaan yleisestä pappeudesta, sillä se perustuu vallanalaisuuden perusteisiin, joita ei voi muuttaa.

        Jos Kristus ei ole seurakunnan pää, eikä mies vaimon pää, niin missä on Jumalan säätämä järjestys?
        Pyhä heimo ja omaisuuskansa löytyy niin vanhasta kuin uudestakin testamentista, ei siinä mitään muutosta ole tapahtunut, ainoastaan pakanoillekkin on annettu oikeus pappeuteen vallanalaisuuden perusteilla.

        Lähes 2000 vuotta on asia näin ollut, ja naispappeja ainoastaan parisenkymmentä vuotta. Miksi ei ole löytynyt aikaisemmin niin viisasta miestä joka olisi osannut tulkita raamatun paremmin oikein.


      • Veli
        ylifariseus kirjoitti:

        muuttaa vallanalaisuuden perusteita, sillä raamattu ei tunne tasa-arvo käsitettä, miehen ja vaimon välillä, muuhun kuin pelastukseen nähden.

        Tästä on todisteena myöskin Pietarin lausunto: Olkoot vaimot alamaisia miehilleen.

        Paav.Kor.14:34-35 Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnan kokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin niin
        kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Ja samaa mieltä on Pietarikin puhuessaan yleisestä pappeudesta, sillä se perustuu vallanalaisuuden perusteisiin, joita ei voi muuttaa.

        Jos Kristus ei ole seurakunnan pää, eikä mies vaimon pää, niin missä on Jumalan säätämä järjestys?
        Pyhä heimo ja omaisuuskansa löytyy niin vanhasta kuin uudestakin testamentista, ei siinä mitään muutosta ole tapahtunut, ainoastaan pakanoillekkin on annettu oikeus pappeuteen vallanalaisuuden perusteilla.

        Lähes 2000 vuotta on asia näin ollut, ja naispappeja ainoastaan parisenkymmentä vuotta. Miksi ei ole löytynyt aikaisemmin niin viisasta miestä joka olisi osannut tulkita raamatun paremmin oikein.

        Okei, jätetään tämä hautumaan, ei tehdä kiistakysymystä..
        Miten näet niissä perheissä, joissa mies ei usko?

        Tuohon vallanalaisuuteen tulee mielenkiintoinen asia, 1 Tim 2:15 Mutta on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

        Jaa, mitä sinulle nousee tuosta mieleen? Nythän tämä on tavallaan kietoutunut toisiinsa.

        Jos on lapseton puoliso ja elää hiljaisuudessa jae 12?

        Pomppasiko tämä nyt aiheesta, mutta kuitenkin.


      • sinä olet?
        ylifariseus kirjoitti:

        muuttaa vallanalaisuuden perusteita, sillä raamattu ei tunne tasa-arvo käsitettä, miehen ja vaimon välillä, muuhun kuin pelastukseen nähden.

        Tästä on todisteena myöskin Pietarin lausunto: Olkoot vaimot alamaisia miehilleen.

        Paav.Kor.14:34-35 Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnan kokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin niin
        kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Ja samaa mieltä on Pietarikin puhuessaan yleisestä pappeudesta, sillä se perustuu vallanalaisuuden perusteisiin, joita ei voi muuttaa.

        Jos Kristus ei ole seurakunnan pää, eikä mies vaimon pää, niin missä on Jumalan säätämä järjestys?
        Pyhä heimo ja omaisuuskansa löytyy niin vanhasta kuin uudestakin testamentista, ei siinä mitään muutosta ole tapahtunut, ainoastaan pakanoillekkin on annettu oikeus pappeuteen vallanalaisuuden perusteilla.

        Lähes 2000 vuotta on asia näin ollut, ja naispappeja ainoastaan parisenkymmentä vuotta. Miksi ei ole löytynyt aikaisemmin niin viisasta miestä joka olisi osannut tulkita raamatun paremmin oikein.

        ## Olkoot vaimot alamaisia miehilleen. ##

        Oletko löytänyt itsellesi alamaisen?


      • olla
        sinä olet? kirjoitti:

        ## Olkoot vaimot alamaisia miehilleen. ##

        Oletko löytänyt itsellesi alamaisen?

        alistettu vai alamainen vai ylämäinen vai kaikkien yläpuolella.

        Mikä ero on alistajalla ja alamaisella?
        Oletko Jumalan alistaja?


      • ylifariseus
        sinä olet? kirjoitti:

        ## Olkoot vaimot alamaisia miehilleen. ##

        Oletko löytänyt itsellesi alamaisen?

        juuri onkin, että ihminen pyrkii alistamaan toisiaan, mutta alistus-suhteet määrääkin Jumala, eikä ihminen.
        Taivaassa on korkeampia arvoasteita, eri enkeleiden välillä, on ylienkeleitä, Seraffeja, ja taivaallisia enkeli olentoja maailmankaikkeudessa.

        Jeesus sovitti itseensä ne jotka maanpäällä ovat ja taivaassa, voidaksemme olla yhdessä heidän kanssaan korkeimman alamaisuudessa, ja taivaan kansalaisina.

        Lusifer olisi halunnut ylittää oman arvovaltansa taivaassa, ja asettui Jumalan säätämystä vastaan, ja kolmas osa enkeleistä ei myöskään halunnut olla alistettuna korkeamman vallan alle, vaan ryhtyi kapinaan Jumalaa ja Hänen Poikaansa vastaan.

        Alamaisuuteen liittyy alistus-suhde, niinkuin maallisessakin armeijassa, jossa Kenraali on korkeammassa asemassa kuin Korpraali.
        Jos Korpraali haluaa koroittaa itsensä Kenraalin yläpuolelle tulee hänestä lopulta Hitler, joka pannaan järjestykseen lopullisessa arvojen asettelussa.


      • tasa-arvoa
        olla kirjoitti:

        alistettu vai alamainen vai ylämäinen vai kaikkien yläpuolella.

        Mikä ero on alistajalla ja alamaisella?
        Oletko Jumalan alistaja?

        Oletko ikinä kuullut sanaa TASA-ARVO?


      • tasa-arvo!
        tasa-arvoa kirjoitti:

        Oletko ikinä kuullut sanaa TASA-ARVO?

        Useinkin olen kuulut sanan "TASA-ARVO".
        Miten voi olla Jumalan kanssa tasa-arvossa?

        Tarkoitaako tasa-arvo sitä, että pitää kaikkien jaksaa yhtä paljon?
        Naisen pitää olla, kun mies ja miehen pitää olla kun nainen, sitäkö on tasa-arvo?
        Voiko erilaiset olla täysin tasa-arvo suhteessa lapsi-aikuinen-vauva-mies-nainen-sairas-vammanen.
        Voiko kaikilta vaatia samaa?

        Ymmärrän sen, että samasta työstä sama palkka, mutta että heikoman on pystyttävä samaan, kun vahemman. Tasa-arvo ei tunne auttamissysteemiä tai että lapsi on vanhemmilleen alamainen tai työntekijä on pomolleen alamainen.


    • et voi lähteä tarkastelemaa...

      Ilman Pyhää henkeä et uskalla lähteä kritisoimaan Ellen G Whitea. Eksytyksen henki on niin kova. Se peloittelee, pitää sinua otteessasi.

      Uhkaa että joudut kadotukseen saman tien jos kyseinalaistat Ellenin profetallisuuden


      Lopunaikana et kestä jos et ole saanut Pyhää henkeä, tämä on tärkeää!

      Ei meidän tarvitse tietää mitä sanoa sillä Pyhä Henki antaa sanat

      kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden (ei sapatin) Luuk 21:17

      Ks. Joh 16:1-16 Totuuden henki
      Sanoihan Jeesus että meidän ei tarvitse huolehtia mitä sanomme silla

    • tiedoksi

      Myös adventtitototuuden henki NAISPROFEETAN ON HENKI.
      Tiesitkö että EGW on nainen?

      KIRISTÄÄKÖ FARISEUSTEN YLIPÄÄLLIKÖN TOHTORIN HATTU?
      Ylifariseus ei mene kirkkoon
      Kirjoittanut: ylifariseus 8.3.2008 klo 10.40
      jossa naiset ovat pappeina, vaan viettää sapatin hiljaisuudessa kotonaan.

    • ja nuorille

      Nuorisopastorin piti lukea Toivonlinnassa EGW:n kirja "Sanomia nuorisolle" läpi ja opettaa sen periaatteita nuorisolle,... siitä ei tullut yksinkertaisesti mitään...nuoret ovat liiaksi maallistuneet omaksuakseen tuollaista roskaa...totesivat aikuiset ja lopettivat, ettei joutuisi enempää naurunalaiseksi...

      Onko koulumme liiaksi maallistunut vai oppi vanhentunutta?

      • Veli Herrassa

        Olen itsekin yrittänyt lukea kirjaa, mutta sitä ei yksinkertaisesti pysty lukemaan!

        Selityksenä pastoreilta, jotka hekään eivät pysty lukemaan on tämä: " Kirjan huono maku johtuu kokoajista , ei Ellenistä"

        Kirjan ongelmallisuus on siis hedelmien syytä. Ei puun???


    • TERVEYDESTÄ................

      SAARNAAJA,ITSE OLET TERVEELLISESTI NAUTTINUT HUUMEITA YM VIRVOKKEITA!SEN KYLLÄ HUOMAA,MITEN NE ON PIKKU usKOVAAN VAIKUTTANEET.KOVIN ON OLEVINAAN "PYHÄ NEITSYT" MALLIKELPOINEN USKOVA YKKÖNEN11111111111111111111111111111111111111111.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe