pakokaasumittaus

mittarimadot

Minkä vuoksi konttori mittaa udelleen pakokaasut autosta, jossa on jo autokorjaamolta saatu pakokaasu mittaustodistus mukana. Eivätkö luota korjaamoiden lappuihin, mikä muuten on pätevä paperi sinällään.

19

7946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      että jos lappu tulee korjaamosta mikä ei täytä vaatimuksia tai muuten todistus on epäkelpo niin katsastaja voi mitata ne päästöt uudelleen.

      mutta sehän ei haittaa kun siitä ei tule asiakkaalle kuluja.

      • jos kerran mittaus paperi

        niin ei tarvitse maksaa pakokaasutestistä katsastuskonttorille vaikka kuinka itkisivät.


    • ilkeä suikkapää

      Katsastaja SAA ja VOI mitata pakokaasut autosta, jos häntä huvittaa tehdä niin esim. huonon käynnin vuoksi tai ihan muuten vaan.

      Se pakokaasupaperi ei välttämättä todista mitään.
      Se on monta kertaa nähty !

      Voihan sitä printata minkälaisen lapun tahansa mistä autosta tahansa ja tulla sillä katsastukseen.

      Pistokokeita on pakko tehdä.

    • jos tietäisit

      Miten paljon on epärehellisiä korjaamoyrittäjiä, jotka yrittävät huijata niillä päästölapuillaan.

      Eivät aina ole edes samasta autosta otettuja tulosteita. Mutta varmaan asiakkaalta ottavat maksun, että olisivat mukamas korjanneet.

      • Rahatpois

        Minun autostani mitattiin pakokaasut liian kylmällä moottorilla, seuraamuksella, että vahinkoni oli 420 euroa. Katsastus toimihenkilön tulisi tiedustella, autoa katsastukseen tuovalta henkilöltä, millaisella käytöllä auto on ollut ja tarkkailla moottorin lämpötilaa. Mikäli moottoria ei ole rasitettu riittävästi on testi tilanteessa informoitava asiakasta varsinkin Diesel koneella varustetulla autolla. (tesin voi suorittaa vain moottorin lämpötilassa 80 astetta) alemilla lämpötiloilla rasituskoe rikkoo moottorin. K1-katsastus konttori ei vastannut aiheuttamastaan vahingosta. Asia edelleen kesken ja on kuluttajansuoja lautakunnan käsittelyssä. Autoa katsastukseen tuovan henkilön ei tarvitse olla asiantuntija siitä, miten autoa on ajettu, vaan katsastajalla pitää olla vastuu ja tietämys moottrista.


      • Anonyymi
        Rahatpois kirjoitti:

        Minun autostani mitattiin pakokaasut liian kylmällä moottorilla, seuraamuksella, että vahinkoni oli 420 euroa. Katsastus toimihenkilön tulisi tiedustella, autoa katsastukseen tuovalta henkilöltä, millaisella käytöllä auto on ollut ja tarkkailla moottorin lämpötilaa. Mikäli moottoria ei ole rasitettu riittävästi on testi tilanteessa informoitava asiakasta varsinkin Diesel koneella varustetulla autolla. (tesin voi suorittaa vain moottorin lämpötilassa 80 astetta) alemilla lämpötiloilla rasituskoe rikkoo moottorin. K1-katsastus konttori ei vastannut aiheuttamastaan vahingosta. Asia edelleen kesken ja on kuluttajansuoja lautakunnan käsittelyssä. Autoa katsastukseen tuovan henkilön ei tarvitse olla asiantuntija siitä, miten autoa on ajettu, vaan katsastajalla pitää olla vastuu ja tietämys moottrista.

        Rahat pois. Kuules nyt. ei ole näin . Kyllä testin voi suorittaa alemmassa lämpötilassa kuin 80 astetta rikkomatta moottoria. Tarkoittaako tämä sitä, että kun lähdet autolla itse liikkeelle, niin sinä painat joutokäyntikierrokset noin 1000,,, 4000-5000 kierrokseen lämmittääksesi auton moottorin 80 asteeseen , siinä sitten odotat kotipihallasi kuusi minuuttia ja kuvittelet, että karstat lähtee pois. Kyllä sinä saat autosi moottorin ennenaikaiselle moottorihuollolle, kun ylität auton valmistajan suositukset puristusarvoista.


    • Galeeri

      Päästölaput ovat usein virheellisiä, eli niissä ei ole tarvittavia tietoja, lapun arvojen perusteella katsastus tulee hylätä tai sitten lapun arvot ovat selkeästi sellaiset, että ne ilmaisevat mittarissa olevan vikaa.

      Toisinaan on niin, että katsastusmies huomaa autolla pienen pätkän ajettuaan, että arvot eivät toden näköisesti ole sellaiset, kuin lapussa on ilmoitettu. Katsastusmiehet myös tietävät usein sellaisia korjaamoja, joiden lappuihin ei voi luottaa.

    • etu....

      Sihteeri ottaa vastaan asiakkaan päästölapun, eikä ymmärrä onko paperi kelvollinen vai ei. Katsastaja tarkistaa lapun ja hyväksyy sen tai ei. Jos arvoissa tai muuten lapussa on jotain vikaa, usein katsuri mittaa päästöt uudestaan eikä veloita asiakkaalta mitään. Voi tietysti näyttää pistokokeelta, mutta niillä asemilla missä olen ollut töissä, sellaisia ei yleensä tehdä. Yksi vaihtoehto olisi tietysti hylätä auto tai maksattaa asiakkaalla uusi päästömittaus, mutta asiakaspalvelun nimissä sitä ei tehdä.

    • Uhrikisi joutunut.

      Kyllä korjaamon testitulos pitää riittää. Tosin korjaamolla ilmeisesti pitää olla AKE:n hyväksyntä testaukseen. DIESEL- testauksessa AKE kyllä antaa ohjeistuksia, mutta on sattunut liiankin paljon virheellisiä testitilanteita, jossa varsinkin K1-katsastuskonttorit ovat rikkoneet asiakkaiden autoja, eivätkä ole ottaneet asiasta mitään vastuuta.

      • Elkki

        Korjaamon testituloksen ei ole pakko riittää, vaan katsastusmies voi harkintansa mukaan suorittaa mittauksen. Ainakin omalla kohdallani harkinta on sikäli toiminut, että lähes aina tarkastusmittauksessa saadut arvot poikenneet selvästi korjaamon mittaamista arvoista.

        Kuika paljon tiedät tilanteita, joissa K1-ketjun aseman suorittamissa mittauksissa on moottoreita hajonnut? Kuinka mittaus on suoritettu väärin ja millaisia vaurioita on tullut?


      • älä sössi
        Elkki kirjoitti:

        Korjaamon testituloksen ei ole pakko riittää, vaan katsastusmies voi harkintansa mukaan suorittaa mittauksen. Ainakin omalla kohdallani harkinta on sikäli toiminut, että lähes aina tarkastusmittauksessa saadut arvot poikenneet selvästi korjaamon mittaamista arvoista.

        Kuika paljon tiedät tilanteita, joissa K1-ketjun aseman suorittamissa mittauksissa on moottoreita hajonnut? Kuinka mittaus on suoritettu väärin ja millaisia vaurioita on tullut?

        Et osaa käyttää mittareita. Melko yleistä.


      • oma autoni diesel autoni vm...
        Elkki kirjoitti:

        Korjaamon testituloksen ei ole pakko riittää, vaan katsastusmies voi harkintansa mukaan suorittaa mittauksen. Ainakin omalla kohdallani harkinta on sikäli toiminut, että lähes aina tarkastusmittauksessa saadut arvot poikenneet selvästi korjaamon mittaamista arvoista.

        Kuika paljon tiedät tilanteita, joissa K1-ketjun aseman suorittamissa mittauksissa on moottoreita hajonnut? Kuinka mittaus on suoritettu väärin ja millaisia vaurioita on tullut?

        Jos tarvitset tarkempaa tietoa, niin voin kyllä todistaa. Vein katsastukseen ajamalla ehjän autoni ja kuulin miten autoa huudatettiin. Minua tultiin hakemaan siinä vaiheessa, kun katsatusmies havaitsi vahingon tapahtuneen. Auto oli katsastus tapahtuman jälkleen siinä kunnopssa, että se ei lähtenyt enää käyntiin.


      • Elkki
        oma autoni diesel autoni vm... kirjoitti:

        Jos tarvitset tarkempaa tietoa, niin voin kyllä todistaa. Vein katsastukseen ajamalla ehjän autoni ja kuulin miten autoa huudatettiin. Minua tultiin hakemaan siinä vaiheessa, kun katsatusmies havaitsi vahingon tapahtuneen. Auto oli katsastus tapahtuman jälkleen siinä kunnopssa, että se ei lähtenyt enää käyntiin.

        Millä tavalla katsastusmies toimi väärin mittausta suorittaessaan? Mikä vika autoon tuli ja mistä se johtui?


      • Ernestikko
        Elkki kirjoitti:

        Millä tavalla katsastusmies toimi väärin mittausta suorittaessaan? Mikä vika autoon tuli ja mistä se johtui?

        Ei vastannut sulle mitään, taisi olla joku vanha veronkeirto köyhäin diesel romu joka kilahti kun 700000 tuli mittariin.


    • Anonyymi

      Täysin Turha a pelleilyä mittaus Erot 50%ainaki vaihdoin lambdat mitään ei tapahtunut mittarit ei juuri liikkunut. Auto käy,toimii hyvin ,kulutus5l.100km

    • Anonyymi

      Oon lopettanut koko katsastus pelleilyä Aikoja sitten.

      • Anonyymi

        Näin on! Kovaa ajoa vain!


    • Anonyymi

      Eikös tuo katsastaminen ole joku vanhojen autojen juttu?

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole varaa ajaa alle nelivuotiailla autoilla. Jotkut ostavat sen sinun autosi, merkistä riippuen 1-3 kertaa ennen romutusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      237
      4185
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      113
      2643
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2392
    4. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1436
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1436
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1179
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1097
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      963
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      946
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      931
    Aihe