Allerginen reaktio?

Isot punaiset läikät

Voiko olla vilja-allergiaa tuollaiset toiseen poskeen (koko posken kokoinen alue) vasempaan reiteen ja oikeaan kyynärvarteen muodostuneet punaiset kuumottavat pyöreät alueet, joissa näkyy raja, jossa iho on koholla. Punottavalla alueella on myös joissain kohdin laajoja hyttysen piston tuntuisia kohollaan olevia alueita (ei ihan patteja, koska ei kovin korkeita).

Tyttö (1v) on syönyt täysjyväpuuroa aamuin-illoin, mutta vasta nyt annoin maistaa vähän leipää. En löytänyt leivästä tuoteselostetta (ostettu leipätiskiltä vaaleahko, vähäsuolainen) joten en tiedä tarkkaa sisältöä, mutta en oikein keksi, mikä muukaan aiheuttaisi moisen reaktion. Voi varmaan olla myös joku rokko. Tyttö on ollut tosi väsynyt ja pyrkinyt syliin vähän väliä, voiko allerginen reaktio aiheuttaa yleistä väsymystä tai vaikuttaa vireyteen?

6

2190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:n äiti

On aika yleistä, että allergisen reaktion yhteydessä tulee väsymystä. Oma kokemukseni on, että väsymys voi olla jopa ainut oire. Mutta teillähän on noita iho-oireitakin.

Merkit kyllä viittaavat siihen, että syyllinen olisi leipä (Oliko leivässä jotain siemeniä tms.?) tai leivän päälle mahdollisesti laitettu levite (margariini), jos ei ole aikaisemmin sitä saanut. Jos on aikaisemmin syönyt puuron muodossa kaikkia kotimaisia viljoja (vehnä, ohra, kaura ja ruis), niin tuskin on mikään niistä. Todennäköisesti leivässä on jotain muuta, mikä on tuon reaktion aiheuttanut.

Onko lapsesi saanut koskaan ennen mitään vastaavaa, edes lievempänä?

• testaa itsesi ja
    • kuulemma

Soitin terveyspalvelunumeroon aiheesta ja epäilivät nokkosrokkoa. Tänään kävin kaupassa, josta ostin leivän ja jota ehdin pari pientä palaa antaa tytölle. Yllätysyllätys, siinä oli pellavansiementä.

Eli se ilmeisesti aiheutti oireet. Toivon todella, etten aiheuttanut pysyvää ja isompaa haittaa tytölle. Täysin siis oli oma syyni, mutta ihmettelempä leipätiskin ammattilaisiakin, jotka suosittelivat leipää minulle, kun kyselin vähäsuolaista leipää, jota voisin maistattaa vuoden ikäisellä, joka ei vielä leipää ole maistellut...

• ...

"Eli se ilmeisesti aiheutti oireet. Toivon todella, etten aiheuttanut pysyvää ja isompaa haittaa tytölle. Täysin siis oli oma syyni, mutta ihmettelempä leipätiskin ammattilaisiakin, jotka suosittelivat leipää minulle, kun kyselin vähäsuolaista leipää, jota voisin maistattaa vuoden ikäisellä, joka ei vielä leipää ole maistellut..."

Ootko nyt ihan tosissas ton kirjotukses kanssa? Ei allerginen nokkosrokkoreaktio aiheuta pysyvää vammaa. Allergisista reaktioista on turha syytellä ketään, siitä ei sovi syyttää itseään eikä varsinkaan leipätiskin väkeä! ei tuommoista voi etukäteen tietää. Kyllä meilläkin pellavansiemeniä syö reilu 1v, vaikka ruoka-aine allergioita onkin kertynyt paljon....

• Nixu71

Sinun kannattaa seurata tyttäresi vointia ja hänen ulostettaan. Esim. keliakia esiintyy usein vatsakipuina ja ripulina. Samoin laktoosi-intoleranssi.
      Ota netistä selvää yleiset allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet ja vältä niitä. Kehoitan ottamaan yhteyttä neuvolaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4170
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3929
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      33
      3416
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2743
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2689
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2502
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1974
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      8
      1119
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      144
      1102
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      986
    Aihe