Kun me uskikset vanhenemme ja alamme saada elämästämme täällä ajassa kylläksemme, niin on syytä olla myös silloin varuillaan.
Luin tänään kuningas Salomosta, joka vanhuudessaan tuli muukalaisten vaimojensa eksyttämäksi ja alkoi lopulta uhraamaan uhreja heidän epäjumalilleen!
Noita 'muukalaisia' vaimoja ovat nykyisin hengellisessä mielessä monet hyvältä tuntuvat ja ihmisten suuresti arvostamat ei-kristilliset hyveet ja harrastukset. Ne eivät valttämättä ole itsessään syntiä, mutta jos ne valtavat sydämemme ja vievät meidät 'suitsuttamaan vieraille jumalille', niin ne ovat pahimman luokan syntejä!
Sellaisia ovat rahan himoitseminen, vallan tavoittelu, kunnianhimo, avioliiton ulkopuolisten suhteiden haluaminen (puhumattakaan niiden harjoittamisesta!), ei-kristillisten TV-ohjelmien katselu, teatteri, ooppera, elokuvat, iloiset seuramatkat etelän lomakohteisiin jne.
Kaikkein viisainta on sanoutua irti kaikesta tuonkaltaisesta kokonaan ja pyhittäytyä myös ulkonaisen vaelluksemme suhteen J-lalle, J-lan Pojan Yeshuan evankeliumin viemiseksi kaikkeen maailmaan niin kauaksi aikaa kunnes Herra saapuu.
Silloin Herra tulee luoksemme sanoen: "Käy sisälle Herrasi iloon sinä hyvä ja uskollinen palvelijani!"
Odotan kommentointia...
Siunausta elämääsi Yeshuassa!
Varuillaan on oltava...
20
531
Vastaukset
- Olin joku vuosi
sitten siskoni kanssa Kreikassa, se oli sellainen uskovien ihmisten yhteisreissu.
Kävimme muumuassa Patmos saarella tutustumassa Johanneksen luolaan, vaikka Saamoksen saari olikin se varsinainen lomakohteemme.
Meillä oli yhteisretkiä ja luontopolkuja sun muita ohjelmassa.
Yhdessäkään kapakassa ei tullut kertaakaan käytyä, mutta silti voin sanoa, että oli ILOINEN etelän matka.
Sieltä sai myöskin moni jopa elämän pituisia ystävyyssuhteita.
OLI HYVÄ REISSU!Koskien esim. iloisia seuramatkoja, kirjoitin näin:
"Ne eivät valttämättä ole itsessään syntiä, mutta jos ne valtaavat sydämemme ja vievät meidät 'suitsuttamaan vieraille jumalille', niin ne ovat pahimman luokan syntejä!"
Siis JOS NE VALTAAVAT SYDÄMEMME!
On uskovia, jotka ramppaavat etelän lomamatkoilla alvariinsa, koska heidän sydämensä on kiintynyt niihin. Se on tullut heille epäjumalaksi ja sille epäjumalalleen he 'suitsuttavat' uhraamalla ne roposensa, jotka J-la tahtoisi tulevan EV-työnsä kannatukseen!
Mietihän miten paljon voisit noilla matkakustannuksillasi tukea evankeliumin julistustyötä maailman äärissä!
Jos matkakulusi olivat esim. 1000€, niin sillä ruokkisit jo yhtä alikehittyneen maan köyhää 1000€/25€/kk= 40kk eli lähes 3,5 vuotta (esim. World Visionin lapsen kummina).
Nyt tuo summa meni kuin 'kankkulan kaivoon'!
Mikä estää sinua iloitsemasta täällä Suomessa?
Minä iloitsen Herrassa joka päivä, enkä ole koskaan tehnyt ainuttakaan turistimatkaa Etelän aurinkoon!
Iloitsen siitä, että jotkut kehitysmaan köyhistä saavat ruoka-annoksensa siitä, että todelliset uskovat avustavat kristillisiä avustusjärjestöjä sensijaan, että palvoisivat omaa lihaansa lököttelemällä Kreikan aurinkorannoilla.
Ei ole tullut edes mieleeni mainitsemasi rahantuhlaus....
Voi,voi sinua mokamaa tuhlaajapoikaa/-tyttöä, palaa tuhlarin retkiltäsi taivaallisen Isän luo!
Siunausta aitoon iloon Yeshuassa!- hildurvonhopsis
Iloitkaa Herrassa. Vieläkin minä sanon: Iloitkaa. Tulkoon tiedän lempeytenne ihmisten tietoon. Herra on lähellä...(Filippiläiskirje 4)
Ilo Herrassa on meidän väkevyytemme :0)
Iloitaan Herrassa ja iloitaan Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta ja siitä, että nimemme on kirjoitettu Elämän Kirjaan.
Ei uskovaisen elämä todellakaan ole mitään surullista, vaan iloa ja täytetyttä Pyhässä Hengessä. On ihanaa ylistää Herraa ja laulaa ja iloita yhteisestä uskosta yhdessä toisten uskovien kanssa.
Hienoa, että teillä oli hyvä matka ! - ohje.
Yakov kirjoitti:
Koskien esim. iloisia seuramatkoja, kirjoitin näin:
"Ne eivät valttämättä ole itsessään syntiä, mutta jos ne valtaavat sydämemme ja vievät meidät 'suitsuttamaan vieraille jumalille', niin ne ovat pahimman luokan syntejä!"
Siis JOS NE VALTAAVAT SYDÄMEMME!
On uskovia, jotka ramppaavat etelän lomamatkoilla alvariinsa, koska heidän sydämensä on kiintynyt niihin. Se on tullut heille epäjumalaksi ja sille epäjumalalleen he 'suitsuttavat' uhraamalla ne roposensa, jotka J-la tahtoisi tulevan EV-työnsä kannatukseen!
Mietihän miten paljon voisit noilla matkakustannuksillasi tukea evankeliumin julistustyötä maailman äärissä!
Jos matkakulusi olivat esim. 1000€, niin sillä ruokkisit jo yhtä alikehittyneen maan köyhää 1000€/25€/kk= 40kk eli lähes 3,5 vuotta (esim. World Visionin lapsen kummina).
Nyt tuo summa meni kuin 'kankkulan kaivoon'!
Mikä estää sinua iloitsemasta täällä Suomessa?
Minä iloitsen Herrassa joka päivä, enkä ole koskaan tehnyt ainuttakaan turistimatkaa Etelän aurinkoon!
Iloitsen siitä, että jotkut kehitysmaan köyhistä saavat ruoka-annoksensa siitä, että todelliset uskovat avustavat kristillisiä avustusjärjestöjä sensijaan, että palvoisivat omaa lihaansa lököttelemällä Kreikan aurinkorannoilla.
Ei ole tullut edes mieleeni mainitsemasi rahantuhlaus....
Voi,voi sinua mokamaa tuhlaajapoikaa/-tyttöä, palaa tuhlarin retkiltäsi taivaallisen Isän luo!
Siunausta aitoon iloon Yeshuassa!2. Korinttolaiskirje 9
6 Muistakaa tämä: joka niukasti kylvää, se niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se runsaasti niittää. [Sananl. 11:24,25; Mal. 3:10; Gal. 6:7,8]
7 Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. [Sir. 35:11; Room. 12:8] ohje. kirjoitti:
2. Korinttolaiskirje 9
6 Muistakaa tämä: joka niukasti kylvää, se niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se runsaasti niittää. [Sananl. 11:24,25; Mal. 3:10; Gal. 6:7,8]
7 Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. [Sir. 35:11; Room. 12:8]Luemme, että makedonialaiset uhrasivat suuressa köyhyydessään jopa yli varojensa ja antoivat ennenkaikkea itsensä Herralle ja sitten apostoleille! 2.Kor.8:1-6
"1. Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa:
2. että, vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja.
3. Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
4. paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
5. eivätkä he vain tehneet, niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta,
6. niin että me kehoitimme Tiitusta, niinkuin hän jo oli alkanut, saattamaan teidän keskuudessanne päätökseen tämänkin rakkaudentyön."
-Siis mikä ihmeellistä, he uhrasivat varojaan ylenpalttisen ilon vallitsemina! Sen voi saada aikaan vain Messiaan sisäinen tunteminen ja Hänen ihmeellisen rakkautensa kokeminen!
HalleluYah!
- - -
Nykyään kun me uskikset opetamme (täällä netissä) kymmenysten, uhrien ja kiitos- eli ylistysuhrien antamisesta, nousee suuri haloo tietyn porukan taholta, joille uhraaminen näyttää olevan yksi kadotukseen johtavista synneistä ;)
Uhraaminen on IHANAA, kun ymmärrämme siihen kätkeytyvän suuren siunauksen, ilon ja riemun! Se vapauttaa rikkaat rahan kahleista ja varojen saajat eli köyhät kurjuudesta. Silloin syntyy kristillinen tasaus!
Siunausta Yeshuassa!
- hildurvonhopsis
Niinhän me vanhenemme päivä päivältä. Psalmi 139 mukaan Jumalalla oli tiedossa jokainen päivämme, ennen kuin yksikään niistä oli tullut. Jumala halausi meidän syntyvän tänne ja Jumala tietää milloin on viimeinen päivämme täällä. Taivaan Isän siunausta jokaiseen päivääsi!
Raamatussahan sanotaan että meidän tulee valvoa, ettei kukaan meitä eksytä. Me uskovaiset voimme luottaa Jumalan johdatukseen ja kun Pyhä Henki on meissä, niin eniten kiinnostaa Raamattu ja Jumalan Sanan kuuleminen sekä TV:ssäkin kristillinen ohjelma TV7, joka näkyy jokaiseen kotiin nyt digiaikana. Mieluummin olen uskovien ystävieni seurassa ja käyn monenlaisissa koulutuksissa ja vedän itsekin välillä milloin mitäkin iltoja ja olen juontajana erilaisissa kristillisissä tilaisuuksissa. Välillä vain lepään ja kuuntelen toisten tekemiä opetuksia. Yhteiskritilliset Sanan ja rukouksen illat ovat ihania.
Kapakat ja "väärät" TV ohjelmat vain eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua. Annetaan Pyhän Hengen johdattaa meitä. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut ja niin myös sinun perhekuntasi (samalla tavalla uskomalla).
Matteus 7
1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
(Matteus 7:1-29)
Sinulle myös samoin: "Siunausta elämääsi Yeshuassa!"
....(tuo on niin kauniisti kirjoitettu :0)...rikkaus ja ilo on todellakin elää sitä rakkaudentäyteistä elämää, jonka vain usko J-lan Poikaan, Yeshuaan meille myötään tuo.
Herra johdattaa meidät omansa Henkensä ja Sanansa kautta meille itse kullekin sopiviin hengellisiin tehtäviin, joissa virvoitumme muita virvoittaessamme ja rakennumme muita rakentaessamme sekä iloitsemme muita iloisiksi tekemällä.
Tuo Matt.7 on yksi UT:n ja koko Raamatun helmistä. Miten suuria asioita se sisältääkään!
Parannuksen sana ja kehoitus itsetutkisteluun on nyt enemmän kuin ajankohtaista, sillä niin huteraksi on J-lan työn taloudellinen kannatus uskovien taholta viime vuosina mennyt. Miten suuren hengellisen siunauksen uskovat sitä laiminlyödessään ovat menettäneetkään!
Mielestäni nyt jos koskaan pitäisi laittaa KAIKKENSA likoon, sillä pelastettavien pakanain luku alkaa olla lähellä täyttymistään ja hätä sekä kaikenkaltainen kurjuus kehitysmaissa on lisääntynyt räjähdyksenomaisen väestönlisäyksen ja ennenkokemattomien luonnonkatastrofien myötä ja sen suhteen on vain pahempaa odotettavissa.
Messiaan rakkaus vaatii meitä auttamaan kärsiviä lähimmäisiämme. Vaikka vaikutin olisikin jokin muu, niin silloinkin apu on tervetullutta kärsivän näköäkulmasta katsoen...
Silti, jos oikein ymmärrämme Yeshuan lunastustyön, niin me kannatamme Hänen työtänsä iloiten ja riennämme viemään evankeliumia riemuiten, koska sellainen apu on todellista PELASTUSTYÖTÄ ja apua kärsiville sieluille heidän taivaalliseen ikuisuusosaansa pääsemiseksi!
Siunausta yön pimeinäkin tunteina Yeshuassa!
Hebrealaiskirjeessä (12:14) löytyy aloitukseesi liittyen
tuttu kohta, jota ei ainakaan liikaa ole korostettu:
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen,
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;"
Pyrkimys rauhaan ja pyhitykseen, ilman niitä emme näe Herraa!
Jokainen voi miettiä, mitä nuo pyrkimykset merkitsevät
kunkin oman arkisen elämäntavan kannalta.
Pois pantavaa riittää kaikilla, jotain sellaista, josta
olisi viisainta, kuten kirjoitit, sanoutua irti kokonaan.
Pyhittäytyminen merkitsee erottautumista sellaisesta,
joka ei ole pyhää ja soveliasta Jumalan kasvojen edessä.
Ulkonaisen hyvinvointinsa keskellä uskovilla on suuri vaara
veltostua ja hemmotella itseään maallisella 'hyvällä' niin,
että välinpitämättömyys ja lihalliset himot pääsevät valtaan.
Roomalaiskirje:
13:13 "Vaeltakaamme säädyllisesti, niinkuin päivällä,
ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja
irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,
13:14 vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus,
älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät."
Luuk. 18:8
"Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee,
löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Ilmestyskirja:
22:11 "Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä,
ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja
joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta,
ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on
minun kanssani,
antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan."Tuli niiden lisäksi vielä mieleeni seuraava kehoitus: Room.12:1
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet/siskot, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."
Tämä ei todellakaan tarkoita sitä mitä jotkut (aurinkorantojen pullamössöuskikset) uskovat, että kun ottaa kunnolla etelän aurinkoa, niin palaahan siinä toisinaan ihokin kuin 'polttouhrilla';)
Ei todellakaan, vaan se tarkoittaa omista pyyteistä ja maallisista huveista luopumista eli itsensäkieltämistä sekä Yeshuan seuraamista ottamalla joka päivä oman ristinsä (mikä se itekullakin lie).
Tästähän Yeshua opettaa meitä sanoen: Luuk.9:23
"Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."
Aivan selvää on, ettei Yeshua vie ketään aurinkorannoille löhöttelemään, kun sielut ympärillä samanaikaisesti menevät evankeliumia kuulemattomina helvettiä kohden!
Edes se ei riitä, että laittaa lipun aurinkotuolinsa päälle hulmuamaan, siis lipun jossa lukee kyseisen maan kielellä "Usko Yeshuaan, niin sinä pelastut!" tai soitattaa CD-levyltä parannukseen kehoittavia saarnoja, jos samanaikaisesti makaa itse kuin porsas auringonpaisteessa :D
Siunausta ja valoa yön pimeimmillekin tunneille Yeshuassa!
- jpp3
...oltava tässä lopunajan yhä jumalattomammaksi
käyvässä menossa. Itse asiassa kaikki, mikä sydämessämme valtaa Kristuksen ykköspaikalta, on
syntiä. Tämän maailman riennot kaikkine riettauksineen vieroittavat varmasti meitä kauemmaksi Herrasta.
Maailmalliset elokuvat ovat sinänsä vaarattoman
oloisia, mutta vievät meidät helposti pois Taivaallista tämän maailman arvoihin.
Eihän kristinusko ole kuitenkaan älä tartu, älä
maista, älä tee sitä ja tätä. Mutta emme monestikaan huomaa, kuinka 'vähäpätöinen' asia
vieroittaa pois Herrasta.
Uskonelämän laiminlyöminen ainakin minulla on
vieraannuttava tekijä. En sano, että usko on suorittamista. Se on elämää Kristuksessa ja
Kristus meissä.
Viestiketjua en ole lukenut, mutta Paavalin kehoitus on kokemuksestani erittäin varteenotettava jo aiheellisen avauksenkin
rinnalla:
Room.
12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
1.Piet.
1:14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
Monet uskovaiset elävät perheissä, ehkäpä ainoina
kristittyinä. Paineet ovat kovat. Ristiriitojakin
syntyy. Elämme myös maailmassa, joka on erittäin
seksistinen. Joka puolella tihkuu seksiä. Mainokset, joita postilaatikkoomme tulvii on täynnä sitä. Et voi oikein sanomalehteäkään
avaista, kun alusvaatemannekiinit ovat lähes
ilman vaatteita.
Vaellustamme on valvottava. Emme kuitenkaan ole
täydellisiä. Kompuroimmekin joskus. Joku on heikko jossain toisessa asiassa, kun taas toinen
jossain muussa.
Ei meidän pidä kuitenkaan maailmasta pois lähteä.
Vaan olla valona ja suolana maailmalle. Keskuudessamme on heikkouskoisia ja jo vähän pidemmälle edistyneitä. Meidän vahvojen, kuka nyt
sitten vahva on:
Room.
15:1 Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
Tässä on myös erittäin hyvä ohje uskossaan pidemmällä ehtineille. En minä itseäni koroita,
tai sanoisi olevani vahva uskossa. Monin tavoin
olen vieläkeskeneräinen. Mutta sen levon Kristu-kalliolla leväten ja armossa kasvaen joka päivä
voin todeta, ettei Jumalan Valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa
iloa ja lepoa Herrassa. (Room.14:7)
Liitän tähän yhteyteen kokonaisen luvun Roomalaiskirjeestä sekä siitä, kuinka rahan himoitseminen on 'lottoamisineen' vaarallista.
Room.
14:1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
14:7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
14:11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa."
14:12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
14:15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
14:16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
14:18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
14:19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
14:20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
14:21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.
1.Tim.
6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
Aiheesta olisi paljonkin kirjoitettavaa jo omiin
kokemuksiinikin liittyen. Kantapään kautta on
Herra minua monessa asiassa kaikessa pitkämielisyydessään, kärsivällisyydessään ja
äärettömässä rakkaudessaan koulinut. Ei hän vitsaa säästä. Emme ole äpäriä. Iankaikkiseksi
parhaakseen Hän meitä kurittaa. Älkäämme pitäkö
Herran kuritusta halpana, vaan lopuksi:
1.Piet.
4:13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
Hetkinen vielä tässä ajassa on meidän viipyminen iankaikkisuuteen verrattuna, Herra varjelkoon jokaista meitä pois lankeamasta armosta, vaikka tälläkin palstalla pahat voimat yrittävät lihaa miellyttävään farisealaisuuteen meitä piinkovasti ja sitkeästi valheapostoleineen langettaa! Olkaa siunatut Jeesuksen nimessä ja
veressä, Amen....hyviä kehoituksen sanoja ja perusteluja pyrkiä pyhityselämässä eteenpäin!
Mielestäni pyhityselämässä on olemassa tietty hengellinen laki, jota voimme verrata esim. lukemiseen oppimiseen. Niin kauan, kun emme kunnolla osaa lukea, on kaikki lukeminen työlästä, mutta kun opimme sujuvasti lukemaan, niin huomaamme eteemme auenneen aivan uuden maailman ja ahmimme kirjan toisensa jälkeen!
Itse lapsuudessani luin ensin kirjaston kaikki "Tuhannen ja yhden yön sadut" ja suuren määrän muita satukirjoja, sitten Viisikot, Lassiet ja lukuisia muita kirjasarjoja. Uskoon tultuani olen lukenut satoja kirjoja, eniten kuitenkin Raamattua, jota luen joka päivä ja aion lukea vielä taivaassakin sen ALKUPERÄISVERSIONA, jollaisena se on J-lan suusta lähtenyt!
Samoin, kun TODELLA huomaamme miten suuri siunaus kätkeytyy pyhityselämän tason kohottamiseen, pyrimme pyhittäytymään mielellämme! Huomaamme, miten J-lan Sana Raamattua lukiessamme alkaa elää meille aivan uudella tavalla, koemme vapautuvamme monista sellaisistakin kahleista, joitten emme edes tienneet sitovan meitä. Silloin toteutuu Yeshuan opetus kohdallamme:
"Kenet Poika tekee vapaaksi, hän on todellisesti vapaa!"
- - -
Lisäisin vielä alustukseeni Yeshuan maininnan:
"Varokaa, ettei kukaan teitä eksytä, sillä MONTA väärää profeetta on lähtenyt maailmaan ja he eksyttävät monta!"
Lukija on varmaan löytänyt tältäkin foorumilta ainakin yhden selkeästi väärän profeetan, joten kehoitus varuillaan oloon on todella hyvin perusteltua!
Siunausta päivääsi Yeshuassa!jpp3, otan muutaman jakeen lisää 1.Piet. 4. lukua.
KÄRSIMYS JA SYNNISTÄ LUOPUMINEN
1.Piet.4:1-5
--
4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -
4:2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
4:3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
4:4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.
4:5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
--
Kerran joudumme tekemään tiliä siitä, miten olemme tässä elämässämme eläneet.
Aika, joka on eletteväksemme tarkoitettu, on lyhyt iankaikkisuus näkökulmasta ajatellen. Tätä aikaa ei kannata tuhlata turhuuteen. Kristittyinä meidän tulisi olla selvillä kutsumuksestamme, siitä, että edustamme uutta elämäntyyliä.
Suruton ihminen oudoksuu elämäntyyliämme ja ihmettelee, miksi emme ”juokse heidän mukanansa samoissa riettauden lätäköissä ja herjaavat” (4).
He eivät ymmärrä, että ”Onneni on olla Herraa lähellä” (Virsi 517).
--
1. Piet. 4:5 "Mutta heidänkin on tehtävä tili..."
Jeesus sanoo, että "jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä". (Matt. 12:36).
Pitäkäämme kielemme kurissa! (Jaakob 3:1-12)- jpp3
Tapio522 kirjoitti:
jpp3, otan muutaman jakeen lisää 1.Piet. 4. lukua.
KÄRSIMYS JA SYNNISTÄ LUOPUMINEN
1.Piet.4:1-5
--
4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -
4:2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
4:3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
4:4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.
4:5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
--
Kerran joudumme tekemään tiliä siitä, miten olemme tässä elämässämme eläneet.
Aika, joka on eletteväksemme tarkoitettu, on lyhyt iankaikkisuus näkökulmasta ajatellen. Tätä aikaa ei kannata tuhlata turhuuteen. Kristittyinä meidän tulisi olla selvillä kutsumuksestamme, siitä, että edustamme uutta elämäntyyliä.
Suruton ihminen oudoksuu elämäntyyliämme ja ihmettelee, miksi emme ”juokse heidän mukanansa samoissa riettauden lätäköissä ja herjaavat” (4).
He eivät ymmärrä, että ”Onneni on olla Herraa lähellä” (Virsi 517).
--
1. Piet. 4:5 "Mutta heidänkin on tehtävä tili..."
Jeesus sanoo, että "jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä". (Matt. 12:36).
Pitäkäämme kielemme kurissa! (Jaakob 3:1-12)...Sanan paikoista rakentumiseksi. Nuo olivat hyvin tarpeellisia lisäyksiä, eikä Herran Sanaa
tule väheksyä - eikä siten myöskään Sanansaattajia.
Siunausta sinulle.
Psalm.
68:20 Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme. Sela.
- tuo sanontasi
""Ne eivät valttämättä ole itsessään syntiä.""
Mikä ON syntiä? (mielestäsi)...mielestäni neljä pääasiallista määritelmää synnille, siis sellaista määritelmää, jotka löydämme Raamatusta:
1) Perussynti on olla uskomatta Yeshuaan Messiaana. Tämä synti lopulta kadottaa ihmissielun.
2) Kaikki laittomuus on syntiä. Siis J-lan 10 käskyn rikkominen nimenomaan Yeshuan Vuorisaarnan valossa nähtynä.
3) Jos joku ajattelee, sanoo tai tekee mitä tahansa, epäillen sen olevan syntiä, niin se on hänelle synniksi.
4) Ihmisen lihallinen luonto, joka asuu hänen lihan ruumiissaan, joka on synnin ja kuoleman ruumis. Tämä on varsinainen 'tekosyntien tehdas', joka pitää alistaa Pyhän Hengen vallan alle. Kyseessä on koko maanpäällisen ihmisiän kestävä prosessi.
- - -
Sitten on olemassa myös seuraavanlaisia mainintoja synnistä:
a) Laiskuus ja velttous on syntiä.
b) Rakkaudettomuus ja haluttomuus auttaa avun tarpeessa olevia, jos meillä kuitenkin on siihen mahdollisuus.
c) Itsekkyys, ylpeys, korskeus, vihaaminen, pöyhkeily, kaikenkaltainen paha himo yms. lihan teot ovat syntiä ja nousevat saastaisesta ihmissydämestä saastuttaen tekijänsä.
- - -
Kaikille näille synneille löytyy anteeksiantamus, myös kohtaan 1), jos päätämme vielä etsikkoaikanamme uskoa Yeshuaan Vapahtajanamme, teemme perinpohjaisen parannuksen elämässämme, puhdistaudumme uskon kautta Yeshua Messiaan veressä, menemme uskovien upotuskasteelle ja lähdemme vilpittömin sydämin seuraamaan Yeshuaa elämän kaitaa tietä käyden Pyhän Hengen johdossa.
Siunausta Yeshuassa!Yakov kirjoitti:
...mielestäni neljä pääasiallista määritelmää synnille, siis sellaista määritelmää, jotka löydämme Raamatusta:
1) Perussynti on olla uskomatta Yeshuaan Messiaana. Tämä synti lopulta kadottaa ihmissielun.
2) Kaikki laittomuus on syntiä. Siis J-lan 10 käskyn rikkominen nimenomaan Yeshuan Vuorisaarnan valossa nähtynä.
3) Jos joku ajattelee, sanoo tai tekee mitä tahansa, epäillen sen olevan syntiä, niin se on hänelle synniksi.
4) Ihmisen lihallinen luonto, joka asuu hänen lihan ruumiissaan, joka on synnin ja kuoleman ruumis. Tämä on varsinainen 'tekosyntien tehdas', joka pitää alistaa Pyhän Hengen vallan alle. Kyseessä on koko maanpäällisen ihmisiän kestävä prosessi.
- - -
Sitten on olemassa myös seuraavanlaisia mainintoja synnistä:
a) Laiskuus ja velttous on syntiä.
b) Rakkaudettomuus ja haluttomuus auttaa avun tarpeessa olevia, jos meillä kuitenkin on siihen mahdollisuus.
c) Itsekkyys, ylpeys, korskeus, vihaaminen, pöyhkeily, kaikenkaltainen paha himo yms. lihan teot ovat syntiä ja nousevat saastaisesta ihmissydämestä saastuttaen tekijänsä.
- - -
Kaikille näille synneille löytyy anteeksiantamus, myös kohtaan 1), jos päätämme vielä etsikkoaikanamme uskoa Yeshuaan Vapahtajanamme, teemme perinpohjaisen parannuksen elämässämme, puhdistaudumme uskon kautta Yeshua Messiaan veressä, menemme uskovien upotuskasteelle ja lähdemme vilpittömin sydämin seuraamaan Yeshuaa elämän kaitaa tietä käyden Pyhän Hengen johdossa.
Siunausta Yeshuassa!...luonnon turmeleminen on suuri synti. Siitä on kirjoitettu näin:
"J-la turmelee ne, jotka maan turmelevat."
Myös uskovan ihmisen oman kehon turmeleminen esim. tupakoimalla, huumeita käyttämällä, juopottelemalla yms. syntejä harrastamalla ovat syntejä, joiden harjoittamisesta on kirjoitettu:
"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen Temppeli, jos kerran J-lan Henki teissä asuu? Jos joku turmelee J-lan Temppelin, niin J-la on turmeleva hänet!"
- - -
Edelleen alleviivaan, että myös noista synneistä on olemassa mahdollisuus tehdä parannus ja saada täysi anteksiantamus uskon kautta Yeshua Messiaan vereen!
Siunausta päivääsi Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315166- 353563
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833223- 112365
- 281976
- 121887
- 1621821
- 1051332
- 141208
- 1371134