Tarkoitus olisi saada läppäriin(sis.wlan),jossa Vista käyttis langaton netti yhteys. Reititin on Sitecom WL-535 ja modeemina telewell tw ea-500, modeemiin tulee puhelinpistoke->modeemista ethernet-piuha menee pöytäkoneeseen(XP) sekä reitittimen wan porttiin.
Kaikkia oon kokeillu asetuksista yms., mutta ymmärrys alkaa loppua,kun läppäristä reitittimeen löytyy yhteys,mutta siitä modeemiin ja nettiin loppuu yhteys.
Kysymys 1.Onko vistassa oikeella alhaalla kellon vieressä langattoman ikoni 1-näyttö vai 2-näyttöä limittäin(mulla on jälkimmäinen)?
Kysymys 2. Voiko modeemin palomuuri estää nettiin pääsyn tai reitittimen palomuuri?
Kysymys 3. Mulla on DNA:n laajakaista,siellä sanottiin että reitittimen asetuksissa VPI ja VCI pitää olla 0 ja 100,mutta minä en löytänyt reitittimen asetuksista sellaista kohtaa minne olisin laittanut,olenko kuullut/ymmärtänyt väärin jotain?
Mistä se oikeen voi johtua etten pääse nettiin?
Pöytäkoneella pääsen nettiin ed. mainituilla kytkennöillä(tosin langallisena),läppäri ja reititin on teknisiltä ostettu ja testattu että niillä pääsee läppärin wlanilla nettiin, mutta täällä kotona se tuntuu olevan mahdoton tehtävä.
Joten pyydän neuvoja!!!
Vistassa ongelmia langattoman kaa
4
257
Vastaukset
- meilläkin on
meillä tosin ei ole pöytäkonetta kuvioissa mukana. Pelkkä läppäri. Ja olo on sellanen että jos vaan viiteis ni ikkunasta ulos heittäisin.
Kotona ei toimi ja muualla toimii.niin, että sen reitittimen muuri pitää olla pois päältä. Modeemissahan muuri on myös ja se kyllä rautamuuriksi riittää.
- Toista viikkoo tapellu
ThreeMice kirjoitti:
niin, että sen reitittimen muuri pitää olla pois päältä. Modeemissahan muuri on myös ja se kyllä rautamuuriksi riittää.
palomuuri reitittimestä pois-päältä?
Reititinhän on Sitecom broadband router 54g WL-535. http://www.sitecom.com/product.php?productname=Wireless Network Broadband Router 54g&productcode=WL-535&productid=549&subgroupid=39
Ohjeita olen yrittänyt noudattaa, mutta palomuuriasetuksiin en ole uskaltanut koskea,koska en ymmärrä asetuksista mitään.
Modeemi on ymmärtääkseni tehdas asetuksena reitittävässä tilassa--> http://www.telewell.fi/ohje.php?ohje=364
Kuuluuko reitittimessä oleva 802.11g valo vilkkua vai palaa jatkuvasti,mulla vilkkuu?
Kysyn vielä siitä ikonista joka on kellon vieressä, minkä lainen se pitää olla Vistassa?
- xyz...
Onko sulla ADSL-purkki siltaavana vai reitittävänä? Laita reitittäväksi jos ei ole, ohjeet maahantuojan sivuilta.
Ei reitittimissä ole mitään VPI/VCI-arvoja, ne kuuluu vain modeemeihin.
Todennäköisesti olet vain sotkenut kaikki asetukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363131Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata812394Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161868Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1941557- 271533
- 771522
- 1091465
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201388Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411381- 801317