Kun Elisabet kuuli sukulaisensa Marian tervehdyksen,
hypähti Johannes Kastaja hänen kohdussaan, ilosta,
ja täyttyi Pyhällä Hengellä, (Lk 1:41).
Silloin Maria alkoi ylistää Vapahtajaa, joka hänessä
oli (kohdussa)ja hän Vapahtajassa.
Raamattu opettaa, että Kristus on meissä ja me
Kristuksessa. Maria on siitä konkreettinen esikuva.
Kaikki alkoi siitä, kun Maria uskoi henk.kohtaisesti Sanan.
Johannes Kastajan tuleva isä, pappi Sakarias, ei myöskään langennut
uusi israel-ajatteluun, lakiliittoon tai sapattiliittoon,
vaan alkoi ylistää Aabrahamin Jumalaa:
Luuk 1:72-75
72
Hän on nyt osoittanut laupeutensa, uskollisuutensa isiämme kohtaan.
Hän on pitänyt mielessään pyhän liittonsa,
[1. Moos. 17:7; Ps. 105:8,9, 106:45; 1. Makk. 4:10]
73
valan, jonka hän isällemme Abrahamille vannoi. [1. Moos. 22:16,17; Hepr. 6:13,17]
74
Näin me saamme pelotta palvella häntä vihollisistamme vapaina, [Hepr. 9:14]
75
pyhinä ja vanhurskaina hänen edessään kaikkina elämämme päivinä. [Ef. 4:24].
MIKSEI MIKAEL TOIMINUT VIESTINTUOJANA?
Vaan enkeli Gabriel. Asia on niin, että Mikael
on "Israelin sotavaunujen ja ratsumiesten"
johtaja, eikä hän tuo viestejä ihmisille.
Danielin kirjassa Mikael raivaa tien henkivaltojen
läpi Hänelle, jolla on "vyö parasta kultaa" ja on
"ihmsilasten kaltainen". (Dan 10.).
Myös Ilm 12. luku kuvaa Mikaelia sotapäällikkönä,
Karitsan alaisena.
JEESUS HALLITSEE JAAKOBIN SUKUA IKUISESTI
Luuk 1:33-38
33
Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua."
[4. Moos. 24:17 | 1. Aik. 17:14; Dan. 7:14; Hepr. 1:8]
34
Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon."
35
Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan.
Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. [Matt. 1:20]
36
Ja tiedä tämä: Myös sukulaisesi Elisabet kantaa poikalasta, vaikka on jo vanha.
Hän on jo kuudennella kuukaudella -- hän, jota on pidetty hedelmättömänä! [Luuk. 1:26]
37
Jumalalle ei mikään ole mahdotonta." [Mark. 10:27 ]
38
Silloin Maria sanoi: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit." Niin enkeli lähti hänen luotaan.
Kiitollinen
Marian kiitospäivä
14
250
Vastaukset
HURSKAAT AINA ODOTTAVAT JEESUSTA KRISTUSTA, ILOITEN
Jeesus tunnistetaan ja tunnustetaan 8-päiväisenä:
Simeon ja Hanna saavat nähdä Jeesuksen - Lk 2:25-38
25
Jerusalemissa eli hurskas ja jumalaapelkäävä mies, jonka nimi oli Simeon. Hän odotti Israelille luvattua lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen yllään. [Jes. 40:1; Sak. 1:13]
26
Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei kuolema kohtaa häntä ennen kuin hän on nähnyt Herran Voidellun.
27
Hengen johdatuksesta hän tuli temppeliin, ja kun Jeesuksen vanhemmat toivat lasta sinne tehdäkseen sen, mikä lain mukaan oli tehtävä,
28
hän otti lapsen käsivarsilleen, ylisti Jumalaa ja sanoi:
29
-- Herra, nyt sinä annat palvelijasi rauhassa lähteä, niin kuin olet luvannut. [1. Moos. 46:30]
30
Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, [Luuk. 1:68]
31
jonka olet kaikille kansoille valmistanut:
[Ps. 98:2,3; Jes. 52:10; Luuk. 3:6]
32
valon, joka koittaa pakanakansoille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille. [Jes. 42:6, 46:13, 49:6; Ap. t. 13:47]
33 Jeesuksen isä ja äiti olivat ihmeissään siitä, mit
ä hänestä sanottiin.
34
Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, lapsen äidille: "Tämä lapsi on pantu koetukseksi: monet israelilaiset kompastuvat ja monet nousevat.
Hänet on pantu merkiksi, jota ei tunnusteta,
[Room. 11:11 | Ap. t. 17:6, 21:28, 24:5, 28:22]
35
ja sinun omankin sydämesi läpi on miekka käyvä. Näin tulevat julki monien sisimmät ajatukset."
36
Siellä oli myös naisprofeetta Hanna, Asserin heimoon kuuluvan Penuelin tytär. Hän oli jo hyvin vanha.
Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
37
mutta nyt hän oli ollut leskenä jo kahdeksankymmenenneljän vuoden ajan.
Hän ei poistunut temppelistä minnekään, vaan palveli Jumalaa yötä päivää paastoten ja rukoillen. [1. Tim. 5:5]
38
Juuri sillä hetkellä hän tuli paikalle, ja hän ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta. [Jes. 52:9].
Jeesus tunnistetaan ja tunnustetaan 12-vuotiaana:
Luuk 2:45-49
45
Kun he eivät löytäneet häntä, he palasivat Jerusalemiin jatkaen etsintäänsä.
46
Kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet temppelistä.
Hän istui opettajien keskellä, kuunteli heitä ja teki heille kysymyksiä.
47
Kaikki, jotka kuulivat mitä hän puhui, ihmettelivät hänen ymmärrystään ja hänen antamiaan vastauksia. [Joh. 7:15]
48
Hänet nähdessään vanhemmat hämmästyivät kovasti, ja hänen äitinsä sanoi: "Poikani, miksi teit meille tämän? Isäsi ja minä olemme etsineet sinua, ja me olimme jo huolissamme."
49
Jeesus vastasi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun tulee olla Isäni luona?"
Jeesus tunnistetaan ja tunnustutetaan 30-vuotiaana:
Luuk 3:21-23
21
Paljon kansaa oli kastettu. Kun myös Jeesus oli kastettu, niin taivas aukeni hänen rukoillessaan [3:21,22: Matt. 3:13-17; Mark. 1:9-11; Joh. 1:29-34 : Luuk. 5:16, 6:12, 9:18,28, 11:1, 18:1, 22:32]
22
ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena.
Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]
23
Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan työnsä. Hän oli -- näin luultiin -- Joosefin poika. Joosefin isä oli Eeli,
[3:23-28: Matt. 1:1-17 : Luuk. 4:22; Joh. 6:42].
Päälle kolmekymppisenä Jeesus tunnistetaan ja
tunnistetaan henkivalloissakin:
Mark 1:23-27
23
Kaupungin synagogassa oli juuri silloin mies, joka oli saastaisen hengen vallassa. Hän alkoi huutaa: [Matt. 12:43; Mark. 3:11, 5:8, 6:7, 9:25; Ap. t. 8:7]
24
"Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!" [Matt. 8:29; Jaak. 2:19]
25
Mutta Jeesus käski henkeä ankarin sanoin: "Vaiti! Lähde hänestä!"
25
Mutta Jeesus käski henkeä ankarin sanoin: "Vaiti! Lähde hänestä!"
26
Silloin saastainen henki kouristi miestä ja lähti hänestä huutaen kovalla äänellä. [Mark. 9:26]
27
Kaikki joutuivat ymmälle ja kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä on? Tällä miehellä on valta opettaa uudella tavalla!
Saastaiset hengetkin tottelevat, kun hän käskee." [Mark. 4:41].
Jeesus tunnistetaan ja tunnustetaan Jumalan Pojaksi hänen tappionsa hetkelläkin, 33½vuotiaana:
Mark 15:39
Kun vastapäätä seisova sadanpäällikkö näki Jeesuksen tällä tavoin kuolevan,
hän sanoi: "Tämä mies oli todella Jumalan Poika!" [Mark. 1:11, 3:11, 9:7, 14:61]
Mark 16:15-16
15
Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva.
Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
[Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21].
Room. 8:1
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Jumalallinen rakkaus voittaa- - henkien erottaja -
Kiitos Antti!
Katso, ateismi palstalla palaa herätyksen tuli.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000033471026
Siunausta :) - pari päivää
- henkien erottaja - kirjoitti:
Kiitos Antti!
Katso, ateismi palstalla palaa herätyksen tuli.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000033471026
Siunausta :)Ellen Whitellä ei ollut uudestisyntymistä ollenkaan.
- kyllä oli
pari päivää kirjoitti:
Ellen Whitellä ei ollut uudestisyntymistä ollenkaan.
ja hyvin syvällinen uskoontulokokemus, jota teillä ei ole eikä koskaan tule olemaan.
- Syntinen Bublikaani
kyllä oli kirjoitti:
ja hyvin syvällinen uskoontulokokemus, jota teillä ei ole eikä koskaan tule olemaan.
Ajattelin juuri liittyä adventtikirkkoon, mutta jos viestisi on minulle tuo, että minä en koskaan uudesti synnykkään seurakunnassanne, etsin toisen kirkon.
Kiitos rehellisyydestäsi.
Rehellisyys maan perii! Minkä maan? KRISTIKANSA YLISTÄÄ HERRAAA PYHÄPÄIVÄSTÄ !!!
------Stork - U.T. puhuu sapatista!
Kirjoittanut: AnttiVKantola 9.3.2008 klo 20.13
Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
sinun
Jeesus Kristus-----
-----Sunnuntain vietosta
Kirjoittanut: sapattipoika 9.3.2008 klo 20.38-
Sunnuntain vietto ensimmäisinä vuosisatoina
”Arkkipiispa Kaila sanoo:
”Sunnuntai ei alkuaan ollut lepopäivä, vaan yhteiselle jumalanpalvelukselle pyhitetty.”
(Tietosanakirja, hakusana sunnuntai.)
On tehtävä selvä ero lepopäivän ja jumalanpalveluspäivän välillä.-----
Jotkut kaivavat itselleen kuoppaa - mikä tahansa teksti kelpaa, kunhan se ei ole
Meidän Herrame Jeesuksen Kristuksen Uudesta Testamentista.
Mutta kyllä Apostolien teot jatkuu ... yhä mennään lauantaina muualle kuin
sapattihuoneeseen.
Ja yhä sunnuntaina levätään palkkatyöstä ja mennään
sensijaan jumalanpalvelukseen, ehtoolliskokoukseenkin.
Arkkipiispa voi kailattaa, mitä lystää ja te adventistit saatte kernaasti
juosta vaikkapa nykyistenkin arkkipiispojemme perässä.
Kirjoitat pitkässä uskottelussasi mm:
### Tämä ei kuitenkaan merkitse sitä, etteikö sapattia olisi samanaikaisesti pidetty pyhäpäivänä monissa paikoin.###
Mutta KUKAAN ei kiellä sinua pitämästä lauantaita pyhäpäivänä pyhäpäivän sijaan.
Kyse on siitä, että lauantain pyhittäjät tuomitsevat sunnuntain hyväksyjät helvettiin.
(Kts. adventtiuskottelun kulmakiven kolmannes, kolmannen enkelin sanoma, Ilm 14:9-11).
Ja sellainen tuomitseminen on hengellistä väkivaltaa pahimmillaan.
Että pyhittämisestä tuomitaan ikuiseen tuleen ja rikinkatkuun!
"piispa kantola"- Vilpittömyys taivaan
Syntinen Bublikaani kirjoitti:
Ajattelin juuri liittyä adventtikirkkoon, mutta jos viestisi on minulle tuo, että minä en koskaan uudesti synnykkään seurakunnassanne, etsin toisen kirkon.
Kiitos rehellisyydestäsi.
Rehellisyys maan perii! Minkä maan?Nimittäin taivaallisen Jerusalemin, joka lasketaan
tänne alas.
Joh.Ilm 21.
11
Se loisti Jumalan kirkkautta, se säihkyi kuin kallein jalokivi, kuin kristallinkirkas jaspis. [Jes. 58:8, 60:1,2]
12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
13
Idän puolella oli kolme porttia, pohjoisessa kolme, etelässä kolme ja lännessä kolme porttia.
14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Tulet näkemään siellä 12 ikivanhan sukukannan
nimet:
Ruben, Simeon, Leevi, Juuda, Manasse, Naftal, Gaad, Asser, Isaskar, Sebulon, Josoef ja Benjamin.
Manasse (toinen Joosefin Egyptissä egyptissä syntyneistä pojista) on hyljätyn Daanin suvun tilalla.
Sekä 12 apostolin nimet:
Kaksitoista apostolia - Luuk 6:12-16
12
Samoihin aikoihin Jeesus meni vuorelle rukoilemaan ja vietti siellä koko yön rukoillen Jumalaa. [6:12-16: Matt. 10:1-4; Mark. 3:13-19 : Luuk. 3:21 ]
13
Päivän koittaessa hän kutsui luokseen opetuslapsensa ja valitsi heistä kaksitoista, jotka nimesi apostoleiksi. [6:13-16: Ap. t. 1:13]
14
Nämä olivat Simon, jolle hän antoi myös nimen Pietari*, tämän veli Andreas, Jaakob ja Johannes, Filippus, Bartolomeus, [Ks. selitystä Matt. 16:18.] [Joh. 1:40-44]
15
Matteus, Tuomas ja Jaakob Alfeuksen poika, Simon, jota kutsuttiin Kiivailijaksi,
16
Juudas Jaakobin poika ja Juudas Iskariot, josta tuli kavaltaja.
J.Iskariotin tilalla on kaiketi arvalla valittu
Mattias - galilealainen, kuten muutkin.
J.Iskariot ei ollut Galileasta.
Jotkut asiaantuntijat ovat mieltä, että ei Mattias
olisikaan Jumalan valinta, vaan Paavali olisi se
12. apostoli.
Mutta toisaalta Paavali ei ollut galilealainen.
Toki sentään juutalainen, (juutalaiskreikkalainen, syntynyt Rooman kansalaiseksi), Benjaminin sukua.
Stork inttää,
että koko lakiliitto on pidettävä.
Useammat adventtiopet väittävät, että vain sapattikäsky on, sillä
se on annettu jo ennen Israelin olemassaoloa.
Storkille huomautan, että laki ON JO PIDETTY,
niin pitkälle kuin se kunkin kohdalla onnistuu ja
leivisköitä on saatu:
Gal. 5:14
Lain KAIKKI käskyt on pidetty, kun tätä YHTÄ noudatetaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [Mark. 12:31 ]
Room 9:16
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Isku päättömän adventtikäärmeen (egw-opin)
häntään:
Sydämen ympärileikkaus uskon kautta Jeesukseen:
SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS
- suosittelen lukemaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000033460612&view_mode=flat
Storkin sätkytystä:
### Silmävoiteen rukoilemista!
Kirjoittanut: Stork 9.3.2008 klo 13.47
Eiköhän noita Utulilan lausuntoja olla saatu jo tarpeeksi lukea! ###
### Ketä me palvelemme?
Kirjoittanut: Stork 9.3.2008 klo 18.28
Ja kun apostolitkin kieltää tuomitsemasta päivien mukaan, miksi niin kuitenkin jatkuvasti opissanne teette? ###
Vai että krsitityt muka tuomitsevat päivien
mukaan! Eipäs kristityt sano lauantaita
epäpyhäksi, onhan se pyhän aattopäiväkin.
Mutta storkilaisetpa tuomitsevat pyhäpäivän
pedonmerkiksi.
### Sunnuntailepopäivä on ihmiskäsky
Kirjoittanut: Stork 9.3.2008 klo 15.53
Pyhän Hengen silmävoidetta tarvitsevat kaikki. Aamen! ###
MISTÄ TIEDÄT?
### Kiemurtelija...
Kirjoittanut: Stork 9.3.2008 klo 19.14
Mistä tiedät ketkä vastaajista ovat adventisteja? ###
Ei sitä todellakaan tiedä, edes Storkin kohdalla.
Ehkä hän ei olekaan adventisti, vaan ellenisti.
Kovasti eri lailla opettaa kuin ns. evankeliset
adventistit.
"VARJOT VÄISTYY JA VAJAVUUS" - raamatullinen laulu
Hyvä apu muistille: "10/1" - se puhuu laista ja
pysyvästä täydellisyydestä, jonka täydellisyyden
turvin Jumalan eteen kerran on tarkoitus astua.
Hepr 10:1
Laissa siis on vain varjo tulevasta, paremmasta todellisuudesta, ei sen varsinaista ilmentymää. Vaikka lain määräämät uhrit toistetaan vuodesta vuoteen, laki ei ikinä pysty tekemään pysyvästi täydellisiksi niitä, jotka astuvat Jumalan eteen. [Hepr. 7:19, 8:5, 9:9]- Vai kuis on?
""" höpöhöpö
Kirjoittanut: kyllä oli 9.3.2008 klo 20.38
ja hyvin syvällinen uskoontulokokemus, jota teillä ei ole eikä koskaan tule olemaan """
Storkilta nääs saa juuri tuon vastauksen - höpö höpö
- kun hän ei tiedä mitä muutakaan vastaisi. Vai kuis on? kirjoitti:
""" höpöhöpö
Kirjoittanut: kyllä oli 9.3.2008 klo 20.38
ja hyvin syvällinen uskoontulokokemus, jota teillä ei ole eikä koskaan tule olemaan """
Storkilta nääs saa juuri tuon vastauksen - höpö höpö
- kun hän ei tiedä mitä muutakaan vastaisi."Storkilta nääs saa juuri tuon vastauksen - höpö höpö
- kun hän ei tiedä mitä muutakaan vastaisi".
Jäitpäs kiinni valehtelusta.
Sinä saat ajatella ja kertoa minusta mitä haluat. Mutta minä uskalla kirjoitella palstalla omalla nimimerkilläni, toisin kuin eräät...
Ihan hauska vastaus sinänsä :)Kiitos Antille kommenteista!
Olet erikoinen persoonallisuus, ei voi muuta sanoa!
Menisit sinäkin jo nukkumaan, ettet täällä pikkutunneille asti jatka yksinpuheluasi :)
Siunausta elämääsi kaikesta huolimatta!- Kukaan ei tiedä kuka hän on
Stork kirjoitti:
"Storkilta nääs saa juuri tuon vastauksen - höpö höpö
- kun hän ei tiedä mitä muutakaan vastaisi".
Jäitpäs kiinni valehtelusta.
Sinä saat ajatella ja kertoa minusta mitä haluat. Mutta minä uskalla kirjoitella palstalla omalla nimimerkilläni, toisin kuin eräät...
Ihan hauska vastaus sinänsä :)Vai kirjoittelet muka tunnettuna, toisin kuin
muut adventistit tai eihän sinusta tiedä, oletko.
Juurihan kirjoitit, ettei voi tietää, ken on advari.
Käväisin katsomassa - mutta niin on, että yhtä
salaperäisen tuntematon olet kuin kolme-enkeliä.
Vaikea sanoa, kumpi teistä on naisjärjestön
vetäjäkään.
Te olette kasvottomia, mutta nimettömät eivät voi
oman viestin poistamisen kautta poistaa kiusallisen
osuvia viestejä - kuten te tuntemattomat (nimi)-
merkilliset. Kukaan ei tiedä kuka hän on kirjoitti:
Vai kirjoittelet muka tunnettuna, toisin kuin
muut adventistit tai eihän sinusta tiedä, oletko.
Juurihan kirjoitit, ettei voi tietää, ken on advari.
Käväisin katsomassa - mutta niin on, että yhtä
salaperäisen tuntematon olet kuin kolme-enkeliä.
Vaikea sanoa, kumpi teistä on naisjärjestön
vetäjäkään.
Te olette kasvottomia, mutta nimettömät eivät voi
oman viestin poistamisen kautta poistaa kiusallisen
osuvia viestejä - kuten te tuntemattomat (nimi)-
merkilliset.Vaikka olisin "salaperäisen tuntematon" kirjoitan silti aina omalla nimimerkilläni. Siitä siis tietää, missä "Stork" milloinkin "liitelee".
Ei rekisteröityneet ovat sitten taas eri asia. Heistä pitää aina arvata, että onkohan tuo sama vai eri henkilö. Kyllä tällekin palstalle tekisi rekisteröitymispakko hyvää!
Siunausta päivääsi!
Sätkyttäjäksi itseään luonnehtivalle takaisin
Olen ihan tavallinen taivaallinen ihminen.
Erikoisuus on itsessäsi, jos minut näet
erikoisena tai erityisenä.
Vastaan opetuksestani ym, kuten kristityn
vastuulliseen vapauteen kuuluu.
Kun havaitsen tietämättömyyteni tai erehdykseni,
korjaan kurssia ja annan tunnustusta oikaisijalle.
Niinhän tein, kun sain tietää, että sittenkin
toivon linnassa tyrkytetään myös egw-oppia.
Minun täytyy psyyä totuudessa, sillä minut tunnetaan tai tiedetään.
Muta esim Timo Flink ei voinut kuin hetken viipyä palstalla, sillä
hän oli vaarassa kompastua totuuteen ja joka tapauksessa ehti
jo tulla paljastetuksi valheopetuksesta.
Esim Atte ja Aimo eivät itse lainkaan uskalla heittäytyä kommunikointiin.
Siksi viesteihini luotetaan, kun vastuullisuuteni tunnetaan ja
että tunnen Hänet, josta puhun.
Mutta kaikkea hyvää joka tapauksessa toivotan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412
