Enkelikortit

mielipiteitä?

Eräällä ystävälläni on enkelikortit. En ole ennen nähnyt sellaisia. Kortteja on kymmeniä pakassa ja mukana on kirja, jossa kerrotaan lisää jokaisesta enkelistä. Korteilla ei ennusteta, mutta niiden avulla kysytään neuvoa enkeleiltä elämäntilanteeseen, ihmissuhteisiin, terveyteen yms.

Mitä mieltä olette tästä? Ja tietääkö joku enemmän asiasta? Itselleni tämä oli aivan uutta ja olen melko epäileväinen tällaisen toiminnan suhteen.

65

14135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      korteissa on mielestäsi?
      Ne ehkä ovat sellaiset joista vedetään yksi kortti ja se mitä siinä lukee on neuvo siihen elämäntilanteeseen missä on nyt. Sen voi ottaa todesta tai sitten ei. Yleensä neuvot ovat hyviä otti ne todesta tai ei.

      Uskovaisille tälläiset kortit ovat kuitenkin kauhistus. Ilman muuta saatanasta jne joten jos kuulut uskovaisten ryhmään jätä ajatukset korteista.

      Enkelikortit ovat melkein sama kuin tarotkortit. Täysin vaarattomat.

      • heather :-DD

      • Aritta
        heather :-DD kirjoitti:

        näin myös minun mielestäni :-)
        tässä myös linkki jonka joku ystävällinen sielu
        on laittanut jonnekkin näille kaksnelosen sivustoille:

        http://www.youaregodalso.com/creator_cards_fi.html

        suosittelen kokeilemaan jos ne eivät ole ennestään tutut

        korteilta oli juuri se mitä tarvitsin. :-)


      • heather :-D
        Aritta kirjoitti:

        korteilta oli juuri se mitä tarvitsin. :-)

        ja aina positiivisesti "naulankantaan"


      • Aritta
        heather :-D kirjoitti:

        ja aina positiivisesti "naulankantaan"

        on aina tärkeää kaikissa opastuksissa ja neuvoissa.


      • enkeleitä, onko heitä

        Olen ortodoksi ja meillä enkelit ovat todella olemassa, niillä on tietty asemansa ns. taivaallisessa hierarkiassa. Enkeleiden olemassa olo on asia jolla ei tarvitse askarruttaa mieltään, vaan niitä vaan on.Enkelit ovat kaikkialla jäsnä ja ne pystyvät tuomaan viestejä meille, sekä auttamaan ja suojelemaan meitä.Tässä maailmassa on tänäpäivänä niin paljon sellaista, mikä eristää meitä luonnosta sekä elämän ihmeellisyyksistä, joten tänään on IHANA uskoa enkeleihin!! Olen toki miettinyt enkelikorttien merkitystä, itse en ehkä ostaisi, tiedä häntä, mutta joka niistä apua saa niin siitä vaan!!Ihme kyllä ystävättärelläni on enkelikortit ja olen saanut paljon apua silloin, kun olemme käyttäneet niitä.Pistää miettimään?? Terveisin sinulle ja en usko, että niistä haittaakaan on.


      • kortit
        enkeleitä, onko heitä kirjoitti:

        Olen ortodoksi ja meillä enkelit ovat todella olemassa, niillä on tietty asemansa ns. taivaallisessa hierarkiassa. Enkeleiden olemassa olo on asia jolla ei tarvitse askarruttaa mieltään, vaan niitä vaan on.Enkelit ovat kaikkialla jäsnä ja ne pystyvät tuomaan viestejä meille, sekä auttamaan ja suojelemaan meitä.Tässä maailmassa on tänäpäivänä niin paljon sellaista, mikä eristää meitä luonnosta sekä elämän ihmeellisyyksistä, joten tänään on IHANA uskoa enkeleihin!! Olen toki miettinyt enkelikorttien merkitystä, itse en ehkä ostaisi, tiedä häntä, mutta joka niistä apua saa niin siitä vaan!!Ihme kyllä ystävättärelläni on enkelikortit ja olen saanut paljon apua silloin, kun olemme käyttäneet niitä.Pistää miettimään?? Terveisin sinulle ja en usko, että niistä haittaakaan on.

        "kyllä ystävättärelläni on enkelikortit ja olen saanut paljon apua silloin, kun olemme käyttäneet niitä.Pistää miettimään?? Terveisin sinulle ja en usko, että niistä haittaakaan on. "

        Joo, tuskimpa niistä haittaakaan on sen enempää kuin Tarot korteistakaan, energia kivistä yms. Mutta minusta tuollainen New Age roska ei kuulu kristinuskoon mitenkään. Enkelit ovat Jumalan luomia olentoja joiden tehtävä on palvella Jumalaa.


      • tämäkin yhtä hyvä?
        heather :-D kirjoitti:

        ja aina positiivisesti "naulankantaan"

        Eikö niitä lappuja voisi ennemmin laittaa pipoon, sekoittaa ja nostaa piposta, ja niin saat tietää kyssäriisi vastauksen?


      • Aritta
        tämäkin yhtä hyvä? kirjoitti:

        Eikö niitä lappuja voisi ennemmin laittaa pipoon, sekoittaa ja nostaa piposta, ja niin saat tietää kyssäriisi vastauksen?

        Niinkin voi tehdä.


      • Enkelikortit
        kortit kirjoitti:

        "kyllä ystävättärelläni on enkelikortit ja olen saanut paljon apua silloin, kun olemme käyttäneet niitä.Pistää miettimään?? Terveisin sinulle ja en usko, että niistä haittaakaan on. "

        Joo, tuskimpa niistä haittaakaan on sen enempää kuin Tarot korteistakaan, energia kivistä yms. Mutta minusta tuollainen New Age roska ei kuulu kristinuskoon mitenkään. Enkelit ovat Jumalan luomia olentoja joiden tehtävä on palvella Jumalaa.

        "Enkelit ovat Jumalan luomia olentoja joiden tehtävä on palvella Jumalaa." Eikö se ole Jumalan palvelemista, että auttaa ihmisiä ymmärtämään paremmin Jumalan tarkoituksia? Näin ainakin minä olen enkelikortit kokenut. Kummallisia ajatuksia joillain siitä, että heillä vain on kaikki teito ja se olisi oikeaa. Pyh, sanon minä. Sinä et tiedä sen enempää kuin minäkään.


    • käytöstä...

      Enkelikortteja on lukemattomia englanniksi.

      Suomeksi löytyvät doreen virtuen "viestejä enkeleiltä" diana cooperin enkelikortit sekä elamanreppu.com:in julkaisemat "enkelin siiven kosketus" kortit.

      Voin suositella näitä kaikkia, ovat tosi hyviä kortteja. Jokaiseen korttiin on kirjoitettu tulkinta joka sisältää kannustavia ja myönteisiä ajatuksia.

      Ajattelet mielessä jotain kysymystä esim "nostan kortin joka parhaiten sopii tähän elämäntilanteeseeni" yms. Sitten vain keskityt ja nostat yhden kortin ja luet tulkinnan.

      Usein kortin sisältämät ajatukset voivat osua tosi hyvin "kohdalleen" ja saat niistä uusia näkemyksiä. Kysymys on "sattumasta" ja oman intuition käyttämisestä. Itse en sen kummenmin "usko" tai "epäile" asiaa (miksi pitäisi), yritän kuitenkin kortin nostettuani pohtia olisiko siinä jotain hyviä ajatuksia jotka voisivat olla avuksi. Mitä peremmin tilateeseen ja kortin nostamiseen keskityt, sitä osuvamman kortin usein nostat.

      Jotkut uskovat ovat harrastaneet samaa raamatunjakeiden kanssa. He kirjoittavat runsaasti jakeita esim 1 jae paperiin ja laittavat niitä koriin. Jokainen voi sitten nostaa korista itsellensä yhden jakeen. Sekin voi toimia.

    • On Mielipiteeni

      Pimeydenhenkivallat

      Heiltä kysytään korteilla, ennustamalla ja okkultismilla ja he voivat esiintyä ties millä nimellä (sukusi, läheisesi tai historian ajalla eläneiden henkilöiden nimillä).

      -------------------

      ÄLÄ SEKAANNU ENKELIKORTTEIHIN JA OKKULTISMIIN JOTTA ET KERÄÄ JUMALAN KIROUSTA KOTISI JA PERHEESI YLLE Sukupolvien ajaksi! Polta, riko tai revi okkultistiset merkit ja sano esimerkiksi näin...

      * Sanoudun Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja pyhässä kalliissa golkatan sovinto veressä irti kaikesta siitä pimeyden voimista mitä nämä kortit, merkit, kuvat, esineet, ennustajaeukot jne.. ovat tuoneet minun, perheeni ja läheisteni ylle.

      * Kiitos että sinä annat Jeesus anteeksi kaikki synti golkatan ristintyön tähden, ja suojaat minua kaikelta pimeyden voimilta joita nämä toivat.

      * Haluan iankaikkisesti kuulua Sinulle Jeesus, eikä mikään saatulla meidän välejämme enään rikomaan, Aamen.


      Tämän rukouksen sanottuasi olet Jeesuksen oma ja Hänen suojeluksessa myös fyysisen kuolemasi jälkeen. Vaikka ajallisesti sinulle tapahtuisi mitä vaan.


      ----------------------


      Raamattu kieltää kysymästä ennustajalta tai tietäjähengiltä.

      ns.valkoinen magia on okkultismia ja sen takana on pimeyden enkeli joka tekeytyy valkeuden enkeliksi.

      Nyt tietekin jotkut ennustaja eukot jotka tienaa elantonsa ennustamisella suuttuu kirjoittamisestani haukkuu mua , mutta näin se vaan on.

      Rukoile suoraan että Herra Jeesus Kristus autaa sinua Hän on pimeyden henkivaltojakin suurempi ja voimakkaampi.

      Rukoile että Hän tulis sinunkin elämäsi Herraksi ja pelastaisi sinut iankaikkiselta kadotukselta.

      • Aritta

        Olet täydellisesti väärässä. Meidät on opetettu uskomaan noin niin kuin sinä uskot, mutta vain siksi että todelliset "pahat henget" saavat hallita meitä ja rikastua meillä.

        Hedelmistään heidät tunnetaan.


      • On Mielipiteeni
        Aritta kirjoitti:

        Olet täydellisesti väärässä. Meidät on opetettu uskomaan noin niin kuin sinä uskot, mutta vain siksi että todelliset "pahat henget" saavat hallita meitä ja rikastua meillä.

        Hedelmistään heidät tunnetaan.

        Tai joltain pimeyden enkelitä joka tekeytyy valkeuden enkeliksi...


        Henki tai enkeli joka siinä olet!
        Onko Herra Jeesus Kristus sinun Herrasi?


        Jos saat tämän suuntaisen vastauksen hengeltä...

        * Kyllä Herra Jeesus Kristus on minun Herrani *

        Niin se ehkä voi olla valkeudesta, mutta siloin pikaisesti pyydä suora puhe näkö yhteys Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa koska hän on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välissä.



        Myös minä kysyn sinulta Aritta!
        Aritta onko Herra Jeesus Kristus sinun Herrasi?


        Vastaus odottele...???


      • ...

        Sulla ei siis ole mitään asiallista sanottavaa. Noiden kirjoitusten sisällön tietää jo lukemattakin alusta loppuun. Tuollaisia kirjoittelevat yleensä vapaiden suuntien lahkoihin hurahtaneet. Typerää.


      • Aritta
        On Mielipiteeni kirjoitti:

        Tai joltain pimeyden enkelitä joka tekeytyy valkeuden enkeliksi...


        Henki tai enkeli joka siinä olet!
        Onko Herra Jeesus Kristus sinun Herrasi?


        Jos saat tämän suuntaisen vastauksen hengeltä...

        * Kyllä Herra Jeesus Kristus on minun Herrani *

        Niin se ehkä voi olla valkeudesta, mutta siloin pikaisesti pyydä suora puhe näkö yhteys Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa koska hän on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välissä.



        Myös minä kysyn sinulta Aritta!
        Aritta onko Herra Jeesus Kristus sinun Herrasi?


        Vastaus odottele...???

        vastaan että minulla ei ole mitään tietäjähenkeä. Toiseksi vastaan että Jeesus ei ole minun herrani koska hän ei ole kenenkään herra emmekä me tarvitse mitään herroja.
        Jeesus ja minä olemme yhtä niin kuin kaikki ihmiset ovat yhtä keskenään. Olemme iankaikkinen tietoisuus.

        Tuo herroittelu on kristinuskon keksintöä, ei totuus.


      • On Mielipiteeni
        ... kirjoitti:

        Sulla ei siis ole mitään asiallista sanottavaa. Noiden kirjoitusten sisällön tietää jo lukemattakin alusta loppuun. Tuollaisia kirjoittelevat yleensä vapaiden suuntien lahkoihin hurahtaneet. Typerää.

        Onko heidän suuntauksen korkein auktoriteetti Raamatun sana.

        Tuskin on !

        Koska okkultistiset "vapaamuurarit" ja "temppelinherrat" ohjaa heidän okkultistista suuntausta aina ahneista arkkipiispoista alkaen (1.kor.5:9-13).

        Sana on sama testamentti eli perintö, kaikille sukupolville, vaikka maailma muuttuu.

        Ateisteilla ei ole Jumalaa he ovat jumalattomia, itse itsensä "jumalia" kaikkialla maailmassa, ja he kirjoittelevat kuin sinä.

        Sana pysyy koska se on tulessa koeteltu, ei siitä yksittäinen uskova pysty mitään lisämään tai poistamaan (ilm.22.18) jos totuudessa haluaa pysyä.

        Kaikkea hyvää sinulle, perhekunnallesi ja
        Jumalan siunausta ja varjellusta Nimessä Herra Jeesus Kristus


      • On Mielipiteeni
        Aritta kirjoitti:

        vastaan että minulla ei ole mitään tietäjähenkeä. Toiseksi vastaan että Jeesus ei ole minun herrani koska hän ei ole kenenkään herra emmekä me tarvitse mitään herroja.
        Jeesus ja minä olemme yhtä niin kuin kaikki ihmiset ovat yhtä keskenään. Olemme iankaikkinen tietoisuus.

        Tuo herroittelu on kristinuskon keksintöä, ei totuus.

        Se kertoi jo paljon, ja aivan riittävästi.


      • Aritta
        On Mielipiteeni kirjoitti:

        Se kertoi jo paljon, ja aivan riittävästi.

        Arvaan kyllä mitä se kertoi sinulle. :-)
        Mutta kaikki ei ole niin synkeää kuin kristinusko opettaa.


      • et voi kyllä olla.
        Aritta kirjoitti:

        vastaan että minulla ei ole mitään tietäjähenkeä. Toiseksi vastaan että Jeesus ei ole minun herrani koska hän ei ole kenenkään herra emmekä me tarvitse mitään herroja.
        Jeesus ja minä olemme yhtä niin kuin kaikki ihmiset ovat yhtä keskenään. Olemme iankaikkinen tietoisuus.

        Tuo herroittelu on kristinuskon keksintöä, ei totuus.

        Sinä et ole minkään Jeesuksen kanssa mitään yhtä, jollet tottee Raamatun käskyjä ja lue niitä vaatimuksia sieltä, mistä Jeesus itse kertoo. Et sinä Hänelle tutuksi tule tekemällä tekoja Hänen nimessään, vaan vain pitämällä Jeesukseen rukousyhteyttä, ja uskomalla niinkuin Raamattu sanoo josta olet edes Jeesuksesta mitään saanut kuulla!


      • Aritta
        et voi kyllä olla. kirjoitti:

        Sinä et ole minkään Jeesuksen kanssa mitään yhtä, jollet tottee Raamatun käskyjä ja lue niitä vaatimuksia sieltä, mistä Jeesus itse kertoo. Et sinä Hänelle tutuksi tule tekemällä tekoja Hänen nimessään, vaan vain pitämällä Jeesukseen rukousyhteyttä, ja uskomalla niinkuin Raamattu sanoo josta olet edes Jeesuksesta mitään saanut kuulla!

        Enimmäkseen koska se on vääristelty. Se on myöskin mielenkiintoinen myyttien kirja.

        Siinä on myös Jeesuksen rakkauden sanoma mutta se ei ole ihan se mihin uskovaiset uskovat.

        Raamatun käskyt ovat sellaisia jotka kaikki ihmiset ymmärtävät ilman mitään raamattua.


      • totuus
        On Mielipiteeni kirjoitti:

        Tai joltain pimeyden enkelitä joka tekeytyy valkeuden enkeliksi...


        Henki tai enkeli joka siinä olet!
        Onko Herra Jeesus Kristus sinun Herrasi?


        Jos saat tämän suuntaisen vastauksen hengeltä...

        * Kyllä Herra Jeesus Kristus on minun Herrani *

        Niin se ehkä voi olla valkeudesta, mutta siloin pikaisesti pyydä suora puhe näkö yhteys Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa koska hän on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välissä.



        Myös minä kysyn sinulta Aritta!
        Aritta onko Herra Jeesus Kristus sinun Herrasi?


        Vastaus odottele...???

        Minun herrani on itse JUMALA, jolla ON MYÖS NIMI ja Jeesus on hänen poika, ettäs tiedät. Jeesus ei ole jumala. Itse hän sanoi että Jumala on minua suurempi. Jeesusko antoi mallin rukoilla iotseään tai herättiukö hän itsensä kuolleista. Hävetkää kristikunnan monet uskonnot, kun opetatte valheita ja tulette tänne jeesustelemaan. Jumala on yksi ja Jeeaub hänen poikansa. Puhä henki on jumalan toimiva voima, eivätkä nämä kole ole todellakaan yksi, niinkuin kirkon keksimä katekismus selittää. Katekismus ei ole edes raamatusta.


      • Valon lapsi

        Raamatussa puhutaan parantamisesta, selvännäöstä, aromaterapiasta ja monesta muustakin.

        Tosin raamattukin "muuttuu: tilasin raamattukurssin ja vihkiraamatussani ei ollut kysymyksien kaikkia kohteita.... ja sopivasti olin kikossa kun saarnassa annettiin selvä tuomio päivän polttavaan aiheeseen...

        Itselläni on seurakuntataustaa ja paljon rippilapsia.

        Päätin kaiken kokemani jälkeen erota kirkosta: otin vastuun omasta elämästäni. Toki olisi helppo paeta "kirkon helmoihin".

        Uskon Jumalaan, Korkeimpaan ja elän kuten muutkin, mutta tiedän etten kulje yksin. Olen lapsesta asti nähnyt ja tiennyt, sekä myös pelännyt, koska olen olut toisen maailman kanssa yksin, eihän se sovi yhteiskuntaamme.
        Nyt olen hyväksynyt itseni:)


      • ei toimi raamattu
        Aritta kirjoitti:

        Enimmäkseen koska se on vääristelty. Se on myöskin mielenkiintoinen myyttien kirja.

        Siinä on myös Jeesuksen rakkauden sanoma mutta se ei ole ihan se mihin uskovaiset uskovat.

        Raamatun käskyt ovat sellaisia jotka kaikki ihmiset ymmärtävät ilman mitään raamattua.

        Kyllä se vaan niin on. täys satukirja, ei ne tuu mikään tapahtuun, ainoastaan se käy elokuvakirjoituksena...tapahtumat yritetään saattaa raamatun tapaan, niin kuin tutkimukset osoittaa.


      • Enkelikortit
        On Mielipiteeni kirjoitti:

        Onko heidän suuntauksen korkein auktoriteetti Raamatun sana.

        Tuskin on !

        Koska okkultistiset "vapaamuurarit" ja "temppelinherrat" ohjaa heidän okkultistista suuntausta aina ahneista arkkipiispoista alkaen (1.kor.5:9-13).

        Sana on sama testamentti eli perintö, kaikille sukupolville, vaikka maailma muuttuu.

        Ateisteilla ei ole Jumalaa he ovat jumalattomia, itse itsensä "jumalia" kaikkialla maailmassa, ja he kirjoittelevat kuin sinä.

        Sana pysyy koska se on tulessa koeteltu, ei siitä yksittäinen uskova pysty mitään lisämään tai poistamaan (ilm.22.18) jos totuudessa haluaa pysyä.

        Kaikkea hyvää sinulle, perhekunnallesi ja
        Jumalan siunausta ja varjellusta Nimessä Herra Jeesus Kristus

        Raamatun sana ei ole mikään auktoriteetti. Joku voi sitä tietenkin pitää sellaisena ja olla sitä mieltä. Kuten nimerkkisikin sanoo. Kyllä minullekin Sinun kirjoituksesi kertovat ihan kaiken. Ettet ole esimerkiksi kovin uskottava. Latelet ulkoa opittuja jostain lukemiasi lausahduksia, joissa omaa ajatteluasi näkyy nollan verran.

        Mutta oikein erinomaista ja hyvää jatkoa sinullekin.


      • Anonyymi
        Aritta kirjoitti:

        Olet täydellisesti väärässä. Meidät on opetettu uskomaan noin niin kuin sinä uskot, mutta vain siksi että todelliset "pahat henget" saavat hallita meitä ja rikastua meillä.

        Hedelmistään heidät tunnetaan.

        Minä kysyn neuvoja koskenkorva nimiseltä ennustaja aina on ratkaisu löytyy kun juo pullollisen kirkasta viinaa, kaikki uskonnot höpötykset luterukset on humpuukkis, kun ihminen kuolee se ei nousee mihinkään vaan haudattu maahan ja sinne mätänee, ei ole elämätä kuoleman jälkeen that's so perkele


    • neuvoa

      Jumalalta, älä korteilta! Jos et löydä vastausta lukemalla ja tutkimalla Sanaa, pyydä erityistä ilmoitusta Sanasta. Se tarkoittaa sitä että kun lukee Raamattua jokin kysymys mielessään niin sieltä "annetaan" jokin erityinen sana tai lause... Eikä myöskään sovi unohtaa maalaisjärjen käyttöä... sillä pääsee jo aika pitkälle! Sano sille kaverillesikin että lopettaa nuo korttihommat!
      Terveysasioitahan kannattaa kysyä myös alan ammattilaisilta ja parempia ihmissuhdeneuvojakin monesta muusta paikasta...

      • heather :-D

        älä pakota
        emme mekään pakota


      • Aloittaja

        Eräs uskova ystäväni sanoi kerran, että Raamatussa sanotaan se mitä tulevaisuudesta tarvitsee tietää. Mielestäni tarot-kortit eivät ole "vaarattomat" enkä halua aritalta lisää harhauttavia mielipiteitä. Hänellehän kaikki on sallittua.

        Halusinkin järkeviä mielipiteitä siitä, että onko tämä rinnastettavissa muuhun ennustamiseen ja esim tarot-kortteihin. Näiden enkelienhän esitetään olevan Jumalan sanansaattajia.

        Vaikka näiden korttien avulla kysytäänkin vain neuvoa, niin mielestäni se on tulevaisuuden manipulointia.


      • heather :-D
        Aloittaja kirjoitti:

        Eräs uskova ystäväni sanoi kerran, että Raamatussa sanotaan se mitä tulevaisuudesta tarvitsee tietää. Mielestäni tarot-kortit eivät ole "vaarattomat" enkä halua aritalta lisää harhauttavia mielipiteitä. Hänellehän kaikki on sallittua.

        Halusinkin järkeviä mielipiteitä siitä, että onko tämä rinnastettavissa muuhun ennustamiseen ja esim tarot-kortteihin. Näiden enkelienhän esitetään olevan Jumalan sanansaattajia.

        Vaikka näiden korttien avulla kysytäänkin vain neuvoa, niin mielestäni se on tulevaisuuden manipulointia.

        ei se ole tulevaisuuden manipulointia sen enempää
        kuin jos ajattelisit mitä tulisit tekemään huomenna
        tai ratkaisisit jotain ongelmaa mikä häiritsee sinua
        kortit vain auttavat keskittymään
        kortit ovat vain kortteja -muovitettua pahvia
        ei niissä ole mitään "taikaa"
        ihminen itse siinä keskustelee itsensä kanssa


      • Aritta
        Aloittaja kirjoitti:

        Eräs uskova ystäväni sanoi kerran, että Raamatussa sanotaan se mitä tulevaisuudesta tarvitsee tietää. Mielestäni tarot-kortit eivät ole "vaarattomat" enkä halua aritalta lisää harhauttavia mielipiteitä. Hänellehän kaikki on sallittua.

        Halusinkin järkeviä mielipiteitä siitä, että onko tämä rinnastettavissa muuhun ennustamiseen ja esim tarot-kortteihin. Näiden enkelienhän esitetään olevan Jumalan sanansaattajia.

        Vaikka näiden korttien avulla kysytäänkin vain neuvoa, niin mielestäni se on tulevaisuuden manipulointia.

        Kirjoitan vain oman mielipiteeni. Ja se on tosiaan niin että kaikki on sallittua. Kuka kieltää mitään? Ei ole sellaista jumalaa joka kieltää tai määrää tai keksii sääntöjä. Me itse päätämme tekemisistämme. Jos teemme väärin niin kärsimme nahoissamme siitä ja opimme että niin ei tehdä enää. Ja jos teemme hyvää saamme hyvää takaisin ja se taas opettaa meitä että kannattaa aina valita hyvä mieluimmin kuin paha.

        Koskaan ei meitä kuitenkaan tuomita missään vaiheessa, ei Jumala emmekä me itsekään.

        Missähän kohtaa raamatussa kerrotaan tulevaisuudesta?


      • kortit.
        Aloittaja kirjoitti:

        Eräs uskova ystäväni sanoi kerran, että Raamatussa sanotaan se mitä tulevaisuudesta tarvitsee tietää. Mielestäni tarot-kortit eivät ole "vaarattomat" enkä halua aritalta lisää harhauttavia mielipiteitä. Hänellehän kaikki on sallittua.

        Halusinkin järkeviä mielipiteitä siitä, että onko tämä rinnastettavissa muuhun ennustamiseen ja esim tarot-kortteihin. Näiden enkelienhän esitetään olevan Jumalan sanansaattajia.

        Vaikka näiden korttien avulla kysytäänkin vain neuvoa, niin mielestäni se on tulevaisuuden manipulointia.

        Halusinkin järkeviä mielipiteitä siitä, että onko tämä rinnastettavissa muuhun ennustamiseen ja esim tarot-kortteihin

        - Tarotkorteilla ei ennusteta, kortit ovat kuin sisäisiä karttoja, jotka auttavat tiedostamaan omat piirteemme ja voimavaramme. Tarotkortit sisältävät elämänviisautta.

        niin mielestäni se on tulevaisuuden manipulointia.

        -Millä tavalla? Etkö uskalla kysyä neuvoa edes toisilta ihmisiltä?

        Näiden enkelienhän esitetään olevan Jumalan sanansaattajia.

        -Raamatun mukaan enkelit ovat jumalan sanansaattajia.


      • Aritta
        kortit. kirjoitti:

        Halusinkin järkeviä mielipiteitä siitä, että onko tämä rinnastettavissa muuhun ennustamiseen ja esim tarot-kortteihin

        - Tarotkorteilla ei ennusteta, kortit ovat kuin sisäisiä karttoja, jotka auttavat tiedostamaan omat piirteemme ja voimavaramme. Tarotkortit sisältävät elämänviisautta.

        niin mielestäni se on tulevaisuuden manipulointia.

        -Millä tavalla? Etkö uskalla kysyä neuvoa edes toisilta ihmisiltä?

        Näiden enkelienhän esitetään olevan Jumalan sanansaattajia.

        -Raamatun mukaan enkelit ovat jumalan sanansaattajia.

        eivät ole Jumalan sanansaattajia. Enkelit ovat meidän sanansaattajiamme. Enkelit ovat me.

        Tarotkortit eivät ole välttämättä ennustuskortteja. Jos haluaa ennustaa voi sen tehdä vaikka teelehdillä. Mutta ennustus ei välttämättä toteudu koska voimme muuttaa tulevaisuuttamme monta kertaa. Tarotkorteilla tai enkelikorteilla voi saada opastusta elämäänsä. Elämänviisautta, niin kuin kirjoitit.

        Kysymällä korteilta (Korkeimmalta Minältä, siis oikealta itseltään) opastusta elämään ei voi sanoa olevan manipulointia. Vaan juuri sitä mitä se on, apua, opastusta, neuvoja. Oma Korkein Minä tietää paremmin neuvoa kuin joku toinen ihminen vaikka ihmisiltäkin voi pyytää apua.

        Korttien vastaukset ovat aina positiivisia mitä ei voi sanoa ihmisten vastauksista. Positiivisuus rakentaa ja kasvattaa. Negatiivisuus tuhoaa.


      • jatkoa.
        Aritta kirjoitti:

        eivät ole Jumalan sanansaattajia. Enkelit ovat meidän sanansaattajiamme. Enkelit ovat me.

        Tarotkortit eivät ole välttämättä ennustuskortteja. Jos haluaa ennustaa voi sen tehdä vaikka teelehdillä. Mutta ennustus ei välttämättä toteudu koska voimme muuttaa tulevaisuuttamme monta kertaa. Tarotkorteilla tai enkelikorteilla voi saada opastusta elämäänsä. Elämänviisautta, niin kuin kirjoitit.

        Kysymällä korteilta (Korkeimmalta Minältä, siis oikealta itseltään) opastusta elämään ei voi sanoa olevan manipulointia. Vaan juuri sitä mitä se on, apua, opastusta, neuvoja. Oma Korkein Minä tietää paremmin neuvoa kuin joku toinen ihminen vaikka ihmisiltäkin voi pyytää apua.

        Korttien vastaukset ovat aina positiivisia mitä ei voi sanoa ihmisten vastauksista. Positiivisuus rakentaa ja kasvattaa. Negatiivisuus tuhoaa.

        eivät ole Jumalan sanansaattajia. Enkelit ovat meidän sanansaattajiamme. Enkelit ovat me

        -Mitä tarkoitat? Olen tutustunut uskovien ja rajatiedon harrastajien näkemyksiin ja kirjoihin enkeleistä, mutta tuollaista en ole ennen kuullut. Tarkoitatko että enkeleitä ei oikeastaan ole olemassa, kerran sanot että me olemme enkeleitä? Yleensä enkeleitä pidetään korkealta tasolta tulevina "valo-olentoina", jotka ovat ihmisten oppaita, parantajia ym ja jotka toteuttavat jumalan tahtoa. Kortit eivät varmaankaan ole varsinaista yhteydenpitoa enkelien kanssa, lienevät enemmänkin oman intuition käyttämistä. Varmaankin ne kuitenkin tutustuttavat eri enkeleiden ominaisuuksiin ja tehtäviin ym.

        Korttejahan on tehty kivistä, kasveista ja vaikka mistä. Joten vastauksia voi etsiä monenlaisista korteista ja valita korttipakan sen mukaan mistä näkökulmasta kirjoitettuja vastauksia haluaa.

        Kysymällä korteilta (Korkeimmalta Minältä, siis oikealta itseltään) opastusta elämään ei voi sanoa olevan manipulointia

        -Tuon käsitän. Tosiaan kortit voivat auttaa löytämään vastauksia omasta sisimmästä ja se on usein parempi vastaus kuin toisen mielipide.

        Tarotkortit eivät ole välttämättä ennustuskortteja. Jos haluaa ennustaa voi sen tehdä vaikka teelehdillä.

        -Olen käyttänyt vuosia enkeli ja tarotkortteja satunnaisesti, enkä koskaan koe saaneeni ennustuksia tai tietoa tulevasta. Enemmän ne kortit heijastavat omia sisäisiä tuntojamme ja kertovat asioista jotka oikeastaan jo tiedämme, mutta jotka ovat jääneet vaille huomiota.

        -Mitä mieltä olet heilurin käytöstä kortteja valitessa? Usein pidän heiluria korttiviuhkan yläpuolella sitä hitaasti liikuttaen eteenpäin. Kun heiluri liikkuu myötäpäivään, tiedän että sen alla oleva kortti on vastaus kysymykseen.
        Aiemmin käytin vain "omaa energiaani" kortteja valitessa. Liikutin kättä korttien yläpuolella ja kun jonkun kortin kohdalla tuntui enemmän "kuumotusta kädessä" niin valitsin sen.
        Myös pelkkä keskittyminen ja katseen avulla valitseminen (mihin korttiin huomio jostain syystä kiinnittyy) näyttää toimivan.


      • Aritta
        jatkoa. kirjoitti:

        eivät ole Jumalan sanansaattajia. Enkelit ovat meidän sanansaattajiamme. Enkelit ovat me

        -Mitä tarkoitat? Olen tutustunut uskovien ja rajatiedon harrastajien näkemyksiin ja kirjoihin enkeleistä, mutta tuollaista en ole ennen kuullut. Tarkoitatko että enkeleitä ei oikeastaan ole olemassa, kerran sanot että me olemme enkeleitä? Yleensä enkeleitä pidetään korkealta tasolta tulevina "valo-olentoina", jotka ovat ihmisten oppaita, parantajia ym ja jotka toteuttavat jumalan tahtoa. Kortit eivät varmaankaan ole varsinaista yhteydenpitoa enkelien kanssa, lienevät enemmänkin oman intuition käyttämistä. Varmaankin ne kuitenkin tutustuttavat eri enkeleiden ominaisuuksiin ja tehtäviin ym.

        Korttejahan on tehty kivistä, kasveista ja vaikka mistä. Joten vastauksia voi etsiä monenlaisista korteista ja valita korttipakan sen mukaan mistä näkökulmasta kirjoitettuja vastauksia haluaa.

        Kysymällä korteilta (Korkeimmalta Minältä, siis oikealta itseltään) opastusta elämään ei voi sanoa olevan manipulointia

        -Tuon käsitän. Tosiaan kortit voivat auttaa löytämään vastauksia omasta sisimmästä ja se on usein parempi vastaus kuin toisen mielipide.

        Tarotkortit eivät ole välttämättä ennustuskortteja. Jos haluaa ennustaa voi sen tehdä vaikka teelehdillä.

        -Olen käyttänyt vuosia enkeli ja tarotkortteja satunnaisesti, enkä koskaan koe saaneeni ennustuksia tai tietoa tulevasta. Enemmän ne kortit heijastavat omia sisäisiä tuntojamme ja kertovat asioista jotka oikeastaan jo tiedämme, mutta jotka ovat jääneet vaille huomiota.

        -Mitä mieltä olet heilurin käytöstä kortteja valitessa? Usein pidän heiluria korttiviuhkan yläpuolella sitä hitaasti liikuttaen eteenpäin. Kun heiluri liikkuu myötäpäivään, tiedän että sen alla oleva kortti on vastaus kysymykseen.
        Aiemmin käytin vain "omaa energiaani" kortteja valitessa. Liikutin kättä korttien yläpuolella ja kun jonkun kortin kohdalla tuntui enemmän "kuumotusta kädessä" niin valitsin sen.
        Myös pelkkä keskittyminen ja katseen avulla valitseminen (mihin korttiin huomio jostain syystä kiinnittyy) näyttää toimivan.

        sitä että mekin tulemme sieltä korkealta ja olemme valo-olentoja oikeasti, mutta nyt inkarnoidumme tänne materiaan kokemaan eri juttuja. Voisi melkein sanoa että olemme ne langenneet enkelit mutta ei negatiivisesti. Laskeuduimme tänne alhaiseen värähtelyyn. Enkelit jotka jäivät sinne eri ulottuvuuteen ovat sitten apunamme täällä että jaksamme tehdä sen mitä tänne tulimme tekemään.

        Ei kai sillä ole väliä miten korteilta kysyy. Jos sinun mielestäsi heiluri toimii niin silloin se on sinun tapasi. :-) Ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa.

        Minä käytän vasenta kättäni ja otan sen kortin mikä tuntuu oikealta.


      • Urhoollinen urpo
        Aritta kirjoitti:

        sitä että mekin tulemme sieltä korkealta ja olemme valo-olentoja oikeasti, mutta nyt inkarnoidumme tänne materiaan kokemaan eri juttuja. Voisi melkein sanoa että olemme ne langenneet enkelit mutta ei negatiivisesti. Laskeuduimme tänne alhaiseen värähtelyyn. Enkelit jotka jäivät sinne eri ulottuvuuteen ovat sitten apunamme täällä että jaksamme tehdä sen mitä tänne tulimme tekemään.

        Ei kai sillä ole väliä miten korteilta kysyy. Jos sinun mielestäsi heiluri toimii niin silloin se on sinun tapasi. :-) Ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa.

        Minä käytän vasenta kättäni ja otan sen kortin mikä tuntuu oikealta.

        Noita-akka, kyllä sulla on jutut.
        Eikö siellä Ruotsissa olisi hyviä hoitopaikkoja, mihin voisit mennä lepäämään muutamaksi vuodeksi.


      • Aritta
        Urhoollinen urpo kirjoitti:

        Noita-akka, kyllä sulla on jutut.
        Eikö siellä Ruotsissa olisi hyviä hoitopaikkoja, mihin voisit mennä lepäämään muutamaksi vuodeksi.

        varmaan kysynyt aikaisemmin että minkälaiset jutut sinulla on, mutta ei ole tullut vastausta. Siis ei mitkään jutut? Ihan tyhjää?

        Ja minä en ole noita.


      • tarokeista
        kortit. kirjoitti:

        Halusinkin järkeviä mielipiteitä siitä, että onko tämä rinnastettavissa muuhun ennustamiseen ja esim tarot-kortteihin

        - Tarotkorteilla ei ennusteta, kortit ovat kuin sisäisiä karttoja, jotka auttavat tiedostamaan omat piirteemme ja voimavaramme. Tarotkortit sisältävät elämänviisautta.

        niin mielestäni se on tulevaisuuden manipulointia.

        -Millä tavalla? Etkö uskalla kysyä neuvoa edes toisilta ihmisiltä?

        Näiden enkelienhän esitetään olevan Jumalan sanansaattajia.

        -Raamatun mukaan enkelit ovat jumalan sanansaattajia.

        "Tarotkorteilla ei ennusteta, kortit ovat kuin sisäisiä karttoja, jotka auttavat tiedostamaan omat piirteemme ja voimavaramme. Tarotkortit sisältävät elämänviisautta. "

        Tarot eli tarokki on alkuaan italialainen kolmen hengen korttipeli. Tarot-kortit ovat 78 kortin muodostama pakka, jota käytetään myös ennustamiseen, vaikkakin alkuperältään kortit on pelaamiseen keksittyja Tarot-pelejä pelataan edellen yleisesti Italiassa, Ranskassa, Sveitsissä, Itävallassa ja Unkarissa.

        Tarokkikortit muodostuvat neljästä maasta, joista jokaisessa on numerokortit ässästä kymmeneen ja neljä hovikorttia, sekä 22 kortin ryhmästä jonka joka edustajassa on erityinen kuva-aihe.. Pakka on todennäköisesti syntynyt 1400-luvun alun Pohjois-Italiassa, jossa sitä käytettiin pelaamiseen. Varhaisin yksiselitteinen tieto tarokin käytöstä ennustamiseen on 1700-luvun puolivälistä.Tarokkikortit tehtiin Italian aatelisille koska rahvaan käyttämät pelikortit eivät kelvanneet liian rahvaanomaisina.


      • Viimeinen tuomio
        Aritta kirjoitti:

        Kirjoitan vain oman mielipiteeni. Ja se on tosiaan niin että kaikki on sallittua. Kuka kieltää mitään? Ei ole sellaista jumalaa joka kieltää tai määrää tai keksii sääntöjä. Me itse päätämme tekemisistämme. Jos teemme väärin niin kärsimme nahoissamme siitä ja opimme että niin ei tehdä enää. Ja jos teemme hyvää saamme hyvää takaisin ja se taas opettaa meitä että kannattaa aina valita hyvä mieluimmin kuin paha.

        Koskaan ei meitä kuitenkaan tuomita missään vaiheessa, ei Jumala emmekä me itsekään.

        Missähän kohtaa raamatussa kerrotaan tulevaisuudesta?

        Jumala ei anna kaikille uskoa, mutta se vaaditaan jos haluat pelastaa oman sielusi joutumasta helvettiin. Uskoa saa vain pyytämällä sitä Jeesuksen kautta, Jumalalta, et sinä itse ole Jumala, etkä voi sieluasi pelastaa joutumasta helvettiin jos sinut sinne tuomitaan kun tulee se viimeinen hetki; Viimeinen tuomio!


      • älkää eksykö suotta!
        Aritta kirjoitti:

        sitä että mekin tulemme sieltä korkealta ja olemme valo-olentoja oikeasti, mutta nyt inkarnoidumme tänne materiaan kokemaan eri juttuja. Voisi melkein sanoa että olemme ne langenneet enkelit mutta ei negatiivisesti. Laskeuduimme tänne alhaiseen värähtelyyn. Enkelit jotka jäivät sinne eri ulottuvuuteen ovat sitten apunamme täällä että jaksamme tehdä sen mitä tänne tulimme tekemään.

        Ei kai sillä ole väliä miten korteilta kysyy. Jos sinun mielestäsi heiluri toimii niin silloin se on sinun tapasi. :-) Ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa.

        Minä käytän vasenta kättäni ja otan sen kortin mikä tuntuu oikealta.

        Kaikkein korkein valo olento on yksin Jumala, kaikkivaltias, jonka luomistyötä me olemme, ja lähtöisin valosta, jota on Jumalassa, ja tomusta, jota Jumala myös otti kun ihmisen valmisti.


      • Aritta
        älkää eksykö suotta! kirjoitti:

        Kaikkein korkein valo olento on yksin Jumala, kaikkivaltias, jonka luomistyötä me olemme, ja lähtöisin valosta, jota on Jumalassa, ja tomusta, jota Jumala myös otti kun ihmisen valmisti.

        Kaikki on tätä valoa. Mitään muuta ei ole.


      • Aritta
        Viimeinen tuomio kirjoitti:

        Jumala ei anna kaikille uskoa, mutta se vaaditaan jos haluat pelastaa oman sielusi joutumasta helvettiin. Uskoa saa vain pyytämällä sitä Jeesuksen kautta, Jumalalta, et sinä itse ole Jumala, etkä voi sieluasi pelastaa joutumasta helvettiin jos sinut sinne tuomitaan kun tulee se viimeinen hetki; Viimeinen tuomio!

        Ei myöskään sellaista Jumalaa joka vaatii jotain. Olemme kaikki henkiä siitä valosta ja rakkaudesta jota kutsutaan Jumalaksi.

        Tuomion jumala on ihmisten omasta egosta lähtöisin ja siis illuusiota.


      • jumal-auta
        älkää eksykö suotta! kirjoitti:

        Kaikkein korkein valo olento on yksin Jumala, kaikkivaltias, jonka luomistyötä me olemme, ja lähtöisin valosta, jota on Jumalassa, ja tomusta, jota Jumala myös otti kun ihmisen valmisti.

        Kaikenlaisia valheuta ne ihmiselle syöttää, ei mikään jumala ole meitä valmistanu!!!! kannatta vanhat uskomukset jo unohtaa ja alkaa elää tätä päivää.


      • Anonyymi
        tarokeista kirjoitti:

        "Tarotkorteilla ei ennusteta, kortit ovat kuin sisäisiä karttoja, jotka auttavat tiedostamaan omat piirteemme ja voimavaramme. Tarotkortit sisältävät elämänviisautta. "

        Tarot eli tarokki on alkuaan italialainen kolmen hengen korttipeli. Tarot-kortit ovat 78 kortin muodostama pakka, jota käytetään myös ennustamiseen, vaikkakin alkuperältään kortit on pelaamiseen keksittyja Tarot-pelejä pelataan edellen yleisesti Italiassa, Ranskassa, Sveitsissä, Itävallassa ja Unkarissa.

        Tarokkikortit muodostuvat neljästä maasta, joista jokaisessa on numerokortit ässästä kymmeneen ja neljä hovikorttia, sekä 22 kortin ryhmästä jonka joka edustajassa on erityinen kuva-aihe.. Pakka on todennäköisesti syntynyt 1400-luvun alun Pohjois-Italiassa, jossa sitä käytettiin pelaamiseen. Varhaisin yksiselitteinen tieto tarokin käytöstä ennustamiseen on 1700-luvun puolivälistä.Tarokkikortit tehtiin Italian aatelisille koska rahvaan käyttämät pelikortit eivät kelvanneet liian rahvaanomaisina.

        Minä kusen tarots kortit päälle ja pierasen päällä


      • Anonyymi
        älkää eksykö suotta! kirjoitti:

        Kaikkein korkein valo olento on yksin Jumala, kaikkivaltias, jonka luomistyötä me olemme, ja lähtöisin valosta, jota on Jumalassa, ja tomusta, jota Jumala myös otti kun ihmisen valmisti.

        Ei kuule siellä ylhäällä mitään ole, siellä on avaruus ja tähtiä, älä usko satuihin. Ei ole mittaan jumalia on vain tämä maailma. Ihmisen mielikuvitus vain uskottelee että on joku vanha irstas ukko taivaassa kyttää juoko joku viinaa tai nussii ko naiset persserren


      • Aritta

        yleensä ennusteta vaan niistä katsotaan opastusta elämän tielle. Luuletko että jokainen jolla on tarotkortit on psykologinen nero joka pystyy lukemaan asiakastaan kuin kirjaa? Minä ainakaan en ole, mitä nyt jonkin verran mediaalinen joka tietenkin on avuksi. Kortit yksistään kertovat, niitä ei voi manipuloida mitenkään.


    • Saddu ;-)

      ...huuhaahan usko...kuten mihinkään usko(-nto) asiohin...kerää hieman tietoa ja ymmärrystä asoista ja niiden ilmenemismuodoista(n.s. luonnontieteet!) ja voit ehkäpä pärjätäkin elämässäsi,kö ?!?
      Huuhaa homeopatia/reiki/kristallit ym. lienee vain älyllisesti vajaavaisten yksilöiden harrastusta,kö ?!?
      Eihän neidot hennot moiseen Barbi-Pavlovalaiseen
      idiotismiin toki sortune,kö ?!?
      lol
      ;-)

      • Kokemuksen kautta

        Sattumalta luin viestijonon läpi. Olen pohjimmiltani evlut. Eronnut seurakunnasta jo aikapäiviä sitten. Mielestäni jokainen saa/pitääkin uskoa siihen mitä sisimmässään oikeaksi tuntee. Turhaa on alkaa kiistelemään mikä on todellisuus. Se lähtee jokaisesta omasta itsestään. Se mitä uskot, mitä olet, mitä ajattelet, teet, kirjoitat tai sanot ääneen, mutta mietipä mitä vaikutusta niillä on elämääsi...


      • KatjuskaYliv
        Kokemuksen kautta kirjoitti:

        Sattumalta luin viestijonon läpi. Olen pohjimmiltani evlut. Eronnut seurakunnasta jo aikapäiviä sitten. Mielestäni jokainen saa/pitääkin uskoa siihen mitä sisimmässään oikeaksi tuntee. Turhaa on alkaa kiistelemään mikä on todellisuus. Se lähtee jokaisesta omasta itsestään. Se mitä uskot, mitä olet, mitä ajattelet, teet, kirjoitat tai sanot ääneen, mutta mietipä mitä vaikutusta niillä on elämääsi...

        Myös minä luin viestiketjun sattumalta. Olen tutkiskellut raamattua, yksin ja yhdessä. perimmäinen sanoma on rakkaus. Uskonpuhdistuksen aikaan siitä poistettiin kaikki jälleensyntymään viittaavat tärkeät tekstit. Piispat vaikuttivat asiaan. Tiedän että osa kirkonmiehistä eivät ole niin puhtaita täyttä rakkautta ja heitäkin voi hallita ego. Ihan niinkuin kaikkia meitä me olemme vain ihmisiä kaikki! Raamattu on kanavoitua tietoa sen ajan henkeen. Myös nykypäivänä on kanavoijia tämän ajan henkeen sopivia. Jokainen kanava kanavoi sitä lähdettä mihin uskoo. ( esim kielillä puhujat ja ne jotka suomentavat sen ) hekin kanavoivat uskomaansa lähdettä. Jos vapautat rajoituksesi viisaus, valo ja rakkaus saa virrata. On olemassa hyvin rakastavia ja puhtaita kanavoijia. Meillä ei ole oikeutta tuomita yhtään ketään. Me olemme kyllä jumalan kuvia.. Tärkein päämäärä on rakkaus ja anteeksianto. Uskon siihen että jumala rakastaa ihan kaikkia eikä tuomitse. Kumpa jokainen ymmärtäisi löytää vapauden aarteen itsestään ja tuomitsemattomuuden. Annetaan jokaisen pitää oma totuus jos he ovat onnellisia valitsemallaan tiellä niin hyvä niin.. Minä koen olevani uskovainen, enkelitäti ja energiahoitaja. Minä olen valon ja rakkauden lapsi. Haluan olla vilpitön auttaja.. Olen sitä mieltä että paha vaikuttaa ainoastaan meidän mielessämme ja negatiivisiin ajatuksiin. Sydän tietää totuuden mutta voitko päästää irti harhasta? Jumala on kaikille ja kaikessa..

        Rakkaudellisin energioin juuri sinulle!!


      • sssswdww3ew
        KatjuskaYliv kirjoitti:

        Myös minä luin viestiketjun sattumalta. Olen tutkiskellut raamattua, yksin ja yhdessä. perimmäinen sanoma on rakkaus. Uskonpuhdistuksen aikaan siitä poistettiin kaikki jälleensyntymään viittaavat tärkeät tekstit. Piispat vaikuttivat asiaan. Tiedän että osa kirkonmiehistä eivät ole niin puhtaita täyttä rakkautta ja heitäkin voi hallita ego. Ihan niinkuin kaikkia meitä me olemme vain ihmisiä kaikki! Raamattu on kanavoitua tietoa sen ajan henkeen. Myös nykypäivänä on kanavoijia tämän ajan henkeen sopivia. Jokainen kanava kanavoi sitä lähdettä mihin uskoo. ( esim kielillä puhujat ja ne jotka suomentavat sen ) hekin kanavoivat uskomaansa lähdettä. Jos vapautat rajoituksesi viisaus, valo ja rakkaus saa virrata. On olemassa hyvin rakastavia ja puhtaita kanavoijia. Meillä ei ole oikeutta tuomita yhtään ketään. Me olemme kyllä jumalan kuvia.. Tärkein päämäärä on rakkaus ja anteeksianto. Uskon siihen että jumala rakastaa ihan kaikkia eikä tuomitse. Kumpa jokainen ymmärtäisi löytää vapauden aarteen itsestään ja tuomitsemattomuuden. Annetaan jokaisen pitää oma totuus jos he ovat onnellisia valitsemallaan tiellä niin hyvä niin.. Minä koen olevani uskovainen, enkelitäti ja energiahoitaja. Minä olen valon ja rakkauden lapsi. Haluan olla vilpitön auttaja.. Olen sitä mieltä että paha vaikuttaa ainoastaan meidän mielessämme ja negatiivisiin ajatuksiin. Sydän tietää totuuden mutta voitko päästää irti harhasta? Jumala on kaikille ja kaikessa..

        Rakkaudellisin energioin juuri sinulle!!

        Legis 1:57 Rakkaus on laki, rakkaus tahdon alla.


      • "budhat"
        Kokemuksen kautta kirjoitti:

        Sattumalta luin viestijonon läpi. Olen pohjimmiltani evlut. Eronnut seurakunnasta jo aikapäiviä sitten. Mielestäni jokainen saa/pitääkin uskoa siihen mitä sisimmässään oikeaksi tuntee. Turhaa on alkaa kiistelemään mikä on todellisuus. Se lähtee jokaisesta omasta itsestään. Se mitä uskot, mitä olet, mitä ajattelet, teet, kirjoitat tai sanot ääneen, mutta mietipä mitä vaikutusta niillä on elämääsi...

        "Mielestäni jokainen saa/pitääkin uskoa siihen mitä sisimmässään oikeaksi tuntee.

        Toisin sanoen sinulle ei ole olemassa mitään absoluuttista oikeaa ja väärää. Noissa kaukoidän uskonnoissa on samankaltaista ajattelutapaa. Hyvä ja paha on vain olosuhteista riippuvaista tuon ajattelutavan mukaan. Ihmisten kehittelemät uskonnot ja filosofiat ovat elämän ohjeena hiekalle rakentamista.

        Turhaa on alkaa kiistelemään mikä on todellisuus."

        Ja siitä miten asiat ovat ei voida päätellä miten niiden pitäisi olla.


      • Aritta
        "budhat" kirjoitti:

        "Mielestäni jokainen saa/pitääkin uskoa siihen mitä sisimmässään oikeaksi tuntee.

        Toisin sanoen sinulle ei ole olemassa mitään absoluuttista oikeaa ja väärää. Noissa kaukoidän uskonnoissa on samankaltaista ajattelutapaa. Hyvä ja paha on vain olosuhteista riippuvaista tuon ajattelutavan mukaan. Ihmisten kehittelemät uskonnot ja filosofiat ovat elämän ohjeena hiekalle rakentamista.

        Turhaa on alkaa kiistelemään mikä on todellisuus."

        Ja siitä miten asiat ovat ei voida päätellä miten niiden pitäisi olla.

        joka ei olisi ihmisten sepittelemä?


      • DivineLight
        "budhat" kirjoitti:

        "Mielestäni jokainen saa/pitääkin uskoa siihen mitä sisimmässään oikeaksi tuntee.

        Toisin sanoen sinulle ei ole olemassa mitään absoluuttista oikeaa ja väärää. Noissa kaukoidän uskonnoissa on samankaltaista ajattelutapaa. Hyvä ja paha on vain olosuhteista riippuvaista tuon ajattelutavan mukaan. Ihmisten kehittelemät uskonnot ja filosofiat ovat elämän ohjeena hiekalle rakentamista.

        Turhaa on alkaa kiistelemään mikä on todellisuus."

        Ja siitä miten asiat ovat ei voida päätellä miten niiden pitäisi olla.

        "Ja siitä miten asiat ovat ei voida päätellä miten niiden pitäisi olla."

        Mistä sitten pitäisi päätellä miten asioiden pitäisi olla, ellei siitä lähtökohdasta miten asiat juuri nyt ovat.

        Nimenomaan siitä miten asiat ovat juuri nyt on tarkoitus päätellä miten asioiden haluaa olevan. Tutki ympäristöäsi ja sen tapahtumia ja kun huomaat, että jokin asia ei toimi, muuta se paremmin toimivaksi. Vain sinä itse tiedät parhaiten miten asioiden tulee olla. Jokaisella on totuus ja se on jokaisen oma. Ei tarvitse olla samaa totuutta jokaisella. Siihen hakeutuminen ei tuo muuta kuin kärsimystä kuten on ihmiskunnassa ollut jo satojen vuosien ajan ja edelleen sama tilanne jatkuu. Vain ymmärtämällä sen, että meissä asustaa jokaisessa Valo, joka on Jumalasta peräisin ja se Valo on rakkauden energiaa ei meillä tarvitse olla mitään muuta ulkopuolista Sanaa, sillä totuus on jokaisen sisällä. Opettelemalla kuuntelemaan omaa Valoaan oppii laajenemaan ja kasvamaan rakkaudesta käsin. Se on päämäärä ja jokainen on sillä tiellä. Jumala on täydellinen rakkaus ja sieltä olemme jokainen lähtöisin. Olemme osa kaikkea, Universumia, Äiti Maata ja Jumalaa. Kaikki on yhtä ja yhdessä.


      • saasteita tulee
        DivineLight kirjoitti:

        "Ja siitä miten asiat ovat ei voida päätellä miten niiden pitäisi olla."

        Mistä sitten pitäisi päätellä miten asioiden pitäisi olla, ellei siitä lähtökohdasta miten asiat juuri nyt ovat.

        Nimenomaan siitä miten asiat ovat juuri nyt on tarkoitus päätellä miten asioiden haluaa olevan. Tutki ympäristöäsi ja sen tapahtumia ja kun huomaat, että jokin asia ei toimi, muuta se paremmin toimivaksi. Vain sinä itse tiedät parhaiten miten asioiden tulee olla. Jokaisella on totuus ja se on jokaisen oma. Ei tarvitse olla samaa totuutta jokaisella. Siihen hakeutuminen ei tuo muuta kuin kärsimystä kuten on ihmiskunnassa ollut jo satojen vuosien ajan ja edelleen sama tilanne jatkuu. Vain ymmärtämällä sen, että meissä asustaa jokaisessa Valo, joka on Jumalasta peräisin ja se Valo on rakkauden energiaa ei meillä tarvitse olla mitään muuta ulkopuolista Sanaa, sillä totuus on jokaisen sisällä. Opettelemalla kuuntelemaan omaa Valoaan oppii laajenemaan ja kasvamaan rakkaudesta käsin. Se on päämäärä ja jokainen on sillä tiellä. Jumala on täydellinen rakkaus ja sieltä olemme jokainen lähtöisin. Olemme osa kaikkea, Universumia, Äiti Maata ja Jumalaa. Kaikki on yhtä ja yhdessä.

        Äiti ei ole maa, eikä Ammakaan, mutta jos olet orpo niin ehkäpä se on sama otatko Amman äidiksesi vai maan, joka saastuu kokoajan...!


      • DivineLight
        saasteita tulee kirjoitti:

        Äiti ei ole maa, eikä Ammakaan, mutta jos olet orpo niin ehkäpä se on sama otatko Amman äidiksesi vai maan, joka saastuu kokoajan...!

        Maa on minulle äiti kuvainnollisessa merkityksessä. Se kantaa elämän hedelmän. Jos Häntä ei olisi ei olisi ihmistäkään. Se että saastutamme tärkeää elämän lähdettämme on vain oma valintamme. Itse olemme vastuussa kaikista saasteista joita ilmakehään ja maaperään päästämme. Mutta siinäkin on raja kuinka kauan sitä voidaan tehdä. Äiti Maa ei pysty loputtomiin ottaa vastaan tälläistä toimintaa ihmisiltä. Jos jatkamme näin tulemme pian huomaamaan muutoksia joita emme haluaisi nähdä. Kaikella on seurauksensa. Sekä ihmisen toiminnalla että ihmisen ajattelulla.

        Kysymys kuuluu...johon jokaisen olisi hyvä vastata juuri nyt...
        Pitäisiköhän asioille tehdä jotakin? Vai jatkaa vain samaa rataa? Päätös on jokaisen henkilökohtainen.


    • enkelin siivellä

      KatjuskaYliv kirjoitti samoin kuin minäkin ajattelen uskosta ja Jumalasta, että Jumala on valo ja armelias, suuri rakkaus.

      Tämä keskustelu alkoi enkelikorteista ja aiheutti melko kuumaa keskustelua näemmä, vaikka en lukenutkaan kaikkea.

      Olen itse uskonut Jumalaan lapsesta saakka, ja myöskin lukenut enkelikortteja.
      En hae niistä ennustusta vaan ne kertovat lempeitä ohjeita vain tähän nykyiseen päivään, joskus ne sanovat vain: "mene nukkumaan" silloin kun mietin liikaa asioita.
      Ne eivät ole koskaan erehtyneet, vaan ovat antaneet aina oikeita ja hyviä sanoja, jotka lohduttavat ja kannustavat. Enkelikortit ovat vahvistaneet uskoani Jumalaan, johdatukseen ja enkeleihin. Uskon että enkelit juuri auttavat valitsemaan ne oikeat kortit oikealla hetkellä.

      Joku kerran kertoi että meillä kaikilla on sielussamme tietoisuus kaikesta mitä maailmankaikkeudessa ja iäisyydessä on, että syvällä sielussamme tiedämme kaiken Jumalasta ja enkeleistä, menneistä ja tulevista.
      Se tietoisuus on vain piilotettu meiltä jotta keskittyisimme tähän nykyiseen elämäämme maan päällä. Joskus saamme siitä tietoisuudesta pieniä välähdyksiä, joita me ihmiset kutsumme vaistoksi tai intuitioksi, tms.
      On siis mahdollista että se syvä ja piilotettu tieto tulee esille hetkittäin kun poimimme sen enkelikortin, joka kertoo hyviä sanoja meille juuri sopivalla hetkellä.
      Maallisesti sanoen valitsemme sen oikean kortin omalla vaistollamme oikein.

      Eräs toinen henkilö kertoi että kun enkeli yrittää ottaa yhteyttä ihmiseen (esimerkiksi silloin jos ihminen on rukoillut paljon jonkin tietyn asian eteen) ihminen näkee omassa silmänurkassaan kultaisen valon välkähtelevän. Se valo näkyy silloinkin jos laittaa silmät kiinni. Se kertoo ehkä siitä että enkelit voivat olla ajoittain myös sielussamme sisällä ja ohjata meitä sitä kautta. Joten voi siis olla mahdollista että enkeli sisällämme valitsee oikean enkelikortin koska hän haluaa lohduttaa ja opastaa meitä, eikä hänellä ole mahdollista puhua meille muuta kautta juuri sillä hetkellä.

      Kaikki hyvät sanat mitkä lohduttavat, kannustavat ja antavat toivoa ja uskoa, ne tulevat Jumalasta ja Hänen valostaan. Positiivisuus on aina valoa ja valo tulee Jumalasta. Jumala on suurin valon ja rakkauden lähde. Valo sisältää lohtua, iloa, rakkautta, hyväksymistä, anteeksiantoa, uskoa parempaan, toivoa, kannustusta ja kaikkea muuta valoisaa joka saa hyvälle mielelle ja auttaa jaksamaan.
      Vastavuoroisesti negatiivisuus, syyllistäminen, tuomitseminen, anteeksiantamattomuus, loukkaamisen halu, ivallisuus, kateus, ahneus, itsekkyys, oman itsensä ylemmäksi muita asettaminen, pinnallisuus, vahingonilo jne. ne tulevat pimeydestä.
      Kun tuon tietää, tunnistaa helposti ihmisen joka puhuu oikeasti valon kieltä, ja sitten taas sen joka kuiskii pimeyden varjoista.
      'Vain rehellinen erottaa rehellisen', on joku joskus sanonut. Uskossakin voi olla rehellinen tai epärehellinen, enimmäkseen ihminen on sitä lähinnä itselleen, mutta se heijastuu myös ulospäin, eli juuri siinä tavassa jotenka puhuu, eli puhuuko valon tai varjon kieltä.

      Taivaan Isän siunausta toivottelen ja hyvää yötä.

      • olen minä

        Kiitos. Siunausta myös sinulle. Kirjoituksesi oli kaunis ja niin olet sinäkin kaunis sielu.


    • Jesus_love_you

      ***Jumala on suurin valon ja rakkauden lähde***. kyllä totta puhut .Mutta onko Jeesus Kristus sinun Herrasi ja Vapahtajasi?

    • höpö kortit

      No kortit on täysin humpuukia, siinäkin joku rikastuu kun sellaisia valmistaa, ne ei ole pelikortteja kummempia.

    • Ihanat ENkelit

      Kiva kun tälläinenkin ketju on nostettu ylös. Itse käytän myös tarot sekä enkelikortteja. Mutta niitä ei kannata sekoittaa toisiinsa.
      Ennustaa voi tosiaan vaikka pelikorteista, ja ennustaminen tarotkorteilla myös onnistuu, mutten suosittele sitä kenellekään.

      Saat ohjeita elämääsi, ei siinä sen kummempaa. Joka aamu aamurutiinien jälkeen nostan itselleni kortin Diana Cooperin "Ihanat enkelit" -pakasta. Siinä on vain neuvo, ei sen kummempaa. Ja alla voimalause päivälleni. Miten kukaan voisi nähdä siinä jotain pahaa? :(

      Olen lukenut vuosien aikana varmaan kaikki enkelikirjat mitä löytyy (en nyt ihan mutta melkein) ja siksi käytänkin erikielisiä kortteja. Italiassa tehdään kauniita kortteja.
      Sama on taroteissa, kun tiedät mitä mikäkin kortti tarkoittaa, voit käyttää ihan mitä tahansa kortteja. (Paitsi jotkut tietyt ovat tarkalleen omille opaskirjoilleen)
      Kannattaa lukea aiheesta paljon. Enkelikortit voit ostaa, sekoitella niitä vaikka puolisen tuntia käsissäsi että niihin tulee energiaasi ja sitten jo nostaa yhden.
      Ei siinä sen kummempaa ole. Jos siis mukana on opasvihko tai kortissa lukee jotain.
      Taroteissa on hieman enemmän "opittavaa", kannattaa ensin tutustua erilaisiin pakkoihin ja kirjoihin. On paljon tapoja opetella mitä kortit tarkoittavat!
      Muista käyttää kortteja jotka puhuttelevat sinua jotenkin! Ei ole väärää tai oikeaa tapaa lukea kortteja. Taroteissa tulkinnanvaraa on aika paljonkin, kun taas enkelikorteissa vastaus on aika selkeä. Riippuen tietysti pakasta.

      Rohkeasti vaan selailemaan vaikka netistä erilaisia korttipakkoja, jos jotkut herättävät mielenkiintosi, tilaa ne ja elämäsi muuttuu aivan varmasti. :)

    • Anonyymi

      Enkelioppi on kaupallista, jolla joku yksityinen ihminen aina rikastuu ja myös kirjakaupat ja enkelikorttien valmistajat.
      He, jotka näitä harjoittavat, lupaavat kevyttä ja helppoa uskoa yliluonnolliseen.
      He puhuvat 'manifestoinnista' - eivät rukouksesta niin kuin kristinusko.
      Enkelioppi on tarkoitettu kevyeksi viihteeksi, eikä sen pohjalta kannata tehdä mitään elämän päätöksiä. Toki ne voivat antaa osuvia sattumia, mutta niin ne tekevät kaikille muillekin, eli kortit on suunniteltu yleispäteviksi.

      Enkeliopin opettajat ovat ottaneet 'enkelit' kyllä kristinuskosta, mutta eivät tottele Raamatun sanaa. Raamattu sanoo selvästi, että suoraan enkeleitä ei pidä rukoilla, he itse eivät sitä halua, sillä he palvelevat Jumalan tahtoa. Jumala lähettää enkelit työhön, kun rukoilemme ensin Häntä.

      Enkelioppeihin sortuvat useimmiten naiset, jotka ovat sellaisessa elämäntilanteessa, jossa tarvitsevat opastusta. Paljon parempi olisi rukoilla Jumalaa, Hän neuvoo ja opastaa ja ennen kaikkea Jumala antaa sisäisen rauhan, ilon ja ikuisen elämän. Enkelit eivät voi antaa noita asioita yksinään.

      Lucifer oli ensin kaunis enkeli, joka lankesi kateuteen ja ylpeyteen ja se heitettiin pois Jumalan luota. Jos rukoilet enkeleitä, se voi vastata tekeytyen hyväksi enkeliksi, mutta johdattaakin sitten väärille teille, koska se ei halua pohjimmiltaan hyvää ihmiselle. Lucifer haluaa tuhota Jumalan kaikki luomistyöt, alkaen ihmisistä ulottuen maailman luontoon ja eläimiin.

      OIKEAT ENKELIT ovat mm. Mikael ja Gabriel, joista Raamattu kertoo. Monien enkelien tehtävä on taistella pahan voimia vastaan ja suojata kansakuntia sodissa.
      He voivat myös toimia Jumalan viestin tuojina ja silloin ne ilmestyvät ihmisille. Ilmestykset ovat yleensä hyvin voimakkaita näkyjä, joiden vuoksi ihminen yleensä kaatuu maahan, tai kokee fyysisiä tuntemuksia kuten painetta rinnassa, tai voimakasta vapinaa ja heikkoutta.
      Enkelit ovat suuria ja kirkkaita, toisinaan pelottavia, mistä Raamatun kertomukset todistavat. Jokaisella uskovalla ihmisellä on oma suojelusenkeli, joka iloitsee ihmisen hyvistä teoista ja auttaa niissä. Enkeleitä on miljardeja, toisin kuin enkeliopeissa puhutaan, että niitä olisi vain muutama nimeltä mainittu.
      Vakuutan, että et halua leikitellä enkeleiden kanssa !
      Rukoile Jumalaa ja ota Jeesus vastaan pelastajanasi. Koet paljon ihmeellisempiä asioita, kuin joidenkin höpökorttien kautta voit kokea.

    • Anonyymi

      Ainakin Helsingissä oli (jos ei edellen ole) kirjakauppa Unio Mystica, josta sai ostettua kuvauksesi mukaisia enkelikortteja pakkauksessa. Paketin nimi oli "Angel Power".

    • Anonyymi

      Mulla on housuissa semmonen heiluri että se näyttää aina totuutta

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe