E F Jälkeläisvalitsin Tyylisääntö kohdistuu kaikkiin elementteihin F, jotka ovat elementin E jälkeläisiä (sisällä)
E>F Lapsivalitsin Tyylisääntö kohdistuu kaikkiin elementteihin F, joiden vanhempana on elementti E
Itse en ymmärrä, että mikä näillä on ero. Todennäköisesti nämä eivät toimi täysin samalla tavalla, mutta nyt en keksi mitään eroa.
Auttakaapa joku vasta-alkajaa!
mikä näillä valitsimilla ero?
6
500
Vastaukset
- Höpö.
Lapsia ovat vain lapset, jälkeläisiä ovat MYÖS lastenlapset.
Lorem Ipsum
bodyllä on tässä vain yksi lapsi, div. Divin lapsi taas on p.
p siis ei ole bodyn lapsi, mutta on bodyn jälkeläinen.
E>F pitää myös muistaa ettei vanhemmat selaimet ymmärrä tuota. Tosin sitä voi käyttää myös hyväksi.- Höpö.
Järjestyksellä ei ole väliä, hierarkialla on.
Lorem Ipsum
footer
nyt bodyn lapsia ovat div ja jälkimmäinen p-elementti. - erkki olen
Höpö. kirjoitti:
Järjestyksellä ei ole väliä, hierarkialla on.
Lorem Ipsum
footer
nyt bodyn lapsia ovat div ja jälkimmäinen p-elementti.Kiitos paljon. Nyt punastuttaa kyllä kun en tota tajunnut...
- erkki olen
Eivätkö vanhemmat selaimet ota tuota sitten huomioon ollenkaan, vai tulkitsevatko ne tuon jotenkin väärin?
- Höpö.
erkki olen kirjoitti:
Eivätkö vanhemmat selaimet ota tuota sitten huomioon ollenkaan, vai tulkitsevatko ne tuon jotenkin väärin?
..jättää kokonaan huomiotta ja se on itseasiassa aivan oikein.
Nimittäin css-määritysten mukaan selainten pitäisi jättää kokonaan tulkitsematta sellainen mitä se ei ymmärrä (joko siksi ettei selain vaan yksinkertaisesti ymmärrä sitä tai sitten määritys on kirjoitettu väärin).
Tuolla php-puolella vähän selitin miten ainakin itse käytän tuota myös hyväkseni:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=500000000000005&posting=22000000033494966
Esimerkki tulee siis siitä, että koska (ainakaan) IE6 ei ymmärrä position: fixed -määritettä, niin asiaa voi vähän auttaa sillä ettei se ymmärrä myöskään tuota äiti-lapsi -juttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3524491Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1462538Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822146- 1451690
- 261227
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!441222- 351178
- 791101
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!3451045Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1431029