E F Jälkeläisvalitsin Tyylisääntö kohdistuu kaikkiin elementteihin F, jotka ovat elementin E jälkeläisiä (sisällä)
E>F Lapsivalitsin Tyylisääntö kohdistuu kaikkiin elementteihin F, joiden vanhempana on elementti E
Itse en ymmärrä, että mikä näillä on ero. Todennäköisesti nämä eivät toimi täysin samalla tavalla, mutta nyt en keksi mitään eroa.
Auttakaapa joku vasta-alkajaa!
mikä näillä valitsimilla ero?
6
468
Vastaukset
- Höpö.
Lapsia ovat vain lapset, jälkeläisiä ovat MYÖS lastenlapset.
Lorem Ipsum
bodyllä on tässä vain yksi lapsi, div. Divin lapsi taas on p.
p siis ei ole bodyn lapsi, mutta on bodyn jälkeläinen.
E>F pitää myös muistaa ettei vanhemmat selaimet ymmärrä tuota. Tosin sitä voi käyttää myös hyväksi.- Höpö.
Järjestyksellä ei ole väliä, hierarkialla on.
Lorem Ipsum
footer
nyt bodyn lapsia ovat div ja jälkimmäinen p-elementti. - erkki olen
Höpö. kirjoitti:
Järjestyksellä ei ole väliä, hierarkialla on.
Lorem Ipsum
footer
nyt bodyn lapsia ovat div ja jälkimmäinen p-elementti.Kiitos paljon. Nyt punastuttaa kyllä kun en tota tajunnut...
- erkki olen
Eivätkö vanhemmat selaimet ota tuota sitten huomioon ollenkaan, vai tulkitsevatko ne tuon jotenkin väärin?
- Höpö.
erkki olen kirjoitti:
Eivätkö vanhemmat selaimet ota tuota sitten huomioon ollenkaan, vai tulkitsevatko ne tuon jotenkin väärin?
..jättää kokonaan huomiotta ja se on itseasiassa aivan oikein.
Nimittäin css-määritysten mukaan selainten pitäisi jättää kokonaan tulkitsematta sellainen mitä se ei ymmärrä (joko siksi ettei selain vaan yksinkertaisesti ymmärrä sitä tai sitten määritys on kirjoitettu väärin).
Tuolla php-puolella vähän selitin miten ainakin itse käytän tuota myös hyväkseni:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=500000000000005&posting=22000000033494966
Esimerkki tulee siis siitä, että koska (ainakaan) IE6 ei ymmärrä position: fixed -määritettä, niin asiaa voi vähän auttaa sillä ettei se ymmärrä myöskään tuota äiti-lapsi -juttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742992
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241657
- 261632
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279