SI-nivel vaivaa jo neljättä vuotta

Rexona

Mulla alkaa keinot ja ideat loppumaan tämän selän kanssa. Olen alle kolmekymppinen nainen ja pitäisi olla elämäni kunnossa mutta siitä ollaan kyllä aika kaukana. Selkä on suoraan sanottuna p*na ja motivaatio liikkumiseen alkaa hiipua kun siihen ei kykene. Olen pyrkinyt nyt käymään salilla ja jumpissa kivun rajoissa, etten vajoaisi täydelliseen liikumattomuuteen.

Ongelamani on siis SI-nivel alaselässä. Tuskat ovat pahimmillaan sitä luokkaa, että itku meinaa tulla. Olen viimeisen neljän vuoden aikana käynyt lääkärissä vailla mitään tulosta. Määräävät vain jumppaohjeita, mutta millä teet kun sattuu. Röntgenet sentään suostuivat ottamaan viime vuonna , mutta eihän niistä mitään löytynyt. Kiropraktikko on tähän mennessä auttanut, mutta nyt viimeiset kaksi kertaa ovat olleet tuloksettomia. Ei minulla ole edes varaa siellä käydä, on se sellaista ryöstöä muutaman minuutin hoidosta. Fysioterapeutti vaan ihmettelee eikä osaa tehdä mitään...

Onko joku muu käsinyt SI-nivelen sijoiltaanmenosta, kivuista, jotka tuntuvat siltä kuin jääpiikkiä iskettäisiin selkään ja kipu säteilee takareiteen ja pohkeeseen? Kukaan ei tunnu uskovan minua ja olen aika neuvoton. Oletteko saaneet siihen hoitoa vai olenko invalidi jo ennen kuin täytän kolmekymmentä?

29

12681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanut avun

      MSM-jauheesta, googlaile asiaa, ei ihan hirveän kallis kokeilu 1kg ainetta maksaa n. 70€ ja riittää muutamaksi kuukaudeksi.

    • nevoni sinulle:

      >Oletteko saaneet siihen hoitoa vai olenko invalidi jo ennen kuin täytän kolmekymmentä?

      Olemme saaneet hyvää hoitoa. Googleta:
      SI nivel

      • rampa

        Minut telo kansanparantaja turusta ja pahensi eräs lahtelainen joka oli korjaavinaan juurikin siniveltä. mene fysiatrin pakeille


      • apua .

        Jostain syystä si-nivelestä kirjoittavat lähinnä mielenterveyspotilaat. Pitäisikö nyt olla huolissaan?


      • DD.
        apua . kirjoitti:

        Jostain syystä si-nivelestä kirjoittavat lähinnä mielenterveyspotilaat. Pitäisikö nyt olla huolissaan?

        Vastauksesi kertoo, ettet juuri tiedä alaselän kivuista, iskiasksesta, olkapää-, polvi- tai niskakivuista tai jos kokemusta niistä on niin vain tilapäistä. Älä ole huolissasi vaan keskity olennaiseen eli elämiseen.


      • niin----------------------
        apua . kirjoitti:

        Jostain syystä si-nivelestä kirjoittavat lähinnä mielenterveyspotilaat. Pitäisikö nyt olla huolissaan?

        Onkohan se eräs fysiatrin lääkärikin sinun mielestä mielenterveys potilas?


      • hiukka huolissaan
        apua . kirjoitti:

        Jostain syystä si-nivelestä kirjoittavat lähinnä mielenterveyspotilaat. Pitäisikö nyt olla huolissaan?

        kyllähan sinun pitäisi nyt huolestua jos vain googlettamalla alat epäillä mielenterveyttäsi. Älä googleta.


    • Old Spice

      Si-nivel ei ole sinulta sijoiltaan. Sellainen tulee vain kolari- tai vastaaville vammapotilaille ja hoidetaan leikkauksella kuntoon. Täälläkin hyörivät si-hörhöt vain levittelevät sijoiltaanmenomessujaan siinä toivossa, että joku uskoisi ja kääntyisi lypsylehmäksi niille "ainoille oikeille ja alkuperäisille si-nivelsijoiltaanmenoniksautushuippuosaajille (tm)".

      Onhan endometrioosijutut tarkistettu?

      • Joukahainen ja kumppanit

        Kerrohan mitä pelkäät, kun pitää noin kovasti irvailla? Onko oma "ammattitaitosi" kokenut kolauksen ja kertoiko asiakkaasi ettei tarvitse sinun "kivun lievitys hoitojasi", kun sai si nivelensä kohdalleen muualla? Miksi vastustat paranemista?


    • vai mikä

      Oireet viittavat siihen.

      • emvk

        ...Meinasin itsekin ap:lle ehdottaa. Itse sain juuri tänään tietää, että selkärankareuman HLA-antigeeni plussalla ja nyt sitten magneettiin.


      • Rexona
        emvk kirjoitti:

        ...Meinasin itsekin ap:lle ehdottaa. Itse sain juuri tänään tietää, että selkärankareuman HLA-antigeeni plussalla ja nyt sitten magneettiin.

        Viime syksynä otettiin reumakokeet eikä niissäkään (yllättäen) näkynyt mitään. Onhan niitä kaikkia huuhaa juttuja mutta kyllä ihan tosissani uskon, että vika todellakin on SI-nivelessä ja ainakin sen pieni paikoiltaan poisliukuminen on mahdollista. Ainakin synnyttäneillä naisilla tätä on todelltu, kun nivelsiteet löystyvät. En ole kuitenkaan lapsia saanut, joten siitä ei voi olla kyse.


      • Jos liukuu
        Rexona kirjoitti:

        Viime syksynä otettiin reumakokeet eikä niissäkään (yllättäen) näkynyt mitään. Onhan niitä kaikkia huuhaa juttuja mutta kyllä ihan tosissani uskon, että vika todellakin on SI-nivelessä ja ainakin sen pieni paikoiltaan poisliukuminen on mahdollista. Ainakin synnyttäneillä naisilla tätä on todelltu, kun nivelsiteet löystyvät. En ole kuitenkaan lapsia saanut, joten siitä ei voi olla kyse.

        Jos lantion saumat antavat periksi, näkyy se rasituskuvissa. Ihan varmasti.


      • hoidettu
        Rexona kirjoitti:

        Viime syksynä otettiin reumakokeet eikä niissäkään (yllättäen) näkynyt mitään. Onhan niitä kaikkia huuhaa juttuja mutta kyllä ihan tosissani uskon, että vika todellakin on SI-nivelessä ja ainakin sen pieni paikoiltaan poisliukuminen on mahdollista. Ainakin synnyttäneillä naisilla tätä on todelltu, kun nivelsiteet löystyvät. En ole kuitenkaan lapsia saanut, joten siitä ei voi olla kyse.

        >En ole kuitenkaan lapsia saanut, joten siitä ei voi olla kyse.

        Onhan tuota todettu sadoilta miehiltäkin. Ei se yksistään mikään synnyttäneiden naisten vaiva ole. Janne Ahonenkin siitä kärsi, kun pari vuotta sitten kaatui ja kertoi sen jälkeen ihmetelleensä, kun hyppy lähtee jotenkin vinoon.

        Maailman nopeimmaksi juoksijaksi tituleerattu Michael Johnson kärsi siitä myös, todistetusti.

        Sama ongelma on ollut monilla muillakin miesurheilijoilla. Suomalaisiakin löytyy joille se on diagnosoitu. Heidän diagnoosinsa on tullut julki, koska ovat julkisuuden henkilöitä ja vammoista kerrotaan herkemmin. On se ihan yleinen vamma tavallisillakin ihmisillä - myös miehillä ja naisilla, jotka eivät ole synnyttäneet.

        Joten jos joku väittääm että se on vain synnyttäneiden naisten ongelma, niin hän on pahasti ymmärtämätön aiheesta.

        Sinulle on vain kerrottu väärää tietoa. Tuolla lisää oikeata tietoa:
        http://www.selkasivut.fi/selka/turunen/turunen.html


      • hoidettu
        Jos liukuu kirjoitti:

        Jos lantion saumat antavat periksi, näkyy se rasituskuvissa. Ihan varmasti.

        Harvoin rasituskuvia otetaan vaikka potilas niitä pyytäisi. Ja usein niistäkin diagoosi on vain toimintahäiriö, eli toisen jalan varassa ollessa lantio kallistuu enemmän: Hoidoksi tukivyö. Jihuu!


    • Kertaalleen leikattu

      Minulta leikattiin ikäisenäsi selkä loppujen lopuksi ihan vain oireitten perusteella, vaikka röntgen ja magneetti ei mitään varsinaista perustetta leikkaukselle antanut. Tulos oli arpikudos, joka painoi hermoa. Tilanne oli monta vuotta hyvä, mutta nyt vaivat ovat palanneet kahta kamalampina uudestaan. Minulla oli ja on edelleen skolioosi ja tästä johtuen vino lantio, myös eteen kiertynyt. Onko sinulla skolioosia? Eräs fysiatri oli varma että toinen jalkani on 2 cm pidempi kuin toinen ja määräsi korotuspohjallisen, mutta toinen lääkäri laittoi kahteen eri tutkimukseen, jossa jalat tarkasti mitattiin ja kummassakin eroksi saatiin 0,5 - 0,6 cm eli täysin normaali. Silti olen tuon 2 cm vinossa. Nyt on SI-V, V-VI välit madaltuneet ja degeneroituneet ja nivelrikkoakin on. Lantio on myös eteen päin kiertynyt. Vatsa- ja selkälihastreenillä pitäisi kuulemma kuntoutua mutta kun on niin kipeä ettei voi edes istua ja kaikki mahdolliset kivunhoidot kipuepiduraalia ja lääkkeet opioideja myöten on jo kokeiltu, joten usko horjua. Samoin kokeiltu TNS, OMT, akupunktio, lannevyö, fysioterapiat yms. Alkaa olla toivoton olo. Nyt olen lukenut kansanlääkintäseuran sivuilta kalevalaisesta jäsenkorjauksesta, joka on oikeastaan ainoa, mitä en ole vielä kokeillut. Muutakaan en keksi.

      • alkup.

        olekaan mulla vielä hirveän huonosti.

        Puukolta haluan välttyä, se ei mielestäni ole vastaus tähän ongelmaan. Sama juttu minulla, selkä- ja vatsalihaksia pitäis treenata mutta kyllä pinnalliset on vallan hyvässä kunnossa. Ne syvät onkin sitten juttu erikseen. Varmaan on jalat myös erimittaiset, housuunlahkeet kun kuluu toisesta enemmän eli lantio on vinksallaan.

        Kaikkea muuta minäkin olen lähestulkon kokeillut paitsi tuota kalevalaista. Lääkärille en taida enää mennä, ei siitä ole apua ollut tähänkään mennessä.


      • se "Kertaalleen leikat...
        alkup. kirjoitti:

        olekaan mulla vielä hirveän huonosti.

        Puukolta haluan välttyä, se ei mielestäni ole vastaus tähän ongelmaan. Sama juttu minulla, selkä- ja vatsalihaksia pitäis treenata mutta kyllä pinnalliset on vallan hyvässä kunnossa. Ne syvät onkin sitten juttu erikseen. Varmaan on jalat myös erimittaiset, housuunlahkeet kun kuluu toisesta enemmän eli lantio on vinksallaan.

        Kaikkea muuta minäkin olen lähestulkon kokeillut paitsi tuota kalevalaista. Lääkärille en taida enää mennä, ei siitä ole apua ollut tähänkään mennessä.

        Mistä päin Suomea olet? Olen menossa vähän eri tavalla asioista ajattelevan fysiatrin luo ensi viikolla, ei kuitenkaan Turunen eikä Timgren, joista tällä palstalla ihan kyllästymiseen asti puhuttu. Jos saan häneltä "hyvät eväät", voisin kertoa niistä, jos sulla on joku esim. hotmail-osoite tai olet kirjautunut selkäliiton palstalle. Olin tosiaan n. 30-vuotias ekan leikkauksen aikaan ja mitä enemmän urheilin ja kuntoilin niin sen sairaammaksi tulin. Ja nyt on OMT sitä mieltä että se leikkaus oli suuri virhe, arpikudos on vain lisääntynyt ja entistä paksumpaa, vaikkei kuvissa näykään. En kyllä enää tiedä oikein ketä uskoisin. Ennen ekaa leikkausta kävin yli 10 lääkärillä, nyt olen käynyt neljällä ja viidennelle menossa. Varmaan tarvitsee jo kohta kallonkutistajakin tilata kun alkaa ottamaan hermoon tämä tilanne.


      • ap.
        se "Kertaalleen leikat... kirjoitti:

        Mistä päin Suomea olet? Olen menossa vähän eri tavalla asioista ajattelevan fysiatrin luo ensi viikolla, ei kuitenkaan Turunen eikä Timgren, joista tällä palstalla ihan kyllästymiseen asti puhuttu. Jos saan häneltä "hyvät eväät", voisin kertoa niistä, jos sulla on joku esim. hotmail-osoite tai olet kirjautunut selkäliiton palstalle. Olin tosiaan n. 30-vuotias ekan leikkauksen aikaan ja mitä enemmän urheilin ja kuntoilin niin sen sairaammaksi tulin. Ja nyt on OMT sitä mieltä että se leikkaus oli suuri virhe, arpikudos on vain lisääntynyt ja entistä paksumpaa, vaikkei kuvissa näykään. En kyllä enää tiedä oikein ketä uskoisin. Ennen ekaa leikkausta kävin yli 10 lääkärillä, nyt olen käynyt neljällä ja viidennelle menossa. Varmaan tarvitsee jo kohta kallonkutistajakin tilata kun alkaa ottamaan hermoon tämä tilanne.

        En ole vielä kirjautunut Selkäliiton palstalle, mutta sitä parhaillaan lueskelen.

        Olisi mukava kuulla kokemuksistasi kyseisellä lääkärillä. Turusta kovasti hehkutetaan, mutta ei kai hän nyt ainoa voi olla? Olen Rovaniemeltä, joten matka sinne Turuselle on niiiin pitkä.


      • Anonyymi

        Moro mulla varmaan samanlaista ongelmaa olen vaan mies 33v jatkunut about 6vuotta tosi 3.5puoli niistä erittäin vaikeita. Joka viikko pakko käydä jossai hoidossa kalevalainen jäsenkorjaaja kiropraktikko fyssari akupunktio kuppaus fascia hieronta plus muita hoitoja kaikkea mahdollista kokeillut mikään ei auta! Pariksi päivää auttaa sitten taas tuntuu että lantio jotenkin ei pysy kasassa ja siitä alkaa oireet lisääntyä ikäänkuin ketjureaktiona koko äijä ihan vinossa. Kyllä näitä ongelmia riittää en pysty töitten lisäksi mitään tekemään, kavereita ei jaksa käydä moikkaamassa kipujen takia ym, pakko vaan koittaa jaksaa niin pitkään kuin vaan jaksaa. Mutta pieni toivonkipinä minulla vielä on, juuri aloitin kolmannella jäsenkorjaajalla käymisen, ja uudella fyssari hierojalla jos heillä olisi vaikka enemmän tietoa.
        Olisi kiva kuulla miten sinulla nykyään menee


    • Google...

      Minulla oli lukossa ja virheasennossa Si-nivel (ja koko selkä kiero sen takia).

      Sijoiltaanmenosta en tiedä mitään.

      Minä sain avun Suomen kiropratikkokeskuksesta. Siellä ainakin osataan lantion virheasennot ja hyvin paljon muutakin.

      http://www.kiropraktikkokeskus.com/sivu.php

      Liikun joka päivä ja venyttelen.

    • katja

      Si nivelen kipuni alkoivat vahan yli 20-vuotiaana.Kymmenen vuotta kovia diagnosoimattomia kipuja ennen kuin sain patevan diagnoosin.Minulla kysymyksessa oli yliliikkuvat nivelet,ja hoidoksi vaan hyvia kipulaakkeita.Kyseinen laakari totesi vaivan olevan erittain kivulias mutta harmiton josta paasisin eroon ikaantyessani koska nivelet luontaisesti jaykistyvat kun ihminen vanhenee.Ja nain kavikin.35-vuotiaana kivut olivat poissa.Viela nytkin joskus kolottaa hieman mutta vaivana on nyt lahinna yli kymmenen vuotta vaarassa asennossa kavelemisesta johtuvia lonkan virheasentoja ja siita aiheituneita kulumia.Si-nivelen kivut ovat totisesti kovia ja usein olin taydellisesti liikkumatta.Kipuja ei tietenkaan ollut aina.Pari kertaa taisi tulla pyortyiltyakin kovan kivun vuoksi.Katja.

    • ap.

      Omt:n suosituksesta (ei oma ammattitaito ja keinot riittäneet?) kävin kirolla, joka on aiemmin saanut minut kuntoon edes joksikin aikaa. Varsinainen vaiva eli si-nivelen jumi saatiin hoidettua, mutta sen tilalle tuli uusi: nyt pakaraani juilii todella pahasti ja kipu säteilee aina jalkaterään asti. Olisiko kyseessä siis L5-S1 hermon painuminen? Välillä meinaa lähteä taju. Illat ja aamut ovat pahimpia, yölläkin herään kääntäessäni kylkeä. Eli toisin sanoen pehmeällä alustalla oleminen.

      Kipeän puolen lihakset on todella kireällä aina pohkeesta niskaan. Yritän venyttää, mutta eihän niille mitään voi. Ei ehkä kovin viisasta, mutta liikkuakin yritän, siitä kun en pysty luopumaan, vaikka sattuu.

      Tämä on saatu selville neljän vuoden aikana:
      - kävelen oudosti, liike lähtee selästä, ei lantiosta. Ei osannut kuitenkaan neuvoa, miten minun pitäisi kävellä (omt 2008)
      - lantio 3 cm pois linjasta = kipannut eteen. Asentovirhe rasittaa SI-niveliä (kiro, 2006)
      - ylilikkuva L5 nikama, muut lannenikamat jumissa (kaksi eri fysiota, 2008)
      - SI-nivel lukkiutuu, ei anna provokaatiotesteissä periksi (fysiatri 2004, kiropraktikko 2004, 2006, fysioterapeutti 2008)

      Vuosi 2005 ollut tähän asti kivuton vuosi. 2006-2007 tein seisomatyötä > jouduin käymään useammin.

      Joku älähtää kuitenkin niistä syvistä vatsalihakissta ja niiden tärkeydestä. Tiedän kyllä, että ne ovat tärkeä asennon ylläpitäjä, mutta jos olet mallia Aku Ankka, niin riittääkö niiden treenaaminen korjaamaan asennon?

      • hoidettu

        "SI-nivel lukkiutuu, ei anna provokaatiotesteissä periksi (fysiatri 2004, kiropraktikko 2004, 2006, fysioterapeutti 2008) "

        Provokaatiotestit on huonoja SI-ongelman selvittämiseksi, koska provokoaatiotesteillä etsitään kipua eikä virheasentoa. Kipua voi provosoitua SI-nivelestä, jossa ei ole mitään muuta vikaa kuin että se on ylirasittunut. Ja se ylirasitus johtuu siitä, että toimintahäiriö on toisella puolella. Näin kertoo fysiatri Turunen sekä OMT-kouluttaja Darren Higgins.

        Eli tuon perusteella provokaatiotestejä käyttävät manipuloivat usein väärää puolta. Ja se "usein" voi olla jopa 80%!!

        Darren Higgins, FYSI-lehti 2/2005:
        "On hyvä muistaa, että kipu esiintyy usein muualla kuin siellä, missä itse ongelma on, ja että kyse on ennen kaikkea toiminnan ongelmasta. Kun jonkin alueen toiminnassa on ongelmia, toiset alueet joutuvat tekemään kahta enemmän työtä tilannetta kompensoidakseen ja saattavat kipeytyä tästä ylisuorittamisesta. Hyvänä esimerkkinä tästä voidaan pitää SI-nivelen toimintahäiriöitä. 60- 80% SI-nivelen oireiluista aiheutuu vastakkaisen puolen toimintahäiriöistä."


        "ylilikkuva L5 nikama, muut lannenikamat jumissa (kaksi eri fysiota, 2008) "

        No avasivatko he ne jumissa olevat nikamat? Jos joku väli on lukossa, niin vieressä/muualla on tällöin kompensoivaa yliliikkuvuutta.


    • SELKÄVAIVAINEN NUORI NAINEN

      Hei!

      On aikaa kun olet tänne kirjoitellut, mutta olisi kiva jutella aiheista kanssasi lisää. Minulla aivan samanlaisia ongelmia ja vertaistuki ei olsi pahasta.

      Siis si-niveltasolla ongelmaa noin 3 vuotta. Kipu säteilee jalkoihin, puutumisia, lihasjumeja niskoista pohkeisiin, lantion virheasentoa. kokeilltu: kalevalaista jäsenkorjausta, lääkärit, kiropraktikko, hierontaa, nyt kivun sallimissa rajoissa suunniteltu jumppaohjelma... puhuttu siitä, että kyllä ne kivut lievenee iän myötä.. mutta vi p...kele.. kuka jaksaa odottaa kymmeniä vuosia?
      si-nivelessä näkyy kulumaa.. apua nivelille tarkoietetuista luontaistuotteista?? jumppaan uskon, mutta voimat kovin vähissa.. myös pieni pullistuma, joka ei millään tavalla pitäisi painaa hermoja. kuitenkin hermokipuja jaloissa. lordoosia, skolioosia..

      MISTÄ APU???

    • PasiPP

      Hei,

      minulla on leikkauksella jäykistetty lannerangan 4-5 väli. Oli nikama palasina. Nyt on leikkauksien jälkeen tullut lisää oireita. Minun selkä/lanne rusahtaa erittäin kuuluvasti, varsinkin kun käy selälleen lepäämään ja lihakset rentoutuvat. Silloin jotain rusahtaa, ikään kuin menee paikalleen. Lääkärit eivät ole korviaan lotkauttaneet, kun olen tästä maininnut. Ainoastaan yksi fysiatri Ortonilla oli sitä mieltä että se tulee SI-nivelestä. Yleinen käsitys on että SI-Nivelelle ei voi mitään tehdä. Ei leikkauksella, eikä oikein muutenkaan. Olen tutkinut itse asiaa ja näyttäisi siltä, että kaikki tutkimuksetkin ovat kokeellisia ja antavat eri tuloksia. Eli meille ei ilmeisesti ole paljoakaan toivoa SI-nivelen vaivoihin. Luulisi, että nyky lääketiede olisi asiaan paremmin vihkiytynyt...

      • PasiPP

        Sen verran vielä, että minulla kipu säteilee oikeaan jalkaan L5 hermoa pitkin (ulkosyrjää) Varpaat ovat puuduksissa koko ajan.

        Leikkaukset tehtiin 2003 Dextrassa. Ruuvit eivät luutuneet kunnolla niin 2007 Ortonissa leikattiin uudelleen. Kivut olivat ja ovat edelleen sietämättömät. Nyt jo puolitoista vuotta. Ortonissa pitäisi olla Suomen, sanoopa joku että Euroopankin mittakaavassa paras asiantuntemus. Muta ei se oikein siltä näytä. Minut leikannut lääkäri pesi kädet täysin pois aiheesta. Hänen mielestään se leikkaus minkä hän teki onnistui täysin. Onhan se hienoa jos teknisesti, ruuvit ovat paikallaan, mutta siinä sivussa tuli uusia oireita ja vanhatkaan kivut eivät mihinkään kadonneet. Minulle on myös kokeiltu hermojuurten puudutuksia, mutta niistäkään ei ole mitään apua. Ja kuten kerroin aikaisemmin, niin selän rusahtamiseen ei kukaan ota mitään kantaa, mikä on pöyristyttävää. Ainoa hyvä asia minkä voin sanoa, niin tiettyyn pisteeseen asti hoidot sujuivat hienosti.

        Kuntoustakin kokeiltiin, mutta jo ekana päivänä todettiin lääkärin kanssa että tästä tuskin on mitään hyötyä. Olimme aivan oikeassa. Sitten 11 päivää siellä kinkkasin. (oli hirveää Kelan rahojen tuhlausta muutenkin, 11 päivän kuntoutuksen olisi voinut tiivistää 5 päivään. Peukaloita pyöriteltiin porukassa aika lailla)
        Sitten kutsuivat uuteen kuntoutukseen. Soitin sinne ja sanoin, että ei siitä ole mitään hyötyä. Sanoivat että tämä on eri juttu, että tutkitaan tarkemmin. Paskan marjat, samaa jumppaa ja fyssaria siellä oli, mistö ei ollut mitään hyötyä koska kivut ei anna myöten tehdä mitään. Koko lanneranka on aivan jumissa.

        Meni vähän off topic... Sorry...


    • HFDSOCDSVBF

      ...joogaa. Jumpat eivät auta mitään, kun motivaatio kuolee jo pelkän sanan kuulemisesta. Joogassa saa tehdä liikkeet ja venytykset oman kunnon mukaan, rauhallisesti keskittyen hengitykseen ja venytykseen.

      Omakohtaista kokemustakin on. Alaselkäjäykkyys ja -kipu ovat pikku hiljaa kaikonneet säännöllisen joogaharjoittelun myötä (väh. 4 kertaa viikossa). En tiedä mistä nivelestä selkäkipuni johtuivat, mutta pari vuotta niistä kärsittyäni ajattelin, etten pääse kivuista eroon koskaan, kunnes sitten aloin joogata. Selän lihakset ovat voimistuneet ja nivelet ovat saaneet ravinteita ja happea. Ennen en voinut venyttää selkääni lähes ollenkaan eteenpäin, mutta nykyään se tapahtuu ihanan vaivattomasti. Tuntuu, että selkäni on herännyt pitkän kaamoksen jälkeen eloon.

      Joogan avulla loppui myös rannekipu, joka tuntui aina, kun varasin kädelle painoa. Lisäksi juoksulenkillä saamani polvitaivevamma parantui kokonaan.

      Nämä eivät tietenkään tapahtuneet hetkessä, vaan jos haluaa oikeasti huoltaa kehonsa vammoja, pitää joogaamiseen sitoutua. Jo kuukaudessa voi tuntea eron entiseen, mutta jotkut vammat vievät pidempään.

      Ja tosiaan joogata voi vaikka kaikki raajat paketissa.

    • Anonyymi

      Si-nivel vaiva johtui kohdallani liian kireistä lihaksista lantion ympärillä.
      Avaa kireät lihakset putkrullalla ja venytä lihaksia joka päivä, painaa kannattaa myös sormenpäillä ja tunnustella kipeät kohdat ja keskittyä niihin, se tekee kipeää mutta jatka vaan kunnes kipu hiljalleen poistuu.

      Paina kipukohtia 1 min putkeen alkuun, ja toista monta kertaa tämä. Kannattaa pitää tämä rutiini päivittäin, jotta pysyy paikat kunnossa.
      Tätä ei sinulle kerrota fysikaalisessa tai lähestulkoon muuallakaan, koska homma
      perustuu asiakkaiden hujaamiselle ja tietämättömyyttäsi käytetään häikälemättä hyväksi, antaen tahallaan vääriä ohjeita jotka saattaa vain pahentaa tilannetta tai niistä ei ole sinulle yhtään mitään hyötyä

      Esimerkiksi. jotkut jumpat. Jumppa ei sinua pelasta, vaan kireys on poistettava, jos et poista kireyttä, niin jumppa / salireenit vain pahentaa kireyttä entisestään.
      Itelläni kireys johti välilevyn pullistumiin ja si-nivel lenteli myös pois paikoiltaan.
      Apu siis löytyi lopulta putkirullasta ja noista edellämainituista ohjeistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16328
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14594
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      373
      9231
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5199
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4472
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      162
      2951
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1780
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1329
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe