Kuomu kasassa

Lunta tupaan

Olkaahan varovaisia te, joiden pihalle on satanut viime viikkoina lunta ja nyt vettä. Yllätys oli nimittäin melkoinen, kun peräkärryn kuomu oli notkahtanut perusteelliseti ei niin kovan lumikuorman alla. Oikominen ei onnistunut kunnolla ainakaan ilman työkaluja joten se siitä kuomusta.

9

6988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistaa lumet

kerran viikossa vaan on fiksumpi ostaa uuden kuomun kerran vuodessa?

• rutussa ollut

Jos kuomusi HD-PE:tä kannattaa laittaa vaikka auto-talliin ja pöngätä esim laudalla, niin pompsahtaa taas normaaliksi. Viime talvena oma kuomu meni lyttyyn lumesta ja myyjä antoi ohjeita kuinka sen saa kuntoon.

• Lyttykuomu

Päivitys vanhaan viestiin kun itsellä kävi juuri samalla lailla. Peräkärry oli talven mökillä minne ei pääse lähellekään autolla talvella lumen takia. Kärry oli muuten talvehtinut hienosti mutta kuomu oli lytyssä.

Avasin kuomun ja sopivan pituisten lankkujen avulla oikasin sen kuomun katossa olevan terästangon (lauta väliin ja kuomua alas kiskoen). Kuomu oikesi aika kivasti ja kyljetkin myöhemmin vielä oikesivat itsestään lisää.

• tuli vaan mieleen

Kannattaa talveksi kääntää kuomu ylösalaisin.

• Liukas Liisa

Jos ei viitsi vahata kuomua, voi sen päälle virittää talveksi liukkaan kevytpeitteen.
        Minulla on semmonen peitto kasvihuoneen katolla, eikä lumet pysy.

• ei painu
        Liukas Liisa kirjoitti:

Jos ei viitsi vahata kuomua, voi sen päälle virittää talveksi liukkaan kevytpeitteen.
        Minulla on semmonen peitto kasvihuoneen katolla, eikä lumet pysy.

Minä laitan sahapukin ja siihen sopivan tuen kärrin sisään tukemaan kuomua. Toimii takuuvarmasti.

• KärrynVetäjä

Eikös peräkärryt ole tehty käytettäviksi? Kuomuhan on nimeenomaan sään suoja eli vaikkapa lumen. On 12 vuotta ollut kärry jaxalin kuomulla enkä ole sitä mitään vahaillu, enkä edes monesti pessyt, kärry on ahkerasti käytössä eikä seiso pihan perällä kuukausi tolkulla.

• Eipä kestänytkään

Kuomu näyttää murtuneen yhdestä mutkasta 10 cm matkalta.
      Onkohan missään myytävänä pieniä eriä paikkausaineita. Ja miten olette itse korjanneet murtumat?

• Kyllä kestää

Pikku murtumat korjaa parhaiten jeesusteipillä. Isommat saa korjattua kaksikomponenttiliimalla. Tarvittaessa voi liimata muovia takapuolelle tukemaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      985
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe