Kuomu kasassa

Lunta tupaan

Olkaahan varovaisia te, joiden pihalle on satanut viime viikkoina lunta ja nyt vettä. Yllätys oli nimittäin melkoinen, kun peräkärryn kuomu oli notkahtanut perusteelliseti ei niin kovan lumikuorman alla. Oikominen ei onnistunut kunnolla ainakaan ilman työkaluja joten se siitä kuomusta.

9

6107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistaa lumet

      kerran viikossa vaan on fiksumpi ostaa uuden kuomun kerran vuodessa?

    • rutussa ollut

      Jos kuomusi HD-PE:tä kannattaa laittaa vaikka auto-talliin ja pöngätä esim laudalla, niin pompsahtaa taas normaaliksi. Viime talvena oma kuomu meni lyttyyn lumesta ja myyjä antoi ohjeita kuinka sen saa kuntoon.

    • Lyttykuomu

      Päivitys vanhaan viestiin kun itsellä kävi juuri samalla lailla. Peräkärry oli talven mökillä minne ei pääse lähellekään autolla talvella lumen takia. Kärry oli muuten talvehtinut hienosti mutta kuomu oli lytyssä.

      Avasin kuomun ja sopivan pituisten lankkujen avulla oikasin sen kuomun katossa olevan terästangon (lauta väliin ja kuomua alas kiskoen). Kuomu oikesi aika kivasti ja kyljetkin myöhemmin vielä oikesivat itsestään lisää.

    • tuli vaan mieleen

      Kannattaa talveksi kääntää kuomu ylösalaisin.

      • Liukas Liisa

        Jos ei viitsi vahata kuomua, voi sen päälle virittää talveksi liukkaan kevytpeitteen.
        Minulla on semmonen peitto kasvihuoneen katolla, eikä lumet pysy.


      • ei painu
        Liukas Liisa kirjoitti:

        Jos ei viitsi vahata kuomua, voi sen päälle virittää talveksi liukkaan kevytpeitteen.
        Minulla on semmonen peitto kasvihuoneen katolla, eikä lumet pysy.

        Minä laitan sahapukin ja siihen sopivan tuen kärrin sisään tukemaan kuomua. Toimii takuuvarmasti.


    • KärrynVetäjä

      Eikös peräkärryt ole tehty käytettäviksi? Kuomuhan on nimeenomaan sään suoja eli vaikkapa lumen. On 12 vuotta ollut kärry jaxalin kuomulla enkä ole sitä mitään vahaillu, enkä edes monesti pessyt, kärry on ahkerasti käytössä eikä seiso pihan perällä kuukausi tolkulla.

    • Eipä kestänytkään

      Kuomu näyttää murtuneen yhdestä mutkasta 10 cm matkalta.
      Onkohan missään myytävänä pieniä eriä paikkausaineita. Ja miten olette itse korjanneet murtumat?

      • Kyllä kestää

        Pikku murtumat korjaa parhaiten jeesusteipillä. Isommat saa korjattua kaksikomponenttiliimalla. Tarvittaessa voi liimata muovia takapuolelle tukemaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe