Jerusalem = Sodoma

Ilmestyskirja:
11:8 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.

Tämä lihallinen Israel ja maallinen Jerusalem on asia, jota ns. sekundasiionilaiset lukevat vain juutalaisen silmäpeitteen läpi eivätkä ymmärrä siinä piilevää mysteeriä, jonka kuitenkin Pyhä Henki voi kirkastaa kristilliselle näkökyvylle ymmärrettäväksi:

Galatalaiskirje:
4:22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
4:23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

4

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä puhu

pötyä. Kristityt ovat vääntäneet ja kääntäneet
      juutalaisten tekstejä jo ihan riittävästi juutalaisvastaisiksi.

Israelin olemassaolo on profetioiden täyttymys, siitä sinä et pääse minnekään.
      Niinkuin on ylhäällä niin on myöskin alhaalla, eli kaikki tapahtuu ilmenneen todellisuuden kautta.

Mieti sensijaan kuka on se Danielin peto, joka muutti ajat ja lait tietyksi ajaksi.
      Ketkä sanoo, emme ole lain alaisuudessa?

• Piispa Erkki Kaila huomauttaa kirjassaan “Kristillinen Uskonto-oppi”, että jo apostolisella ajalla esiintyi juutalaiskristittyjä harhaopettajia, jotka opettivat, että ihminen tulee vanhurskaaksi lain töiden kautta eli pitämällä Mooseksen lain määräykset. Tätä harhaoppia vastaan taisteli apostoli Paavali suurella tarmolla ja tähdensi, että ihminen tulee vanhurskaaksi Jumalan edessä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ilman lain töitä. Erkki Kaila sanoo, että kun katolinen kirkko sittemmin harhautui uudelleen tuohon juutalaiseen käsitykseen, palautti uskonpuhdistaja Martti Luther Paavalin opin vanhurskauttamisesta jälleen oikealle paikalleen.

• sama //////
        KTS kirjoitti:

Piispa Erkki Kaila huomauttaa kirjassaan “Kristillinen Uskonto-oppi”, että jo apostolisella ajalla esiintyi juutalaiskristittyjä harhaopettajia, jotka opettivat, että ihminen tulee vanhurskaaksi lain töiden kautta eli pitämällä Mooseksen lain määräykset. Tätä harhaoppia vastaan taisteli apostoli Paavali suurella tarmolla ja tähdensi, että ihminen tulee vanhurskaaksi Jumalan edessä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ilman lain töitä. Erkki Kaila sanoo, että kun katolinen kirkko sittemmin harhautui uudelleen tuohon juutalaiseen käsitykseen, palautti uskonpuhdistaja Martti Luther Paavalin opin vanhurskauttamisesta jälleen oikealle paikalleen.

mitä joku Kaila sanoo, minä osaan itsekin lukea.

Pettyneenä vain totean, ettet ole vieläkään muuttanut tyyliäsi, olithan sinä niin innokkaasti tyrkyllä juutalaispalstan sheriffiksikin. Kostoko tuo kirjoitus on, kun kukaan ei sinua halunnut tyylisi takia.

Milloin sitä, milloin tätä.
        Nytkö sitä lakia vastaan taistellaan.

Ja minä sinulle sen unenkin selitin. Hitto sun kanssas, kasva aikuiseksi.

• on sitä
        sama ////// kirjoitti:

mitä joku Kaila sanoo, minä osaan itsekin lukea.

Pettyneenä vain totean, ettet ole vieläkään muuttanut tyyliäsi, olithan sinä niin innokkaasti tyrkyllä juutalaispalstan sheriffiksikin. Kostoko tuo kirjoitus on, kun kukaan ei sinua halunnut tyylisi takia.

Milloin sitä, milloin tätä.
        Nytkö sitä lakia vastaan taistellaan.

Ja minä sinulle sen unenkin selitin. Hitto sun kanssas, kasva aikuiseksi.

Nykyisin orjuudessa elävä Jerusalem on synnin pesäpaikka.
        Mutta "se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme". Gal. 4.

Hengellinen Jerusalem on eräs Raamatun moninainen käsite. Sen historia päättyy
        tulemiseen uudeksi Jerusalemiksi.

Maallisen Jerusalemin kohtalo on synkkä. Sak. 14:1,2. - Mutta sen historia
        päättyy kaikkien Jumalan sanan lupausten toteutumiseen. Sen osa on siis oleva
        HYVÄ!.

Nyt on aika, jolloin kaikkien kristittyjen tulee evankelioida, juutalaisia
        ja pakanoita.
        Toiseksi tulee opettaa uskoon tulleet alkuperäiseen kristinuskoon.
        Siihen kuuluu irrottautuminen judaismin harhoista juhla-aikoineen.
        Gal. 4:9-11.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2018
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1478
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      877
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe