Uudet Boxsterithan on talvellakin mainioita pelejä kun ottaa tasauspyörästön lukon ja sutimisen eston. Mutta onko Saksan käytetyissä peleissä näitä ja mistä sen voi tarkistaa saksaa taitamaton? Mikähän on autovero pari vuotta vanhalle Bosselle ja onko joitain laskureita missä vois ite yrittää katella. Mistä katotaan suomalaisen Boxsterin käytetty hinta kun niitä ei juurikaan ole myynnissä?
Boxsteria
30
4253
Vastaukset
- john
On jopa halvimmissakin boxstrereissakin jo PSM:t sun muut luistonestojärjestelmät. Tuolla on Suomeksi autjen varustee ja muut tiedot:
www.automobile24.com
Verolaskuri:
http://192.49.188.122/verolaskuri.html
Lähes pakollisina varusteina sitten täytyy Suomesta hankkia kovakatto ja nastarenkaat.
Eikö talvella voi ajella jollain muulla autolla?- MieS
No onhan ne luistonestot ym. olleet Porscheissa jo 80/90-lukujen vaihteesta lähtien, ainakin paremmissa malleissa.
Boxster sattuu olemaan suht. ruma ja epäkäytännöllinen ilman mitään takapenkkiä. - Mä vaan
MieS kirjoitti:
No onhan ne luistonestot ym. olleet Porscheissa jo 80/90-lukujen vaihteesta lähtien, ainakin paremmissa malleissa.
Boxster sattuu olemaan suht. ruma ja epäkäytännöllinen ilman mitään takapenkkiä.Boxsteri on tyylikkäin Posse mitä on ikinä tehty. Erittäin sulavalinjainen AVOAUTO! Kuinkas monesti olet nähnyt perheen matkustavan käytännöllisellä Possella jossa on myös takapenkit. Possien takapenkit ovat lähinnä huono vitsi joten miksi niitä ylipäänsä pitää edes laittaa.
Jos rumaa tämän valmistajan mallia etsitään niin se on ehdottomasti 944 ja kaikki vähänkin sen näköiset kärryt. - Porsastelija
Mä vaan kirjoitti:
Boxsteri on tyylikkäin Posse mitä on ikinä tehty. Erittäin sulavalinjainen AVOAUTO! Kuinkas monesti olet nähnyt perheen matkustavan käytännöllisellä Possella jossa on myös takapenkit. Possien takapenkit ovat lähinnä huono vitsi joten miksi niitä ylipäänsä pitää edes laittaa.
Jos rumaa tämän valmistajan mallia etsitään niin se on ehdottomasti 944 ja kaikki vähänkin sen näköiset kärryt.Boxster on kyllä todella hieno mutta ettäkö 944 olisi ruma? Sehän on Porschen ajattomimpia malleja ja hienokin vielä. No meitä on moneksi...
- 951
Mä vaan kirjoitti:
Boxsteri on tyylikkäin Posse mitä on ikinä tehty. Erittäin sulavalinjainen AVOAUTO! Kuinkas monesti olet nähnyt perheen matkustavan käytännöllisellä Possella jossa on myös takapenkit. Possien takapenkit ovat lähinnä huono vitsi joten miksi niitä ylipäänsä pitää edes laittaa.
Jos rumaa tämän valmistajan mallia etsitään niin se on ehdottomasti 944 ja kaikki vähänkin sen näköiset kärryt.Yleensä ne kaverit jotka eivät omista minkäänlaista Porschea ovat haukkumassa rumaksi tiettyjä malleja.
Makuasioista on turha kiistellä.
944 on kenties käytännöllisin Porsche malli. takapenkille menee pienet muksut tyylikkäästi ilman turvaistuimia.Kun taka selkänojan kaataa, mahtuu takakonttiin 8-olutkoria (saksalaista).
Auto on varsinainen tilaihme!
Turbo tarjoaa kevyesti "tuunattuna" potkua enemmän kuin yksikään Boxter vakiokuntoisena.
944 on persaukiselle todellinen taivaanlahja jos haluaa ajaa urheiluautolla. - john
951 kirjoitti:
Yleensä ne kaverit jotka eivät omista minkäänlaista Porschea ovat haukkumassa rumaksi tiettyjä malleja.
Makuasioista on turha kiistellä.
944 on kenties käytännöllisin Porsche malli. takapenkille menee pienet muksut tyylikkäästi ilman turvaistuimia.Kun taka selkänojan kaataa, mahtuu takakonttiin 8-olutkoria (saksalaista).
Auto on varsinainen tilaihme!
Turbo tarjoaa kevyesti "tuunattuna" potkua enemmän kuin yksikään Boxter vakiokuntoisena.
944 on persaukiselle todellinen taivaanlahja jos haluaa ajaa urheiluautolla.on todellakin oikea käsite.
Eihän 944 mikään täydellinen auto ole, mutta paras se on kastissaan. Vai saako tolla hinnalla jotain parempaa? Siis suorituskyky - lkonäkä - Porscshe imago - hintasuhde on todella hyvä.
Ja turbo-malli, tässä autossa on aivan järkyttävän hyvä suorituskyky - hintasuhde. - joopa;
john kirjoitti:
on todellakin oikea käsite.
Eihän 944 mikään täydellinen auto ole, mutta paras se on kastissaan. Vai saako tolla hinnalla jotain parempaa? Siis suorituskyky - lkonäkä - Porscshe imago - hintasuhde on todella hyvä.
Ja turbo-malli, tässä autossa on aivan järkyttävän hyvä suorituskyky - hintasuhde.944 on Porschen häpeäpilkku, ainakin muotoilultaan.
Eikä neljällä sylinterillä saada URHEILUAUTOa mitenkään... ei ainakaan imagoltaan eikä fiilikseltään! - 951
joopa; kirjoitti:
944 on Porschen häpeäpilkku, ainakin muotoilultaan.
Eikä neljällä sylinterillä saada URHEILUAUTOa mitenkään... ei ainakaan imagoltaan eikä fiilikseltään!Vakionakin 944 turbo pesee vieläkin mennen tullen kovemmatkin "urheiluautot". Kaikki on tietenkin suhteellista, myös fiilikset. Mikähän urheiluauto sinulla itselläsi on kun olet noin innokas mollaamaan 944:ää ??? Yleensä teillä paskan puhujilla on korkeintaa duunattu Honda Civic 1,6, karvanopilla, Wunderbaumeilla ja muilla tärkeillä varusteilla. Teillä ei ole mitään hajuakaan siitä, kuinka suorituskykyinen auto 944 turbo on. Kevyesti rakennettuna 944 turbo pesee esim. 0-100km kiihtyvyydessä lähestulkoon kaikki Ferrarin mallit. Maranello pääsee suunnilleen samaan aikaan. Hinta/laatu suhde on todella kohdallaan kun ajatellaan sitä, että 944 turbo maksaa Suomessa kunnosta riippuen 13000-20000 euroa. Ferrarin hinta on aivan jotain muuta. 944 turbosta saadaan helposti & suhteellisen halvalla lähes 400 hv:n tehoja. Auto yleensä jopa kestää moisen tehon lisäyksen. Vititäppä Ferraria tai jotain muuta urheiluautoa halvalla ! Minulle on fiiliksien kannalta aivan sama vaikka 944 turbossa onkin vain 4-kone, ominaisuuksiltaan (teho & vääntö) se vastaa kuitenkin muiden urheiluautojen 6 tai 8-koneita. Olen edelleenkin sitä mieltä, että 944 turbo on paras urheiluauto meille persaukisille !
- Todellinen urh.autoilija
951 kirjoitti:
Vakionakin 944 turbo pesee vieläkin mennen tullen kovemmatkin "urheiluautot". Kaikki on tietenkin suhteellista, myös fiilikset. Mikähän urheiluauto sinulla itselläsi on kun olet noin innokas mollaamaan 944:ää ??? Yleensä teillä paskan puhujilla on korkeintaa duunattu Honda Civic 1,6, karvanopilla, Wunderbaumeilla ja muilla tärkeillä varusteilla. Teillä ei ole mitään hajuakaan siitä, kuinka suorituskykyinen auto 944 turbo on. Kevyesti rakennettuna 944 turbo pesee esim. 0-100km kiihtyvyydessä lähestulkoon kaikki Ferrarin mallit. Maranello pääsee suunnilleen samaan aikaan. Hinta/laatu suhde on todella kohdallaan kun ajatellaan sitä, että 944 turbo maksaa Suomessa kunnosta riippuen 13000-20000 euroa. Ferrarin hinta on aivan jotain muuta. 944 turbosta saadaan helposti & suhteellisen halvalla lähes 400 hv:n tehoja. Auto yleensä jopa kestää moisen tehon lisäyksen. Vititäppä Ferraria tai jotain muuta urheiluautoa halvalla ! Minulle on fiiliksien kannalta aivan sama vaikka 944 turbossa onkin vain 4-kone, ominaisuuksiltaan (teho & vääntö) se vastaa kuitenkin muiden urheiluautojen 6 tai 8-koneita. Olen edelleenkin sitä mieltä, että 944 turbo on paras urheiluauto meille persaukisille !
On se kumma, kuinka 944-pojut on eniten "pätemässä" ja suuta soittamassa...
Ostaisit 6- tai 8-sylinterisen Porschen, niin ei olis tarvetta enää pönkitellä itsetuntoa keinotekoisesti! - Gran Turismo
Todellinen urh.autoilija kirjoitti:
On se kumma, kuinka 944-pojut on eniten "pätemässä" ja suuta soittamassa...
Ostaisit 6- tai 8-sylinterisen Porschen, niin ei olis tarvetta enää pönkitellä itsetuntoa keinotekoisesti!Niin, johtuisikohan tuo oman ajokin omituinen puolustelu siitä, että jokainen 944 -kuljettaja saa päivittäin useilta muiltakin tahoilta ystävällisiä kehoituksia vaihtaa se nelisylinterinen häpeäpilkku (jota ei oikeaksi Porscheksi saa kutsua kenenkään kuplavolkkarilla ajavan 911 -ihailijan läsnäollessa) välittömästi ainoaan oikeaan urheiluautoon.
Itse olen kyllä jo ymmärtänyt, että omassa harrasteautossani oleva väärältä valmistajalta peräisin oleva vaihdelaatikko vie siltä kaiken uskottavuuden todellisten urheiluautoilijoiden silmissä.
Lohduttaudun kuitenkin sillä, että myös jokainen Ferrari/Lamborghini/Maserati/De Tomaso/Lotus ja Aston Martin -kuski joutuu jakamaan jakamaan kanssani samaa universaalia häpeää siitä, että heidänkin hienoissa urheiluautoissaan on joitain osia, jotka ovat peräisin Fiatin tai Fordin kaltaisilta massavalmistajilta.
Tätä itsetuntoni keinotekoistä pönkittäjää hankkiessani harkitsin kyllä myös 6 -sylinteristä Porschea. Hylkäsin sen olemattoman tavaratilan vuoksi sillä harrastan autojen lisäksi myös automatkailua. Vastaavan hintaiset takatuupparit olisivat olleet myös yli kymmenen vuotta hankkimaani lelua vanhempia ja valitettavasti myös sen näköisiä. Se sylinterien määrä kun ei ole autoa hankittaessa kaikille se kaikkein tärkein kriteeri. Hyvät 8 -sylinteriset puolestaan maksavat sen verran, että meidän pojujen pitää saada asuntolainat ensin maksettua jotta päästään sitten eläkepäivinä oikeiden urheiluautojen puikkoihin.
Eläkepäiviä odotellessa nautin tämän nykyisen auton kyydistä ja kieltäydyn irroittamasta keulalla olevaa vaakunaa vaikken tätä todelliseksi urheiluautoksi väitäkään. Helvetin hauskaksi kylläkin.
Lopuksi haluan vielä kiittää kaikkia 944:ää haukkuvia. Jatkakaa hyvää työtä. Mallin kärsimä arvostuksen puute näkyy todella positiivisesti niiden hinnoissa. Yllätyin kun huomasin, että minulla oli varaa hankkia paras jonka löysin. - 944 -84US
Gran Turismo kirjoitti:
Niin, johtuisikohan tuo oman ajokin omituinen puolustelu siitä, että jokainen 944 -kuljettaja saa päivittäin useilta muiltakin tahoilta ystävällisiä kehoituksia vaihtaa se nelisylinterinen häpeäpilkku (jota ei oikeaksi Porscheksi saa kutsua kenenkään kuplavolkkarilla ajavan 911 -ihailijan läsnäollessa) välittömästi ainoaan oikeaan urheiluautoon.
Itse olen kyllä jo ymmärtänyt, että omassa harrasteautossani oleva väärältä valmistajalta peräisin oleva vaihdelaatikko vie siltä kaiken uskottavuuden todellisten urheiluautoilijoiden silmissä.
Lohduttaudun kuitenkin sillä, että myös jokainen Ferrari/Lamborghini/Maserati/De Tomaso/Lotus ja Aston Martin -kuski joutuu jakamaan jakamaan kanssani samaa universaalia häpeää siitä, että heidänkin hienoissa urheiluautoissaan on joitain osia, jotka ovat peräisin Fiatin tai Fordin kaltaisilta massavalmistajilta.
Tätä itsetuntoni keinotekoistä pönkittäjää hankkiessani harkitsin kyllä myös 6 -sylinteristä Porschea. Hylkäsin sen olemattoman tavaratilan vuoksi sillä harrastan autojen lisäksi myös automatkailua. Vastaavan hintaiset takatuupparit olisivat olleet myös yli kymmenen vuotta hankkimaani lelua vanhempia ja valitettavasti myös sen näköisiä. Se sylinterien määrä kun ei ole autoa hankittaessa kaikille se kaikkein tärkein kriteeri. Hyvät 8 -sylinteriset puolestaan maksavat sen verran, että meidän pojujen pitää saada asuntolainat ensin maksettua jotta päästään sitten eläkepäivinä oikeiden urheiluautojen puikkoihin.
Eläkepäiviä odotellessa nautin tämän nykyisen auton kyydistä ja kieltäydyn irroittamasta keulalla olevaa vaakunaa vaikken tätä todelliseksi urheiluautoksi väitäkään. Helvetin hauskaksi kylläkin.
Lopuksi haluan vielä kiittää kaikkia 944:ää haukkuvia. Jatkakaa hyvää työtä. Mallin kärsimä arvostuksen puute näkyy todella positiivisesti niiden hinnoissa. Yllätyin kun huomasin, että minulla oli varaa hankkia paras jonka löysin.Hihii, rupeaa Porsche-palstallakin olemaan jo vähän elämää. Tällaiset "todelliset urheiluautoilijat" tosiaan jaksaa muistuttaa, että millä autolla sitä todellisuudessa ajellaan. Tai siis hehän eivät kertakaikkiaan pysty sulattamaan sitä, että jollakin tavallisella pulliaisellakin on Porsche alla. Ilmeisesti aidon Porschen pitää maksaa 100 000 euroa.
Tuossa eräänä iltana liikennevaloissa eräs katkeranoloinen mies avasi autonsa ikkunan ja huusi mulle, että voisin painua vittuun "välimalli-Audini" kanssa. Hän pelasti muuten niin tylsän päiväni :)
Tuosta sylinteriluvusta sen verran, että ilmeisesti Porsche 356 ja 912 ovat kuplavolkkareita. Siis ihan oikeasti! Samoin kuin 944 on rumin, kauhein, ja järkyttävin Porsas maailmassa. Onneksi näin. Voin siis parin vuoden päästä hankkia 944 Turbon sopuhintaan ilman suurta varallisuutta. Koska sehän on siis Audi 100. Siis ainakin mä olen niin kuullut.
Tää keskustelu meni nyt vähän off topic. Mutta hyvä et täällä palstalla on ruvennu taas olemaan aktiviteettia. - 951
944 -84US kirjoitti:
Hihii, rupeaa Porsche-palstallakin olemaan jo vähän elämää. Tällaiset "todelliset urheiluautoilijat" tosiaan jaksaa muistuttaa, että millä autolla sitä todellisuudessa ajellaan. Tai siis hehän eivät kertakaikkiaan pysty sulattamaan sitä, että jollakin tavallisella pulliaisellakin on Porsche alla. Ilmeisesti aidon Porschen pitää maksaa 100 000 euroa.
Tuossa eräänä iltana liikennevaloissa eräs katkeranoloinen mies avasi autonsa ikkunan ja huusi mulle, että voisin painua vittuun "välimalli-Audini" kanssa. Hän pelasti muuten niin tylsän päiväni :)
Tuosta sylinteriluvusta sen verran, että ilmeisesti Porsche 356 ja 912 ovat kuplavolkkareita. Siis ihan oikeasti! Samoin kuin 944 on rumin, kauhein, ja järkyttävin Porsas maailmassa. Onneksi näin. Voin siis parin vuoden päästä hankkia 944 Turbon sopuhintaan ilman suurta varallisuutta. Koska sehän on siis Audi 100. Siis ainakin mä olen niin kuullut.
Tää keskustelu meni nyt vähän off topic. Mutta hyvä et täällä palstalla on ruvennu taas olemaan aktiviteettia.voi heittää P-kerhon omalla palstalla. Siellä ei ole havaittavissa mitään näiden Honda miesten vuodatuksia vaan voi keskittyuä olennaiseen.
- GT-3
944 -84US kirjoitti:
Hihii, rupeaa Porsche-palstallakin olemaan jo vähän elämää. Tällaiset "todelliset urheiluautoilijat" tosiaan jaksaa muistuttaa, että millä autolla sitä todellisuudessa ajellaan. Tai siis hehän eivät kertakaikkiaan pysty sulattamaan sitä, että jollakin tavallisella pulliaisellakin on Porsche alla. Ilmeisesti aidon Porschen pitää maksaa 100 000 euroa.
Tuossa eräänä iltana liikennevaloissa eräs katkeranoloinen mies avasi autonsa ikkunan ja huusi mulle, että voisin painua vittuun "välimalli-Audini" kanssa. Hän pelasti muuten niin tylsän päiväni :)
Tuosta sylinteriluvusta sen verran, että ilmeisesti Porsche 356 ja 912 ovat kuplavolkkareita. Siis ihan oikeasti! Samoin kuin 944 on rumin, kauhein, ja järkyttävin Porsas maailmassa. Onneksi näin. Voin siis parin vuoden päästä hankkia 944 Turbon sopuhintaan ilman suurta varallisuutta. Koska sehän on siis Audi 100. Siis ainakin mä olen niin kuullut.
Tää keskustelu meni nyt vähän off topic. Mutta hyvä et täällä palstalla on ruvennu taas olemaan aktiviteettia.Jos en nyt ihan väärin muista, niin 85.5 ja uudemmissa malleissa kaikki osat voimansiirtoa myöten ovat Porschen omia. 944:n ulkonäöstä sen verran, että en minä ainakaan näe siinä mitään vikaa, on hyvä että Porschella on ja on ollut erinäköisiä urheiluautoja.
Ne jotka väittävät että 911 on ainut oikea Porsche, niin kehoittaisin tutkimaan historiaa, 911 ei ollut Porschen ensimmäinen malli vaan 356 oli. Toki 911 on menestynein ja tärkein malli, itse pidän 993 turbo S:ää kauneimpana koskaan rakennettuna urheiluautona ja nykyinen GT-3 edustaa rata-autoilun huippua ollen esim Ferrari Modenaa huomattavasti nopeampi, vaikka on selvästi pienitehoisempi.
Kaikkien karvanoppa kaverien tiedoksi Porsche on ainoa merkittävä ITSENÄINEN autonvalmista tällä hetkellä ja taitaapi olla myös hyvin menestynyt sellainen. - john
GT-3 kirjoitti:
Jos en nyt ihan väärin muista, niin 85.5 ja uudemmissa malleissa kaikki osat voimansiirtoa myöten ovat Porschen omia. 944:n ulkonäöstä sen verran, että en minä ainakaan näe siinä mitään vikaa, on hyvä että Porschella on ja on ollut erinäköisiä urheiluautoja.
Ne jotka väittävät että 911 on ainut oikea Porsche, niin kehoittaisin tutkimaan historiaa, 911 ei ollut Porschen ensimmäinen malli vaan 356 oli. Toki 911 on menestynein ja tärkein malli, itse pidän 993 turbo S:ää kauneimpana koskaan rakennettuna urheiluautona ja nykyinen GT-3 edustaa rata-autoilun huippua ollen esim Ferrari Modenaa huomattavasti nopeampi, vaikka on selvästi pienitehoisempi.
Kaikkien karvanoppa kaverien tiedoksi Porsche on ainoa merkittävä ITSENÄINEN autonvalmista tällä hetkellä ja taitaapi olla myös hyvin menestynyt sellainen.Luin tosta pari viikkoa sitten TM:stä. Ja kun siihen sitten vielä lisää Cayennen myynnit.
Ja kyllä 944 on hienompi, kuin 924. - 951
john kirjoitti:
Luin tosta pari viikkoa sitten TM:stä. Ja kun siihen sitten vielä lisää Cayennen myynnit.
Ja kyllä 944 on hienompi, kuin 924.Niinhän se on, että suurin osa urheiluautoista on ns. perheautomerkkien omistuksessa. Porsche on ainoa urheiluauto joka on edelleen itsenäinen. Porschen suku omistaa edelleen suuren osan Porschen osakkeista. Muistaakseni Porschen osakkeita alettiin myydä suvun ulkopuolisille vasta 70-luvulla.
Mielnkiintoinen asia on se, että Porsche suku omistaa paljon VW & Audi tehtaiden osakkeista (ja sitä kautta mm. Lamborghinin osakkeita). Jos kiertää Itävaltaa huomaa monen VW & Audi liikkeen olevan "Porsche-se-ja-se" Porsche suku omistaa VW & Audi & Porsche maahantuonnin Itävallassa.Myös moni jälleenmyyntipiste on heidän omistuksessaan. Tämä ei liene yllättävää, sillä Porschet pitävät itseään enemmän Itävaltalaisina kuin Saksalaisina (vaikkakin Ferdinand Porschen syntymä kaupunki on nykyisen Tsekin tasavallan alueella) . Alkoihan Porsche tuotanto Itävallan Gmundissa. Siellä on muuten hieno Porsche museo. Myös alkuperäiset tuotantolaitokset (vanha saha) sekä työntekijöiden asunnot ovat edelleen olemassa.
Porschen suvulla on iso maatila Itävallan Zell am See:ssä. Tilan pihalle on haudattu mm. Ferdinand & Ferry Porsche sekä Louise Piech (Ferdinandin sisko). Audin entinen pääjohtaja Ferdinand Piech on Louisen poika. F. Piech oli vastuussa ensimmäisen Porsche 911 moottorista. Ferry Porschen pojalla Ferdinand Alexander Porschella (alkuperäisen 911 linjojen piirtäjä) on Zell Am See:ssä aivan kaupungin keskustassa muotoilustudio. Hän onkin niittänyt mainetta teollisena muotoiljijana suunnitellen mm. kelloja ja tietokoneiden monitoreja. - r500
joopa; kirjoitti:
944 on Porschen häpeäpilkku, ainakin muotoilultaan.
Eikä neljällä sylinterillä saada URHEILUAUTOa mitenkään... ei ainakaan imagoltaan eikä fiilikseltään!...saadaan kyllä urheiluauto, sekä imagoltaan että fiilikseltään. esim caterham r500 "pesee" kaikki sarjavalmisteiset porschet nurburgringin vanhalla radalla.
- pera445
MieS kirjoitti:
No onhan ne luistonestot ym. olleet Porscheissa jo 80/90-lukujen vaihteesta lähtien, ainakin paremmissa malleissa.
Boxster sattuu olemaan suht. ruma ja epäkäytännöllinen ilman mitään takapenkkiä.niin boxter vitun ruma "auto"
- tuokin...
pera445 kirjoitti:
niin boxter vitun ruma "auto"
No tuohan on täysin makuasia. Itse pidän boxsteria todella hyvännäköisenä autona. Ehdottomasti kauneimpia avoautoja, mitä on ikinä tehty. En ole makuni kanssa yksin, sillä suurin osa muotoilun ammattilaisista on kanssani samaa mieltä. Boxster tuntuu sopivan hyvin esim tuntemieni arkkitehtien silmään. Porschen luomukset on yleensäkkin siinä mielessä erikoisia, että niissä kohtaavat sekä insinöörien, että muotoilijoiden mieltymykset.
- kjp
Tasauspyörästön lukko? Hmm.. panee miettimään. Jonkun verran ollu tekemisissä (luetaan kerran nähnyt) Epäilempä kovasti jotta onkohan boxsterissa tasauspyörästön lukkoa?? Mut luistonesto=ajonvakautusjärjestelmä kyllä niistä löytyy. Ja en voi TOSIAANKAAN suositella talvi ajoon. Tai no jos ajaa täysin lumettomalla tiellä. Lunta jos on pikkasenkaan, puhumattakaan 10cm:stä niin autolla ei paljoa liikuta eteen eikä taaksepäin. PSM vain hakkaa ja rapsuttaa koko ajan.
Ja kovakatto ei ole pakollinen varustus, pikemminkin ns.näkökysymys. Mut jos haluaa kovankaton ni mikäs siinä mutta se maksaa aika hyvin. Muistaakseni 40-50 mummo rahaa uutena.
Reilu vuosi sitten rintajoupilla oli myytävänä aika pitkään musta boxsteri, hintaa en muista. Mut ei ollu kumminkaan S malli.
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä? Luulisi näillä sivuilla jopa liikuvan kavereita jotka tekee niitä työkseen. Jos oiken muistan ni boxsteriahan valmistetaan suomessa..... Epäilisin että niiltä tulisi aika paljon faktaa eikä fiktiota.- Jerkku
Olen keskustellut AutoCarreran kanssa Boxsterin talviominaisuuksista eikä kovaa kattoa tarvita kuten jo kerrottiin. Ohjaamo on kuitenkin niin pieni että ei palele ja kangaskatossa on monta kerrosta eli ei mikään lakana. Ja 2003-mallista alkaen lasinen takaikkuna. Itsellä on lisävarustehinnasto jossa kova katto maksaa n.3500euroa, mutta todellakin vain ulkonäkö kysymys.
Talvipaketti maksaa n.1750euroa johon kuuluu mm. luiston esto ja penkin lämmittimet päälle 666e.
Itse talviajossa auto on KUULEMMA erittäin hauska ajaa, tietenkään lumihankiin on turha mennä, mutta noin normaaliolosuhteissa. Nastarenkaita autoon ei edes saa eli kitkoilla mennään.
Auton hintahan on nykyjään erittäin kohtuullinen, 69300euroa, johon laskin omat pakolliset lisävarusteet päälle jotka tekevät 12000e!!! Eli hinta nousee kuin nouseekin vanhaan puoleen miljoonaan väkisin. Mutta kyllähän se houkuttelee... Saas nährä. - Kokemus
Jerkku kirjoitti:
Olen keskustellut AutoCarreran kanssa Boxsterin talviominaisuuksista eikä kovaa kattoa tarvita kuten jo kerrottiin. Ohjaamo on kuitenkin niin pieni että ei palele ja kangaskatossa on monta kerrosta eli ei mikään lakana. Ja 2003-mallista alkaen lasinen takaikkuna. Itsellä on lisävarustehinnasto jossa kova katto maksaa n.3500euroa, mutta todellakin vain ulkonäkö kysymys.
Talvipaketti maksaa n.1750euroa johon kuuluu mm. luiston esto ja penkin lämmittimet päälle 666e.
Itse talviajossa auto on KUULEMMA erittäin hauska ajaa, tietenkään lumihankiin on turha mennä, mutta noin normaaliolosuhteissa. Nastarenkaita autoon ei edes saa eli kitkoilla mennään.
Auton hintahan on nykyjään erittäin kohtuullinen, 69300euroa, johon laskin omat pakolliset lisävarusteet päälle jotka tekevät 12000e!!! Eli hinta nousee kuin nouseekin vanhaan puoleen miljoonaan väkisin. Mutta kyllähän se houkuttelee... Saas nährä.Kyllähän autocarreran hyypiöt mainostavat ja kehuvat tottakai... korostavat hyviä ja unohtavat huonot puolet.
Tosiasiassa samalla rahalla ja edullisemminkin saisi parempia, paremmannäköisiä (ja monikäyttöisempiäkin) urheiluautoja hyväkuntoisina ja kohtuuajettuina yksilöinä vaikkapa 90-luvun puolivälistä, jopa Porscheja! - Uusi
Kokemus kirjoitti:
Kyllähän autocarreran hyypiöt mainostavat ja kehuvat tottakai... korostavat hyviä ja unohtavat huonot puolet.
Tosiasiassa samalla rahalla ja edullisemminkin saisi parempia, paremmannäköisiä (ja monikäyttöisempiäkin) urheiluautoja hyväkuntoisina ja kohtuuajettuina yksilöinä vaikkapa 90-luvun puolivälistä, jopa Porscheja!Ihanko totta että saa käytettyjä? Uusi tieto mulle. Mutta jos haluaa uuden Boxsterin niin miksi tyytyä Mazdan malliin? Ja sitä paitsi Boxsteri on tyylikkäin alle 100t euron kärryistä.
- Marika
Ajan työkseni Boxstereita. Herrat ei taida tietää missä siinä on moottori koska luulevat että sillä on mahdoton ajaa talvella.
- perä heittäjä
Marika kirjoitti:
Ajan työkseni Boxstereita. Herrat ei taida tietää missä siinä on moottori koska luulevat että sillä on mahdoton ajaa talvella.
Ajan työkseni kaikkia porscssheja. on ne hyvii autoi. sutii kesät talvet. vanheimpiin malleihin käy iha samat osat ku on kupplawolkkarissakin. ei maksa paljo. tosin vanhat porcshet on ihan samoja paksoja kun kaikki muutkii vanhat autot.
- Markku Okkonen Lpr
Boxterini vm -97 oli mainio auto talvella. Sen piti olla kesäautoni, mutta kun muut autoni hyytyivät pakkaseen ja lumeen, se toimi kovassakin pakkasessa, lämpisi kangaskattoisenakin nopeasti (johtuu pienestä tilasta), lähti käyntiin ongelmitta, pelasti siis talveni. Tosin kangaskaton muovi ei kestä kovia pakkasia, eli jos ensi talvena tulee samanlaisia tarpeita, laitan kovakaton.
- 986
Jostain eksyin tänne palstalle ja pakko kommentoida kun tuntuu että ei monella oikeasti hajuakaan boxsterista talvella.. oma on -99 vuoden malli ollut jo 5 vuotta ympärivuotisessa ajossa ja liki paras talviauto mitä olen omistanut (pois lukien maavara). en omista kovaa kattoa ja allekirjoitan että se voi olla tarpeen ainoastaan melu/esteettisistä syistä. Hytti lämpiää todella nopeasti, lähtee käyntiin aina vikisemättä, hauska ajettava! itse ajanut kitkarenkailla aina. jos nyt joku yhteenveto talvi ominausuuksiin pitää sanoa niin..
Miinuksia:
-maavara
-paino loskakelillä nousee norm. henk. autoa helpommin loskan päälle
-automaattinen ikkunan "laskija" ovea avattaessa joskus jäässä
Plussaa:
-Äärimmäisen hauska ajaa (vrt. Mikroauto)
-toiminta varmuus täys 10!
-lämpiää ennenkun kerkiää nortin polttaan- VonSnitsel
Kuulosta hyvältä. Voisitko kertoja ystävälisesti auton kiinteät kulut (vakutukset ja verot) vuodessa. Meikä on miettinnyt laittaa kohta boxsterin.
- Tyttöporche
Mistä muuten tulee Boxterin yhteydessä monen viljelemä nimitys tyttöporsche. Onhan S mallissa kuitenkin yli 300 hv ja kutonen, joten ei se nyt ihan mopo ole. Vai onko se vaan kiinni nätin puikulaisesta ulkomuodosta?
- Hairdressers Porsche
Neitiporsche nimitys tulee todennäköisesti jenkeistä, jossa sitä kutsutaan hairdressers porscheksi. Ilmeisesti ulkonäkösyistä ja sen takia että eräs seksuaalivähemmistö on siihen mielistynyt. Jenkeissä sen hinta on vain vähän päälle 30t€ ja 911 omistajat eivät pidä sitä siellä Porcshena ollenkaan.
- pooshe fani
netti autost löyty 35 boksterii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851