väsymys

ei jaksais enää

onko kellään yhtäkkiä täs näin lämpimien säiden aikaan iskeny ihan hirvee väsymys? Mietin et voiskohan se johtua allergiasta kans.. Toisaalta on kyl ollu hieman samanlaisia oireita kuin pari vuotta sitte ku leppä kukki tosi voimakkaasti, et ootan tosi "innokkaasti" millainen kevät ja kesä tulos :(

21

10037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oireena myös väsymys

      Olen allerginen lepälle ja koivulle. Yksi oireista on voimakas väsymys, erityisesti silloin kun allergia alkaa. Muita oireita nuha, silmien kutina ja punoitus, päänsärky, korvien poksuminen ja vihlonta.

      • punasilmä

        Joo tutulta kuullostaa... väsymys aivan mieletön ja nenä tukossa silmät punaiset ja kirvelevät, olo aivan tautinen... allergiatesti tehty vuosia sitten(perustesti)= ei allergiaa... mistä apua???


      • avutta jäänyt
        punasilmä kirjoitti:

        Joo tutulta kuullostaa... väsymys aivan mieletön ja nenä tukossa silmät punaiset ja kirvelevät, olo aivan tautinen... allergiatesti tehty vuosia sitten(perustesti)= ei allergiaa... mistä apua???

        Minulla on jos minkälaisia yliherkkyysoireita ja niihin en ole saanut lekurista apua. Eivät ota edes tosissaan ongelmiani.
        Nyt olen syönyt kovasti greippiä ja appelsiiniä sekä myös juonut Beroccaa tai 1gr. C-vitam. Lisäksi otan sinkkiä. Bevitabsia ja sillointällöin magnesiumia.
        Pikkasen tuntuu että alkais väsymys väistymään, ehkä vitamiinien ansiosta.
        Sain joku vuosi sitten homeopaatilta ohjeet noiden vitamiinien käyttämisessä.


      • punasilmä
        avutta jäänyt kirjoitti:

        Minulla on jos minkälaisia yliherkkyysoireita ja niihin en ole saanut lekurista apua. Eivät ota edes tosissaan ongelmiani.
        Nyt olen syönyt kovasti greippiä ja appelsiiniä sekä myös juonut Beroccaa tai 1gr. C-vitam. Lisäksi otan sinkkiä. Bevitabsia ja sillointällöin magnesiumia.
        Pikkasen tuntuu että alkais väsymys väistymään, ehkä vitamiinien ansiosta.
        Sain joku vuosi sitten homeopaatilta ohjeet noiden vitamiinien käyttämisessä.

        minäkin syön siis kalaöljykapseleita(sis. lisäksi a,d,e vit.), b-vitamiineja, mangesiumia ja c-vitamiinia... mutta väsymys sen kuin vain jatkuu... en tiedä mitä voisin tehdä...


    • vastauksia?

      Oireet: Hengitysteissä sitkeää vaahtoavan oloista limaa nousee reilummin rykien, iho kutisee niin tolkuttomasti ettei anna nukkuakaan, virtsa tulee aivan kirkkaana ja usein vaikka mitä söisi ja joisi, maha kipristelee ja on hiukan löysä(mitään ei sieltä juuri tule) päänsärkyä, kokonaisuutena huono olo, iho kuivaa niin ettei selkään ja naamaan riitä voiteet. Oli juuri hankalasti viidennen kerran tämän talven "köhä". Käytiin matkalla ja köhät ja ripulit alkoi alkumatkasta. Nyt on puoli viikkoa ollut tämä kuivuminen ja huono olo. Ei taida lekuri keksiä mikä vaivaa, entäs maallikot? Epäilen jo munuaisten vajaatoimintaa. Jokin nestekiertoa kuitenkin sotkee. Kiitos jos joku tietää.

      • vaan!

        terveyskeskuksen kautta pitäisi päästä. testeillä saa ainakin poissuljettua eri vaihtoehtoja.
        itse sain lämmönnousua, huonon olon ja väsymyksen homepölyistä. selvisi erikoislääkärillä. sen jälkeen on tarvinnut vain varoa millaisissa paikoissa työskentelen tai olen pidempään.
        ja tarkistaa ammatillista suunntautumista... =/


      • ..vaan!

        Oireet vois sopia myös keliakiaan, kannattanee mennä lekuriin ensitilassa. Tsemppiä!:)


    • MILLA...

      Mene ihmeessä lääkäriin ja kerro väsymyksestä yms.
      Mulla oli tähtitieteelliset arvot muutama vuosi sitten kun todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ,tähän sairauteen ja muihinkin kuuluu yleensä väsymys.Suosittelen lääkäriin menoa.

    • tutkituttaa

      kilpirauhas arvot, eli liika/vajaa toimintakin.

    • aape

      Kyllä on ollut väsymystä ihan riittämiin, tuntuu että voisi vaan nukkua.

      Meidän taloudesta löytyi terv.tarkastajan testeissä hometta joka huoneesta ja se on yksi väsymyksen aiheuttajia, kuten yhteydessä moniin sairauksiin. Sressi, masentuneisuus...siin kaksi muuta syytä, alhaiset veriarvot...nämä kaikki käy läpi, unta tietysti unohtamatta.

      Ellei syytä löydy, Sinuna hakeutuisin lääkärin vo:lle. Näin aion itsekin tehdä. Hyvää pääsiäisen jatkoa (niin ja tietysti ikääsi tietämättä jne, olitko kenties raskaana?)

      • mainittujen....

        ..lisäksi kannattaa selvittää ja tarkistaa onko kodin ilmanvaihto kunnossa.Ja sama työpaikalla.


    • kati300

      allergia lääkkeet väsyttää kaikki vähän!!!

      • kauheaa

        Zyrtec ja muutkin samaa vaikuttavaa ainetta sisältävät lääkkeet ovat minulle aivan kamalia. En tuolilla pysy ja voisin nukkua vuorokauden ympäri, jos niitä otan. Minä hoidan siitepölyallergiaa joka aamuisella nenäsumutteella.


    • väsymys

      Jep! Kummasti se taas ilmaantui, melkein kuin tyhjästä! Nenä on tukkonen --> nukkuminen hankalaa, ääni on käheänä koko ajan, päässä kiristää, ja pitkään oleminen ylhäällä pakottaa taas sänkyyn.

      En tiedä miten tästä keväästä taas selvitään! Tyhöharjottelua koko kevät, ja sen päälle näytöt ja opinnäytetyö. Olo on niin väsynyt ja uupunut, että tekee tiukkaa edes päästä ylös aamulla. Pari sairaslomapäivää oli aivan pakko hakea, muuten olisin varmaan hajonnu tähän väsymykseen!

      Mulla on todettu pahin allergia just lepälle (maksimi arvot). Sen jälkeen tulee koivu, huonepöly, ja timotei. Elämä on pelkkää pakonomaista rämpimistä aina keväisin. Hyvä kun saa normaalit asiat tehtyä!

      • ^sekopää^

        itellä kans hirveetä väsymystä ollut nyt parisen viikkoa ja jatkuvasti nenä tukossa ja muutenki huono olo...lääkkeitä yrittäny syödä mut ei mitään apua ainakaan vielä...alkaa taas menee hermo ku jatkuvasti kipeenä ton allergian takia...aivan kauhea rykiminen koko ajan ja välillä tuntuu että yrjö lentää...tää on aivan kauheaa...sais loppua jo...


    • nii-in väsy

      Oon kans miettiny, et mistä ihmeestä tää väsymys johtuu ja pohtinu siitepölyallergian mahdollisuutta. Oireet tismalleen samat eli tajuton väsytys ja silmien vuotaminen ja kirveleminen. Lisäks tää alko ihan yht äkkiä. Nyt kestänyt ehkä noin 2 viikkoa ja haluis vaan nukkua, koko ajan, jos olis mahollista. Eikä koskaan aiemmin oo ollu vastaavia oireita siitepölystä. Mut kai siihenkin voi yht'äkkisesti "sairastua".

      • siedätyshoitopotilas

        Jos allergiakokeet ovat osoittaneet plussaa esim. koivun ja lepän allergialle ja kärsit mm. kovasta väsymyksestä allergialääkkeistä huolimatta, suosittelen hyvin voimakkaasti siedätyshoitoa. Itselläni allergiaoireet johtivat mm. kamalaan väsymykseen keväisin allergialääkkeistä huolimatta, nukuin aivan kevyesti 14 tunnin yöunet ja siihen vielä päikkärit. Olin keväät "aivan pihalla", siitä kärsi koulukin. Lopulta eräs lääkäri tajusi antaa lähetteen siedätyshoitoon, jo ensimmäisenä keväänä pystyin elämään "normaalia" elämää allergialääkkeiden turvin. Kärsin aivan turhaan joka kevät kamalista oireista, koska minua silloin hoitanut lääkäri ei uskonut siedätyshoidon sopivan minulle ja luulin siten oireiden kuuluvan allergian luonteeseen. Nyt 2 vuotta siedätyshoitoa takana ja elämä on muuttunut täysin.


      • aivastus
        siedätyshoitopotilas kirjoitti:

        Jos allergiakokeet ovat osoittaneet plussaa esim. koivun ja lepän allergialle ja kärsit mm. kovasta väsymyksestä allergialääkkeistä huolimatta, suosittelen hyvin voimakkaasti siedätyshoitoa. Itselläni allergiaoireet johtivat mm. kamalaan väsymykseen keväisin allergialääkkeistä huolimatta, nukuin aivan kevyesti 14 tunnin yöunet ja siihen vielä päikkärit. Olin keväät "aivan pihalla", siitä kärsi koulukin. Lopulta eräs lääkäri tajusi antaa lähetteen siedätyshoitoon, jo ensimmäisenä keväänä pystyin elämään "normaalia" elämää allergialääkkeiden turvin. Kärsin aivan turhaan joka kevät kamalista oireista, koska minua silloin hoitanut lääkäri ei uskonut siedätyshoidon sopivan minulle ja luulin siten oireiden kuuluvan allergian luonteeseen. Nyt 2 vuotta siedätyshoitoa takana ja elämä on muuttunut täysin.

        Minäkin olen miettinyt miksi tämä viikko on mennyt jotenkin sumussa. Kauhea väsy koko ajan, vaikka nukun pitkät yöunet. Pari päivää sitten alkoi aivastuttamaan ulkona käyminen, ja aivastelu loppuu pian sen jälkeen kun pääsen sisälle. Nenä kerää kirkasta mutta aika venyvää limaa, jota saa niistää paperikaupalla. Silmiäkin kirvelee, mutta eivät vuoda. Oletan kuitenkin, että kyseessä on koivuallergia, vaikken ikinä aikaisemmin ole saanut siitepölystä oireita. Nyt vasta näitä viestejänne lukiessa tajusin liittää väsymyksenkin allergiaoireisiin.


      • rehuja <3
        siedätyshoitopotilas kirjoitti:

        Jos allergiakokeet ovat osoittaneet plussaa esim. koivun ja lepän allergialle ja kärsit mm. kovasta väsymyksestä allergialääkkeistä huolimatta, suosittelen hyvin voimakkaasti siedätyshoitoa. Itselläni allergiaoireet johtivat mm. kamalaan väsymykseen keväisin allergialääkkeistä huolimatta, nukuin aivan kevyesti 14 tunnin yöunet ja siihen vielä päikkärit. Olin keväät "aivan pihalla", siitä kärsi koulukin. Lopulta eräs lääkäri tajusi antaa lähetteen siedätyshoitoon, jo ensimmäisenä keväänä pystyin elämään "normaalia" elämää allergialääkkeiden turvin. Kärsin aivan turhaan joka kevät kamalista oireista, koska minua silloin hoitanut lääkäri ei uskonut siedätyshoidon sopivan minulle ja luulin siten oireiden kuuluvan allergian luonteeseen. Nyt 2 vuotta siedätyshoitoa takana ja elämä on muuttunut täysin.

        Mä lopetin vuosi sitten kokonaan punaisen lihan syömisen. Eli syön siis lihoista vaan kanaa, kalkkunaa ja kalaa (äyriäisiä myös). Tähän vuoteen asti elämä koivun siitepölyaikaan on ollut yhtä helvettiä suoraan sanottuna, mutta nyt olen vaan aivastellut muutaman kerran. Siitepölytiedotteen mukaan ainakin täällä pääkaupunkiseudulla koivun siitepölyä on nyt erittäin runsaasti. En tiedä oliko punaisen lihan jättämisellä ruokavaliosta mitään merkitystä asiaan, mutta hyvä näin :) Olo on muutenkin ollut paljon pirteämpi.


      • Marsu
        rehuja <3 kirjoitti:

        Mä lopetin vuosi sitten kokonaan punaisen lihan syömisen. Eli syön siis lihoista vaan kanaa, kalkkunaa ja kalaa (äyriäisiä myös). Tähän vuoteen asti elämä koivun siitepölyaikaan on ollut yhtä helvettiä suoraan sanottuna, mutta nyt olen vaan aivastellut muutaman kerran. Siitepölytiedotteen mukaan ainakin täällä pääkaupunkiseudulla koivun siitepölyä on nyt erittäin runsaasti. En tiedä oliko punaisen lihan jättämisellä ruokavaliosta mitään merkitystä asiaan, mutta hyvä näin :) Olo on muutenkin ollut paljon pirteämpi.

        En tiedä tuosta että punaisen lihan syöminen auttaisi allergioihin, mutta onhan oireet ja keinot allergisten oireiden helpottamiseksi aina yksilöllisiä.

        Itselläni ollut myös monena keväänä voimakasta aivastelua, nuhaa jne. Talvisinkin on oireita, ilmeisesti joistakin ruuista. Ainakin porkkanasta, paprikasta ja tomaatista saa syömisen jälkeen niistää ja aivastella ihan riittämiin (siksi yritänkin vältellä). Olin yövuorossa ja aamulla en saanut nukuttua ja alan olemaan ihan "henkisesti rikki" allergiaoireideni takia... siksi yritinkin pari tuntia sitten soittaa lääkäriajan. Haluaisin siis selvittää onko minulla ruoka-allergioita ja mitä muita siitepölyallergioita minulle on mahdollisesti syntynyt. Muutama vuosi minulta löydettiin poskiontelosta myös polyyppi ja se voi kuulemma myös lisätä tai siis voimistaa muita allergiaoireita, joten haluaisin tietää onko se lisääntynyt poskiontelossani... Soitin siis paikalliseen terveyskeskukseen ja sanoivat, että voin soittaa kuun vaihteessa ja kysyä aikaa kesäkuulle!! Aloinkin miettiä, että pitäisikö soittaa yksityiselle lääkärille ja maksaa sitten vähän enemmän...

        Minulla on ollut monenlaisia lääkkeitä joka kevät, jotka yrittävät auttaa oireisiin jotka tulevat siitepölystä ulkona. Pujo ja voikukka allergiat minulla on todettu muutama vuosi sitten. Ja muista ulkoilman siitepölyistä saan myös allergisia reaktioita, vaikka varsinaista allergiaa ei minulla ole niistä todettu. Viime kesänä minulla turposi kasvot ja varsinkin huulet lyhyen ulkonaolon jälkeen... myös olo oli todella kauhea! Olen syönyt nyt maaliskuun lopulta asti lääkkeitä, mutta ilmeisesti tänä keväänä on todella ollut enemmän siitepölyä ilmassa, koska lääkkeet eivät tunnu enää auttavan. Olen myös todella väsynyt jatkuvasti oireideni aiheuttaman unettomuuden takia, sillä öisin ei tule juurikaan nukuttua jatkuvan niistämisen takia.

        Siskoni kehoituksesta ostin luontaistuotekaupasta sarvikuono -nimisen nenähuuhtelu"laitteen", jonka tarkoitus on siis huuhdella suolavedellä sieraimiin jäänyt siitepöly tms. Nenähuuhtelun voi tehdä vaikka nenä olisikin hieman tukossa, sillä suolavesi liuottaa syntyneitä tukoksia ja sitä suositellaan myös kroonisen poskiontelotulehduksen (kuten itselläni on) hoidossa. Itse olen sitä nyt parin viikon ajan kokeillut ja ihan hyvä ostos on ollut olon parantamiseksi. Olo ei kylläkään kestä ainakaan itselläni kauan, sillä jo seuraavalla kerralla kun käyn ulkona, niin nenä on taas jo tukossa tai vuotaa kuin avoin kraana. Aion kyllä jatkaa "hoidon" käyttöä, jos se auttaisi pitkällä tähtäimellä. Sarvikuonoon kun kuulemma voi hyvällä mielellä jäädä koukkuun!! Hoidossa kun käytetään vain vettä ja suolaa.... Muutenkin on kiva kokeilla luontaistuotteita, kun on jo vuosien ajan vetänyt nappia naamaan siinä uskossa että lääketeollisuuden tuotteet auttavat, mutta kun eivät enää auta... Olen ajatellut myös tutkia kiinalaisen lääketieteen yrttejä ja rohtoja, jospa niistä olisi apua minulle.

        Kunnallisella puolella (ainakin täällä Turussa) eivät asiat oikein etene mitenkään... Kun vihdoin viimein pääsee lääkärille, määräävät ne vain lääkereseptin ja ei aikomustakaan tutkia mitä potilasta oikeasti vaivaa (vaikka kuinka valittaisi ja nätisti pyytäisi)...Eivätkä ne ymmärrä että minulla on todella kauhea olo 24/7, kun puoli vuotta on siitepölyjen takia tukossa tai niistän koko ajan ja loppuvuoden saa allergisia oireita ilmeisesti sitten jostain ruuista tietysti jatkuva väsymys vielä. Todennäköisesti kuun lopussa siirryn yksityiselle lääkärille (jos sarvikuonostakaan ei ole apua) ja saan sieltä sitten toivottavasti ymmärrystä ja apua todella ärsyttävään allergiaoireisiini vaikkakin sitten maksan siitä enemmän. Hammaslääkärin kohdalla olen jo siirtynyt yksityiselle puolelle, sillä kunnallisella puolella on puolentoista vuoden jono ja vielä pidempi jono olisi ollut haluamaani oikomishoitoon. Että näin!!

        Jos muistan ja en ole vaipunut syvään epätoivoon oireideni takia, yritän laittaa viestiä tänne miten kohdallani on käynyt... Jos vaikka jotakuta kiinnostaisi!! :)

        Toivottavasti jotkut teistä pystyvät nauttimaan keväästä ja tulevasta kesästä!!

        Epätoivoinen nainen -82


    • zzzzzzz.

      ....keleellinen väsymys!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      423
      2954
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2276
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      348
      1976
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1893
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1747
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1140
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe