Raamatusta

köhömöhö

Uskon Jumalaan, mutta ... En usko raamattuun. Miksi uskoisin. Kirjahan on tavallisten ihmisten kirjoittama. Se on kirjoitettu paljon jälkikäteen, kun asiat oikeasti tapahtui. Aatami ja Eeva ei varmaankaan osanneet kirjoittaa omia kokemuksiaan ylös, kun he maanpäälle ilmestyi, ja tuskin jaksoi kaikkea muistaakkaan, että heidän kokemukset olisi sitten kulkeneet pojalta pojalle.
Niinkuin Kalevala, on raamattukin pitkälti kansan uskomusten kirja. Saattaa jotkut tapahtumat olla tottakin, niinkuin Jeesuksen ja Mooseksen elämä, mutta mitä niillä on itseasiassa haluttu kansalle viestittää???
Kirkkohan hallitsi kauan kansaa "Herran pelolla". En usko, että Jumalani voi jakaa lapsensa eriarvoiseen asemaan, niinkuin silti uskonnon vuoksi ympäri maailmaa tapahtuu. Jos uskon sotia ei lasketa, arkipäivässä kohtaamme ihmisiä, jotka tuomitsevat toinen toisiaan syntisiksi ja paholaisen riivaamiksi. He käyvät kirkossa ja rukoilevat ja silti ajattelevat pahaa napuristaan. TEKOPYHYYTTÄ.
Raamattu on useiden ihmisten kirjoittama opus. Osa sen alkuperäisestä sisällöstä on jätetty pois. Se on käännetty usealle eri kielelle, se on uudelleen käännetty ja saatettu nykyaikaan jne. Moni asia siellä on kuvainnollisesti ilmaistu, ja kun sitä lähdetään eri kielelle muuttamaan ja myöhemmin muokkaamaan, onko mikään enää niinkuin piti.
Ja korostan vielä. Raamattu on ihmisten kirjottama. Aivan samoin, kuin tänne ihmiset kirjoittaa omista uskomuksistaan ja kokemuksistaan esim. kummituksista, on Raamattu tehty aivan samoin. Voiko se siis olla sen pyhempi kirja, kuin mikä tahansa teos tai teksti, joka käsittelee mennyttä, tuonpuoleista ja Jumalaa?

7

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisten...

...kirjoittama kuten kaikki muutkin kirjat.
      Uskokokoon ken haluaa ja ei tahdo itseään kuunnella..

• Liirun laarun

Oikeassa olet! Nyt jos koskaan Jeesus pitäisi tulla maanpäälle uudestaan. Kaikki raamatut pitäisi polttaa ja Jeesuksen pitäisi opettaa meitä uudestaan ja saattaa uskonto nykyaikaan.
      Nyt kun niin moni osaa jo itse lukeakkin.

• mutta...

Raamattu todellakin on ihmisten kirjoittama, mutta nämä ihmiset EIVÄT sitä MIELIVALTAISESTI sepustaneet. Kirjoittavat olivat Jumalan hengen ohjauksessa ja kirjoittivat sitä mitä Jumala käski. Jumalan voi oppia tuntemaan vain tutkimalla Raamattua.

Tottakai Jumala kirjoitutti Raamatun, ettei meidän ihmisten tarvitsisi arvailla ja pähkäillä millainen Jumala, luojamme on, sillä Jumala ei ole hämmennyksen Jumala.

• Tristar

"Kirjoittavat olivat Jumalan hengen ohjauksessa ja kirjoittivat sitä mitä Jumala käski. "

Ihan yksinkertainen kysymys kuuluu; mistä sinä sen tiedät?

• Kössönöm

se jumala kirjoittanut sitä itse kaikilla mahdollisilla keksimillään kielillä ja joukkopostittanut sitä kaikille?

Kaikkivaltiaaksi kun väitetään.

• nap.pi

Jumala on itse meille Sanassaan sanonut, että Raamattua kirjoittaneet ihmiset ovat Pyhän Hengen ohjauksessa Sanaa kirjoittaneet. Ei kukaan tavallinen ihminen pystyis muuten niin viisaan ja Pyhän tekstin tuottamiseen.

Ja valitettavasti osa ihmisistä ja kristityistä ovat tekopyhiä. Mutta me ei voida määritellä että kuka on tekopyhä ja kuka oikeesti uskossa, Jumalan sen vaan tietää. Onneksi on niitäkin, jotka eivät vain esitä kristittyjä ja yritä kertoa koko maailmalle auttavansa jotakuta yhtä köyhää vaan nöyrästi ja hiljaisesti, yrittämättä tehdä mitään numeroa itsestään he luottavat Jumalaan ja auttavat muita ja tekevät hyvää.

Ja mulle ainakin on henkilökohtasesti tullu selväksi että Raamattu ei ole mikä tahansa kirja.

• ....

" Jumala on itse meille Sanassaan sanonut, että Raamattua kirjoittaneet ihmiset ovat Pyhän Hengen ohjauksessa Sanaa kirjoittaneet."

Melkoinen kehäpäätelmä tuossa, sanoisin. Voisinhan minäkin kirjoittaa kaikkivaltiaan hakkuupölkyn nimissä kirjan jossa todettaisiin, että olen sen kirjoittanut hakkuupölkyn ohjauksessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe