Polttoaineiden hinnat ovat nousseet älyttömiksi. Etenkin bensa-autolla isoa vaunua vetävälle, pelkät polttoainekulut ovat suurin menoerä lomamatkalla.
Leirintäalueiden vuorokausihinnatkin vain nousevat vuosi vuodelta.
Karavaanareiden pitäisikin ryhtyä ajamaan agressiivisemmin etujaan ja vaatia leirintämaksuista tuntuvia alennuksia, TAI jos alennuksia ei tipu, niin ko. leirintäalue boikottiin!
Hakekoot leirintäalueyrittäjät sitten vastaavasti vaikka valtiolta korvauksia liiketoimintakustannuksiin tai mitä tahansa, mutta pointti on se, että myös karavaanareiden pitää pystyä siirtämään omia nousseita matkakustannuksiaan jonnekin tai siis kompensoimaan niitä esim. vaatimalla kunnon vuorokausialennuksia!
Lisäksi valtiovaltaa voisi kovistella alentamaan jollakin keinolla matkailuvaunuilijoiden ja matkailuautoilijoiden polttoainekustannuksia.
Matkailualaa tuetaan ja kotimaan matkailua pidetään tärkeänä sektorina esim. työllisyyden kannalta, mutta meitä matkailijoita kuritetaan kuin koiria nostamalla pelkkiä polttoainekuluja koko ajan. Vielä kun kesäaikaan polttoaineiden hinnat pompsahtavat aina sopivasti vielä huippulukemiin!!!
Polttoainekompensaatio
21
1336
Vastaukset
- maksaa leirintä-
alueelle. Levähdyspaikoilla voi yöpyä, samoin toreilla ja uimahallien p-paikoilla ym ym.
Ja valtion mailla pohjoisessa. - ryhdyttäisiin
vaatimaan agressiivisemmin suurempia palkkojen ja eläkkeiden korotuksia.
Nyt juurihan on tehty ennätyksellisiä palkkasopimuksia. Nyt olisi eläkkeiden vuoro.
Kuitenkin ainoastaan hintojen ja verojen alennus tuo kestävää etua. Jos palkat ja eläkkeet nousevat enemmän tai edes yhtä paljon kuin tuotanto seuraa siitä inflaation kasvua joka syö sen korotuksen. Korotuksia syö lisäksi progressiivinen verotus osin mutta inflaatiopaineita se ei syö.
Eli hinnat alas on ainoa tepsivä vaatimus. Keinot vain taitavat olla vähissä. Nykykehitys saattaa lisätä puutarhaleirien tarvetta ja jo edellä mainitsemani osakeyhtiömalli saattaa muuttua todellisuudeksi.- nyt on aika
karva.naamari kirjoitti:
Nyt juurihan on tehty ennätyksellisiä palkkasopimuksia. Nyt olisi eläkkeiden vuoro.
Kuitenkin ainoastaan hintojen ja verojen alennus tuo kestävää etua. Jos palkat ja eläkkeet nousevat enemmän tai edes yhtä paljon kuin tuotanto seuraa siitä inflaation kasvua joka syö sen korotuksen. Korotuksia syö lisäksi progressiivinen verotus osin mutta inflaatiopaineita se ei syö.
Eli hinnat alas on ainoa tepsivä vaatimus. Keinot vain taitavat olla vähissä. Nykykehitys saattaa lisätä puutarhaleirien tarvetta ja jo edellä mainitsemani osakeyhtiömalli saattaa muuttua todellisuudeksi.Kyllä nyt on se vedenjakajan aika leirintäalueilla yms. miettiä, haluaako lisäliksat niistä ns. puskakaravaanareista, vai todella jättääkö ne eurot vastaanottamatta.
- fillariville
mitäs jos jalkaatuisit ja fillarin selkäån vaan. Saisit roimasti samalla kuntoa eikä maksa paljoa
- D-Uunari
Eiköhän markkinatalous hoida leirialueiden alennukset, jos kysyntä nykyisillä hinnoilla hiipuu.
Voisitte kokeilla ensin vuoden boikottia. Minä olen jo boikotoinut 50 vuotta ja olen säästänyt aikamoiset summat majaillessani mm. valtion mailla nämä ajat.- yli 2000
Olen säästänyt vuodessa yli 2000 euroa kiertäessäni ns. leirintäalueet, ja parkkeerannut huoltsikoiden parkissa.
Jos leirintäalueet eivät halua meitä 5 euron yöpyjiä, se on heidän oma asiansa. Huoltiskoille kyllä kelpaa 5 euronenkin.
- Varkki
Tankki täyteen ja maksaa maksut. Jos naftan hinta nousee vaikka tonne 5 euroon litra, niin takaan ja alleviivaan, ettei tartte ruuhkissa enää hermoilla.
Millähän konstilla se yrittäjä sais valtiovallalta jotain tukea leirintämaksuihin?
No, joka tapauksessa yrittäminen on vapaaehtoista ja samoin on vaunujen vetäminen ja asuntoauton ohjastaminen. - tinkimään omasta
palkasta jotta me muut voitais käyttää enemmän sinun työpaikan palvelua? En tiedä missä olet hommissa mutta varmaan sinunkin työnantaja vois saada valtiontukea ja silloin sinä voit tinkiä palkasta samalla jotta meillä muilla menisi vielä paremmin.
Miksi käytät bensa auto jossa iso vaunu perässä? Minun isällä on eläke ja sen suuruus on 856 euroa/kk. millä hän sitten pärjää, hänelläkin on auto jotta ruokakauppaan pääsisi.
Karavaanarit ajavat huvikseen pitkin maanteitä, mitä väliä mitä bensa maksaa! - mekong1
Jospa haettaisiin korvauksia valtiolta itse. Silloinhan se ei menisi niin monimutkaiseksi.
Pyrittäisiin johonkin tuettujen A-lomien kaltaiseen tukeen, joka antaisi meille polttoainekupongit ja leirintäaluekupongit tuettuna. Silloin ei tarvitsisi rahan puutteen takia yöpyä puskissa esim. Helsingin puistoissa, niinkuin nykyään, kun rahat ei riitä enään kaupungista ulosajoon saati sitten, että menisi edes Riihimäelle asti.
Voisikohan liitto ruveta ajamaan meidän köyhien karavaanarien asiaa ihan oikeasti ? Itse asiassa rikas SFC voisi myös palauttaa tukikuponkeina vaikka korkoineen keräämänsä rahat, mitä se niillä rahoilla tekee ? Ne rahat kumminkin tukisivat silloin meidän hyväksi. - melko kallis
harrastus. Jotenkin tuntuu siltä, että omassa taloudenpidossa saattaa olla viilaamisen varaa, jos pitää ensimmäiseksi lähteä vaatimaan palvelun- tai materiaalintuottajilta hinnanalennuksia. Omat jo tapahtuneet investoinnit huomioiden tietenkin. Olihan tuo provoasteikolla kuitenkin aavistuksen keskitasoa parempi.
Oletko tai oletteko koskaan huomanneet miten hyvät tienestit syntyvät.
Otetaan vaikka Nokia, kun raahattavan NMT puhelimen (minulla oli Mobira) hinta oli 12500 mk niin niiden menekki ei päätä huimannut. Firmat ostivat niitä liikkuville toimijoilleen kuten minullekin mutta harva yksityinen sitä silloin vielä päivittäin mukanaan kantoi. En nyt tarkalleen muista mutta tuo hinta oli samaa luokkaa kuin kuukausipalkka.
Nyt kun puhelimia saa tuntipalkalla niin nyt ne vasta tienaavat, nuo puhelimien valmistajat (Benefonia lukuun ottamatta). On siis parempi ottaa monelta vähemmän kuin muutamalta harvalta paljon.
Esimerkki ei aivan suoraan sovellu leirintäalueelle mutta suunta on se jolla saanee kuitenkin paremman tuoton. Ainakaan jos matkailu vähenee eivät leirintäalueiden tulot kasva, se on varmaa.- realistisesti
Ko. autoja on aika paljon myös työkäytössä.
- Nimimerkki
karva.naamari kirjoitti:
Oletko tai oletteko koskaan huomanneet miten hyvät tienestit syntyvät.
Otetaan vaikka Nokia, kun raahattavan NMT puhelimen (minulla oli Mobira) hinta oli 12500 mk niin niiden menekki ei päätä huimannut. Firmat ostivat niitä liikkuville toimijoilleen kuten minullekin mutta harva yksityinen sitä silloin vielä päivittäin mukanaan kantoi. En nyt tarkalleen muista mutta tuo hinta oli samaa luokkaa kuin kuukausipalkka.
Nyt kun puhelimia saa tuntipalkalla niin nyt ne vasta tienaavat, nuo puhelimien valmistajat (Benefonia lukuun ottamatta). On siis parempi ottaa monelta vähemmän kuin muutamalta harvalta paljon.
Esimerkki ei aivan suoraan sovellu leirintäalueelle mutta suunta on se jolla saanee kuitenkin paremman tuoton. Ainakaan jos matkailu vähenee eivät leirintäalueiden tulot kasva, se on varmaa.Mikä oli viesti pointti? Oliko se huomautus:
1. Olit niin tärkeässä asemassa, että sinulle yritys osti TODELLA KALLIIN puhelimen.
2. Sinulla oli TODELLA HYVÄ PALKKA
Olet aivan oikeassa. Esimerkki ei sovellu leirintäalueelle. Miksi siis kirjoitit mitään? Nimimerkki kirjoitti:
Mikä oli viesti pointti? Oliko se huomautus:
1. Olit niin tärkeässä asemassa, että sinulle yritys osti TODELLA KALLIIN puhelimen.
2. Sinulla oli TODELLA HYVÄ PALKKA
Olet aivan oikeassa. Esimerkki ei sovellu leirintäalueelle. Miksi siis kirjoitit mitään?Viestini idea oli siinä, että saattaa lopulta olla tuloksenkannalta parempi tyytyä pienempään kertakorvaukseen ja pyrkiä saamaan enemmän niitä kertoja. Mielestäni tämä oli vallan yksinkertaista oivaltaa esittämästäni esimerkistä.
Joko oivalsit.- Nimimerkki
karva.naamari kirjoitti:
Viestini idea oli siinä, että saattaa lopulta olla tuloksenkannalta parempi tyytyä pienempään kertakorvaukseen ja pyrkiä saamaan enemmän niitä kertoja. Mielestäni tämä oli vallan yksinkertaista oivaltaa esittämästäni esimerkistä.
Joko oivalsit.Tulipahan puhelimet ja palkat mainittua samalla.
Oletko koskaan ihmetellyt, miksi ihmiset poistuvat luotasi päätään pudistellen? Nimimerkki kirjoitti:
Tulipahan puhelimet ja palkat mainittua samalla.
Oletko koskaan ihmetellyt, miksi ihmiset poistuvat luotasi päätään pudistellen?En muistaakseni maininnut, kuukausipalkkani verran. Tarkoitin sillä summalla hinnan suuruusluokkaa.
Tuohon kysymykseen vastaisin seuraavasti: vissiin ravistelevat runsaasti jakelemiani täitä pois ennen kotiin menoa. Eli vastaus samaa luokkaa kuin kysymyskin.- Nimimerkki
karva.naamari kirjoitti:
En muistaakseni maininnut, kuukausipalkkani verran. Tarkoitin sillä summalla hinnan suuruusluokkaa.
Tuohon kysymykseen vastaisin seuraavasti: vissiin ravistelevat runsaasti jakelemiani täitä pois ennen kotiin menoa. Eli vastaus samaa luokkaa kuin kysymyskin.Et maininnut palkan saajaa. Olet oikeassa. Jostain syystä tuli summa mieleen. Ja samalla kuukausipalkka, sekä tuikitärkeä puhelin.
Onhan hyvä, että saavat samalla täitkin ravisteltua.
- Mielenkiintoista
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että leirintäalueyrittäjän pitäisi osallistua sinun polttoainekuluihin? Jos rahat eivät riitä tankkauksen jälkeen leirintämaksuihin, matkalle lähtöä kannattaa harkita uudelleen.
Miksi valtion pitäisi kompensoida matkailukaluston polttoainekuluja? Matkailuhan on vapaaehtoista.
Turhaa selittelet matkailuelinkeinosta. Olet niitä, jotka keittävät kaurapuuroa (mitenkään väheksymättä tätä mainiota aamiaista)pusikossa. Ravintolassa on kaikki niiiiin kallista.
(Käyppäs vaimo marketissa katsomassa, josko maito on mennyt yli päiväyksen. Tingi se puoleen hintaan). - luulisit...
löytyvän leirintäalueita jos maksut olisivat esim. 10e/vaunukunta/vrk. Ei ainakaan yhtään kaupallista aluetta, sillä meidän maassamme matkailuaika on keäkuun puoliväli-elokuun alkupuoli. Ei siinä sais katettua alueinvestointeja ja työvoimakuluja.
SFC alueet talkoo työvoiman avulla voivat kilpailla erinomaisesti liikkuvista matkailijoista eli käytä SFC alueita niin säästät ja voit ostaa bensaa.- Nimetön
Valtiovalta kannustaa kotimaanmatkailuun ja käyttämään erilaisia matkailupalveluja.
Nyt suuri osa matkailu-budjetista menee polttoaineisiin, miksei sitä voisi matkalla tuhlata vähän erilaisiin palveluihin, vaikka syödä hyvin!?!
Eli, jos matkustaminen vaunun kanssa olisi halvempaa, tulisi käytyä pitemmällä ja käytettyä enemmän erilaisia matkailupalveluja, leirintäalueita, museoita, ravintoloita, kesätapahtumia jne., jne.
Polttoaine halvempaa (tai kompensoitua jollakin tavoin, en tiedä miten) --> enemmän rahaa matkailupalvelujen tuottajayrityksille --> yrittäjillä paremmat edellytykset työllistää ja kehittää matkailupalveluja Suomessa!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 914515
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?623452Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1162679Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152575Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282484- 422085
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282027Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241783Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291638