Mihin maahan lähtisitte pakolaiseksi, jos Suomessa syttyisi sota? Palaisitteko takaisin olojen rauhoituttua, vaikka Suomi olisi vieraan valtion miehittämä? Olisi mukava kuulla pohdiskeluja tästä vaikeasta aiheesta.
Mihin maahan pakolaiseksi?
7
667
Vastaukset
- suom.
Suomesta lähtee ilman sotaakin moni suom. kansalainen. Ei yksi Suomi maailmankartalla merkkaa meikäläiselle juurikaan. Saisihan potkua persuksiin. Takaisin voisi tulla käymään mikäli mahdollista.
- pihkatyttö
Johonkin jossa a) osaisin kieltä ja/tai b) joka olisi niin pieni/syrjäinen/turha paikka, ettei sota ylettyisi sinne. Sveitsi tai Itävalta voisi olla, Sveitsihän on aina puolueeton melkein kaikessa, ja siellä puhutaan saksaa. Ruotsi olisi liian lähellä. Ja USA ja Englanti sotkeutuvat aina joka riitaan niin ei niihinkään uskaltaisi mennä. Islanti olisi ainakin suht koht "turha" paikka; onkohan sinne maailmanhistoriassa hyökätty kertaakaan?
- Äijjä
En lähtisi pakolaiseksi. Yrittäisin korjata asioita täällä - minä asun täällä ja täällä on minun kotini.
- luikkisin
mitä luultavimmin Ruotsiin, ja jos sielläkin olot kävisivät tukalaksi, niin jatkaisin pakomatkaani Norjaan. Tulisin kyllä heti takaisin Suomeen, kun sota loppuisi, mikäli se olisi mahdollista.
- ..............
Siihen maahan, joka hyökkäis Suomeen.Mä kavaltaisin oman maani, ja saisin siellä toisessa maassa kunniakansalaisen aseman, mutta jos mun asema siellä kävis tukalaksi, varmaan Sveitsiin, koska sehän on ollu puolueeton about 200.v
- Rane
Tämä joukko mikä tässä suunittelee pakoilua, minulla olisi ehdotus!
Paras olisi että lastattaisi nämä luikurit Venäläiseen tavaravaunuun osoitteena P.Korea ilman palautus oikeutta!!!! - Realisti
Sitten kun vihollinen joukkoraiskaa tyttöystäväsi/vaimosi, äitisi ja lapsesi sekä parhaassa tapauksessa naapurisikin niin ehkä se mistä puolustussodassa on kysymys kirkastuu sinullekin.
Oikeissa sodissa näin käy säännönmukaisesti haihattelijoista huolimatta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837