Mitä mieltä helluntalaiset ovat raskaasta heavymatellista? Sellaisesta jossa ei kuitenkaan ylistetä Saatanaa.
Mitä mieltä hevimetallista?
6
255
Vastaukset
- minä olen hevimetallista.
Ennen uskoon tulemistani kävin diskoissa ja kuuntelin hevyä. Uskoon tulemiseni jälkeen olen saanut kuulla sitä nuorisokokouksissa ja myös diskovalot ovat välkkyneet kuin ennenkin. Hevimusiikin jytke seurakunnissa on tavanomaista, mutta itse etsin juuri siitä vapautusta ja oppia ilman ylistysseremonioita tuntemaan Jeesuksen.
- Ristinkantaja
En tunne tämän päivän heviä. Itse kuuntelin - kauan sitten - Deep Purplea. Minusta se oli maailman paras bändi.Jotenkin ne soittivat niin "makeasti".Olin kuitenkin aloittanut musiikin kuuntelemisen Gospelilla (Pro Fide).Samanaikaisesti kun "fide" meni hevimpään suuntaan, minun maallisen hevin kuuntelu tuli osaksi luonnollista elämänkuviotani - ja lopulta gospeltouhut alkoivat tuntua minusta liian kevyiltä( varsinkin kun nuo muusikot eivät osanneet iloita elämästä niinkuin oikeat rokkarit viinan ja tietynlaisen vauhdinhurman tiimoilla). Yhä enemmän aloin matkia rock-meininkiä omalla kohdallani käymässä tietyntyylisissä ravintoloissa - ja yksinkertaisesti yritin tehdä syntiä mahdollisimman paljon. Purplen kuuntelu antoi hyviä fiilareita kännissä. Lopulta alkoholisoiduin. Käänsin kaikella tavalla selkäni Jumalalle.Mutta armossaan hän otti minut takaisin.Tänään olen jälleen uskossa. Ja raitis.Enkä totisesti kaipaa "purppurahurmaa", vaan kuuntelen Rene laulajaista, Lasse Heimosta.Tänä päivänä on menty ihan hirveään ,hakkaavaan Gospel-rockiin, joka ei voi palvella Jeesuksen sanoman välittäjänä - ei mitenkään.Itse uskon, että Heavyn juuret ovat syvällä syvyydessä - niinkuin kaiken rokin. Ei ole olemassa kristillistä rockia. Ajatelkaapa vaikka sitä, että kaikki nimekkäimmät gospel-artistit ovat tänään ihan muissa kuvioissa kuin laulamassa Jeesuksen verisestä rististä.Ajatelkaa. Ajatelkaa kerrankin, mistä se johtuu ?????
- umpihetero.
ja vielä kerran ajattelen. ja kuuntelen yhä edelleen rockia, niin kuin deep purpelea, led zeppeliä ja hurriganesia. mutta en ole vieläkään alkoholisoinut. en, vaikka nuo yhtyeet ja muut rockpumput ovat olleet osa elämääni jo yli 30 vuotta. tässä vaan sitä ollaan ja jalka vispaa kummasti edelleen "get on" tahdissa.
kyllä sellaista..ettei tuu kuuneltua..mutta nyt mulla soi THE RAIN...suomenkielistä sanotaan raskasta hengelistä rockia..
- meikalaane
mortification
- SeVanhaLohikäärme..
Behemoth
Nargaroth
Dimmu Borgir
Slayer
Lamb of God
Burzum
Morbid Angel
Sepultura
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695900Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1181395- 121231
- 1831064
- 59887