Kenen palvelija olet?

Tullaksesi uskoon sinun on lähdettävä seuraamaan Jeesusta maksoi mitä maksoi-periaatteella ja jatkettava sitten sillä periaatteella lopun ikääsi:

"Ja hänen mukanaan kulki paljon kansaa; ja hän kääntyi ja sanoi heille:"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni. Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella? Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa. Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!" (Luuk 14:25-35)

Eli uskova ei ole enää itsensä oma, vaan Jeesuksen:
"Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?" (1 Kor 6:19)

Tästä aiheesta oli tämän päivän kohdalla Oswald Chambersin "Parhaani Hänelle"-kirjassa hyvä kirjoitus. Laitan sen nyt tähän kokonaisuudessaan:

"TOTTELEMINEN

"Ketä tottelemaan te antaudutte, sen palvelijoita te olette." Rm. 6:16

Tutkiessani, mikä se mahti on, joka minua määrää, on ensimmäiseksi muikauduttava siihen epämieluisaan tosiasiaan, että minä olen vastuunalainen tästä vallanalaisuudestani, koska olen siihen alistunut. Jos olen oman itseni orja, olen siihen syyllinen, koska minä kerran, kauan aikaa sitten, alistuin itseäni tottelemaan. Samalla tavoin, jos olen kuuliainen Jumalalle, olen sitä siksi, että olen alistanut itseni Hänelle.

Alistu lapsuudessa itsekkyyteen, niin saat huomata, että se on hirvein tyranni maan päällä. Ihmissielussa itsessään ei ole voimaa, joka voisi murtaa alistumisen kautta syntyneen luonteen taipumuksen. Alistu, vaikkapa yhden sekunnin ajaksi, mihin tahansa himon kaltaiseen (muista, mitä himo on: "Minun täytyy sada se heti", olkoon se sitten lihan himo tai mielen himo), ja kun kerran olet alistunut, niin vaikka vihaisit itseäsi tuon alistumisen tähden, olet sinä vain sen orja. Ihmisvoimassa ei ole lainkaan vapautusta, vaan yksinomaan lunastuksessa. Sinun tulee alistua äärimmäisessä nöyryydessä Hänen, Ainoan, edessä, joka voi murtaa tuon hallitsevan voiman, nimittäin Herran Jeesuksen Kristuksen edessä. "Hän on voidellut minut... julistamaan vangituille vapautusta."

Tämän huomaamme aivan naurettavan pienissäkin asioissa: "Oo, minä voin luopua tästä tavasta milloin ikinä haluan." Sinä et voi, saat huomata, että tuo tapa ehdottomasta hallitsee sinua, koska suostuit siihen tieten tahtoen. On helppo laulaa: "Sepä kilpi nuolet murtaa, synnin liekin sammuttaa" - ja samanaikaisesti elämä jatkuu ilmeisessä itsensä orjuudessa. Alistuminen Jeesukselle murtaa jok´ikisen orjuuden muodon jokaisen ihmisen elämässä."

27

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siranja

      Uskoon tulo ja sen jälkeinen elämä on nimenomaan Jeesuksen seuraamista minne Hän meitä kutakin johdattaa. Raamattu ja Pyhä Henki ovat oppaanamme ja meidän täytyy vain ojentaa Herralle oma sydämemme ja vilpittömästi haluta olla Hänen omansa. Siinä on meidän tekomme: sydämen avaaminen Jeesukselle. Loppu on Herran tekoa.

      • Ja huom. Pyhä Henki ei johdata uskovaa liittymään harhaoppiseen Adventtikirkkoon. Jumala kyllä sallii sen, mutta se on syntiä - ei Jeesuksen seuraamista. Ja jollei siitä tee parannusta kiireimmiten niin Pyhä Henki murehtuu ja jättää ihmisen.


      • ehkä noin Yksinkertaista
        uskova_1 kirjoitti:

        Ja huom. Pyhä Henki ei johdata uskovaa liittymään harhaoppiseen Adventtikirkkoon. Jumala kyllä sallii sen, mutta se on syntiä - ei Jeesuksen seuraamista. Ja jollei siitä tee parannusta kiireimmiten niin Pyhä Henki murehtuu ja jättää ihmisen.

        Herralla on lampaita joka tarhassa.

        Miksi olet noin katkera Adv kirkolle?


      • ehkä noin Yksinkertaista kirjoitti:

        Herralla on lampaita joka tarhassa.

        Miksi olet noin katkera Adv kirkolle?

        Tuota virttä adventistit ovat veisanneet jokaiselle, joka heidän väärää profeettaansa Ellen Whiteä ja heidän kirkkonsa harhaoppeja ovat arvostelleet tai Adventtikirkosta harhaoppien takia eronneet. Kaikki ovat katkeria, jotka eivät alistu eksytykseen. Halpaa hutkintaa.

        Mitäs jos alkaisit rukoilla, että Jumala paljastaisi sinulle oman tilasi, Ellen Whiten sellaiseksi kuin hän oli, ja Adventtikirkon opit sellaisiksi kuin ne ovat - että Jumala poistaisit peitteen silmiltäsi, jotta näkisit!


      • silmävoidetta
        uskova_1 kirjoitti:

        Tuota virttä adventistit ovat veisanneet jokaiselle, joka heidän väärää profeettaansa Ellen Whiteä ja heidän kirkkonsa harhaoppeja ovat arvostelleet tai Adventtikirkosta harhaoppien takia eronneet. Kaikki ovat katkeria, jotka eivät alistu eksytykseen. Halpaa hutkintaa.

        Mitäs jos alkaisit rukoilla, että Jumala paljastaisi sinulle oman tilasi, Ellen Whiten sellaiseksi kuin hän oli, ja Adventtikirkon opit sellaisiksi kuin ne ovat - että Jumala poistaisit peitteen silmiltäsi, jotta näkisit!

        Uskova 1. Olen ja päässyt Ellenin orjuudesta. 4 kk sitten täytyin pyhällä hengellä ja Jumala paljast "Ellen White väärä profeetta"

        Eikä tässä vielä kaikki, olen miettinyt, jos karitsansarvinen peto ilmetyskirjassa tarkoittaa meidän liikettämme.

        Tuntomerkit täsmää: Pedon kuva puhuu: Ellenin "Prof henki"

        Ellen Gould White 666

        Karitsansarvinen: Kristillinen liike. Näennäisesti on rooman kirkkoa vastaan, mutta kuitenkin sama peto taustalla.

        Rooma tyrkyttää sunnuntaimerkkiä.
        Me sapattimerkkiä.

        Rooma ajaa äitkirkkoon
        Me "lopunajan seurakuntaan"

        Nuhtelin Jeesuksen nimessä Ellenin henkeä poistumaan elämästäni Pyhällä Hengellä täyttymisen jälkeen. Koin täydellisen vapautuksen! Vapauduin syyllistävästä, eriseuraisesta, muita alaspäin katsovasta hengestä!

        Nyt tiedän mitä tarkoittaa: " Kristus meissä, kirkkauden toivo.


      • riitä
        silmävoidetta kirjoitti:

        Uskova 1. Olen ja päässyt Ellenin orjuudesta. 4 kk sitten täytyin pyhällä hengellä ja Jumala paljast "Ellen White väärä profeetta"

        Eikä tässä vielä kaikki, olen miettinyt, jos karitsansarvinen peto ilmetyskirjassa tarkoittaa meidän liikettämme.

        Tuntomerkit täsmää: Pedon kuva puhuu: Ellenin "Prof henki"

        Ellen Gould White 666

        Karitsansarvinen: Kristillinen liike. Näennäisesti on rooman kirkkoa vastaan, mutta kuitenkin sama peto taustalla.

        Rooma tyrkyttää sunnuntaimerkkiä.
        Me sapattimerkkiä.

        Rooma ajaa äitkirkkoon
        Me "lopunajan seurakuntaan"

        Nuhtelin Jeesuksen nimessä Ellenin henkeä poistumaan elämästäni Pyhällä Hengellä täyttymisen jälkeen. Koin täydellisen vapautuksen! Vapauduin syyllistävästä, eriseuraisesta, muita alaspäin katsovasta hengestä!

        Nyt tiedän mitä tarkoittaa: " Kristus meissä, kirkkauden toivo.

        Uskova_1:lle.

        Vielä pitää mennä hiukan pitmälle! Yksi vielä puuttuu niin kelpaat Uskova_1:lle!


      • mitä muuta pitää
        riitä kirjoitti:

        Uskova_1:lle.

        Vielä pitää mennä hiukan pitmälle! Yksi vielä puuttuu niin kelpaat Uskova_1:lle!

        tehdä!

        Onko uskova 1 sinun Jumalasi?

        Vai onko hän sinun addiktisi, pilkkasi kohde?

        Jeesus haluaa vapauttaa sinut tuollaisesta pelkuruuden hengesä rakkauden valtakuntaan, kuka oletkin!!


      • johtaa adventtiseurakuntaan
        uskova_1 kirjoitti:

        Ja huom. Pyhä Henki ei johdata uskovaa liittymään harhaoppiseen Adventtikirkkoon. Jumala kyllä sallii sen, mutta se on syntiä - ei Jeesuksen seuraamista. Ja jollei siitä tee parannusta kiireimmiten niin Pyhä Henki murehtuu ja jättää ihmisen.

        eikä sinua palvomaan.


      • Jeesusta ja hänen
        ehkä noin Yksinkertaista kirjoitti:

        Herralla on lampaita joka tarhassa.

        Miksi olet noin katkera Adv kirkolle?

        totuuttaan. Paholaisesta se on tekoineen ja sanoineen.


      • saatanan pettää
        silmävoidetta kirjoitti:

        Uskova 1. Olen ja päässyt Ellenin orjuudesta. 4 kk sitten täytyin pyhällä hengellä ja Jumala paljast "Ellen White väärä profeetta"

        Eikä tässä vielä kaikki, olen miettinyt, jos karitsansarvinen peto ilmetyskirjassa tarkoittaa meidän liikettämme.

        Tuntomerkit täsmää: Pedon kuva puhuu: Ellenin "Prof henki"

        Ellen Gould White 666

        Karitsansarvinen: Kristillinen liike. Näennäisesti on rooman kirkkoa vastaan, mutta kuitenkin sama peto taustalla.

        Rooma tyrkyttää sunnuntaimerkkiä.
        Me sapattimerkkiä.

        Rooma ajaa äitkirkkoon
        Me "lopunajan seurakuntaan"

        Nuhtelin Jeesuksen nimessä Ellenin henkeä poistumaan elämästäni Pyhällä Hengellä täyttymisen jälkeen. Koin täydellisen vapautuksen! Vapauduin syyllistävästä, eriseuraisesta, muita alaspäin katsovasta hengestä!

        Nyt tiedän mitä tarkoittaa: " Kristus meissä, kirkkauden toivo.

        itsesi. Voit samantien lähteä lätkimään seurakunnasta sitten.


      • siranja
        uskova_1 kirjoitti:

        Ja huom. Pyhä Henki ei johdata uskovaa liittymään harhaoppiseen Adventtikirkkoon. Jumala kyllä sallii sen, mutta se on syntiä - ei Jeesuksen seuraamista. Ja jollei siitä tee parannusta kiireimmiten niin Pyhä Henki murehtuu ja jättää ihmisen.

        Onpa sääli, että Jeesusta Kristusta korottava tekstisi sai noin rakkaudettoman jatkokommentin. Mitä jos luottaisit Jumalan suuruuteen ja Hänen kykyynsä johdattaa omiaan kutakin omaa tietään.


      • profetian sana
        saatanan pettää kirjoitti:

        itsesi. Voit samantien lähteä lätkimään seurakunnasta sitten.

        Haluatko myös kivittä minut, sahata kahtia, heittää petojen luolaan? Olen valmis siihenkin Jeesuksen nimen tähden.


    • joka uskoo

      että Luoja/Jumalan on luotujaan ikuisesti kiduttava Jumala.

      tuskin.

      • Jospa tekisit parannuksen ellenistisestä tunneuskonnosta.


      • tulisit uskoon
        uskova_1 kirjoitti:

        Jospa tekisit parannuksen ellenistisestä tunneuskonnosta.

        ja lakkaisit olemasta pilkkahenki.


    • kolme-enkeliä

      ainakin uskova_1 pystyy kynäilemään oikeaa asiaakin:)

      • Tapahtunut

        Suuri ihme on tapahtunut.Ykkönen ei herjannut ja
        haukkunut sanallakaan adventisteja.Nyt täytyy
        laittaa ruksi seinään sen ihmeen takia.


      • Hienoa, nyt sitten vain alat rukoilla itsellesi etsikkoaikaa, jotta tulisit synnintuntoon ja teet sitten ratkaisusi maksoi mitä maksoi. Sehän maksaa sinulle Adventtikirkosta ja Ellen Whiten opeista pesäeron tekemisen ja niihin osallisuudestasikin anteeksi pyytämisen Jumalalta.


      • kyllä se pilkkasi
        Tapahtunut kirjoitti:

        Suuri ihme on tapahtunut.Ykkönen ei herjannut ja
        haukkunut sanallakaan adventisteja.Nyt täytyy
        laittaa ruksi seinään sen ihmeen takia.

        tuossakin piilotetusti. Ja lue loput viestit. Uskova_1 on saatanan kätyri. Siitä olen 100% varma.


      • tieltämme
        uskova_1 kirjoitti:

        Hienoa, nyt sitten vain alat rukoilla itsellesi etsikkoaikaa, jotta tulisit synnintuntoon ja teet sitten ratkaisusi maksoi mitä maksoi. Sehän maksaa sinulle Adventtikirkosta ja Ellen Whiten opeista pesäeron tekemisen ja niihin osallisuudestasikin anteeksi pyytämisen Jumalalta.

        Saatana! Sinä ajattelet vain omaa himoasi.


    • tulla sinun

      seuraajaksesi, se on varmaa.

      • Olipas omituista höpinää. Pysy vain siellä puskassasi piilossa, arkajalka kun olet.

        Pelkurien osa on helvetissä ikiaikaisissa kärsimyksissä:

        "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)

        Mutta jos joskus kyllästyt pelkurin osaasi, niin rukoile Jeesusta pelastamaan sinut ja seuraa sitten Häntä.


      • väisty tieltämme
        uskova_1 kirjoitti:

        Olipas omituista höpinää. Pysy vain siellä puskassasi piilossa, arkajalka kun olet.

        Pelkurien osa on helvetissä ikiaikaisissa kärsimyksissä:

        "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)

        Mutta jos joskus kyllästyt pelkurin osaasi, niin rukoile Jeesusta pelastamaan sinut ja seuraa sitten Häntä.

        sinä eksyttäjä!


      • hoitoon :)
        väisty tieltämme kirjoitti:

        sinä eksyttäjä!

           
           Väisty
        Kirjoittanut: tieltämme 15.3.2008 klo 16.54

           
           Saatana! Sinä ajattelet vain omaa himoasi.


    • ERÄÄN APOSTOLIN ERÄS TEKO

      == Paavalillakin meni monta päivää,ennenkö ajoi tietäjä-hengen ulos(miksi monta päivää)
      Koska tietäjä henki puhui totta.
      "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita,jotka julistavat teille pelastuksen tien" ==

      Ekin mainitsema APOSTOLIN TEKO antaa aihetta arvioida tai arvostella EGW-opin käyttöä.
      Ettei vaan olisi joillakin tahoilla dolalrin kiilto silmissä ja oma lehmä ojassa?


      USKOVA_1 PYHÄN HENGEN VOITELEMANA

      En tiedä tarkalleen, mikä taho "voitelee" epäpyhää enkelikolminaisuutta tai seraja-ämmää55
      tai siranjaa tahi perennaa,
      mutta me kaikki tiedämme, mistä Uskova_1 saa voiteluvoimansa.

      ((((( Kenen palvelija olet?
      Kirjoittanut: uskova_1 14.3.2008 klo 17.44
      Tullaksesi uskoon sinun on lähdettävä seuraamaan Jeesusta maksoi mitä maksoi-periaatteella ja jatkettava sitten sillä periaatteella lopun ikääsi:

      "Ja hänen mukanaan kulki paljon kansaa; ja hän kääntyi ja sanoi heille:"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
      Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." )))))

      Ristin kantamista on mm. tuollainen evankeliumin esillä pitäminen - vaikka siitä saakin
      syytökset valehtelemisesta. Ellensapattivouhotuksesta koituvat msutelmat eivät ole
      pyhän ristin kantamista!


      Erään apostolittaren sanomassa on tosi pihvi - on todellista sanomaa.
      Mutta eihän enkeleitä koskaan olekaan voideltu evankeliumia julistamaan,
      vaan inhimilliset ihmiset.

      Room. 1:16
      Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

      Room. 2:10
      Mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

      • mutta hän

        käski A Kantolaa pistämään jo adventisteja, josta Antti tykkää että hän saa aina tuoda omaa uskoaan esiin, Antin uskohan tietää se on adventistien parjaus, ilman sitä ei hänellä uskoa olisikaan.


      • Kuume laskee
        mutta hän kirjoitti:

        käski A Kantolaa pistämään jo adventisteja, josta Antti tykkää että hän saa aina tuoda omaa uskoaan esiin, Antin uskohan tietää se on adventistien parjaus, ilman sitä ei hänellä uskoa olisikaan.

        Ja luulevaisuus sekä parjaaminen alentuu
        kuumeen laskiessa normaaliksi lämmöksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe