Pari suomalaista mieslegendaa

Hertta

Matti Maailmanmestari Nykänen ja Tony Torni Halme.

Karikatyyreja, prototyyppejä?

Elämäntovereita, työtovereita, isiä, ihanteita, irvailun kohteita?

Naisten synnyttämiä ja kasvattamia; tunnistammeko poikamme? Kasvaako Suomeen enää suurmiehiä, kun näyttää olevan vain näkyviä ja kuuluvia miehiä?

8

532

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahtinen ja konekivääri

Tony Halmeen lempinimi on muuten Viikinki. Ja Tony on ihan hyvä jätkä. Olen kyllä hänen pari kertaa tavannut ja jutellut.

• Hertta

Viikinki voikin olla vain lempinimi.

Viikinkien keskuudessa nimittäin vain orjat olivat lyhyttukkaisia.

• Lahtinen ja konekiväri
        Hertta kirjoitti:

Viikinki voikin olla vain lempinimi.

Viikinkien keskuudessa nimittäin vain orjat olivat lyhyttukkaisia.

No ei kyllä minun mielestä torni eritysemmin kuvaa muhkeaa miestä, mammutti kylläkin kuvaa paremmin muhkeutta. Asiasta voisi tietysti saivarrella vaikka kuinka pitkään, mutta Tonyn lempinimi nyt sattuu olemaan se Viikinki.

Jaa vai oli viikinkien keskuudessa orjilla lyhyt tukka? Mitä sitten?
        Minun mielestä sinä vaan osoitat tyyhmyytes tuolla että rupeet kaivamaan tikulla epäolennaisia asioita.

Ei varmaan olis pitäny korjata tuota lempinimi hommaa kun se noin paljon käy luonnon päälle.

• Colli

Käsittämätöntä (tai käsitän), että feministit löytävät miesesimerkit ikäänkuin listan alapäästä. No, kai heillä on syytä unohtaa Vanhanen, Ollila yms.Hi-tec miehet, Lipponen(voi paska), ammattiyhdistysjohtajat, Yritysjohtajat, MTK ja mikä tahansa instanssi, jossa mies todellisuudessa johtaa hyvinvointia.
      "Matti Nykänen" veto on liian halpa,että sitä voidaan käyttää muuhun kuin kuin todistamaan esilletuojan epämoraalista. Eli silloin voidaan sanoa, että Matti-parka on feminismin suurin puolestapuhuja. Ja mihinkä muuhunkaan voi verrata feministien kyvyttömyytä kuin "ennalta tuomittuun kyvyttömään Mattiin".
      Feminismi on naisen suurin vihollinen!

• Hertta

Matti ei ollut puoleltani "halpa veto". Toisin kuin Tony, Matti on jotenkin "feminiininen" ilmiö: alastomana (sekä henkisesti että välistä ruumiillisestikin) julkisuuden prostituoituna. Toisin kuin Tony, hän on jo instituutio, ja kuitenkin miehet ovat suunnilleen samanikäisiä.

Jos luit kirjoitukseni, huomasit varmaan, että ikäänkuin katkoviivoin hahmotin pari julkisuuden mieshenkilöä, joista, toisin kuin Vanhasesta tai Ollilasta, iltapäivälehdet saavat kelvokasta kassankilinää.

Tulin miettineeksi näitä kahta nimenomaista miestä äitinä: mikä ja kuka kasvattaa miehen? Mitä mieltä miehet itse ovat?

---

Muuten, en pyytänyt kommentteja omasta persoonastani.

• Colli
        Hertta kirjoitti:

Matti ei ollut puoleltani "halpa veto". Toisin kuin Tony, Matti on jotenkin "feminiininen" ilmiö: alastomana (sekä henkisesti että välistä ruumiillisestikin) julkisuuden prostituoituna. Toisin kuin Tony, hän on jo instituutio, ja kuitenkin miehet ovat suunnilleen samanikäisiä.

Jos luit kirjoitukseni, huomasit varmaan, että ikäänkuin katkoviivoin hahmotin pari julkisuuden mieshenkilöä, joista, toisin kuin Vanhasesta tai Ollilasta, iltapäivälehdet saavat kelvokasta kassankilinää.

Tulin miettineeksi näitä kahta nimenomaista miestä äitinä: mikä ja kuka kasvattaa miehen? Mitä mieltä miehet itse ovat?

---

Muuten, en pyytänyt kommentteja omasta persoonastani.

Siis voi Hertta Hertta(Vai oliko se Martta). Paljon sinä palvelet, mutta vain yksi on tarpeellinen!
        Tuskimpa Ilta-Sanomien lukijat ostavat lehtensä katkoviivojen perusteella!

Ja jos ajattelit olevasi näitten poikien äiti, sun olisi pitänyt korostaa heidän ominaisuuksiaan jotenkin myönteisemmin!

• Järkevä mies

Kyllä kaimasi Kuusinen oli isänmaalle todellinen ylpeydenaihe! Kasvaakohan Suomeen enää samanlaisia suurnaisia...

• Hertta

Tulitko ajatelleeksi, että kaimani saattaisi olla Herta Nagl-Docekal, joka on kirjoittanut teoksen "Feministische Philosophie"?

---

Hertta Kuusinenkaan ei tosin ollut näkymätön nainen. 1950- ja 1960-lukuen vaihteessa parissa eduskuntavaalissa hän sai suurimmat äänimäärät mitä Suomessa koskaan kansanedustajaehdokas on saanut, muistaakseni yli 30 000.

---

Omat kommenttisi alkuperäisestä asiasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2740
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      347
      2387
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2182
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      34
      2136
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1768
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1292
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1289
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      66
      1145
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1140
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      4
      1105
    Aihe