Matti Maailmanmestari Nykänen ja Tony Torni Halme.
Karikatyyreja, prototyyppejä?
Elämäntovereita, työtovereita, isiä, ihanteita, irvailun kohteita?
Naisten synnyttämiä ja kasvattamia; tunnistammeko poikamme? Kasvaako Suomeen enää suurmiehiä, kun näyttää olevan vain näkyviä ja kuuluvia miehiä?
Pari suomalaista mieslegendaa
8
532
Vastaukset
- Lahtinen ja konekivääri
Tony Halmeen lempinimi on muuten Viikinki. Ja Tony on ihan hyvä jätkä. Olen kyllä hänen pari kertaa tavannut ja jutellut.
- Hertta
Viikinki voikin olla vain lempinimi.
Viikinkien keskuudessa nimittäin vain orjat olivat lyhyttukkaisia. - Lahtinen ja konekiväri
Hertta kirjoitti:
Viikinki voikin olla vain lempinimi.
Viikinkien keskuudessa nimittäin vain orjat olivat lyhyttukkaisia.No ei kyllä minun mielestä torni eritysemmin kuvaa muhkeaa miestä, mammutti kylläkin kuvaa paremmin muhkeutta. Asiasta voisi tietysti saivarrella vaikka kuinka pitkään, mutta Tonyn lempinimi nyt sattuu olemaan se Viikinki.
Jaa vai oli viikinkien keskuudessa orjilla lyhyt tukka? Mitä sitten?
Minun mielestä sinä vaan osoitat tyyhmyytes tuolla että rupeet kaivamaan tikulla epäolennaisia asioita.
Ei varmaan olis pitäny korjata tuota lempinimi hommaa kun se noin paljon käy luonnon päälle.
- Colli
Käsittämätöntä (tai käsitän), että feministit löytävät miesesimerkit ikäänkuin listan alapäästä. No, kai heillä on syytä unohtaa Vanhanen, Ollila yms.Hi-tec miehet, Lipponen(voi paska), ammattiyhdistysjohtajat, Yritysjohtajat, MTK ja mikä tahansa instanssi, jossa mies todellisuudessa johtaa hyvinvointia.
"Matti Nykänen" veto on liian halpa,että sitä voidaan käyttää muuhun kuin kuin todistamaan esilletuojan epämoraalista. Eli silloin voidaan sanoa, että Matti-parka on feminismin suurin puolestapuhuja. Ja mihinkä muuhunkaan voi verrata feministien kyvyttömyytä kuin "ennalta tuomittuun kyvyttömään Mattiin".
Feminismi on naisen suurin vihollinen!- Hertta
Matti ei ollut puoleltani "halpa veto". Toisin kuin Tony, Matti on jotenkin "feminiininen" ilmiö: alastomana (sekä henkisesti että välistä ruumiillisestikin) julkisuuden prostituoituna. Toisin kuin Tony, hän on jo instituutio, ja kuitenkin miehet ovat suunnilleen samanikäisiä.
Jos luit kirjoitukseni, huomasit varmaan, että ikäänkuin katkoviivoin hahmotin pari julkisuuden mieshenkilöä, joista, toisin kuin Vanhasesta tai Ollilasta, iltapäivälehdet saavat kelvokasta kassankilinää.
Tulin miettineeksi näitä kahta nimenomaista miestä äitinä: mikä ja kuka kasvattaa miehen? Mitä mieltä miehet itse ovat?
---
Muuten, en pyytänyt kommentteja omasta persoonastani. - Colli
Hertta kirjoitti:
Matti ei ollut puoleltani "halpa veto". Toisin kuin Tony, Matti on jotenkin "feminiininen" ilmiö: alastomana (sekä henkisesti että välistä ruumiillisestikin) julkisuuden prostituoituna. Toisin kuin Tony, hän on jo instituutio, ja kuitenkin miehet ovat suunnilleen samanikäisiä.
Jos luit kirjoitukseni, huomasit varmaan, että ikäänkuin katkoviivoin hahmotin pari julkisuuden mieshenkilöä, joista, toisin kuin Vanhasesta tai Ollilasta, iltapäivälehdet saavat kelvokasta kassankilinää.
Tulin miettineeksi näitä kahta nimenomaista miestä äitinä: mikä ja kuka kasvattaa miehen? Mitä mieltä miehet itse ovat?
---
Muuten, en pyytänyt kommentteja omasta persoonastani.Siis voi Hertta Hertta(Vai oliko se Martta). Paljon sinä palvelet, mutta vain yksi on tarpeellinen!
Tuskimpa Ilta-Sanomien lukijat ostavat lehtensä katkoviivojen perusteella!
Ja jos ajattelit olevasi näitten poikien äiti, sun olisi pitänyt korostaa heidän ominaisuuksiaan jotenkin myönteisemmin!
- Järkevä mies
Kyllä kaimasi Kuusinen oli isänmaalle todellinen ylpeydenaihe! Kasvaakohan Suomeen enää samanlaisia suurnaisia...
- Hertta
Tulitko ajatelleeksi, että kaimani saattaisi olla Herta Nagl-Docekal, joka on kirjoittanut teoksen "Feministische Philosophie"?
---
Hertta Kuusinenkaan ei tosin ollut näkymätön nainen. 1950- ja 1960-lukuen vaihteessa parissa eduskuntavaalissa hän sai suurimmat äänimäärät mitä Suomessa koskaan kansanedustajaehdokas on saanut, muistaakseni yli 30 000.
---
Omat kommenttisi alkuperäisestä asiasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202740Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3472387Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262182Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o342136Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581768Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121292Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181289- 661145
- 551140
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?41105