KAKSI RAKENTAJAA
Matt.7:24-26
---
7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
7:25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
---
Virsi 482
1.
Elämä on meri,
meri kauhistaa,
kun se vaahtopäinä
kiehuu, raivoaa.
Mistä turvan löytää
mieli levoton?
Kuka auttaa voisi,
yö kun synkkä on?
2.
Isä, sinuun katson
tuskan tulessa.
Sinä tahdot aina
kantaa minua.
Sinulle saa huutaa
henki rauhaton.
Löydän lohdutuksen,
yö kun läsnä on.
3.
Murheen musta laakso
silloin valkenee.
Askeleita ottaa
arka rohkenee.
Kanssasi en pelkää,
Isä, yötäkään.
Kanssasi voin käydä
tuskan pimeään.
4.
Siunaa elämääni,
siunaa työtäni.
Auta, että tunnen
läsnäolosi.
Anna lampun loistaa,
mieli tyynnytä.
Isä, öin ja päivin
pidät kädestä.
Vuorisaarna/Kaksi rakentajaa, Matt.7:24-26
2
154
Vastaukset
Jeesuksen Vuorisaarnan opetukset merkitsivät vahvaa perustusta elämälle.
Kristuksesta sanotaan, että Hän on seurakunnan kulmakivi (Ef. 2:20).
Kulmakivi on rakennuksessa jokainen kivi perustuksesta kattoon asti kahden seinän yhtymäkohdassa.
Perustuksessa oleva kulmakivi on vertauskuva Jeesuksesta.
Perustus on tärkeä, sen tietää jokainen talonrakentaja.
Paavali sanoo, että uskovat ovat ”Jumalan viljelysmaa ja Jumalan rakennus” (1.Kor. 3:9). Perustus on Kristus. sille perustalle kaikki on rakennettava (11).
Rakennusaineet voivat olla erilaisia.
1.Kor. 3:12-15
--
3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
3:14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
--
Tuomiopäivänä käy ilmi, millaisista aineksista kukin on rakentanut.
Aidot rakennusaineet (Kulta, hopea,jalokivet) kestävät, mutta puu, heinät ja oljet tuhoutuvat (12).
Taitamaton rakentajakin pelastuu liekeistä, koska kuitenkin uskoi Herraansa. Palkan hän kuitenkin menettää.
Kenen rakennus kestää, hän on saava myös palkan (1.Kor.3:14).
Tuomiopäivänä käy ilmi, millaiselle perustalle ja millaisista rakennusaineista kukin meistäkin on ”huoneensa” rakentanut.- Jeesus!!!
"Vain yksin Jeesus
Vain yksin Jeesus, hän mulle riittävi.
vain Hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
Vain luona ristin hiljaa vartoen
saan kaiken hältä, ma mitä tarvitsen
Kuin virvatulten tuo liekki häilyvä,
on täällä onnekkainkin elämä.
Pois rientää hetket onnen päivien,
vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.
Vain Jeesus riittää kun kaiken peittää yö
ja sydän tuskan täyttämänä lyö.
Kun kuljen kautta korven pimennon,
vain Jeesus riittää hän yksin luonain on.
Vain Jeesus riittää kun myrskyt raivoaa
ja aallto uhkaa purren upottaa.
Oi auta, Herra, huudan tuskassain,
hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.
On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu
ja päärlyportit mulle avautuu.
On luonain hän, kun jätän tämän maan
ja Isän kotiin mä muutan ihanaan."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433474Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4032757Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182718Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821827- 871457
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541350- 881077
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711066- 80943
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.30868