ruokinta ja ratsastus

JaSmiN--

Jos antaa hevoselle aamulla n.2 litraa kauraa ja vähän heinää (n.10.00 aikoihin) niin kuinka kauan täytyy odottaa että voi lähteä ratsastamaan? ratsastuksessa hevonen ei joudu koville vaan käyntiä ja vähän ravia :D
Ja onkohan se liikaa tuo annos lämppärille.
Aamu: 2 litraa kauraa ja heinää 2lohkoa
Päivä: heinää 3 lohkoa
Ilta: 2 litraa kauraa ja aika paljon heinää

3

2000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polle1

      Kauran määrä on aivan liian suuri! Mikäli on vielä siro lämppäri, jolla ratsastetaan vähän käyntiä ja ravia, niin kauraa AINAKIN puolet vähemmän. Turhaa energiaa ja massaa tulee.

      Ennemmin hyvää heinää enemmän, ja kauran sijasta voisi syöttää kohtuudella (kerran päivässä) jotain täysrehua, jossa vitamiinit ja kivennäiset valmiina (Racingillä paljon valinnanvaraa). Kevyessä käytössä oleva hevonen ei tarvitse kauraa oikeastaan yhtään.

      Niin, ja ruokinnan ja liikunnan välissä olisi hyvä olla 1-3h, riippuen ruuan ja rasituksen määrästä.

    • hepan omistaja

      Hevonenhan ruokitaan 4 kertaa päivässä!!!

      Minä sanoisin tähän että aamu ruokinnasta menisi
      5 kiloo heinää ,ja kilo kauraa. (klo.7-9)

      Tunnin päästä voisit mennä ridaan.

      Lounas vois olla pieni nippu heinää ja jotai pikku lisää päälle. (n.klo 12)

      Päivällisellä heinää 6 kiloo ,ja kilo jotain päälle. (esim kauraa) (n.15-18)


      Ja sit illallinen 7 kiloo heinää ja jotain puol kiloo päälle.


      En voi sanoo toimiiko toi koska en tunne sun hummaas ja tie siitä kaikkee mut toi nyt ois mun mielestä hyvä perusta...

    • J&K

      Hevosella voi lähteä ratsastamaan 2 tuntia ruuan jälkeen,lämminveriselle ei kannattaisi antaa (ehkä)noin paljon ruokaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe