Voiko Sampo-eläkevakuutuksen lopettaa?

pettynyt...

Luin Taloussanomista, että tuossa eläkevakuutuksessa on kalleimmat hoitokulut. Voinko lopettaa vakuutuskeni, kun olen ottanut sen monta vuotta sitten, enkä ymmärtänyt tarpeeksi, mitä olin tekemässä. Olen nuori ihminen ja minulle sanottiin, ettei ehkä sitten ole enää eläkkeitä, kun tulen vanhaksi, siis näitä työeläkkeitä ym, väestö ikääntyy jne muita syitä. Saanko maksamiani rahoja enää takaisin?

16

7799

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p ä i v ä p e r h o n e n

Takaisin saa vain kuolemantapauksessa, avioerossa, yli 200 pv. työttömänä työnhakijana ollut ja uudemmissavakuutuksissa jatkuvan työkyvyttömyyden tapauksissa.

Viimeistään 2010 tulee voimaan SIVA-työryhmäb ehdotukset eli pankkiyms eläkesäästäminen ja vakuutusyhtiön vaihdot mahdolliseksi jne. Katso minun toista aloitustani tänään tällä foorumilla.

• pettynyt...

Katson toisen kirjoituksesi. En kylläkään tiedä, mikä tuo vapaakirjalle laitto on, mutta käyn kysymässä sitä samposta.

• Mikko212
        pettynyt... kirjoitti:

Katson toisen kirjoituksesi. En kylläkään tiedä, mikä tuo vapaakirjalle laitto on, mutta käyn kysymässä sitä samposta.

Ennen kuin hätäilet, huomaa että kyse jutussa oli Sampo LIFE tuotteesta, ei Sammon normaalisti myymästä versiosta. Jos olet ostanut eläkkeesi pankin tiskiltä, ei suurta hätää, tuote on kuluiltaa vain hiukan keskivertoa kalliimpi. Henkikulut ovat tosin rajut mutta kokonaisuus ei lähellekään Life tuotteen veroinen. Life myyvän mm. Bon Life ja Wall Street nimiset asiamiesyritykset ja tuote on ns. rahastojen rahastoihin pohjautuva.

Vapaakirja muuten käytännössä tarkoittaa että et enää maksa lisää maksuja tuotteeseen. Toki kulut juoksevat edelleen ja mahdollisesti säästösi määrä alenee, etenkin Life tuotteen kohdalla.

• pettynyt...
        Mikko212 kirjoitti:

Ennen kuin hätäilet, huomaa että kyse jutussa oli Sampo LIFE tuotteesta, ei Sammon normaalisti myymästä versiosta. Jos olet ostanut eläkkeesi pankin tiskiltä, ei suurta hätää, tuote on kuluiltaa vain hiukan keskivertoa kalliimpi. Henkikulut ovat tosin rajut mutta kokonaisuus ei lähellekään Life tuotteen veroinen. Life myyvän mm. Bon Life ja Wall Street nimiset asiamiesyritykset ja tuote on ns. rahastojen rahastoihin pohjautuva.

Vapaakirja muuten käytännössä tarkoittaa että et enää maksa lisää maksuja tuotteeseen. Toki kulut juoksevat edelleen ja mahdollisesti säästösi määrä alenee, etenkin Life tuotteen kohdalla.

Samposta soitteli joku työntekijä useaan otteeseen ja lopulta päädyin ostamaan eläkevakuutuksen juuri niistä syitä, mitä hän sanoi. Eläkeläisten määrän kasvu ja kansalaisten ikääntyminen ym. uhkakuvat, mitkä vaikuttaisivat sitten muihin eläkkeiden määriin.

Sopimuksestani en löytänyt "Life" sanaa. Henkivakuutusta menee jokaisesta maksusta vajaa pari kymppiä.

• Mikko212
        pettynyt... kirjoitti:

Samposta soitteli joku työntekijä useaan otteeseen ja lopulta päädyin ostamaan eläkevakuutuksen juuri niistä syitä, mitä hän sanoi. Eläkeläisten määrän kasvu ja kansalaisten ikääntyminen ym. uhkakuvat, mitkä vaikuttaisivat sitten muihin eläkkeiden määriin.

Sopimuksestani en löytänyt "Life" sanaa. Henkivakuutusta menee jokaisesta maksusta vajaa pari kymppiä.

Sinun tuotteesi ei ole se "kallein" versio, eli paniikkiin ei ole syytä. Tuotteesi on siis Sampo Eläkevakuutus, ei Sampo Life Eläke. Tuo tuotteiden tyrkyttäminen toki on aika etovaa, mutta sillähän ne voitot tehdään, pankeille......

Henkivakuutus on yleensäkin hauska juttu, maksat maksuja siitä että omat rahasi palautetaan, kätevää. Jos veroetua ei olisi, kuka hullu ostaisi moisen tuotteen?

• p ä i v ä p e r h o n e n
        Mikko212 kirjoitti:

Sinun tuotteesi ei ole se "kallein" versio, eli paniikkiin ei ole syytä. Tuotteesi on siis Sampo Eläkevakuutus, ei Sampo Life Eläke. Tuo tuotteiden tyrkyttäminen toki on aika etovaa, mutta sillähän ne voitot tehdään, pankeille......

Henkivakuutus on yleensäkin hauska juttu, maksat maksuja siitä että omat rahasi palautetaan, kätevää. Jos veroetua ei olisi, kuka hullu ostaisi moisen tuotteen?

...riittävän kun nuo vakuutukset käy kaupaksi jopa puhelimella.

• Mikko212
        p ä i v ä p e r h o n e n kirjoitti:

...riittävän kun nuo vakuutukset käy kaupaksi jopa puhelimella.

Vakuutusalan normaalia käytäntöä ja hyvää vakuutustapaa. Turha asiakkaille on selittää elinikäisen sitoumuksensa tyhjänpäiväisiä yksityiskohtia, kyllä ne löytyvät sitten ensimmäisen maksun jälkeen niistä ehdoista.

• pettynyt...
        Mikko212 kirjoitti:

Vakuutusalan normaalia käytäntöä ja hyvää vakuutustapaa. Turha asiakkaille on selittää elinikäisen sitoumuksensa tyhjänpäiväisiä yksityiskohtia, kyllä ne löytyvät sitten ensimmäisen maksun jälkeen niistä ehdoista.

Minä menin siihen pelottelun lankaan, etten saisi enää eläkettä, kun tulen vanhaksi tai että eläke on niin pieni sitten, ettei sillä tulisi toimeen. Ottaessani puhelimessa eläkevakuutuksen olin parikymppinen. Olen sitä mieltä, että tuo pelottelu pitää lopettaa, sillä jostakin ne eläkkeet on maksettava, kun ne työtuloista peritään kaikilta.

• "hullu ostaisi moisen ...
        Mikko212 kirjoitti:

"Jos veroetua ei olisi, kuka hullu ostaisi moisen tuotteen?"

veroetu on tosiaan se joka myy, muta laske totuus numeroina.

toinen joka myy
        on korkoa korolle, joka on sadasosan sadasosa,
        käytännössä enemmän saa pulloja keräämällä,
        kuin sillä "korkoa korolle osuudella".

MUTTA
        jos laitat kaikki tosiasiat paperille,
        ilman "odotuksia" ja toiveajatteluja, numeroina.

ei veroetukaan enää merkitse mitään,
        koska se on sama myös silloin kun eläkkeesi saat.

ennen, minullakin oli veroetu 58%, nyt maksan eläkkeestäni vain 28%,
        onneksi sovin että otan kaiken ulos 3 vuodessa,
        jotta pääsen itse käyttelemään rahojani, jotka tuottavat vuodessa alle 2 %.

lisäksi saan rahani pois,
        jos vaikka eläkeyhtiöni alkaa huonosti voimaan,
        tai jopa menee kookkaan, sitä pelkään.

• AVKT

Siis miksi. Ei ole aihetta.

• AVKT

Aika --- Kuka tietää mikä on paras, mutta ajan kokemuksella tiedän, että tämä yhtiö ei ole huono.

• Jeppe78

Itse olen myös Sampo eläkevakuutuksen ottanut mutta olen tyytyväinen. Tiedän että hoitokulut ovat isommat kuin normaalissa rahastosäästämisessä mutta onhan noita hyötyjäkin! verohyöty on yksi mutta kätevää on myös se että voit vaihtaa varoja rahastojen välillä!
      Olen sijoittanut noin 6 vuoden ajan 50 euroa eli noin 3600 ja tällä hetkellä arvio säästöistäni taitaa olla noin 6000 euroa! Ei nyt ihan niin hyvin kuin pojilla wincapitassa. ;)Säästöjä olen vaihdellut rahastoista toiseen mutta olen pitänyt jo ainakin neljä vuotta niitä vain kehittyvien maiden rahastoissa. Kiina, Venäjä, itä-eurooppa, Intia, Latinalainen Amerikka ja Ukraina.

• Plussaa

Minulla on Skandian vakuutus ja SEKin kautta.
        siellä on rahastonhoitajat jotka vaihtavat rahastojani jatkuvasti ja tuotto on ollut todella hyvää. rahaston vaihdoista ei menee mitään palkkiota sekä sisltää henkiturvan jota Sammolla ei ole eli perheeni perii 100% eli täysmääräisesti jos satun kuolemaan.

• vaan..

säästämistä. Kävin erään pankin tiskillä ja siinä oli ilmoitus esim, 25v 60€ kk. eläkkeesi on 2600€ sitten eläkkeellä.

• jos?

Miten käy 2.600,-/kk jos kuolet eläkeaikana? Pankki ottaa 20% ja edunsaajat saavat 80% säästetystä summasta.

• nyt..
        jos? kirjoitti:

Miten käy 2.600,-/kk jos kuolet eläkeaikana? Pankki ottaa 20% ja edunsaajat saavat 80% säästetystä summasta.

säästät itselle vai perikunnalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5318
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      91
      3248
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57