Helsinkiin useita satoja

Romanialaisia

ensikesäksi kerjäämään. Hauska juttu, ja oikein piti Helsingin kaupungin lähettää lähetystö Romaniaan. No, saivat onneksi puhuttua sosiaalityöntekijän tulemaan Romaniasta Helsinkiin auttamaan kerjäämisessä. On se Helsinki vaan sivistynyt paikka, ei halua kieltää kerjäämistä;)

14

645

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimeltä Suomi

tieto leviää, laiskoille huijareille ei senttiäkään anneta!

• Paha ei paljostakaan

Minä olen aina antanut kolikon pari kerjäläiselle,enkä kysele/mieti miksi hän on surkeassa tilassa,ihmistä on aina autettava hänen ollessa hädässä,se on inhimillistä.

• lentolippu
        Paha ei paljostakaan kirjoitti:

Minä olen aina antanut kolikon pari kerjäläiselle,enkä kysele/mieti miksi hän on surkeassa tilassa,ihmistä on aina autettava hänen ollessa hädässä,se on inhimillistä.

Romaniasta Suomeen?

• berittir

Voiko joku vielä tähän maailmanaikaan olla noin typerä? Näköjään voi. Onnea valitsemallasi tiellä! Tosin pidän Sinua osasyyllisenä siihen, että kerjäläisten tulvaa ei saada tyrehdytettyä.

• berittir kirjoitti:

Voiko joku vielä tähän maailmanaikaan olla noin typerä? Näköjään voi. Onnea valitsemallasi tiellä! Tosin pidän Sinua osasyyllisenä siihen, että kerjäläisten tulvaa ei saada tyrehdytettyä.

annan AINA kerjäläisille rahaa.

• onko sinulla
        karvapää kirjoitti:

annan AINA kerjäläisille rahaa.

heikko itsetunto?

• -karvapää-

minäkin, maksan joka päiväisestä työstäni niiiiiiin paljon veroa, että uskoisin suomessa toimivan toimeentulotuen kattavan tällaiset kulut

• Länsimaiseen kaupunkikuvaan
        berittir kirjoitti:

Helsinki on "Amerikkalainen" kaupunki sinne kuuluu kerjäläiset,tulee aito amerikkalainen tunnelma.

• on kerjäläisten

luvattu maa.Nyt kerjää EUstoliittolaiset kohta varmaan tulee usastakin porukkaa kun siellä talous alkaa mennä takamuksilleen.Miksi muuten ei näy venäläisiä tai ruotsalaisia kerjääjiä.Suomen romanit ei paljon kerjää, eivät kyllä työhönkään ryhdy on keksineet paremmat elantohommat.

• näytellä

..ja kerätä sääliä. Violettaa hylkäsi lapsensa (5 kpl) Romaniaa ja lähettää niille miehensä kanssa 50€/kk..

http://www.apu.fi/reportaasi/article148694-1.html

tulkkimme Arabela kertoo.
      "– Olin yllättynyt ja pettynyt, kun näin ensimmäiset romanialaiset kerjäläiset viime kesänä. En pidä siitä, millaisen kuvan ja maineen he antavat meistä romanialaisista. He ovat Romanian romaneja, jotka muutenkin kiertelevät Eurooppaa kerjäämässä. Heillä on oma kulttuuri, omat tavat. He pakottavat lapset naimisiin hyvin nuorina. Jotkut varastavat ja huijaavat, eikä siitä pidetä, mutta kaikki rakastavat heidän musiikkiaan."

• Late Lapista

kerjäämällä ku mitä minä tienaan pontikan myynnillä ja mitä saan sosiaalista yhteensä.

• Sipoon porvari

saavat myös siinä siivellä, sillä ei kukaan pysty eroittamaan heitä näistä kerjäläisistä.

• Miksi narista

Stadin keskusta onkin ollut niin tylsä, mitä nyt niitä Väli-Amerikasta tulleita huilunsoittajia ja rumpaleita on välillä näkynyt. Ihan kiva juttu kun Suuresta Maailmasta viitsii tulla uusia värikkäitä ilmiöitä tänne sohjon keskelle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6339
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6167
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      6000
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2375
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1241
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      186
      1085
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe