Jumalan valtakunta

M@k3

Alla oleva tarina uskollisesta orjasta on jehovantodistajille evankeliumien tärkein kohta, joka menee kaiken muun edelle, jopa kultainen sääntö jää kauas sen taakse tärkeydessä.

Mutta millainen tuleva Jumalan valtakunta itseasiassa on, jos tuon lukee ilman uskislaseja ja miksi tuo kohta ei ole tärkeä muille uskontokunnille?

Luuk 19:11 Niille, jotka olivat tätä kuulemassa, Jeesus esitti vielä vertauksen, koska hän oli jo lähellä Jerusalemia ja monet luulivat Jumalan valtakunnan ilmestyvän aivan kohta.

12 Hän sanoi: "Ylhäinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen siellä nimityksen kuninkaaksi ja palatakseen sitten takaisin.

13 Hän kutsui luokseen kymmenen palvelijaansa, antoi heille kullekin kultarahan* ja sanoi: 'Käyttäkää näitä parhaanne mukaan, kunnes minä palaan.' [Kyseinen raha, mina, oli arvoltaan 100 denaaria.]

14 Hänen maanmiehensä kuitenkin vihasivat häntä ja lähettivät hänen peräänsä lähetystön sanomaan: 'Me emme tahdo sitä miestä kuninkaaksemme.'

15 "Mies palasi maahansa kuninkaana. Tultuaan hän kutsutti palvelijat luokseen kuullakseen, kuinka tuottavasti kukin oli saamaansa rahaa käyttänyt.

16 Ensimmäinen tuli hänen eteensä ja sanoi: 'Herra, antamasi kultaraha on tuottanut kymmenen lisää.'

17 Kuningas sanoi hänelle: 'Mainiota! Olet hyvä palvelija. Koska aivan vähässäkin olet ollut uskollinen, saat hallintaasi kymmenen kaupunkia.'

18 Toinen tuli ja sanoi: 'Herra, antamasi kultaraha on tuottanut viisi kultarahaa.'

19 Hänelle kuningas sanoi: 'Sinut minä panen hallitsemaan viittä kaupunkia.'

20 "Mutta kun seuraava palvelija tuli, tämä sanoi: 'Herra, tässä on antamasi kultaraha. Olen säilyttänyt sitä liinaan käärittynä.

21 Minä pelkäsin sinua, koska olet armoton mies. Sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'

22 Kuningas sanoi hänelle: 'Omien sanojesi mukaan minä sinut tuomitsen. Sinä kelvoton palvelija! Sinä siis tiesit, että minä olen armoton mies, että otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt.

23 Mikset sitten vienyt minun rahaani pankkiin, niin että olisin palattuani voinut nostaa sen korkoineen?'

24 "Kuningas sanoi vieressään seisoville miehille: 'Ottakaa häneltä raha pois ja antakaa se sille, jolla on kymmenen kultarahaa.'

25 He sanoivat: 'Herra, hänellä on jo kymmenen kultarahaa.'

26 Mutta hän jatkoi: 'Jokaiselle, jolla on, annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mitä hänellä on.

27 Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa heidät tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni.

46

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna

Palvelijan pitää ottaa henkilökohtainen riski jonkun toisen omaisuuden kartuttamiseksi ja vihollisilta pää poikki.

Aika suoraviivaista meininkiä. Mitähän sille olisi tapahtunut, joka olisi hukannut herransa rahat? Kidutettu hengiltä? Aivan kuten kidutetaan ikuisesti niitä, jotka eivät usko herraan edes näkemättä koko tyyppiä.

On tämä kaunis uskonto perusfilosofialtaan tämä jeesustelu, ei voi muuta sanoa:(

• Medium C

Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä.
      Raamattu (Jehovan todistajilla on oma Raamattu) ei ole heidän tärkein opuksensa, vaan Vartiotorniseuran julkaisut "Herätkää" ja "Vartiotorni".

• puusilima_

ja hihhuleita, luulevaisia aivovaurioisia hulluja ne on kuin kaikki muutkin raamattua tuijottavat sekopäät. ei se mitään muuta jos pari sanaa on eritavalla. kristittyjä luulevaisia erilaisella ssekonäkemyksellä kuin monestioksennettupervo tai muu luuseri, mutta silti samaa sakkia.

• konna

väärällä tavalla taikauskoinen?

• Kössönöm

jehovat ovat kristittyjä. He uskovat samaan triangelijumalaan, kuin muutkin kristityt ja lukevat samaa raamattua.

• juuri eivät
        Kössönöm kirjoitti:

jehovat ovat kristittyjä. He uskovat samaan triangelijumalaan, kuin muutkin kristityt ja lukevat samaa raamattua.

usko triangelijumalaan ja juuri siksi muut kristilliset suunnat eivät pidä heitä kristittyinä. ts. he edustavat kirkon kauan sitten torjumaa areiolaista näkemystä jeesuksesta (eli jeesus on vain ihminen), näkemystä joka oli jossain vaiheessa melkein valta-asemassa ensimmäisinä kristillisinä vuosisatoina ja hyväksyttykin jossain kirkolliskokouksessa. lopullisesti areiolaisuus torjuttiin vasta 325 keisari konstantinuksen johtamassa nikean kirkolliskokouksessa. jehovantodistajat tosin lisäävät tähän näkemykseensä jeesuksesta vielä sen, että ennen syntymäänsä hän oli arkkienkeli mikael.

• taas..
        Kössönöm kirjoitti:

Kössi on pihalla kuin lumiukko mitä uskonasioihin tulee.
        Miksi on pakko kommentoida asiaa josta et näytä mitään ymmärtävän?
        Jt:t eivät ole kristittyjä, ota asiasta selvää ennenkuin alat väittelemään.

• puusilima_
        taas.. kirjoitti:

jos ne raamattua kumartavat. olipa sitten muunneltu tai ei. samaa hullua sakkia neo.

• ole..
        puusilima_ kirjoitti:

jos ne raamattua kumartavat. olipa sitten muunneltu tai ei. samaa hullua sakkia neo.

ei ne edelleenkään ole...

• hihhuli.

Vaikeampi on ateisti saada ymmärtämään mitä on usko kuin selittää syntymästään sokealle millainen on punainen.

• M@k3
        hihhuli. kirjoitti:

Vaikeampi on ateisti saada ymmärtämään mitä on usko kuin selittää syntymästään sokealle millainen on punainen.

Sitä juttua jonka avulla pystyy myymään vaikka tyhjää?

• Kössönöm
        taas.. kirjoitti:

koskapa raamatusta oppinsa ottavat.

Tuossa linkissä on juttu tilaisuudesta, jossa oli myös jehovantodistajista Kauko Haverinen. Raamatusta hän poimi nopeasti aina jotain lauseita keskusteluun mukaan. Joten???

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/lehti/2006_05/taivaiden_aarella_turussa.html

• Meikku-matelija
        ole.. kirjoitti:

ei ne edelleenkään ole...

varmaankaan kristittyjä ole, koska heidän käsityksensä päähenkilöstä kristuksesta on erilainen, kuin kristityillä. Minä kutsun kaikkia yhteen ja samaan raamatun jumalaan uskovia raamattu-uskovaisiksi tai perisyntiuskovaisiksi, koska jokainen alaryhmä kuitenkin pitää omaa tulkintaansa ainoana oikeana raamattuun perustuvana uskona. Eli samalla viivalla ovat kaikki.

• Kössönöm
        juuri eivät kirjoitti:

usko triangelijumalaan ja juuri siksi muut kristilliset suunnat eivät pidä heitä kristittyinä. ts. he edustavat kirkon kauan sitten torjumaa areiolaista näkemystä jeesuksesta (eli jeesus on vain ihminen), näkemystä joka oli jossain vaiheessa melkein valta-asemassa ensimmäisinä kristillisinä vuosisatoina ja hyväksyttykin jossain kirkolliskokouksessa. lopullisesti areiolaisuus torjuttiin vasta 325 keisari konstantinuksen johtamassa nikean kirkolliskokouksessa. jehovantodistajat tosin lisäävät tähän näkemykseensä jeesuksesta vielä sen, että ennen syntymäänsä hän oli arkkienkeli mikael.

jehovat eivät usko kolminaiseen jumalaan. Raamattua ainakin lukevat.

No, mitä pitää sanoa ev.lut.papista, joka ei usko helvettiin, eikä neitseestä syntymieen. Onko hän kristitty vai ai?

• Kössönöm
        hihhuli. kirjoitti:

uskovaisten päästä keskenään sopuun siitä, mikä on oikeaa uskomista.

• puusilima_
        hihhuli. kirjoitti:

usko on luulemista.

• taas...
        Kössönöm kirjoitti:

koskapa raamatusta oppinsa ottavat.

Tuossa linkissä on juttu tilaisuudesta, jossa oli myös jehovantodistajista Kauko Haverinen. Raamatusta hän poimi nopeasti aina jotain lauseita keskusteluun mukaan. Joten???

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/lehti/2006_05/taivaiden_aarella_turussa.html

"koskapa raamatusta oppinsa ottavat."

Sanovat ottavan oppinsa raamatusta, mutta ottavat sen Vartiotorniseuran materiaalista. Käyppä kuuntelemassa Valtakunnansaleilla mitä opettavat ja uskovat. Ota selvää, luule vähemmän.

"Tuossa linkissä on juttu tilaisuudesta, jossa oli myös jehovantodistajista Kauko Haverinen. Raamatusta hän poimi nopeasti aina jotain lauseita keskusteluun mukaan. Joten???"

Jt:lla on aina ollut tapana ulkopuolisille perustella näkemyksiään raamatulla, mutta Vartiotorniseuran sisällä raamatulla on vain symboolinen arvo. Tiedän tämän hyvin, koska työtoverini on Jt. ja hänen kanssaan olen usein keskustellut uskon asioista. Olen myös käynyt heidän kokouksissaan joitain kertoja.

En väittele tästä asiasta kanssasi tämän enempää, koska sinulla ei ole edes alkeellista tietoa VTS:n opista.

• makolle
        M@k3 kirjoitti:

Sitä juttua jonka avulla pystyy myymään vaikka tyhjää?

Vakuutusyhtiöt myyvät tyhjää. Usko ei ole myytävänä, sen on ilmainen, mutta ei halpa-arvoinen.

• Kössönöm
        taas... kirjoitti:

Sanovat ottavan oppinsa raamatusta, mutta ottavat sen Vartiotorniseuran materiaalista. Käyppä kuuntelemassa Valtakunnansaleilla mitä opettavat ja uskovat. Ota selvää, luule vähemmän.

"Tuossa linkissä on juttu tilaisuudesta, jossa oli myös jehovantodistajista Kauko Haverinen. Raamatusta hän poimi nopeasti aina jotain lauseita keskusteluun mukaan. Joten???"

Jt:lla on aina ollut tapana ulkopuolisille perustella näkemyksiään raamatulla, mutta Vartiotorniseuran sisällä raamatulla on vain symboolinen arvo. Tiedän tämän hyvin, koska työtoverini on Jt. ja hänen kanssaan olen usein keskustellut uskon asioista. Olen myös käynyt heidän kokouksissaan joitain kertoja.

En väittele tästä asiasta kanssasi tämän enempää, koska sinulla ei ole edes alkeellista tietoa VTS:n opista.

nyt sitten tähän. Ei tuolla ylempänä viitsinyt.

"No, mitä pitää sanoa ev.lut.papista, joka ei usko helvettiin, eikä neitseestä syntymieen. Onko hän kristitty vai ei?"

• puusilima_
        taas... kirjoitti:

ei ole kyse siitä mitä ne opettelee seuroissaan tai häissä vaan siitä että niillä on käytössä RAAMATTU. olipa sitten sybolisesti tai vaikka vain huvikseen näytillä niin SILTI se on niillä käytössä ja sillä sipuli. eli ne on kristinuskoisia vaikka mukana olisi seittemän vartiotornia ja 4 hesaria. saatananpalvojatkin ovat kristinuskoisia, ne vain tekevät sitä hieman erilailla kuin perushihhuli. monestioksennetut ei paljoa saatananpalvonnasta eroa.

jt:t on kusettajia. siitä ei pääse mihinkään ja varmasti vievät kaiken omaisuuden jos vain onnistuvat valehtelemaan matkaansa ja kusettavat muutenkin mutta kristinuskon OSAA siitä jonkunvitunjiintodistelusta et saa pois mitenkään inttämällä vartiotorneista tai hirvikivääreista tms.

• M@k3
        makolle kirjoitti:

Vakuutusyhtiöt myyvät tyhjää. Usko ei ole myytävänä, sen on ilmainen, mutta ei halpa-arvoinen.

En puhunut mitään uskon myymisestä, vaan uskon avulla myymisestä.

Lueppa hieman tarkemmin jatkossa.

• puusilima_
        Kössönöm kirjoitti:

nyt sitten tähän. Ei tuolla ylempänä viitsinyt.

"No, mitä pitää sanoa ev.lut.papista, joka ei usko helvettiin, eikä neitseestä syntymieen. Onko hän kristitty vai ei?"

aivokuollut hellari joka ei usko vt:n juttuja ja väittää uutta vain oikeaksi ja sit kuiteski natisee koko kirjaa "jumalan sanaksi". onko se kristinuskoa? oikeastaan olet oikeassa että mikään näistä ei ole puhdasta kristinuskoa. puhdasta on vain kirjaimellinen raamatun noudattaminen. sellaista taituria ei vain taida löytyä mistään. vai miten arvelet jonkun pystyvän toteuttamaan: älä tapa-->tapa vittu kaikki ja kivitä kuoliaaksi lapsesi! ????

• Kössönöm
        puusilima_ kirjoitti:

aivokuollut hellari joka ei usko vt:n juttuja ja väittää uutta vain oikeaksi ja sit kuiteski natisee koko kirjaa "jumalan sanaksi". onko se kristinuskoa? oikeastaan olet oikeassa että mikään näistä ei ole puhdasta kristinuskoa. puhdasta on vain kirjaimellinen raamatun noudattaminen. sellaista taituria ei vain taida löytyä mistään. vai miten arvelet jonkun pystyvän toteuttamaan: älä tapa-->tapa vittu kaikki ja kivitä kuoliaaksi lapsesi! ????

ihmettelen, että joko uskotaan raamattuun, koska se on jumalan sanaksi väitetty, tai sitten ei uskota.

Minä kyllä olen sitä mieltä, että uskovaiset ovat raukkoja pelkureita ja vastuuntunnottomia valehtelijoita.

Kaikenlaista kuppikuntaa on toisiaan sormella osoittamassa ja väittämässä vääränlaisiksi kristityiksi. Sekopäistä touhua.

Ja siinäpä se onkin, että uskovaisen on niin vaikea toimia jumalan sanan mukaan, koska se on täysin sekava kokoelma toisiaan poissulkevia käskyjä ja on nykyisen lainsäädännön vastainen suurimmalta osalta. Siksi (ja erityisesti juuri siksi) ihmettelen tuota uskonrauha -ja jumalanpilkkapykälää Suomen laissa.

Jos kristityt noudattaisivat raamattua, kuten heidän uskontonsa mukaan pitäisi, niin kyllä olisi koko sakki telkien takana elinkautista kärsimässä. Siellä sitten olisi aikaa istua tassut ristissä rukoilemassa jumalia apuun.

Olen kyllä sitäkin mieltä, että raamattu pitäisi kieltää, koska se yllyttää väkivaltaan ja murhiin.

• aate
        Kössönöm kirjoitti:

ihmettelen, että joko uskotaan raamattuun, koska se on jumalan sanaksi väitetty, tai sitten ei uskota.

Minä kyllä olen sitä mieltä, että uskovaiset ovat raukkoja pelkureita ja vastuuntunnottomia valehtelijoita.

Kaikenlaista kuppikuntaa on toisiaan sormella osoittamassa ja väittämässä vääränlaisiksi kristityiksi. Sekopäistä touhua.

Ja siinäpä se onkin, että uskovaisen on niin vaikea toimia jumalan sanan mukaan, koska se on täysin sekava kokoelma toisiaan poissulkevia käskyjä ja on nykyisen lainsäädännön vastainen suurimmalta osalta. Siksi (ja erityisesti juuri siksi) ihmettelen tuota uskonrauha -ja jumalanpilkkapykälää Suomen laissa.

Jos kristityt noudattaisivat raamattua, kuten heidän uskontonsa mukaan pitäisi, niin kyllä olisi koko sakki telkien takana elinkautista kärsimässä. Siellä sitten olisi aikaa istua tassut ristissä rukoilemassa jumalia apuun.

Olen kyllä sitäkin mieltä, että raamattu pitäisi kieltää, koska se yllyttää väkivaltaan ja murhiin.

On vain hyvä että kaltaisesi keuhkoojat eivät ole vallassa Suomessa, täällä ei olisi minkäänlaista rauhaa, yhteiskuntajärjestystä ihmisoikeuksista nyt puhumattakaan, jos ateistit päästettäisiin vallankahvaan.

• puusilima_
        aate kirjoitti:

On vain hyvä että kaltaisesi keuhkoojat eivät ole vallassa Suomessa, täällä ei olisi minkäänlaista rauhaa, yhteiskuntajärjestystä ihmisoikeuksista nyt puhumattakaan, jos ateistit päästettäisiin vallankahvaan.

älähtää, johon kalikka kalahtaa.

• deu

Kysykää yhtä kysymystä. Uskotko Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikana, siitä te tiedätte vilpittömät. Kiistikö Hawkins, Einstein tai Feynman Jumalan. Ei pitänykkään. Herra on luonut fysiikan ja Schödingerille, Lorentzille ja Bohrille on annettu kyky selittää sitä.

• konna

Jumalia tai Jumalien poikia ei ole eikä tule.

Ainoa paikka missä jumalat asuvat ovat sarjakuvat (Asterix: Jumaltenrannan nousu ja tuho), kuppapäisen hihhulin kuuppapää ja vanhat kansantarut (raamattu, koraani ja muut huonosti kirjoitetut saagat).

Herra todistakoon itse itsensä, kaikki muut todistukset ovat epävalideja.

• Zorro 11
        konna kirjoitti:

Ainoa paikka missä jumalat asuvat ovat sarjakuvat (Asterix: Jumaltenrannan nousu ja tuho), kuppapäisen hihhulin kuuppapää ja vanhat kansantarut (raamattu, koraani ja muut huonosti kirjoitetut saagat).

Älä hätäile. Sinuakin tullaan kutsumaan. Saul herjasi Herraamme Jeesusta Kristusta, mutta tuli sitten Apostoli Paavaliksi.

• Tiärenaine

Hawking, Einstein ja Feynman eivät kylläkään usko jumaliin, Einstein saattoi olla deisti, mutta maailmanmenoon puuttuvaan jumaluuteen Einstein ei uskonut, vaikka uskovaiset niin ovat halunneet hänen sanomisiaan tulkita.
        Hawking on ihan ateisti, kuin myös Feynman.

• konna
        Zorro 11 kirjoitti:

Älä hätäile. Sinuakin tullaan kutsumaan. Saul herjasi Herraamme Jeesusta Kristusta, mutta tuli sitten Apostoli Paavaliksi.

eipä ollut häävi kohtalo hänelläkään..

• konna kirjoitti:

NIIN USKOVAISELLE KUIN SILLE JOKA EI USKO,JYVÄT JA AKANAT EROITELLAAN,JYVÄT ELI JEESUKSEN OMAT TAIVAASEEN JA AKANAT ELI JOTKA EIVÄT HALUA USKOA TULISEEN HELVETTIIN!

• konna
        aksu521 kirjoitti:

NIIN USKOVAISELLE KUIN SILLE JOKA EI USKO,JYVÄT JA AKANAT EROITELLAAN,JYVÄT ELI JEESUKSEN OMAT TAIVAASEEN JA AKANAT ELI JOTKA EIVÄT HALUA USKOA TULISEEN HELVETTIIN!

todistukset ovat myös yhtä tyhjän kanssa.

• beenthere
        aksu521 kirjoitti:

Sulla on siellä näppäimistön vasemmassa laidassa nappula, jossa lukee caps lock. Painapa kerran siitä. Ei tuollaisia pölkkykirjaimia jaksa kukaan lukea.
        Alakoulun ekalla käytetään pölkkykirjaimia, kun ei vielä olla muita opeteltu.

• Meikku-amtelija
        aksu521 kirjoitti:

Ei kukaan terve ihminen 2000-luvulla usko vakavissaan helvettiin, korkeintaan jonkinlaisena symbolisena kokemuksena. Kait sä pelkäät sorkkajalkaisia mörköjäkin, jotka houkuttelevat sinua tuhmuuksiin.

• infantry

Olen itsekin miettinyt tuota joskus, se asettaa aika kovat paineet olla "hyvä" uskis...

Mutta nyt tajusin, tuon kun liittää tuhlaajapoika tarinaan... niin silloin ymmärsin...

Kiitoksia kiitoksia sinulle M@k3 =)

• konna

vääntää kaksi ristiriitaista tarinaa tukemaan omia uskomuksiaan.

Mukavaa pääsiäistä. Käys pyytään naapuria naputtelemaan ittes mäntyyn kiinni, niin pääset fiiliksiin..

• M@k3

Niille joille tuo vertaus ei ole auennut, niin kuningas on jumala ja rahan poikimaan laittaminen on käännyttämistä.

• konna

tartteeko (ylhäinen mies eli tuleva kuningas eli jumala) nimityksen tullakseen jumalaksi?

Ei nyt tuo tulkintasi oikein toimi..

• M@k3
        konna kirjoitti:

tartteeko (ylhäinen mies eli tuleva kuningas eli jumala) nimityksen tullakseen jumalaksi?

Ei nyt tuo tulkintasi oikein toimi..

Noin se tulkitaan ja poissaolon syyllä ei ole väliä vaan sillä mitä orjat tekevät hänen poissaollessaan.

• konna
        M@k3 kirjoitti:

Noin se tulkitaan ja poissaolon syyllä ei ole väliä vaan sillä mitä orjat tekevät hänen poissaollessaan.

etten ymmärrä raamatun vertauksia. Tarttis olla joku tolkku, miksi jumala loistaa poissaolollaan.

Eikös siellä muuten ole joku vähän samantapainen tarina, jossa isäntä lähtee pois ja antaa kolmelle palvelijalle rahaa säilytykseen, ilman sen enempiä käskyjä. Joku kaivaa ruukun maahan, jne.

Vai onko tämä se sama tarina uudessa raamatun käännöksessä? Saattaapi vain olla niinkin. Mulle se tarina selitettiin niin, että kyse ei ollut rahoista, vaan jumalan ihmisille antamista lahjoista ja taidoista, joita joku käytti ja joku toinen taas ei. Siinä tulkinassa nyt oli sentään jotain tolkkua..

Hienoja opetuksia. Kukaan ei tiedä, mikä on käännösvirhettä, vertausta, aikansa perinnettä, uutta tulkintaa. What the fuck, siinähän tulkitsevat ja yrittävät ottaa selvää..

Voiko elämäänsä enää turhempaan asiaan käyttää?:)

• Kössönöm
        konna kirjoitti:

etten ymmärrä raamatun vertauksia. Tarttis olla joku tolkku, miksi jumala loistaa poissaolollaan.

Eikös siellä muuten ole joku vähän samantapainen tarina, jossa isäntä lähtee pois ja antaa kolmelle palvelijalle rahaa säilytykseen, ilman sen enempiä käskyjä. Joku kaivaa ruukun maahan, jne.

Vai onko tämä se sama tarina uudessa raamatun käännöksessä? Saattaapi vain olla niinkin. Mulle se tarina selitettiin niin, että kyse ei ollut rahoista, vaan jumalan ihmisille antamista lahjoista ja taidoista, joita joku käytti ja joku toinen taas ei. Siinä tulkinassa nyt oli sentään jotain tolkkua..

Hienoja opetuksia. Kukaan ei tiedä, mikä on käännösvirhettä, vertausta, aikansa perinnettä, uutta tulkintaa. What the fuck, siinähän tulkitsevat ja yrittävät ottaa selvää..

ymmärtämisen yrittäminen on yksi älyttömimmistä asioista maailmassa. Mutta tämä uskisten kanssa kinaaminen tulee hyvänä kakkosena.

Kun ne kristityt eivät ole näköjään edes siitä yhtä mieltä, kuka on oikea kristitty, niin miten tällainen ateisti siitä sitten selkoa saisi.

• konna
        Kössönöm kirjoitti:

ymmärtämisen yrittäminen on yksi älyttömimmistä asioista maailmassa. Mutta tämä uskisten kanssa kinaaminen tulee hyvänä kakkosena.

Kun ne kristityt eivät ole näköjään edes siitä yhtä mieltä, kuka on oikea kristitty, niin miten tällainen ateisti siitä sitten selkoa saisi.

"Kai se arrmatun ymmärtämisen yrittäminen on yksi älyttömimmistä asioista maailmassa. Mutta tämä uskisten kanssa kinaaminen tulee hyvänä kakkosena."

Näitten älykääpiöiden kanssa kinasteleminen saa minut tuntemaan itseni aivan hölmöksi. Olen huomannut, että moni muukin on siirtynyt puhtaasti vittuilulinjalle, vaikka sekin on tyhmää..

Jos täällä ei ois paljon hyviä kamuja, niin viuh ja konna olisi tiessään:D

• Kössönöm
        konna kirjoitti:

"Kai se arrmatun ymmärtämisen yrittäminen on yksi älyttömimmistä asioista maailmassa. Mutta tämä uskisten kanssa kinaaminen tulee hyvänä kakkosena."

Näitten älykääpiöiden kanssa kinasteleminen saa minut tuntemaan itseni aivan hölmöksi. Olen huomannut, että moni muukin on siirtynyt puhtaasti vittuilulinjalle, vaikka sekin on tyhmää..

Jos täällä ei ois paljon hyviä kamuja, niin viuh ja konna olisi tiessään:D

että oliko taas jostain laitoksesta joku viikonloppuloma. Sen verran roisia tekstiä on tänään tullut.

Ja tuossa vähän aikaa sitten joku pikkurilliuskis pohti muka tosissaan, että hän ei ole saanut ateisteista kovin älykästä kuvaa.

Kai ne primitiivireaktiot puskee pintaan, kun joku hihhulsson huutaa, että kaikki ateistit pitäis kaasuttaa jne.

Mutta minun mielestäni meidän pihan porukka on kuitenkin hillinnyt itsensä ihan kiitettävästi.

• M@k3
        konna kirjoitti:

Kyllä loogisempi vaihtoehto on se että Jeesus tarkoitti vertauksellaan käännyttämistä ja sen johdosta tulevaa palkintoa. Eihän nyt kykyjen käyttäminen liity uskontoon mitenkään.

• konna
        M@k3 kirjoitti:

Kyllä loogisempi vaihtoehto on se että Jeesus tarkoitti vertauksellaan käännyttämistä ja sen johdosta tulevaa palkintoa. Eihän nyt kykyjen käyttäminen liity uskontoon mitenkään.

oikeassa, kerron vain kuinka uskonnonopettajani tulkitsi vastaavanlaisen tarinan. Loogisuutta näihin tarinoihin saa hakea Välimeren peräsuolesta ja vielä kauempaa.

Jäähän tuossa sinunkin tulkinassa edelleen se katoamisasia selvittämättä. Vai onko tarkoituskin, että systeemi pyörii ihan itsellään, niin kuin se nyt tekee. Mitä nyt on paavi jumalan sijaisena maan päällä.

Joka tapauksessa, kummallista, että jumalalla on nimittäjä. Elämme siis jumalien hierarkiassa, jossa on vain yksi pääjumala ja se on Zeus!

Jos et usko, niin Hän kärventää perskarvasi. *ZÄDÄM! (ja teki sen jo)*

:D

• konna
        Kössönöm kirjoitti:

että oliko taas jostain laitoksesta joku viikonloppuloma. Sen verran roisia tekstiä on tänään tullut.

Ja tuossa vähän aikaa sitten joku pikkurilliuskis pohti muka tosissaan, että hän ei ole saanut ateisteista kovin älykästä kuvaa.

Kai ne primitiivireaktiot puskee pintaan, kun joku hihhulsson huutaa, että kaikki ateistit pitäis kaasuttaa jne.

Mutta minun mielestäni meidän pihan porukka on kuitenkin hillinnyt itsensä ihan kiitettävästi.

niin.

"Mutta minun mielestäni meidän pihan porukka on kuitenkin hillinnyt itsensä ihan kiitettävästi."

Minä aion olla aika suoraviivainen jatkossa ja kommentoida noita hörhöjuttuja vain rivillä tai kahdella.

Tai sitten vaan poistopyynnöillä. Ei meidän tarvitse olla jeesusfanien armoilla, ja vastailla heidän jokaisen raamatun matikka- tai kiinatulkintansa perään.

Minusta oli hienoa, että kukaan ei viittinyt vastata siihen yhteen "laksatiiviseen" viestiin. Sekin juttu oli jo kolmatta kertaa palstalla.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      24
      4555
    2. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      106
      3154
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      206
      3006
    4. 88
      1403
    5. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      92
      1208
    6. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      27
      1144
    7. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      156
      1052
    8. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      121
      895
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      54
      888
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      33
      737
    Aihe