AMINOHAPOT TEHOSTAVAT AIVOTOIMINTAA
## Niukasti vaihtoehtoja
Kirjoittanut: aminohappo 16.3.2008 klo 10.28
Asian ydin on tämä:
Niin kauan kuin uskot, että sapatti ja kuolleiden tila ovat liian tärkeitä oppeja hylättäviksi,
sinulla ei ole muita vakavasti otettavia vaihtoehtoja kuin seitsemännen päivän adventistien yhteisö. ##
Aminohapoilla parantava vaikutus
5
157
Vastaukset
Me kristityt taidamme olla ihan pllkkypäitä, kun
emme susotu kieltämään Raamatun enkelien sanomaa.
Ja vaihtamaan sitä tuntemattomien enkelien loruksi.
Emme suostu kieltämään ns. kolmannen enkelinkään
sanomaa, vaikka tuntuu siltä, että palstalla on
pää pölkyllä sen vuoksi.
Ihan kuin se olisi kuvakieltä tulevasta pedon
ajasta, jolloin Jeesuksen sanojen kieltäjät
mestataan - KUN EIVÄT SITÄ SUOSTU VAIHTAMAAN
MIHINKÄÄN MERKKIIN !!!
Ilm 14:9-11
9
Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
[Ilm. 13:16,17]
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11
Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa
-- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
[1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]
VOITTOPALKINTO ODOTTAA NIITÄ, JOTKA EIVÄT RAAMATUN
SANASTA LUOVU
Älkää peljätkö - jos he vievät tavaramme ja
henkemme, eivät kuitenkaan sielua voi anastaa!
Me saamme perillä voittopalkinnon, mm. käteemme.
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan.
Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista,
ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä
yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]
Ilm. 5:8
Kun Karitsa otti kirjan, ne neljä olentoa ja kaksikymmentäneljä vanhinta heittäytyivät hänen eteensä.
Vanhimmilla oli kaikilla harppu ja kultamalja täynnä uhrisavua, pyhien rukouksia.
[Ilm. 4:10 | Ps. 141:2]
Ilm. 2:17
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
Sille, joka voittaa, minä annan kätkettyä mannaa ja valkoisen kiven,
ja siihen kiveen on kirjoitettu uusi nimi,
jota ei tunne kukaan muu kuin sen nimen saaja. [Ps. 78:24,25 | Jes. 56:5, 62:2, 65:15]ASIAN YDIN HEBREALAISKIRJEEN 8. LUVUSSA
Uuden liiton ylipappi - Hebrealaiskirje 8. luku
1
Tulemme nyt asian ytimeen:
Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. [Mark. 12:36 ]
2
Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse. [Hepr. 9:11,24]
3
Jokaisen ylipapin virkaan kuuluu tuoda lahjoja ja uhreja Jumalalle, ja siksi myös meidän ylipapillamme tulee olla tuotavana uhrinsa. [Hepr. 5:1]
4
Jos hän olisi maan päällä, hän ei olisi edes pappi, koska täällä ovat jo ne, jotka tuovat lain määräämät uhrilahjat.
5
Heidän palveluksensa on kuitenkin vain taivaallisen palveluksen kuva ja varjo. Sanottiinhan Moosekselle, kun hänen oli määrä valmistaa teltta:
"Pidä huoli siitä, että teet kaiken sen esikuvan mukaan, jonka sait nähdä vuorella." [2. Moos. 25:40]
6
Mutta meidän ylipappimme on saanut paljon tärkeämmän tehtävän, yhtä paljon tärkeämmän kuin on se liitto, jonka välittäjä hän on.
Se liitto on suurempi, koska se perustuu suurempiin lupauksiin. [Hepr. 7:22]
7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
8
Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [8:8-12: Jer. 31:31-34]
9
Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta.
He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
10
Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11
Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: "Opi tuntemaan Herra."
Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12
Minä annan anteeksi heidän rikkomuksensa enkä enää milloinkaan muista heidän syntejään.
13
Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut.
Ja se, mikä on vanhentunut ja aikansa elänyt, häviää pian. [Room. 10:4]
JeesusSILLÄ HENGEN PILKKAA EI ANNETA ANTEEKSI TÄÄLLÄ,
EIKÄ IANKAIKKISUUDESSAKAAN VAPAUDU RANGAISTUKSESTA
- Kristusta voitte pilkata niin paljon kuin sielu sietää, mutta Pyhän Hengen työtä - pelastamista ja parantamista - ei sovi herjata
Matt 12:31-32
31
"Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi,
mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. [Hepr. 10:28,29]
32
Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. [Luuk. 23:34; 1. Tim. 1:13]
Mark 3:28-30
28
Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin.
[3:28,29: Matt. 12:31,32; Luuk. 12:10]
29
Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." [Hepr. 10:28,29]
30
He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.
22
Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul*, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." [Ks. selitystä Matt. 10:25.] [Matt. 9:34]
23
Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan?
24
Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää,
25
eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat.
26
Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut.
27
Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. [Jes. 49:24]
Se oli Markus 3:22-27 - parantumisihmeitä väitettiin saatanan teoiksi, vaikka ne ovat
aina Hengen luomistyötä.Uusi taivas ja uusi maa - Jesaja 65:17-25
17
Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä ei enää muistella, ne eivät nouse mieleen.
[Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13; Ilm. 21:1]
18
Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja ikuisesti siitä, mitä minä luon.
Katso, ilon kaupungiksi minä luon Jerusalemin, teen riemuitsevaksi sen kansan. [Jer. 62:5]
19
Ja minä riemuitsen Jerusalemista, iloitsen kansastani.
Ei siellä enää kuulu itkun ääntä, ei valitusta, [Jes. 60:20]
20
eivät vastasyntyneet siellä
enää kuole, ei yksikään, ei kuole vanhus,
ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen.
Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan.
21
He rakentavat taloja ja saavat asua niissä,
he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden hedelmän,
[65:21,22: Jes. 62:8,9; Aam. 9:14]
22
ei niin, että he rakentaisivat ja toinen taloa asuisi, eikä niin, että he istuttaisivat ja toinen söisi hedelmän.
Niin kuin puiden päivät, niin ovat minun omieni päivät.
Minun valittuni saavat itse nauttia työnsä tuloksista.
23
Enää he eivät näe vaivaa tyhjän vuoksi,
eivät synny kuollakseen kohta,
vaan he ovat Herran siunaama suku
ja heidän vesansa pysyy heidän luonaan.
[1. Kor. 15:58 | Jes. 61:9]
24
Jo ennen kuin he kutsuvat,
minä vastaan, kun he vielä esittävät pyyntöään, minä jo toteutan sen. [Matt. 6:8]
25
Susi ja karitsa
käyvät yhdessä laitumella, leijona syö heinää kuin härkä, ja käärmeen ruokana on maan tomu.
Kukaan ei tee pahaa,
kukaan ei vahingoita ketään minun pyhällä vuorellani, sanoo Herra. [Jes. 11:6-9]
Jeesus, Daavidin poikaJESAJA 62:4-12 - TOSI MIES EI HYLKÄÄ
4
Ei sinun nimesi enää ole Hylätty
eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni
ja maasi nimi Puolisoni,
sillä Herra rakastaa sinua ja
ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]
5
Niin kuin nuorukainen ottaa neidon vaimokseen, niin sinun lapsesi ottavat sinut omakseen,
niin kuin sulhanen iloitsee morsiamestaan,
niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta. [Sef. 3:17; Ilm. 21:2]
6
Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita.
Hetkeksikään he eivät saa herpaantua, eivät päivällä eivätkä yöllä.
-- Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa!
7
Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle! [Jes. 61:11; Luuk. 18:1]
8
Oikean kätensä, vahvan käsivartensa kautta Herra on vannonut:
-- Sinun viljaasi minä en enää anna vihollistesi ruoaksi, eivätkä muukalaiset enää juo sinun viiniäsi, josta sinä olet vaivan nähnyt, [62:8,9: Jes. 65:21,22; Aam. 9:14]
9
vaan ne, jotka viljan korjaavat, sen myös syövät ylistäen Herraa, ja ne, jotka kokoavat rypäleet, ne myös juovat viinin minun pyhäkköni esipihoissa.
Tasoittakaa tie, kohottakaa lippu
10
Lähtekää, menkää ulos porteista, valmistakaa tie kansalle, valmistakaa, tasoittakaa valtatie, raivatkaa pois kivet, kohottakaa lippu merkiksi kansoille! [Jes. 57:14]
11
Maailman ääriin saakka Herra on kuuluttanut: -- Sanokaa tytär Siionille:
Katso, sinun pelastajasi saapuu, hän kuljettaa mukanaan työnsä palkkaa, johdattaa niitä, jotka on omikseen hankkinut.
[Jes. 40:10; Sak. 9:9; Matt. 21:5]
12
Heitä kutsutaan nimellä Pyhä kansa, Herran lunastamat, ja sinua nimellä Kaivattu kaupunki, Kaupunki, jota ei hylätä. [Jes. 35:10, 51:11]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911350
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85852
- 51758
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51750Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä312601Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7585- 53584