enkelin apu???

ei yhteyttä

olen pyytänyt apua niin Jumalalta kuin enkeliltänikin erinäisiin asioihin -miksi tuntuu siltä, että AINA kun pyydän apua johonkin tiettyyn ongelmaan, asiat menevätkin päinvastoin?
apua ei tule vaan päinvastoin asiat pahenevat, ja näin on tuntunut käyvän aina kun olen enkelilleni puhunut.
auttaa,tukee ja turvaa? minun kohdallani päinvastoin.
tai näin ainakin tuntuu, ja siksi nykyään jopa pelkäänkin apua pyytää, oli asia mikä hyvänsä, koska pelkään että pahemmaksi tilanne muuttuu kun apu on pyydetty.
esim. jos saisin kuulla sairastavani vaikka syöpää (en sairasta,tämä esimerkki nyt vain tuli ensimmäisenä mieleen. eikä nuo omat ongelmani ole tämäntyyppisiä) ja siis pyytäisin enkeliltä suojelusta niin minun kohdallani kävisi varmaan niin että seur. päivänä saisin kuulla toisestakin syöpäkasvaimesta.

onko kenelläkään samanlaista?

36

1854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miltä ehkä näyttää

Pyydä Jeesukselta. Hän on ainoa välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä.

Ja silti voi tuntua, että asia menee vain hullummaksi, mutta se on vain jotain tilapäistä, näennäistä kaaosta, josta seuraa varmasti jotain todella hyvää.

Usein vain on niin, että "kivun kautta Jumala luo uutta".

• Älä anna periksi

Jos et saa Jeesukselta sitä, mitä pyydät, voi hyvinkin olla niin, että Taivaan Isä, joka tietää kaiken, on suunnitellut osallesi jotain paljon parempaa.

• jos vaikka
        Älä anna periksi kirjoitti:

Jos et saa Jeesukselta sitä, mitä pyydät, voi hyvinkin olla niin, että Taivaan Isä, joka tietää kaiken, on suunnitellut osallesi jotain paljon parempaa.

Voihan olla niinkin, että se, mitä pyydät, ei olekaan sinulle oikeasti hyväksi.

• elämä

Suattaa se olla niinnii

• elämä

Suattaa se olla niinnii

• Aritta

miten pyydät. Koska me saamme AINA sitä mitä pyydämme. Ehkä pyydätkin päinvastoin. Esim jos haluaa vaikka rahaa niin se on pyydettävä sillä tavalla kuin se jo olisi itsellä. Jos pyytää näin "rakas enkeli, Jumala, Jeesus, Universum, minä haluan rahaa" niin saa vastauksen että tottakai sinä saat haluta. Toiveesi on täytetty. Sen sijaan voisi sanoa vaikka näin että "kiitos että rahani riittävät kaikkeen mitä haluan tehdä tai ostaa". Silloin sanoma eteenpäin on "olen rikas, varakas, minulla ei ole mistään puutetta" joten saat rahasi kipin kapin. Sama asia terveydestä tai mistä tahansa. Aina on elettävä niin kuin jo omistaisi sen mitä haluaa.

Toivottavasti ymmärrät, mutta esim negatiivisuudella saat takaisin negatiivisuutta. Positiivisuudella positiivisuutta.

Minä halusin moottoripyörän eikä minulla ollut sellaisia rahoja mutta visualisoin pihaamme moottoripyörän mielessäni ja muistutin vielä Universumia siitä että se pyörä oli minun. Eikä kauaakaan kun sain mahdollisuuden ostaa melkein uuden pyörän sillä hintaa joka oli minulle mahdollista maksaa.

On tärkeää muistaa juuri tuo "minun". Koska muuten siinä pihassa olisi voinut seistä jonkun muun moottoripyörä. Joku olisi tullut kylään meille.

Sitten on sellainen juttu myös että mitä annat ulospäin sitä saat takaisin. Otan taas itseni esimerkiksi. Lehdessä oli juttu eräästä venäläisestä pikkulapsesta joka tarvitsi lääkärin apua mutta ei saanut sitä Venäjällä vaan hänelle oli luvattu se Ruotsissa mutta se maksoi aika paljon joten lehdessä pyydettiin lahjoittamaan rahaa. Tunsin että se oli tärkeää ja annoin jonkin verran, ei mitään suurta summaa. Muutaman viikon päästä sain rahaa monta tuhatta. En ollut edes tietoinen siitä rahasta.

Mutta se raha on annettava ihan vilpittömin mielin ilman mitään odotuksia.

• ei yhteyttä

mutta jotenkin uskoni horjuu ja pahasti. jopa niin pahasti että erosin kirkostakin :( olen läpikäynyt Helvetin tässä viimeisen puolen vuoden aikana, ja apua olen pyytänyt monella tapaa. ehkä ne tavat ovat sitten olleet vääriä.

eilen itseasiassa pyysin ensimmäistä kertaa apua enkeliltä, ja tänään satoi sen asian tiimoilta niin paljon paskaa niskaan että olen tässä noin 4 tuntia itkeä pillittänyt :'(
        mitähän olisi tapahtunut jos olisin jättänyt pyytämättä...

olen menettänyt uskoni joka asiaan ja ihmiseen myös.
        olen yrittänyt olla kaikille mahdollisimman hyvä, uhrautunut turhankin paljon saamatta edes kiitosta siitä. nyt on niitä hetkiä kun se kaikki kasaantuu päälle, ja laittaa miettimään että kannattaako toisille edes olla hyvä.
        virheitä olen kyllä tehnyt myös, paljonkin.
        ehkä siitä juuri onkin syntynyt ajatus että olen vain niin läpeensä paha että Jumalakaan ei enää jaksa antaa anteeksi (tiedän kyllä miltä tämä kuulostaa).

• jenny.

Itse asiassa olen huomannut saman asian ja tuossa on todellakin jotain "outoa logiikkaa"...;)

• Aritta
        ei yhteyttä kirjoitti:

mutta jotenkin uskoni horjuu ja pahasti. jopa niin pahasti että erosin kirkostakin :( olen läpikäynyt Helvetin tässä viimeisen puolen vuoden aikana, ja apua olen pyytänyt monella tapaa. ehkä ne tavat ovat sitten olleet vääriä.

eilen itseasiassa pyysin ensimmäistä kertaa apua enkeliltä, ja tänään satoi sen asian tiimoilta niin paljon paskaa niskaan että olen tässä noin 4 tuntia itkeä pillittänyt :'(

olen yrittänyt olla kaikille mahdollisimman hyvä, uhrautunut turhankin paljon saamatta edes kiitosta siitä. nyt on niitä hetkiä kun se kaikki kasaantuu päälle, ja laittaa miettimään että kannattaako toisille edes olla hyvä.
        ehkä siitä juuri onkin syntynyt ajatus että olen vain niin läpeensä paha että Jumalakaan ei enää jaksa antaa anteeksi (tiedän kyllä miltä tämä kuulostaa).

ole väliä kuulutko kirkkoon vai et. Ei sinun edes tarvitse uskoa Jumalaan eikä enkeleihin. Minä uskon Universumin voimaan jota minun mielestäni voi kutsua vaikka Jumalaksi jos haluaa. :-)

Jos olet tuntenut että olet maan matonen ilman mitään arvoa niin silloin universum on kuullut vain sen ja täyttänyt toivomuksesi, eli jättänyt sinut sinne kurjuuteen.

Sen sijaan sinun pitäisi yrittää nostaa oma arvosi ja viis veisata muista juuri nyt koska et kuitenkaan voi auttaa ketään kun tarvitset itse apua. Vain vahvana voi antaa apua muille.

Virheitä teemme kaikki, joskus ihan hirveitäkin, mutta ei se mitään haittaa. Ei meitä tuomita sellaisista. Pääasia että itse tajuat että olet ne virheet tehnyt ja yrität olla tekemättä niitä uudestaan. Virheistä opimme.

Yritä sanoa itsellesi joka päivä että olet arvokas ihminen. Yritä laittaa siihen sellainen iloinen, onnellinen, voimakas tunne myös. Ensin se ei onnistu millään. Mutta kun sitä tarpeeksi kauan muistuttaa itselleen niin se tarttuu.

Nuorempana minulla oli tapana sanoa itselleni että olen kaunein ja halutuin ja itsetuntoni oli korkealla. :-) Sitten joku sano minulle että minä vain luulen niin niin siihen lopahti se itsetunto. Onneksi olen saanut sen nostettua taas. Ilman että olisin olevani jotain mitä en ole, huomautan tässä vielä. :-)

• urhopekka

poikani oli kuumeessa useita päiviä ja ajattelin pyytää enkeliä parantamaan hänet. No seuraus oli että hän sai pahan keuhkokuumeen ja kaksi viikkoa makasi sairaalassa. Laihtukin raukka luurangoksi, Nyt tiedän missä tuli virhe. Kiitos.
        Pitänee alkaa visualisoimaan sitä motskaria pihaan. Harley Davisonin.
        Muuten kaikki seefferitytöt tykkäävät motskareista.

• lukenut
        ei yhteyttä kirjoitti:

Raamattua? joskus vastaus tulee Sanasta.

• Aritta
        urhopekka kirjoitti:

poikani oli kuumeessa useita päiviä ja ajattelin pyytää enkeliä parantamaan hänet. No seuraus oli että hän sai pahan keuhkokuumeen ja kaksi viikkoa makasi sairaalassa. Laihtukin raukka luurangoksi, Nyt tiedän missä tuli virhe. Kiitos.
        Pitänee alkaa visualisoimaan sitä motskaria pihaan. Harley Davisonin.
        Muuten kaikki seefferitytöt tykkäävät motskareista.

alkaa toivoa sitä hartikkaa (juuri opittu sana HD:sta).

Minä olin hulluna motskareihin ihan nuorena mutta sitten tunteet viilenivät kunnes viime kesänä kun mieheni hommasi itselleen motskarin. Alkoi tehdä mieli. :-)

Tyttäreni oli erittäin sairas muutama vuosi sitten ja silloin rukoilin ummet ja lammet läpi ja lopuksi lupasin jättää tupakat jos vain tyttö tulee terveeksi. No, hän tervehtyi ja minä pääsin eroon tupakasta. Ihan helposti.

• Konkari m

Minulla myös moottoripyöriä ollut 30 vuotta.
        Ainakin olet löytänyt hyvän harrastuksen.

• Aritta
        Konkari m kirjoitti:

Minulla myös moottoripyöriä ollut 30 vuotta.
        Ainakin olet löytänyt hyvän harrastuksen.

Kestää vain ennen kuin tulee hyvät ilmat ajamiseen. :-(

• Konkari M
        Aritta kirjoitti:

Kestää vain ennen kuin tulee hyvät ilmat ajamiseen. :-(

Käynyt kokeilemassa. Kova on kuume.

• Aritta
        Konkari M kirjoitti:

Käynyt kokeilemassa. Kova on kuume.

teki mieli mutta oli vähän kylmä vaikka aurinko paistoi ja eilen sitten satoikin lunta, sama tänään. :-(

• elämä

Minä tarvitsen nyt heti enkelini apua

• jenny.

Mitäs jos pyydät mutta et todella USKO pyytäessäsi...?

• ei yhteyttä

sekin että ehkä en osaa oikeasti luottaa siihen että minua kuultaisiin.
        olen huomannut kyllä pienoisen epäröinnin olemassa, johtunee juuri siitä kun en ole oikeastaan koskaan saanut sitä apua kun olen pyytänyt.

• Aritta

Pitää uskoa. Luulen että kun raamatussa puhutaan uskomisesta niin se oikeastaan tarkoittaa juuri tuota että kun esim rukoilee niin silloin on myös uskottava siihen että saa sen mitä haluaa. Jos epäilee niin silloin Jumala, enkeli, Universum :-) kuulee sen epäilyksen.

Itse yritän harjoitella tuota uskomista esim parkkipaikkojen kanssa. Yritän uskoa että minulle löytyy parkkipaikka kun olen menossa jonnekin. Toisinaan sitten hiipii sellainen epäilyksen poikanen mieleeni eikä parkkipaikkaa ole.

• heather :-D
        Aritta kirjoitti:

Pitää uskoa. Luulen että kun raamatussa puhutaan uskomisesta niin se oikeastaan tarkoittaa juuri tuota että kun esim rukoilee niin silloin on myös uskottava siihen että saa sen mitä haluaa. Jos epäilee niin silloin Jumala, enkeli, Universum :-) kuulee sen epäilyksen.

Itse yritän harjoitella tuota uskomista esim parkkipaikkojen kanssa. Yritän uskoa että minulle löytyy parkkipaikka kun olen menossa jonnekin. Toisinaan sitten hiipii sellainen epäilyksen poikanen mieleeni eikä parkkipaikkaa ole.

siis tuo parkkipaikka jutska :-))
        ja vaikka epäilenkin niin aina on löytynyt paikka
        ja juuri minulle sopiva (lue helposti parkeerattava)

minä en enää rukoile minä visualisoin asioita
        ja niin ne vain tulevat tai saan sen mitä tarvitsen
        meidän opettajamme/enkelimme on nopeampi kuin ajatus
        henkilökohtaiset ja ristiriitaiset tunteen ovat joskus esteenä todelliselle pyynnölle ja sen ymmärtäminen tai tulkitseminen voi olla enkelille vaikeaa
        kritallisoitunut pyyntö on enkelin helpompi lukea

• elämän etsijä

En minäkään oo saanu vastauksia pyyntöihini

• ei yhteyttä

kaikille vastanneille, hyviä neuvoja olen saanut, tuota visualisointia en ole aiemmin tullut ajatelleeksi ollenkaan.
      yritän tässä nyt korjailla uskoani, saada takaisin sen yhteyden Korkeimpaan mikä minulla on joskus ollut.
      olen kai luonteeltanikin sen verran epäilevä ihminen, että odotan tavallaan jotain merkkiä siitä että Jumala kuulee. hölmöähän se on.

ehkä tässä maailmassa missä kokoajan sattuu ja tapahtuu paljon pahaa, on vaikea uskoa että joku rakastaa meitäkin synnintekijöitä ihan pyyteettömästi.

jotenkin rukoileminen tuntuu vaikealta, kun juuri erosin kirkostakin kun en tuntenut että Jumala olisi läsnä ollenkaan.

onko kukaan muuten kokenut enkelinsä läsnäoloa, noiden parkkipaikkojen löytämisen lisäksi?

• heather :-D

"onko kukaan muuten kokenut enkelinsä läsnäoloa, noiden parkkipaikkojen löytämisen lisäksi?"
        vastaan tähän:
        lapsesta saakka olen kokenut eri tilanteissa enkelin ja enkeleiden läsnäolon riippumatta siitä että olenko ollut raamattu-uskovainen tai uskonut toisin
        Enkelit ovat todellisia oppaitamme ja rakkaus on se käyttövoima meitä auttettaessa
        kuvittele enkeli taaksesi ja hänen siipensä suojavana ympärillesi :-D -tämä on lempiajatukseni kun tarvitsen suojaa ja heti alkaa hymyilyttämään ja tulee hyvä olo
        on se sinunkin enkelisi ihan lähellä ja rakastaa sinua

• Aritta

tuli mieleen siitä merkin antamisesta. Voit tehdä niin että pyydät sitä merkkiä ja sanot vaikka että se pitää olla sellainen jonka varmasti huomaat. Sitten pidät silmät ja korvat auki niin varmasti saat sen merkin.

• jenny.

Käsittääkseni minuun on ottanut yhteyttä itsensä Arkkienkeli Mikael...

Ehei, en palvo enkeleitä, mutta tiedän, että tuolla yhteydenotolla OLI TARKOITUS!

• ei yhteyttä

täytynee yrittää tuota merkin pyytämistä, vahvistaisi uskoa ainakin...

olen kysynyt oman enkelini nimeä, ja mielessä pyörii vain Gabriel. voiko se sitten olla se?

tässä parin päivän sisällä on "tulossa" asia jonka tiimoilta olen apua pyytänyt nytten, ehkä liian epätoivoisesti luulisin.

tänään on kyllä jotenkin tuntunut hyvältä, mitä tuohon uskomiseen tulee. en osaa selittää sen tarkemmin :)

• Aritta
        ei yhteyttä kirjoitti:

täytynee yrittää tuota merkin pyytämistä, vahvistaisi uskoa ainakin...

olen kysynyt oman enkelini nimeä, ja mielessä pyörii vain Gabriel. voiko se sitten olla se?

tässä parin päivän sisällä on "tulossa" asia jonka tiimoilta olen apua pyytänyt nytten, ehkä liian epätoivoisesti luulisin.

tänään on kyllä jotenkin tuntunut hyvältä, mitä tuohon uskomiseen tulee. en osaa selittää sen tarkemmin :)

Hän ei ehkä ole juuri suojelusenkelisi mutta hänellä on ehkä jokin sanoma sinulle. Minun kanssani on joskus ollut Mikael, varsinkin kun olen tarvinnut apua jonkin ongelman ratkaisemisessa. Gabriel on sanansaattaja. Tai sitten se on suojelusenkelisi jonka nimi on myös Gabriel. :-)

• Ammattisotilas
        Aritta kirjoitti:

Hän ei ehkä ole juuri suojelusenkelisi mutta hänellä on ehkä jokin sanoma sinulle. Minun kanssani on joskus ollut Mikael, varsinkin kun olen tarvinnut apua jonkin ongelman ratkaisemisessa. Gabriel on sanansaattaja. Tai sitten se on suojelusenkelisi jonka nimi on myös Gabriel. :-)

Tarvitsisin sen apua YK-joukoissa.

• Aritta
        Ammattisotilas kirjoitti:

sen tekevän? Sotia? Enkelit eivät sodi.
        Arkkienkeli Mikaelia sanotaan myös sotaenkeliksi luultavasti miekkansa takia jolla hän hakkaa pois kaikki ongelmat ja esteet. Ei kuitenkaan eläviä ihmisiä. :-)

Rauhanjoukoissa hänestä ehkä kuitenkin on hyötyä.

• urhopekka
        Ammattisotilas kirjoitti:

plen entinen sinibaretti..

• Saddu ;-)

...tosiaankaan,onneksi ole moisia ongelmia elonkirjossain,kö ?!?
      Olisikos teikäläisellä tuo omien hoksottimiensa hyötykäytöllä mahdollisesti positiivista vaikutusta...?!?
      Oletko sitä mahdollisesti kokeillut/saanut kokeilla ?!?
      Se tiedon(todellisen/tieteellisen!) tason määrähän juuri uskomuksia vähentää,kö ?!?
      Käy vaikkapa kirjastossa lukemassa tiedeosaston teoksia !
      ;-)

• SANANSAATTAJA 10

Jos ajatellaan että tiedekirjat paljastavat
        todellisuutta, mitä ne omalta osaltaan tekevätkin, niin Raamattu kyllä painii vielä
        hiukan raskaammassa sarjassa.

Nimittäin yksikään tieteellinnen tuotos ei paljastavuudessaan lähentelekkään Raamattua, joka
        on käytännöllisesti katsoen virheetön, vaikka siinä onkin teksti- ja käännösvajavuuksia.

Monet raamatun asiat voidaan todentaa tieteellisin keinoin, esim. geenejä tutkimalla
        voidaan todentaa ihmiskunnan esiäiti 6000v taakse
        Samoin voidaan todentaa Nooan arkissa olleet
        uros ja naaras kutakin eläinlajia, koska ne ovat
        käyneet geneettisen ahtaan portin läpi.

Todisteita löytyy todella paljon, ja ne puhuvat
        huomattavasti loogisemmin kuin esim. evoluutio-
        oppi.

Sitäpaitsi raamatun kertomukset yliluonnollisen
        kohtaamisesta ovat poikkeuksetta päteviä itse-
        koettuja tilanteita todenmukaisesti kuvattuna
        vailla värittymistä, joten voidaan heittää
        romukoppaan ajatus yliluonnollisen olemassaolosta
        koska siitä on niin monta kuvausta.

• Lue tosta
        SANANSAATTAJA 10 kirjoitti:

todellisuutta, mitä ne omalta osaltaan tekevätkin, niin Raamattu kyllä painii vielä

Nimittäin yksikään tieteellinnen tuotos ei paljastavuudessaan lähentelekkään Raamattua, joka
        on käytännöllisesti katsoen virheetön, vaikka siinä onkin teksti- ja käännösvajavuuksia.

Monet raamatun asiat voidaan todentaa tieteellisin keinoin, esim. geenejä tutkimalla

oppi.

www.tiede.fi/uutiset/

http://yle.fi/teema/tiedeuutiset/uusimmat_aiheittain.shtml

www.tiedeuutiset.fi/

www.tieteenkuvalehti.com/

Siinä sinulle vähän oikeeta faktaa, eikä mitään tarinoita nooan arkista,...

• Aritta

oppi.

ovat vanhoja. Nykyään tiedetään enemmän ja paremmin. Raamatussa on myös ihan pelkkiä myyttejä ja keksittyjä juttuja joten en sanoisi sitä miksikään faktakirjaksi. Luen mieluimmin uudempaa kirjallisuutta.

• urhopekka

oppi.

kun ihminen on tallonut pallolla jo satoja tuhansia vuosia.
        Raamattu on virheitä ja satuja täynnä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe