pelastus

kysymys

kuka asetti synneille sen hinnan, jonka jeesus maksoi?

kuka määräsi sen rangaistuksen, jolta jeesus meidät pelasti?

nämä kysymykset kiusaavat minua..mitä mieltä olette?

siis vastaus on jumala mutta näettekö järjettömyyyden tässä kuviossa? mitä hienoa siinä on, että ensin tuomitsee kaikki ihmiset ikuiseen sadistiseen kidutukseen vailla toivoa parannuksen teosta ja sitten pelastaa osan?. siis kysehän ei ole mistään taivaallisesta "kurinpidosta" vaan pelkästään kostonhimoisesta piinaamisesta juuri rangaistuksen lopullisuuden tähden.

6

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateisti

Niin tuo esittämäsi kysymys on kyl aiheellinen ja ku miettii vielä lisää järjettömyyksiä tältä meidän rauhaa rakastavalta jumalalta.

Niin se teki puun josta ei saa syödä ja ku sitä ei toteltu se potkasi lapsensa kotoa pois ja paluusta ei puhuta.

Ja kaikki on syntisiä ja ei pelastu ellei palvo ja rakasta häntä itseään. Viittaako se johonkin kuten itserakkaus?

Se hukutti kokonaisen ihmiskunnan ku ne ei rakastaneet sitä.

Mut älä huoli, ei se oo kuin satua. Satu hyvästä ja pahasta, kuten punahilkka. Elä siis pelkää!

• ACIM

Olet oikealla tiellä kun pohdit näitä. Lohdutukseksesi voi sanoa että näissä kohdin nykyisellä tavalla opettettu kristinusko on mennyt pahasti harhaan. Mutta vallalla olevaa käsitystä tuntuu olevan hirmuisen vaikea mennä muuttamaan. Asiaa vaikeuttaa vielä se että Raamatussa varoitetaan vääristä profeetoista ja luvataan rangaistus sille joka sinne jotain lisää tai joka sieltä jotain ottaa pois. Tuntuu kuin edes itse Jumalalla ei olisi enää mitään mahdollisuuksia sanoa mitään.

Henkilökohtaisesti uskon kuitenkin että kirja nimeltä A Course in Miracles, suomeksi Ihmeiden Oppikurssi, on tekstiä itse Raamatun Jeesukselta joka saneli materiaalin sisäisenä äänenä eräälle amerikkalaiselle psykologille. Tässä kirjassa korjataan noita hirmuisia käsityksiä Jumalasta ja selitetään myös ristiinnaulitsemisen merkitys ihmiskunnan pelastamiseksi aivan eri tavalla. Ei totuus ole noin hirveä kuin mitä tekstissäsi toit esille. Uskallan sanoa tämän senkin uhalla että minut tuomitaan harhaoppiseksi. Olen tutkinut kirjaa yli kymmenen vuotta ja rukoillut ja pohtinut sekä verrannut sisältöä Raamatun Jeesuksen opetuksiin. Olen vakuuttunut siitä että tekstin takana on Hän joka rakastaa meitä aivan valtavasti.

• Eija
    • jtt

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, [b]ettei yksikään, joka häneen uskoo[/b], hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16

Jumala pelastaa jokaisen ihmisen joka ei itse vastusta pelastusta! Pyhä Henki suosittelee Jeesuksen vastaaottamista jokaiselle ihmiselle joka kuulee evankeliumin sanoman. Kaikki on vapaaehtoista, mutta lopulta jompikumpi lopullisista päämääristä on ehdoton, taivas tai kadotus.

Miksi Jumala loi ihmisen ja maailmankaikkeuden? Se selviää sitten kun kaikki on täydellistä. Uskon että Jumala on oikeudenmukainen Jumala.

• kysymys

en halunnut takaisin rippikouluun, vaan näkemyksiä näistä paradokseista

• Trubaduuri

on sinulla ihan varmasti ollut
      äiti ja isä , rakastiko he sinua ?
      ja rangaisiko he sinua kun väärin teit ?
      ja varmasti olet myös vääryttä tehnyt
      eli mikä nyt rikkeen palkka , nuhtelu
      vai kiitokset ? jatketaan tätä koulutusta
      vaikkei tämä rippikoulu olekkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1874
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe