Jeesuksen antama rauha.

Naomi

Jeesuksen antama rauha: ei murehdi huomisesta. Se ottaa sen mitä annetaan. Jumala antaa kaiken mitä ihminen tarvitsee, tulee vain luottaa Jeesukseen, katseensa suunnata Häneen.

Kun katson Kristukseen, olen täydellinen, siitä tulee myös sisimpään rauha jollaista ei maailmalla ole.

Jeesukseen katsomalla, Häneen armoonsa turvaamalla: siitä tulee todellinen rauha sisimpään.

24

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ad Infinitum

kun on kaikki huolet lopullisesti pois.

• Naomi

ihan niinkään. Joskus paha yrittää kiusata, saada huolia aikaiseksi, mutta jos turvaa Jeesukseen sellaisenkin hädän hetkellä, voi ja saa luottaa turvallisin mielin siihen että mitään ei tapahdu Jumalan sallimatta. Että ne huoletkin mitä ihminen kasaa, niitä ei Jumala tahdo meidän ottavan harteillemme, jos antaa ne huolet Jeesukselle, saa todella rauhan sisimpään.

• Ad Infinitum
        Naomi kirjoitti:

ihan niinkään. Joskus paha yrittää kiusata, saada huolia aikaiseksi, mutta jos turvaa Jeesukseen sellaisenkin hädän hetkellä, voi ja saa luottaa turvallisin mielin siihen että mitään ei tapahdu Jumalan sallimatta. Että ne huoletkin mitä ihminen kasaa, niitä ei Jumala tahdo meidän ottavan harteillemme, jos antaa ne huolet Jeesukselle, saa todella rauhan sisimpään.

Välillä menee hyvin välillä huonommin.

• Naomi
        Ad Infinitum kirjoitti:

niinkään ole. Kun on Jeesuksessa, Jeesus tekee työtänsä ihmisessä niin, että ihmisen koko sisin muuttuu, Jeesuksen luonne kirkastuu kirkastumistaan.

Entinen minä ei elä, vaan Jeesus on sijaan tullut.

• Ad Infinitum
        Naomi kirjoitti:

niinkään ole. Kun on Jeesuksessa, Jeesus tekee työtänsä ihmisessä niin, että ihmisen koko sisin muuttuu, Jeesuksen luonne kirkastuu kirkastumistaan.

Entinen minä ei elä, vaan Jeesus on sijaan tullut.

havaintojeni mukaan. Kaikesta uskonnollisesta hehkuttelusta huolimatta.

• Ad Infinitum kirjoitti:

Mutta tiedätkö on olemassa todella lepo ja rauha
        ja ilo AINAINEN Siis ne eivät horju ei heilu
        vaikka "ulkona myrskyää"NE SIIS OVAT JA PYSYVÄT.

Tämän saavat kokea ne jotka TODELLA JEESUKSEN YHTEYTEEN OVAT PÄÄSSEET.

• ole uskoa.
        Ad Infinitum kirjoitti:

Jeesus lupaa Sanassaan, että "Rauhan minä jätän teille, MINUN RAUHANI, eikä maailma voi sitä poissa ottaa." Tämä on totta ja tarkoittaa sitä, että vaikka maailma kuinka melskaisi Jumalan lapsen ympärillä, Jumalan lapsella on rauha sydämessä, JEESUKSEN RAUHA.
        Puhun tätä kokemuksesta ja omistan Jumalan armosta lapsen mielisen uskon ja rauha on kestänyt niin kauan, että en edes viitsi kertoa, eli se on pysyvä. Jumalan Sana ei lupaa turhia, vaan Sana todistaa Itsensä.

• totta! totta!

"Kun katson Kristukseen, olen täydellinen, siitä tulee myös sisimpään rauha jollaista ei maailmalla ole."

Jos vain muistamme AINA pitää katseemme kiinnitettynä Kristukseen, olkoompa taistelut miten kovia tahansa, silloin meillä ON rauha Hänessä.

Jos hetkeksikään käännämme katseemme olosuhteisiin jotka ympärillämme on tuo vastustaja pelon ja alamme tuijottaa olosuhteita ja pelätä.

• todellista ilosanomaa.

Kiitos sinulle, että julistat ilosanomaa, sillä ilosanoman julistajat ovat käyneet harvinaisiksi aarteiksi tässä piemässä ajassa.

• rauha rauha

-nyt olet tainnut lukea liikaa niitä Wilkerssonnin kirjoja?

34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
      35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
      36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.

• Naomi

omilleen rauhan. Sinäkö et usko Jeesuksen lupauksia? Eikö sinulla ole rauhaa, rauhattomuuttako on sisimmässäsi?

Tuo kohta Raamatusta minkä toit, kertoo siitä että maailma on vastaan, maailma vihaa Jeesuksen omia. Kuitenkin Jeesuksen omilla on rauha sisimmässään.

• Jumalan valtakunta
        Naomi kirjoitti:

omilleen rauhan. Sinäkö et usko Jeesuksen lupauksia? Eikö sinulla ole rauhaa, rauhattomuuttako on sisimmässäsi?

Tuo kohta Raamatusta minkä toit, kertoo siitä että maailma on vastaan, maailma vihaa Jeesuksen omia. Kuitenkin Jeesuksen omilla on rauha sisimmässään.

on sisäisesti meissä sanoo sana, ja Jumalan valtakunta on rauhan valtakunta.

Jes. 66:12

Sillä näin sanoo Herra: Minä ohjaan hänen tykönsä rauhan niinkuin virran ja kansojen kunnian niinkuin tulvajoen. Ja te saatte imeä, kainalossa teitä kannetaan, ja polvilla pitäen teitä hyväillään.

• on. "Rauhan minä
        Naomi kirjoitti:

jätän teille, maailma ei voi sitä poissa ottaa."

Tuo Raamatun kohta, jossa kerrotaan, että Jeesus toi miekan, tarkoittaa sitä, että meidän on kaiken keskellä uskottava Jumalaa, ei maailmaa, vaikka puolisomme, isämme tai kuka tahansa yrittäisi uskoamme horjuttaa.

Kun tartumme auraan, emme katso taaksemme, vaan katsomme uskon alkajaan ja melskeet muuttuvat rauhaksi. Lakeudeksi sinä vuori.

Voin kertoa jokaiselle, että itse olen käynyt läpi ajan, jolloin minun oli puolustauduttava Sanan miekalla kaikista rakkaimpianikin vastaan, koska he eivät ymmärtäneet valintaani uskoa Jeesukseen. Nyt kaikki on jo kauan ollut rauhan täyttämää ja rakkaimpani iloitsevat uskostani, sillä se on tuonut siunauksen koko perhekunnallemme.

• Naomi
        on. "Rauhan minä kirjoitti:

jätän teille, maailma ei voi sitä poissa ottaa."

Tuo Raamatun kohta, jossa kerrotaan, että Jeesus toi miekan, tarkoittaa sitä, että meidän on kaiken keskellä uskottava Jumalaa, ei maailmaa, vaikka puolisomme, isämme tai kuka tahansa yrittäisi uskoamme horjuttaa.

Kun tartumme auraan, emme katso taaksemme, vaan katsomme uskon alkajaan ja melskeet muuttuvat rauhaksi. Lakeudeksi sinä vuori.

Voin kertoa jokaiselle, että itse olen käynyt läpi ajan, jolloin minun oli puolustauduttava Sanan miekalla kaikista rakkaimpianikin vastaan, koska he eivät ymmärtäneet valintaani uskoa Jeesukseen. Nyt kaikki on jo kauan ollut rauhan täyttämää ja rakkaimpani iloitsevat uskostani, sillä se on tuonut siunauksen koko perhekunnallemme.

monesti viholliset ovat oman talon väkeä. Mutta ei se rauhaa sisimmästämme pois ota, kun katsomme Jeesukseen Kristukseen, uskomme alkajaan ja täyttäjään.

• rauha rauha
        Jumalan valtakunta kirjoitti:

on sisäisesti meissä sanoo sana, ja Jumalan valtakunta on rauhan valtakunta.

Jes. 66:12

Sillä näin sanoo Herra: Minä ohjaan hänen tykönsä rauhan niinkuin virran ja kansojen kunnian niinkuin tulvajoen. Ja te saatte imeä, kainalossa teitä kannetaan, ja polvilla pitäen teitä hyväillään.

"He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen: 'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole."

"He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus'."

• on väkevyytemme.
        Naomi kirjoitti:

monesti viholliset ovat oman talon väkeä. Mutta ei se rauhaa sisimmästämme pois ota, kun katsomme Jeesukseen Kristukseen, uskomme alkajaan ja täyttäjään.

Silloin, kun meitä syytetään ja soimataan saamme usein nähdä, miten huumori ja ilo alkavat pulppuamaan sisältämme, eli emme lannistu vaikka sodassa olemmekin.

Jumalan valtakunta on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• rauhaa, joka
        rauha rauha kirjoitti:

"He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen: 'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole."

"He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus'."

kestää maailman melskeet ei ole muilla, kuin Jeesukseen uskovilla. Nämä, jotka elävät Jumalan valtakunnassa ja elävät rauhassa ja ilossa, ovat heitä, joille Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt ovat rakkaita.

Koko Raamatun Sanoma kertoo siitä, että Jeesus pelasti syntisen synnin orjuudesta ja sovitti ihmisen synnin ja näin toi rauhan omilleen. He, jotka ovat sovitetut Jumalan kanssa saavat elää päiviensä loppuun asti Jumalan siunaamina, eli rauhassa ja ilossa.

Jokin on pahasti uskossasi vialla, jos et tätä omaa, etkä ymmärrä.

• kaikki jotka
        rauha rauha kirjoitti:

vaeltavat sydämmensä paatumuksessa.

Mutta:
        Jes. 26:3

Vakaamieliselle sinä talletat rauhan, rauhan, sillä hän turvaa sinuun.

• ei tarvitse pelätä
        rauha rauha kirjoitti:

Joh. 14:27

Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

• jpp3

...on ensiarvoisen tärkeä jo vaelluksemme suhteenkin. Levosta käsin ilman pelkoa on
      helpompi kulkea kaitaa tietä Herraa seuraten.

Mutta autuutemme perusta ei saa olla vaelluksemme
      ja sen hedelmät Pyhästä Hengestä, vaan se, mitä
      Kristus on tehnyt puolestamme. Hän on maksanut
      syntivelkamme KOKONAAN. Tässä on Kristus-kallio,
      johon meidän on juurruttava yhä syvemmin, että
      kestäisimme koetuksen päivän, sillä ¨jokaisen
      usko tullaan koettelemaan.

Hebr.

4:10   Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
      4:11   Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

Ja ilman pelkoa, jota Rakkaudessa ei ole, armo
      kasvattaa meitä:

Tiit.

2:11   Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
      2:12   ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
      2:13   odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
      2:14   hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.

ILMAN LAIN KIROUSTA, josta olemme vapaat. Kuka
      ymmärtää tämän Hengessä ja Totuudessa, Jumalan
      Rakkauden ilman pelkoa?

• Naomi

armon, sen mitä Jeesus on tehnyt puolestamme ja ymmärtää sen merkityksen, siitä tulee myös se rauha, käsittää ettei ole lainalla, vaan on osallinen vapaudesta.

Jeesus alkaa tehdä työtään ja kirkastamaan totuuttaan, armon kautta.

• Naomi

rakkaudessa ole, Jeesus ei pidä pelon alla, ei kokoa raskaita taakkoja.

• jpp3

...karkuun Herraa, jos kompuroimme, ja omatunto
      syyttää. Pitäkäämme tilivälit Herran kanssa lyhyinä ja paetkaamme tämän maailman himoja, ja
      tehkäämme Herran voimassa ja levossa synnille sekä perkeleelle vastarintaa LEVOSTA, ahdistuksistakin että koettelemuksistakin käsin.

Room.

5:1   Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      5:2   jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
      5:3   Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
      5:4   mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
      5:5   mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

Herran rakkaus ei lopu kesken, vaikka kompastuisimmekin!

Sananl.

24:16   Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.

• hildurvonhopsis

Niinpä. Jumalan rauha on kaikkea ymmärrystä ylempi. Jeesus itse lupasi antaa meille rauhan:
      'Rauhan minä jätän teille: minun rauhani -
      sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö'. Joh.14:27

Tuo ihana rauha ja turvallisuus on ollut siitä asti kun Jeesus tuli Herrakseni ja Vapahtajakseni 31.8.1988 - kun tulin uskoon. Vaikka en kertonut toki ihan kaikille, niin ihmiset näkivät sen ja kysyivät: "Mitä sinulle on tapahtunut kun sinun silmäsi ovat niin iloiset ja RAUHALLISET". Silloin tietenkin kerroin, että olen tullut uskoon.

Luuk. 10:6
      Ja jos siellä on rauhan lapsi, niin teidän rauhanne on lepäävä hänen päällänsä; mutta jos ei ole, niin se palajaa teille.

Room. 15:33
      Rauhan Jumala olkoon kaikkien teidän kanssanne. Amen.

Room. 16:20
      Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.

1. Kor. 14:33
      sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,

2. Kor. 13:11
      Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

Ef. 2:15
      kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,

Ef. 4:3
      ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:

Ef. 6:15
      ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

Fil. 4:9
      mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

Kol. 1:20
      ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

1. Tess. 5:23
      Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

2. Tess. 3:16
      Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.

Hepr. 7:2
      jolle Aabraham myös antoi kymmenykset kaikesta ja joka ensiksi, niinkuin hänen nimensäkin merkitsee, on "vanhurskauden kuningas" ja sen lisäksi vielä "Saalemin kuningas", se on "rauhan kuningas";

Hepr. 13:20
      Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

Jaak. 3:18
      Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe