Adventismi on pelkouskonto

Eräs entinen adventisti kirjoittaa verhosta, joka oli hänen ja on adventistien silmillä, etteivät he näe totuutta. Hän kertoo ajatuksistaan, millä koukuilla tuo verho oli hänen ja on adventistien silmille kiinnitetty.

“When we were Adventists, we held onto the State of the Dead belief primarily because of fear. We held onto "Sabbath" not because of the logic of it or the refreshing of it, but because deep down inside we were afraid of displeasing God. The logic of the State of the Dead, the Refreshing of Sabbath, etc., these came as supports, "after-proofs", so to speak, additional proofs after the beliefs had already been accepted. When we were Adventists, we held onto 1844 & Sanctuary (etc.) not because they made sense and not merely because we read Ellen White, but we held onto them because if we didn't, then...
That "if we didn't, then..." is very important here. Most of the "hooks" are in this kind of arena.”

Kun me olimme adventisteja, me pitäydyimme kuolleitten tila-uskoon pääasiassa pelon takia. Me emme pitäytyneet ”sapattiin” sen johdonmukaisuuden tai virkistävyyden takia, vaan koska sisimmässämme me pelkäsimme suututtavamme Jumalan. Kuolleitten tilan johdonmukaisuus, sapatin virkistävyys jne, nämä tukivat ikään kuin jälkitodisteina, ylimääräisinä todisteina niitä uskomuksia, jotka jo oli hyväksytty. Kun me olimme adventisteja, me pitäydyimme 1844 & pyhäkköön (jne.), ei siksi että niissä olisi ollut järkeä tai koska luimme Ellen Whiteä, vaan me pitäydyimme niihin, koska jos me emme, niin…
Tuo “jos me emme, niin…” on erittäin tärkeä tässä. Suurin osa ”koukuista” on tällaisella areenalla.

”It is a fear of acknowledging the truth based on the fear of what might result from taking Scripture too literally and completely at some point. So the Scripture is bent, muted, re-interpreted, twisted and sometimes re-written in order for us to keep from "allowing" something else to pop up. We are deathly afraid of that "something else"!”

Se on pelkoa totuuden vastaanottamisesta perustuen pelkoon siitä, mitä seuraisi jossain vaiheessa, jos Kirjoitukset ottaa vastaan liian sananmukaisesti ja täydellisesti. Niinpä Kirjoitukset on taivutettu, vaiennettu, uudelleen tulkittu, kieroutettu ja joskus uudelleen kirjoitettu siinä tarkoituksessa, että me emme ”sallisi” minkään muun putkahtaa esiin. Me olemme kuollaksemme peloissamme sitä ”jostain muusta”!

http://art-for-jesus.blogspot.com/2008/03/unhooked.html

Niinpä niin, adventistit eivät uskalla jättäytyä Jeesuksen varaan eikä antautua lukemaan Raamattua ilman ennakkoasenteita, koska silloin voisi tuo jokin muu tulla mieleen vahvana eli se, että on elänyt eksytyksessä eikä olekaan pelastustiellä ja joutuisi pistämään koko elämänsä uusiksi ja tulemaan uskoon.

45

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja tuollahan on alempana otsikon alla lainauksia uudesta Ellen G. Whiten kirjoituksista kootusta kirjasta "Turvassa kriisin keskellä" (2007).

      Ja mitäs kirjassa tehdäänkään? No pelotellaan Ellenin kirjoituksilla, että saatana tulee ja vie, jollet Ellenin demoninäkyjä usko:

      "Saatana sanoo:" Minä toimin Jumalan tarkoitusperien vastaisesti. Valtuutan seuraajani syrjäyttämään Jumalan muistomerkin, seitsemännen päivän sapatin. Näin osoitan maailmalle, että Jumalan pyhittämä ja siunaama päivä on muutettu...-PK 183,184 (n.1914). (s.85)."

      • Vai syrjäyttämään sapatin ...
        Pahasti saatana harahuttaa, sillä petohan tulee
        syrjäyttämään todellisen muistomerkin:
        ajanlaskun jKr se muuttaa.
        Otaksun myös ylösnousemuspäivän muistomerkin
        tulevan kielletyksi - sunnuntain pyhyyden.
        Perjantai tai lauantai sen tilalle.
        Edellisestä olen kutakuinkin varma, jälkimmäisestä en.


      • ole pyhä
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Vai syrjäyttämään sapatin ...
        Pahasti saatana harahuttaa, sillä petohan tulee
        syrjäyttämään todellisen muistomerkin:
        ajanlaskun jKr se muuttaa.
        Otaksun myös ylösnousemuspäivän muistomerkin
        tulevan kielletyksi - sunnuntain pyhyyden.
        Perjantai tai lauantai sen tilalle.
        Edellisestä olen kutakuinkin varma, jälkimmäisestä en.

        näytä minulle Raamatusta se jae, jossa Jumala asettaa sunnuntain pyhäksi päiväksi. Ole hyvä. Todista väitteesi.


      • ole pyhä
        ole pyhä kirjoitti:

        näytä minulle Raamatusta se jae, jossa Jumala asettaa sunnuntain pyhäksi päiväksi. Ole hyvä. Todista väitteesi.

        näytä minulle Raamatusta se jae, jossa Jumala asettaa lauantain pyhäksi päiväksi. Ole hyvä. Todista väitteesi.


    • (( Kun me olimme adventisteja, me pitäydyimme kuolleitten tila-uskoon pääasiassa pelon takia.
      Me emme pitäytyneet ”sapattiin” sen johdonmukaisuuden tai virkistävyyden takia, vaan koska sisimmässämme me pelkäsimme suututtavamme Jumalan. ))

      Hyviä lainauksia taas toit tutkisteltavaksi.
      Heti syntiinlankeemuksen jälkeen alkoi syntyä
      kultteja, joissa lepyteltiin Jumalaa.
      Kristinuskossakin on paljon ollut mm. pelottelua,
      että Jumala heittää kuumia kiviä.

      Mutta vain Jeesus voi puolestamme lepyttää Isän.

      Minun mielestäni helvetinpelko - siis ero Jumalasta - on terveempi
      ja raamatullisempi pelko kuin nuo lainauksessasi
      mainitut. Mutta jostain syystä se ei kelpaa
      adventtiteologialle.
      Pelätä täytyy vain eroa Jumalasta.

      1. Joh. 4:18
      Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

      Room. 8:1
      Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

      Mutta pelko Jobinkin kohdalla avasi oven
      sielunviholliselle:

      JOB 1:5
      Mutta kun pitopäivät olivat kiertonsa kiertäneet, lähetti Job sanan ja pyhitti heidät;
      hän nousi varhain aamulla ja uhrasi polttouhreja, yhtä monta kuin heitä oli.
      Sillä Job ajatteli:
      "Ehkä poikani ovat tehneet syntiä ja sydämessään luopuneet Jumalasta".
      Näin Job teki aina.

      Kun seurakunnan opin vuoksi tulee pelko, niin se
      mielestäni on ihmispelkoa - ansa sekin on:

      Snl 29:25 (V.K.)
      Ihmispelko panee paulan, mutta Herraan luottavainen on turvattu.
      Snl 29:25 (U.K.)
      Joka ihmisiä pelkää, on pelkonsa vanki, joka luottaa Herraan, on turvassa.

      Hyvä, että toit nämä kauheat pelko-asiat esille.

      Isän rakkaus, Herran armo ja Hengen osallisuus
      olkoon kanssasi nyt ja aina!

    • ylifariseus

      oikeassa: Peljätkää Jumalaa ja antakaa kunnia Hänelle, joka on luonut, taivaan, maan, meren ja vetten lähteet.

      • älkää

        Peljätkö vääriä profeettoja, kuten Bileamia, joka kuitenkaan ei voinut kirota israelia, eli jotain oikeaakin oli.

        Älkääkä peljätkö Elleniä ja ottako hänen ruoka, pyhäkkö ym raamatun vääristelyja "käteensä tai otsaansa" Että ette joudu juomaan Jumalan vihan viiniä.


      • järjettömiä
        älkää kirjoitti:

        Peljätkö vääriä profeettoja, kuten Bileamia, joka kuitenkaan ei voinut kirota israelia, eli jotain oikeaakin oli.

        Älkääkä peljätkö Elleniä ja ottako hänen ruoka, pyhäkkö ym raamatun vääristelyja "käteensä tai otsaansa" Että ette joudu juomaan Jumalan vihan viiniä.

        syytösiä ette viitsi edes noin hölmöihin syytöksiin vastata.


      • allekirjoittaa?
        järjettömiä kirjoitti:

        syytösiä ette viitsi edes noin hölmöihin syytöksiin vastata.

        Raymond Cottrell
        (1912 - 2003)
        ENTISEN ADVENTISTIN KOTISIVUT

        "Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan." Dan.8:14, KR

        Aiheisiin



        Tohtori Raymond Cottrell, huomattava seitsemännen päivän adventisti-teologi julkaisee nauhoitetut muistelmansa aiheesta; Tutkiva tuomio

        (Tämän on vapaasti suomentanut Kalervo, Robert K. Sandersin kotisivulta: http://www.truthorfables.com/Cottrell_IJ_Recollection.h tm )

        Vuonna 1958 minun osakseni sattui, Review and Herald Publishing Association toimittajana, tarkistaa ympärivuotinen klassinen ’Raamatun Sanoma’
        (julkaistu lähes 100 vuoden ajan, ja käytetään Raamatun tutkistelun ohjevihkona sapatin jumalanpalveluksessa) …
        Vanhat painolaatat olivat loppuun kuluneet ja meidän piti tehdä uudet…
        Review and Heraldissa ajateltiin, että olisi jo erittäin toivottavaa saada Raamatun Sanoma sopusointuun
        Seitsemännen päivän Adventistien Raamattu-Kommentaarin kanssa, niin että ne eivät olisi ristiriidassa keskenään.

        ”Minun osakseni lankesi silloin tarttua sellaisiin opillisiin kysymyksiin kuin Daniel 8:14, Pyhäkkö ja Tutkiva tuomio.
        Näihin asioihin liittyen mielessäni velloi edestakaisin Martin, Barnhousen, Lindsellin, DeHaan ja muiden väittämät…
        Päätin, että yrittäisin löytää jonkinlaisen tavan sanoa sen mitä me halusimme sanoa Pyhäkkö-opista ja Tutkivasta tuomiosta
        sellaisella tavalla, joka riisuisi aseet meitä kritisoivien ihmisten käsistä --- esittää opetuksemme raamatullisena.
        Mutta epätoivoisen yrittämisen jälkeen huomasin että se oli mahdotonta!

        Niinpä minä eräänä päivänä menin Elder Nicholin luo (silloin Review and Heraldin päätoimittaja) ja sanoin, ’Elder Nichol, mitä sinä teet tällaisessa tapauksessa'.
        Minä todella yritin parhaani kirjoittaakseni Pyhäkkö ja Tutkivan tuomion opit Raamatun Sanomaan ¾ en pystynyt tekemään sitä!'
        Hän sanoi, ’No, mitä meidän college-korkeakoulujen Raamatun opettajilla on sanottavaa?… Kirjoita heille kirje.’
        Niin minä sitten laadin kirjeen, jossa kysyin lukuisan joukon avainkysymyksiä, tarkoituksena saada pyhäkkö-oppi perustelluksi Daniel 8:14 jakeesta.
        Lähetin tämän kyselyn jokaisen collegen Heprean opettajalle, (tuona aikana meillä ei ollut yliopistoja )
        ja jokaiselle Raamattu-osaston johtajalle sekä lukuisille muille Raamatun opettajille, jotka tunsin henkilökohtaisesti.
        Minä lupasin heille tietolähdesuojan, vakuuttaen ettei heidän nimiään koskaan yhdistettäisi mihinkään heidän antamiin vastauksiin.

        Pyysin vastaukset kysymyksiini, ja kaikki kaksikymmentä seitsemän, joille kirjoitin, vastasivat.
        Vastaukset ilmaisivat poikkeuksetta sen käsityksen, että
        ei ole kielitieteellistä tai tekstiyhteydessä ilmenevää perustetta soveltaa Daniel 8:14 jaetta vertauskuvalliseen Sovituspäivään ja Tutkivaan tuomioon.
        Ei ollut ainuttakaan collegessa toimivaa Raamatun opettajaa, joka ilmaisi, että jakeen perusta on huolellisessa raamatun tutkimisessa (exegesis) -
        toisin sanoen kielellisessä tai yhteydellisessä (kontekstissa) (yhteys 3Moos.16, Daniel 8:14 ja vuoden 1844 jKr. välillä, kääntäjän huomautus).

        ”Ja sitten minä olin kysynyt lisäkysymyksen: ’Minkä muun perusteen tarjoatte kuin kielellisen ja tekstiyhteydellisen?’
        Ja kolmetoista, puolet kahdestakymmenestä seitsemästä, sanoi, ’Ei ole mitään muuta perustetta.’
        Toisin sanoen, puolet heistä sanoi, että ei ole minkäänlaista muuta pohjaa!
        Toisen puolen keskuudessa oli pientä hajontaa - kaksi heistä vastasi tällä tavalla ja nuo vastaukset saivat muistini heräämään -
        eli kaksi heistä esitti, että King James raamatunkäännöksessä Englannin sana ’puhdistettu’ oli ’onnekas sattuma!’
        Kuinka me olemme saaneet meidän kaikkein tärkeimmät opinkappaleet perustelluksi erään raamatun käännöksen ’onnekkaalla sattumalla’! …

        ”Itse asiassa se ei ollut sattuma, Septuagintassa on sana ’puhdistettu,’…
        ja he, Septuagintan kääntäjät, käyttivät sanaa ’puhdistettu’ koska ennustus heidän mielestä sopi Antiokus Epifaneen.
        Niinpä Seitsemännen päivän adventistien opissaan Tutkivasta tuomiosta ’puhdistettu’ sanan selitys perustuu ikivanhalle käännökselle,
        jonka juutalaiset tekivät kääntäessään VT:n kreikaksi ja uskoessaan, että profetia kävi toteen Antiokus Epifaneen vainon loputtua.
        Jos me tällä tavalla otamme sanan ’puhdistettu’ tästä käännöksestä, niin meidän pitäisi todellakin myöntää, että se sopii Antiokus Epifaneen.

        No, menin Elder Nicholin puheille. Koska hän oli saattanut minut tähän ahdinkoon, niin oli myös hänen asiansa saada minut siitä pois.
        Tiedättekö mitä hän teki?
        Hän vei kyselyn vastaukset Pääkonferenssin puheenjohtajalle Elder Figuhrille.
        Ja Pääkonferenssi nimitti komitean, jonka tehtävänä oli yrittää ratkaista tämä ongelma Danielin kirjassa, löytää joitakin vastauksia näihin kysymyksiin.
        No, komitea istui ja pohti tätä Danielin kirjan probleemaa viisi vuotta.
        Minä olin komitean jäsen.
        Me tutkimme neljäkymmentäviisi komitealle ennalta laadittua ehdotusta ja hajaannuimme löytämättä minkäänlaisia vastauksia.

        ”Komiteassa oli enemmistö ja vähemmistö, yhteensä neljätoista jäsentä.
        Lopuksi enemmistö, yhdeksän jäsentä, halusi julkaista muodollisen raportin, jossa
        me emme sanoisi sanaakaan mistään ongelmista tai epävarmuuksista komitean tutkimassa asiassa.
        Muistutan vielä että komitean nimi oli; 'Komitea nimitetty ratkaisemaan Danielin kirjan tulkinnassa esiin nousseita kysymyksiä.'
        Ja he halusivat raportin, joka ainoastaan tekisi jokaisen tyytyväiseksi ja sanoisi joitakin miellyttäviä asioita.

        No, viisi meistä oli sitä mieltä, että se ei olisi älyllisesti rehellistä.
        Me emme uskoneet tuollaisen raportin olevan eduksi kirkollemme ...
        Enemmistö halusi ehdottomasti julkaista tuon ’yksimielisen’ komitean lausunnon, joka meidän olisi pitänyt allekirjoittaa -
        ja me emme omantunnon takia voineet sitä tehdä,
        koska me silloin olisimme syypäitä komitean mietintöön, joka ei ottanut kantaa yhteenkään ongelmaan!

        ”Niinpä me teimme useita ehdotuksia.
        Me teimme ehdotuksen, joka käsittelisi rehellisesti esitettyjä tosiseikkoja ja erilaisia niihin ehdotettuja ratkaisuja -
        perusteluja niihin - ja antaisimme ihmisten itsensä päättää.
        No, tietenkään tämä ehdotuksemme ei vastannut enemmistön toivetta.

        ”Toinen ehdotuksemme oli, että ei annettaisi minkäänlaista lausuntoa ja kuka tahansa komitean jäsen, omasta aloitteestaan,
        voisi kirjoittaa minkä tahansa artikkelin julkaistavaksi Reviewissä tai Ministryssä tai missä tahansa aikakauslehdessä,
        omalla nimellään, mainitsematta mitään komiteasta.
        Tällä tavalla ihmiset voisivat sanoa sen mitä he halusivat sanoa.
        Ei, nuo ehdotukset eivät olleet hyväksyttäviä.

        Niinpä me esitimme huvittavan ehdotuksen.
        Esitimme, että he antaisivat meidän astua viisi askelta ulos, käytävään, sillä
        silloin enemmistö voisi saada yksimielisen äänimäärän, aivan kuten he halusivatkin.”
        - Raymond F. Cottrellin nauhoitetusta puheesta, noin 1985. White-Washed pp. 151 – 153.

        Skip Bakersin vastaus tohtori Cottrellin äänikirjeeseen Tutkivasta tuomiosta.

        [email protected]
        Entinen valokuvaaja,
        Seitsemännen päivän adventtikirkon Adventist Review - lehdessä

        Huomaan, kuten lukemattomat ihmiset ennen sinua etsiessään totuutta,
        niin sinäkin olet joutunut vastatusten samojen ongelmien kanssa,
        joita Adventtikirkko on kohdannut sukupolvien ajan ja joita se ei ole kyennyt selvittämään.
        Luulen, että Cottrellin selostus kirjeessään koskien F.D Nicholia muodostaa melko hyvän käsityksen tästä kyvyttömyydestä, siinä hän sanoi:

        ”No, menin Elder Nicholdin puheille. Koska hän oli saattanut minut tähän ahdinkoon, niin oli myös hänen asiansa saada minut siitä pois.
        Tiedättekö mitä hän teki? Hän vei kyselyn vastaukset Pääkonferenssin puheenjohtajalle Elder Figuhrelle.
        Ja Pääkonferenssi nimitti komitean, jonka tehtävänä oli yrittää ratkaista tämä ongelma Danielin kirjassa, löytää joitakin vastauksia näihin kysymyksiin.
        No, komitea istui ja pohti tätä Danielin kirjan probleemaa viisi vuotta.
        Minä olin komitean jäsen.
        Me tutkimme neljäkymmentä viisi komitealle ennalta laadittua ehdotusta ja hajaannuimme löytämättä minkäänlaisia vastauksia."

        LÖYTÄMÄTTÄ MINKÄÄNLAISIA VASTAUKSIA?

        Tunsin nuo molemmat miehet hyvin, en vain työskennellyt heidän kanssaan Adventist Review'ssä,
        vaan minä tapasin heitä usein, joten he olivat todellista lihaa ja verta minulle.
        Ja tämä artikkeli, jonka sinä Robert olet löytänyt, on paljastanut jotakin, joka on kaikkein syvällekäyvää:
        ”Seitsemännen päivän Adventtikirkko työllisti komitean 5 vuoden ajaksi
        tutkimaan Tutkivan tuomion opissaan olevaa ongelmaa,
        SAAMATTA lopulta MITÄÄN PÄÄTÖSTÄ aikaan !"

        AJATTELE TÄTÄ!

        ”Seitsemännen päivän Adventtikirkko työllisti komitean 5 vuoden ajaksi selvittämään Tutkivan tuomio-opissaan olevaa ongelmaa,
        SAAMATTA lopulta MITÄÄN PÄÄTÖSTÄ aikaan!”

        Soita se uudelleen Sam!

        ”Seitsemännen päivän Adventtikirkko työllisti komitean 5 vuoden ajaksi selvittämään Tutkivan tuomio-opissaan olevaa ongelmaa,
        SAAMATTA lopulta MITÄÄN PÄÄTÖSTÄ aikaan!”

        JOS HE olisivat löytäneet MITÄ TAHANSA APUA ongelmaansa, niin he olisivat käyttäneet sitä!

        He hajottivat ryhmän saamatta KOSKAAN selville VASTAUSTA ongelmaan, jonka selvittämisen he olivat ottaneet tavoitteekseen.
        Ja näin se aina oli ja on aina ollut Tutkivan tuomion kanssa, yritettäessä saada Daniel 8:14 jae kannattamaan adventistista näkemystä.

        Minun ensimmäinen suuri järkytys, Daniel 8:14, Tutkivan tuomion ja vuoden 1844 yhdistämiseen toisistaan johtuvina,
        oli silloin kun luin Hallmark Hanukka-korttia myymälässä,
        se selitti koko tarinan ENSIMMÄISESTÄ Hanukka juhlasta ja kuinka se kesti 8 päivää;
        sillä niin kauan heidän temppelistä löytämänsä lamppuöljy riitti,
        kun he aikoinaan olivat ”puhdistaneet ” ”Pyhäkön” ja saattaneet sen oikeaan tarkoitukseensa, jumalanpalvelusta varten.
        (kts. Joh.10:22 ja sen viittaus 1Makk.4:59, VKR, kääntäjän huomautus).
        Juutalaiset olivat kantaneet ULOS jopa jokaisen yksittäisen kivenkin jota oli käytetty alttarissa, koska he eivät voineet sietää mahdollisuutta,
        että Jumalan alttarilla olisi kivi, jonka päällä kerran historian aikana olisi uhrattu sikoja!
        Hallmark Card yhtiö oli nähnyt suurta vaivaa todistaakseen tämän kertomuksen oikeaksi, ja he onnistuivat siinä!

        Ja siellä myymälässä, RUNSAAT 2000 vuotta myöhemmin, minä olin lukemassa kertomusta, joka sopi osaan sitä arvoitusta,
        josta minä yhtenä aikana elämässäni olin ollut hyvin epävarma.
        Sinun ei tarvitse vedota siihen mitä ”Kristityt” luulevat Daniel 8:14 tarkoittavan,
        sen sijaan mene JUUTALAISTEN luo joita varten se jae oli kirjoitettu ja
        kysy HEILTÄ mitä sillä tarkoitettiin, ja tulet käsittämään, että
        sillä ei ole mitään tekemistä vuoden 1844 jKr. kanssa, vaan sen sijaan kaikki vuoden 165 eKr. kanssa!
        Sillä 2009 VUOTTA AIKAISEMMIN, ennen kuin Ellen varasti sen,
        JUUTALAISET OLIVAT YMMÄRTÄNEET TÄMÄN JAKEEN TARKOITTAVAN VOITTOA ”PYHÄKÖN SAASTUTTAJASTA”, JA
        HE OVAT TYRMISTYNEITÄ KUN JOKU SANOO SEN TARKOITTAVAN JOTAKIN MIKÄ TAPAHTUI 1844!
        He nauravat ihmisille, jotka sanovat Dan.8:14 jakeella olevan jotakin tekemistä vuoden 1844 jKr. kanssa, koska
        he TIETÄVÄT, että se on pelkästään vuotta 165 eKr. koskeva ennustus.

        ENSINNÄKIN, adventtikirkko oli KAKSITUHATTA YHDEKSÄN VUOTTA "ULKONA" ! (165 1844, kääntäjän huomautus)

        Voitko kuvitella oppijärjestelmän perustamista profetialle, joka, oppijärjestelmä, oli yli kahdentuhannen vuoden päässä?

        Kun nyt voit nähdä kuinka kaukana tulevaisuudessa adventistit olivat ajallisesti SIITÄ KUN ennustus toteutui, niin
        silloin sinä voit ymmärtää miten he olivat ”pielessä” kaikesta muustakin!
        Daniel 8:14 puhuu tapahtumasta joka tapahtui vuonna 165 eKr., ei vuonna 1844 jKr.
        Luulisin, että voisit nimittää sitä ”Ellenin huijaustempuksi”, etkö voisikin?

        William Miller ja 1840 - luvun harhaan johdetut Uuden Englannin ihmiset olivat kiertelemässä ”synnin” erämaassa,
        koska on ”syntiä” panna uskonsa henkeen jota ei oltu koeteltu, ja
        Suljettu Ovi oli Ellen G. Whiten ”profeettatesti”, ja hän ei läpäissyt testiänsä!

        ELLENIN OMA KIRJE BATESILLE, todistaa hänen olleen väärä profeetta!
        http://www.truthorfables.com/EGW_to_J.Bates_1847.htm Salainen kirje (ei ole suomennettu)

        http://www.truthorfables.com/Five_Loves_no_Fish.htm Skip Baker ja Salainen kirje (ei ole suomennettu)

        Robert, taas kerran sinä olet näyttänyt meille kuinka oikeassa sinä olet,
        näyttäessäsi toteen, että Suljettu Ovi oli todellakin TESTI, ja jota testiä tuo nainen ei taatusti läpäissyt!


    • taas kerran

      minä ainakin uskon kuolleiden nukkuvan kuoleman unta siksi, että niin Raamattu sanoo, enkä siksi että jostain syystä muka pelkäisin. Pyh, sanon minä. Sapattia vietän, koska se on oikea lepopäivä. Sunnuntai ei sitä ole. Pyhäkkötotuus on selkeä ja looginen ja löytyy Raamatusta, jos vain viitsii järjestelmällisesti opetella mitä uskon kautta vanhurskauttaminen RAAMATUSSA on sen sijaan, että opettelee ulkoa mitä kirkot väittävät sen olevan.

      • No, toivottavasti heräät synnin ja paatumuksen unestasi ennen kuolemaasi, ettet joudu toteamaan vasta sitten, kun se on myöhäistä, että Ellen White valehteli ja helvetti onkin ikuinen osasi.


    • alku!!!

      Sinä Riitta olet jäänyt kuolleeseen tilaan, kun tulet valoon näet sen joka loistaa Jumalasta.
      Sapatti on sinulle myrkkyä ja tämän takia yrität vääntää vaikka mitä.

      Olet itse jäänyt koukkuun ja sen varjoon. Katso hyvä lapsi ja näe. Jumala on hyvä ja Hänen tekonsa ovat hyviä ja oikeuden mukaisia.

      Etkö tiedä, että entisiin ja nykyisiin adventisteihinkin mahtuu monenlaista?
      Panettelu ja asioitten vääristely ei ole Jumalasta. Se jos jotain haluaa tuoda valoon niin tuo se niin, että se loistaa Raamatun valoa.

      Jos näet väärää tuo oikea Raamattuun perustuen esiin.
      Ei ne jonkun sanomiset ole aina sitä Raamatun sanomaa, tai edes ei se joku tiedä tai näe niihin toisten sydämiin, kun sitä sokeutta on ja panettelua, vääristelyä.

      • Rouvan, tuon väärän profeetan naispapin Ellen Whiten, pelko ei ole viisauden alku. Eikä hänen kirjoituksissaan, kirkossaan tai opeissaankaan pitäytyminen tee viisaaksi.

        Luepa Roomalaiskirje 1:18-32 vastaanottavalla mielellä niin huomaat, miten sinun on käynyt.


    • siranja

      Se, joka kuuluu kirkkoon pelosta, ei ole vielä kohdannut Jumalaa. Tämä koskee kaikkia uskovia, niin helluntailaisia, luterilaisia, adventisteja kuin kaikkia muitakin.
      Rakkaus Jumalaan ja ennen kaikkea sen ymmärtäminen, että vain Jeesuksen veren ansiosta pelastumme ja että meidät näin syntisinä hyväksytään Jumalan lapsiksi, koska Jeesus puhdistaa meidät kaikista pahoista teoistamme, antaa vapauden elää uskovana ilman pelkoa.
      Netistä löytyy kyllä entisten helluntailaistenkin "kauhujuttuja" mutta uskovien arvosteluahan riittää. Jumala johdattaa jokaikistä ihmistä, joka suostuu antamaan kätensä Hänen käteensä. Meiltä vaaditaan vaan halu seurata Herraa ja luottamus siihen, että Hän johdattaa.
      Terve jumalanpelko kyllä sisältää halun noudattaa Hänen käskyjänsä, koska uskova tietää, ettei voi pysyä Jumalan rakkaudessa jos tahallaan rikkoo niitä. Jumalan 10 käskyä tiivistyvät sanoihin rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
      Jokainen ottakoon itse Raamatun ja tutkikoon silmät avoimina ja Jumalan Henki antaa ymmärrystä sille joka on valmis sitä vastaanottamaan.

      • Et sinäkään ole rohkea, koska et uskalla tulla ulos ellenismin ellensapatti/jäännösseurakunta/halvan armon/ellenlakihenkisyyden verkosta ulos ja katsoa, kuinka pahasti teet syntiä olemalla harhaoppinen (Tiit 3:10) ja viemällä harhaoppisen kirkon sanomaa eteenpäin muiden eksyttämiseksi samaan syntisoppaan.

        Otapa rohkea askel ja katso syntisyyttäsi, katso miten olet menossa iankaikkiseen loppumattomaan kärsimykseen ja ala sitten huutaa Jeesusta pelastamaan sinua ja lähde seuraamaan Häntä maksoi mitä maksoi. Ja sehän maksaa tuon harhaoppisuuden eli kaiken, mitä olet Ellen Whiten kirjoista ja Adventtikirkosta omaksunut. Se oikeakin puhe siellä on ollut kuitenkin väärässä kontekstissa.


    • Raamattua lukeva

      Juuri viime sapattina kaikkialla maailmassa käsittelimme tekstiä: "Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon" (1. Joh. 4:17-18). Pelko on aivan luonnollinen tunne ihmisen elämässä. Pelkoa aiheuttavat ihmiselle mm. se, että hän kokee olevansa yksin, joutuu uuteen tai outoon tilanteeseen tai pelkää vahinkoa, vammaa tai torjutuksi tulemistaan. Nämä samat tekijät aiheuttavat pelkoa uskovienkin keskuudessa. Jeesuksen opetuslapset kokivat pelkoa niin monissa tilanteissa. Opetuslapset saattoivat pelätä myrskyä ja kohta Jeesusta, joka myrskyn tyynnytti. Jeesus sai toistuvasti muistuttaa heille, että heillä ei ollut mitään tarvetta pelätä, koska hän oli heidän kanssaan. Jeesus vakuuttaa meille, "minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti" (Matt. 28:20).

      • Siinäpä se Jumalan agape-rakkaus karkoittaa pelon ja sitä rakkauttahan ei harhaoppisella ole, koska hän ei tee Jumalan tahtoa, vaan omansa tai robottimaisesti Ellen Whiten/Adventtikirkon/tuntemiensa adventistien tahdon.

        Eikä ihmisen tunnerakkaus ole sitä, mihin uskovia kehotetaan. Päinvastoin siitä on juuri haittaa. Tunteet pistetään taka-alalle, sehän on lihaa, silloin, kun tehdään Jumalan tahdon mukaan eli rakastetaan.

        Tunnerakkaus kuuluu sitten siihen maalliseen alueeseen eli lasten ja puolison rakastamiseen.

        Siksipä te adventistit olettekin pelossa, koska olette synnissä ja menossa sinne pelkäämäänne ja mielikuvituksellisesti vastoin Raamatun ilmoitusta poistamaanne helvettiin.

        Sinun pitää päästää irti Ellenistä, Adventtikirkosta, adventisteista ja omista adventistien perinnäissäännöistäsi ja tulla uskoon.


      • Ihan tavallinen adventisti
        uskova_1 kirjoitti:

        Siinäpä se Jumalan agape-rakkaus karkoittaa pelon ja sitä rakkauttahan ei harhaoppisella ole, koska hän ei tee Jumalan tahtoa, vaan omansa tai robottimaisesti Ellen Whiten/Adventtikirkon/tuntemiensa adventistien tahdon.

        Eikä ihmisen tunnerakkaus ole sitä, mihin uskovia kehotetaan. Päinvastoin siitä on juuri haittaa. Tunteet pistetään taka-alalle, sehän on lihaa, silloin, kun tehdään Jumalan tahdon mukaan eli rakastetaan.

        Tunnerakkaus kuuluu sitten siihen maalliseen alueeseen eli lasten ja puolison rakastamiseen.

        Siksipä te adventistit olettekin pelossa, koska olette synnissä ja menossa sinne pelkäämäänne ja mielikuvituksellisesti vastoin Raamatun ilmoitusta poistamaanne helvettiin.

        Sinun pitää päästää irti Ellenistä, Adventtikirkosta, adventisteista ja omista adventistien perinnäissäännöistäsi ja tulla uskoon.

        Joka ikinen adventisti ymmärtää kristallin kirkkaasti sen, että jos hituisenkaan vertaa hänen pelastuksessaan on hänen oma ansiotaan ja loput Kristuksen ansiota niin pelko on alituinen vieras hänen sydämessään. Hän ei voi tuntea pelastusvarmuutta, koska tietää itsensä syntiin taipuvaiseksi ja itsessään kelvottomaksi Jumalan edessä. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin uskoa itsensä täysin ja varauksetta Kristuksen ansioitten varaan ja turvautua hänen vanhurskauteensa. Näin voimme päästä pelosta ja epävarmuudesta, koska Kristuksen vanhurskaudessa ei ole mitään epätäydellistä ja hänen täydellinen rakkautensa karkoittaa pelon. Kristuksessa orpo saa armon. Orpo ei ansaitse adoptiota. Se on lahjaa hänelle, että Kristuksessa Jumala hyväksyy jumalattoman ihmisen lastensa joukkoon. Agape, filos ja eros -rakkaus eivät ole meille vieraita käsitteitä.


      • Ihan tavallinen adventisti kirjoitti:

        Joka ikinen adventisti ymmärtää kristallin kirkkaasti sen, että jos hituisenkaan vertaa hänen pelastuksessaan on hänen oma ansiotaan ja loput Kristuksen ansiota niin pelko on alituinen vieras hänen sydämessään. Hän ei voi tuntea pelastusvarmuutta, koska tietää itsensä syntiin taipuvaiseksi ja itsessään kelvottomaksi Jumalan edessä. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin uskoa itsensä täysin ja varauksetta Kristuksen ansioitten varaan ja turvautua hänen vanhurskauteensa. Näin voimme päästä pelosta ja epävarmuudesta, koska Kristuksen vanhurskaudessa ei ole mitään epätäydellistä ja hänen täydellinen rakkautensa karkoittaa pelon. Kristuksessa orpo saa armon. Orpo ei ansaitse adoptiota. Se on lahjaa hänelle, että Kristuksessa Jumala hyväksyy jumalattoman ihmisen lastensa joukkoon. Agape, filos ja eros -rakkaus eivät ole meille vieraita käsitteitä.

        Tuo on vain teidän hokema ja käytännössä se ei käy noin, koska Ellen White ei ollut uskossa, vaan demonien johtama nainen ja silti te pidätte häntä arvovaltaisena totuuden lähteenänne ja hänen näkyoppinsa kuuluvat yhä kirkon viralliseen oppikokoelmaan ja hänen kirjojaan myydään ja opetuksiaan opetetaan.

        Et sinä Jumalaa kuule etkä tottele. Jos olisit uskossa uskoisit Jumalaa: "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" (Tiit 3:10) Siinä ei lue: jää harhaoppiseen kirkkoon ja teet hyvin Jumala sinut siunaa ja pysyt uskossa.


      • En tajua sinua
        uskova_1 kirjoitti:

        Tuo on vain teidän hokema ja käytännössä se ei käy noin, koska Ellen White ei ollut uskossa, vaan demonien johtama nainen ja silti te pidätte häntä arvovaltaisena totuuden lähteenänne ja hänen näkyoppinsa kuuluvat yhä kirkon viralliseen oppikokoelmaan ja hänen kirjojaan myydään ja opetuksiaan opetetaan.

        Et sinä Jumalaa kuule etkä tottele. Jos olisit uskossa uskoisit Jumalaa: "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" (Tiit 3:10) Siinä ei lue: jää harhaoppiseen kirkkoon ja teet hyvin Jumala sinut siunaa ja pysyt uskossa.

        Jokainen normaalilla ymmärryksellä ja hyvällä tahdolla varustettu kristitty olisi ymmärtänyt esittämäni asian, mutta sinulla on niin vomakkaat ennakkoluulot, että et kykene lukemaan toisen tekstiä ymmärryksellä. Ennakkoluulosi ovat aivan valtavat. Minua ei sido Ellen eikä muutkaan tämän ajan ihmiset, vaan Jumalan sana ja Herrani Jeesus Kristus. Ellen kuuluu samaan armoa etsivien joukkoon, johon itsekin kuulun. Hänellä ei ole erivapautta Jumalan valtakuntaan. Hänenkin on Kristukseen turvauduttava kuten minun ja muiden pelstusta kaipaavien ihmisten.


      • En tajua sinua kirjoitti:

        Jokainen normaalilla ymmärryksellä ja hyvällä tahdolla varustettu kristitty olisi ymmärtänyt esittämäni asian, mutta sinulla on niin vomakkaat ennakkoluulot, että et kykene lukemaan toisen tekstiä ymmärryksellä. Ennakkoluulosi ovat aivan valtavat. Minua ei sido Ellen eikä muutkaan tämän ajan ihmiset, vaan Jumalan sana ja Herrani Jeesus Kristus. Ellen kuuluu samaan armoa etsivien joukkoon, johon itsekin kuulun. Hänellä ei ole erivapautta Jumalan valtakuntaan. Hänenkin on Kristukseen turvauduttava kuten minun ja muiden pelstusta kaipaavien ihmisten.

        Niin sinulla onkin kieroutunut käsitys siitä, mikä on kristitty.

        Kristitty on sellainen ihminen, joka on uudestisyntynyt ja seuraa Jeesusta.

        Kristitty ei ole sellainen, joka seuraa väärää profeettaa Ellen Whitea ja väärää profeettaa Ellen Whitea seuraavia. Kristitty ei ole myöskään sellainen, joka ei itse ole adventisti, mutta ei nuhtele adventisteja vaan mielistelee ja antaa väärää todistusta heistä.


      • Viestejäsi lukenut
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin sinulla onkin kieroutunut käsitys siitä, mikä on kristitty.

        Kristitty on sellainen ihminen, joka on uudestisyntynyt ja seuraa Jeesusta.

        Kristitty ei ole sellainen, joka seuraa väärää profeettaa Ellen Whitea ja väärää profeettaa Ellen Whitea seuraavia. Kristitty ei ole myöskään sellainen, joka ei itse ole adventisti, mutta ei nuhtele adventisteja vaan mielistelee ja antaa väärää todistusta heistä.

        Ajatellaan nyt sellaista tilannetta, että yksi esittää pelastusasian Uuden tesamentin valossa, mutta ei halua moittia adventisteja. Toinen väittää ymmärtävänsä pelastusasian, mutta moittii samalla adventisteja harhaoppisiksi. Onko jälkimmäinen oikea Kristuksen edustaja ja edellinen väärä? Näin sinä tunnut pyrkivän esittämään asian.


    • on!!!

      Nimimerkillä: kokemusta on!

      Kirjoitus on niin totta kuin totta voi olla!
      Hyvä kun tuot tälläistä faktaa esille!

      Itselläni oli jokin adventismi kapseli ympärilläni! Kävin paljon muissakin tilaisuuksissa, mutta pidin itseni kapselin sisällä. Koin olevani muita parempi, hengellisestikin, kosko minulla oli totuus. Tätä kun olin lapsesta asti saanut kuulla.

      Viime vuonna tämä kapseli murtui, kiitos Herralle!

      Olen saanut viimein vapauden Jeesuksessa Kristuksessa!

      Advehntismi on peloitususkonto isolla P:llä!

      EGW ei ainakaan saa lähteä kriittisesti tutkimaan, sut ajetaan saman tie helvettiin jos niin teet.
      Nyt ymmärrän miksi, se on sen pelottelun alku ja juuri.

      Adventistit ovat sokeita!

      Silmävoidetta saa Ylhäältä!

      Rukoilkaa- Pyhä Henki johtaa teidät kaikkeen totuuteen!

      • Kokenut

        Synnin pettämäksi olet joutunut, etkä minkään muun. Mutta muista: Armon ovi on yhä avoinna SINULLEKIN.


      • käynyt juuri

        niin kuin tuo edellinen kirjottaja kirjoitti, sinä olit kasvanut adventistiksi, mutta Kristus puuttui sinulta tämän takia olit kuin kapselissa.

        Minulla oli taas kokemus luterilaisuudessa saman tyyppinen, kasvoin luterilaisessa kodissa, mutta olin olevinani uskovainen olihan lapsena kastettu seurakuntaan, oli kummit ja kaikki jotka hoivaa ja opettaa myös jos vanhemmat ei jostain syystä tee sitä, minulla onneksi oli huolehtivaiset vanhemmat jotka huolehtivat, että kävin silloin tällöin kirkossa heidän kanssa, koska kirkkoon oli pitkä matka, emme voinut hyvin usein mennä.
        Mutta isä luki joka sunnuntai postillaa, kun raamattua ei ollut, rippikoulunkin kävin ja olin ehtoollisella, mutta sydän pysy tyhjänä kaikista näistä teoista huolimatta, kunnes sitten kun en ollut enää kotona koin uudesti syntymän ihmeen, silloin huomasin ettei se ollut uskoa ollenkaan, mitä ennen olin pitänyt todellisena uskona, se oli vain vanhemieni uskoa mutta ei minun, nyt olen ollut jo adventisti kauan aikaa, ja tiedän mitä on oikea usko kun löytää Vapahtajan.

        En tätä kirjoita etteikö luterilaisessa kirkossa olisi uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, kyllä sieltä löytyy niitä yhtä hyvin kuin muistakin kirkoista, mutta kirjoitin tämän siksi, että pitää olla omakohtainen usko, ei vanhemmat voi pelastaa, eikä kirkko vaan Jeesus pelastaa.


      • Nonnih, hyvä, että silmäsi aukesivat. Hyvää matkaa Jeesus-tiellä!


      • käynyt juuri kirjoitti:

        niin kuin tuo edellinen kirjottaja kirjoitti, sinä olit kasvanut adventistiksi, mutta Kristus puuttui sinulta tämän takia olit kuin kapselissa.

        Minulla oli taas kokemus luterilaisuudessa saman tyyppinen, kasvoin luterilaisessa kodissa, mutta olin olevinani uskovainen olihan lapsena kastettu seurakuntaan, oli kummit ja kaikki jotka hoivaa ja opettaa myös jos vanhemmat ei jostain syystä tee sitä, minulla onneksi oli huolehtivaiset vanhemmat jotka huolehtivat, että kävin silloin tällöin kirkossa heidän kanssa, koska kirkkoon oli pitkä matka, emme voinut hyvin usein mennä.
        Mutta isä luki joka sunnuntai postillaa, kun raamattua ei ollut, rippikoulunkin kävin ja olin ehtoollisella, mutta sydän pysy tyhjänä kaikista näistä teoista huolimatta, kunnes sitten kun en ollut enää kotona koin uudesti syntymän ihmeen, silloin huomasin ettei se ollut uskoa ollenkaan, mitä ennen olin pitänyt todellisena uskona, se oli vain vanhemieni uskoa mutta ei minun, nyt olen ollut jo adventisti kauan aikaa, ja tiedän mitä on oikea usko kun löytää Vapahtajan.

        En tätä kirjoita etteikö luterilaisessa kirkossa olisi uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, kyllä sieltä löytyy niitä yhtä hyvin kuin muistakin kirkoista, mutta kirjoitin tämän siksi, että pitää olla omakohtainen usko, ei vanhemmat voi pelastaa, eikä kirkko vaan Jeesus pelastaa.

           Olit ensin ei-uskova, sitten tulit kenties uskoon, mutta et lähtenytkään seuraamaan Jeesusta, vaan lankesit harhaoppisen adventtikirkon ihmis-/demonioppeihin. Sinussa toteutui juuri se, mistä Jumala Raamatussa varoittaa:

        "Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa." (2 Piet 2:22)

        Noh, vielä sinussa henki pihisee, joten vielä voit katua tekosiasi ja tulla uudelleen uskoon.


    • Pelko on ihmisen

      mutta totuus kaikesta on Jumalan ja Raamattu on Jumalan Sanaa.
      Miksei se riitä sinulle?

      Nytkö pitäisi alkaa uskoa mitä netissä kirjoitellaan ja pitää sitä oikeampana kuin Jumalan Sanaa?

      • Niin, kyllä minulle tuli terve Jumalan pelko ei-uskovana sitten lopulta. Uskoin, että olen saastainen Jumalan silmien edessä ja Hän heittää minut helvettiin, kun kuolen.

        Tuon tunnustaminen, niin nöyryyttävää ja pelottavaa kuin se olikin, oli kuitenkin käytävä läpi, jotta pystyin sitten kuulemaan evankeliuminkin ja tulemaan uskoon.

        Sinä arkajalka taas piiloudut saivarteluidesi taakse, mutta lohtu niistä ei sinua pelasta, antaa vain savuverhon, jolla voit itseäsi täällä maan päällä hämätä.


    • ainakaan

      pelota. sua saattaa kyllä pelottaakin (ainakin pelotat muita) koska oot niin harhassa.

      • Pelottaapas, koska et uskalla tutkia kirkkosi historiaa, väärä profeettaa ja oppeja Raamatun valossa, vaan tutkit Raamattua väärän profeettasi pimeydessä ja sanat jää näkymättä lukemastasi.


      • tiedät miten
        uskova_1 kirjoitti:

        Pelottaapas, koska et uskalla tutkia kirkkosi historiaa, väärä profeettaa ja oppeja Raamatun valossa, vaan tutkit Raamattua väärän profeettasi pimeydessä ja sanat jää näkymättä lukemastasi.

        minä luen raamattua? raamattu varoittaa kuvittelemaan itsestään liikoja. ihan vain tiedoksi, että tähän asti olen lukenut raamattua rukoillen; pyytäen, että Jumala avaisi sitä minulle. luotan Häneen, en tarvitse ohjaustasi! tiedoksi vielä tässä samalla, että Jumala varoittaa myös riidankylvämisestäkin..


      • tiedät miten kirjoitti:

        minä luen raamattua? raamattu varoittaa kuvittelemaan itsestään liikoja. ihan vain tiedoksi, että tähän asti olen lukenut raamattua rukoillen; pyytäen, että Jumala avaisi sitä minulle. luotan Häneen, en tarvitse ohjaustasi! tiedoksi vielä tässä samalla, että Jumala varoittaa myös riidankylvämisestäkin..

        Eipä ole toimintasi vilpitöntä. Jos toimisit noin kuin sanot, siitä tulisi hedelmääkin. Mutta nyt toimintasi hedelmä, eli pysyttäytyminen harhaoppisessa kirkossa ja sen vakuuttaminen kristilliseksi ja uskovien nimitteleminen harhaoppiseksi, puhuu selvää kieltään: ellenisti olet, etkä ole edes vähääkään synnintunnossa, vaan ylpeä ja paatunut.

        Joten olet matkalla helvettiin etkä siltä tieltä pois pääse, jollet tule uskoon ja luovu pimeyden töistäsi.


      • olevasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Eipä ole toimintasi vilpitöntä. Jos toimisit noin kuin sanot, siitä tulisi hedelmääkin. Mutta nyt toimintasi hedelmä, eli pysyttäytyminen harhaoppisessa kirkossa ja sen vakuuttaminen kristilliseksi ja uskovien nimitteleminen harhaoppiseksi, puhuu selvää kieltään: ellenisti olet, etkä ole edes vähääkään synnintunnossa, vaan ylpeä ja paatunut.

        Joten olet matkalla helvettiin etkä siltä tieltä pois pääse, jollet tule uskoon ja luovu pimeyden töistäsi.

        kaikkitietävä. älä hyvä ihminen tuomitse muita, se kuuluu ainoastaan Jumalalle!


      • uskova_1 kirjoitti:

        Pelottaapas, koska et uskalla tutkia kirkkosi historiaa, väärä profeettaa ja oppeja Raamatun valossa, vaan tutkit Raamattua väärän profeettasi pimeydessä ja sanat jää näkymättä lukemastasi.

        Pää on pensaassa kuin jäniksellä.
        Lähes kaikkia anonyymejä adventisteja pelottaa,
        arvelen. alex-kasilla on sentään galleria.
        Mutta kun klikkaa, niin havaitsee sen olevan
        suljettujen ovien galleria - vain valkeaksi
        kalkittu muuri näkyy.

        Mitä alex-kasiin muutoin tulee, niin en käsitä
        sellaista luonnetta, että vaaditaan kaikilta
        muilta täyttä avoimuutta, mutta itse ...

        Myös sovinnollisuudan suhteen on alex-kasin
        jumalallinen luonne harvinaisen outo:
        Jos on eri mieltä, se on hänen mielipiteensä
        arvostelemista ja jopa Jumalalle uhittelemista.

        Jotain nuo pelkäävät, eivät tunne Isää hyvin.
        Sillä täydelinen rakaus karkoittaisi pelon.

        Siunausta uurastajalle, Uskova_1:lle!


      • olevasi kirjoitti:

        kaikkitietävä. älä hyvä ihminen tuomitse muita, se kuuluu ainoastaan Jumalalle!

        Minä en todellakaan halua olla se, joka tuomitsee sinut jatkamaan tuolla eksytyksen tielläsi kohti helvettiä, vaan se joka nuhtelee sinua siitä ja kehottaa sanoutumaan irti Ellen Whitestä ja Adventtikirkon opeista ja koko kirkosta ja tulemaan uskoon, jotta iankaikkinen sielusi pelastuisi taivaaseen etkä joutuisi helvettiin ikiajoiksi kärsimään.

        Sinä olet itse itsesi tuominnut, älä minua siitä syytä, minähän hopotan sinua pois tuosta tuomion tieltä: "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut." (Tiit 3:10-11)


      • Jumala on
        uskova_1 kirjoitti:

        Minä en todellakaan halua olla se, joka tuomitsee sinut jatkamaan tuolla eksytyksen tielläsi kohti helvettiä, vaan se joka nuhtelee sinua siitä ja kehottaa sanoutumaan irti Ellen Whitestä ja Adventtikirkon opeista ja koko kirkosta ja tulemaan uskoon, jotta iankaikkinen sielusi pelastuisi taivaaseen etkä joutuisi helvettiin ikiajoiksi kärsimään.

        Sinä olet itse itsesi tuominnut, älä minua siitä syytä, minähän hopotan sinua pois tuosta tuomion tieltä: "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut." (Tiit 3:10-11)

        armollinen!


      • sinä jo
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Pää on pensaassa kuin jäniksellä.
        Lähes kaikkia anonyymejä adventisteja pelottaa,
        arvelen. alex-kasilla on sentään galleria.
        Mutta kun klikkaa, niin havaitsee sen olevan
        suljettujen ovien galleria - vain valkeaksi
        kalkittu muuri näkyy.

        Mitä alex-kasiin muutoin tulee, niin en käsitä
        sellaista luonnetta, että vaaditaan kaikilta
        muilta täyttä avoimuutta, mutta itse ...

        Myös sovinnollisuudan suhteen on alex-kasin
        jumalallinen luonne harvinaisen outo:
        Jos on eri mieltä, se on hänen mielipiteensä
        arvostelemista ja jopa Jumalalle uhittelemista.

        Jotain nuo pelkäävät, eivät tunne Isää hyvin.
        Sillä täydelinen rakaus karkoittaisi pelon.

        Siunausta uurastajalle, Uskova_1:lle!

        tunnet minutkin? ettet vaan hyppäisi liian suuriin saappaisiin. miksi uskoisin esim. sinua kun et edes antamasi kuvan perusteella kykene lähimmäisenrakkauteen?


      • Jumala on kirjoitti:

        armollinen!

        Jatkat vaan itsesi paaduttamista - huonosti siinä tulee käymään sinulle.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Pää on pensaassa kuin jäniksellä.
        Lähes kaikkia anonyymejä adventisteja pelottaa,
        arvelen. alex-kasilla on sentään galleria.
        Mutta kun klikkaa, niin havaitsee sen olevan
        suljettujen ovien galleria - vain valkeaksi
        kalkittu muuri näkyy.

        Mitä alex-kasiin muutoin tulee, niin en käsitä
        sellaista luonnetta, että vaaditaan kaikilta
        muilta täyttä avoimuutta, mutta itse ...

        Myös sovinnollisuudan suhteen on alex-kasin
        jumalallinen luonne harvinaisen outo:
        Jos on eri mieltä, se on hänen mielipiteensä
        arvostelemista ja jopa Jumalalle uhittelemista.

        Jotain nuo pelkäävät, eivät tunne Isää hyvin.
        Sillä täydelinen rakaus karkoittaisi pelon.

        Siunausta uurastajalle, Uskova_1:lle!

        Sainpas illan naurut!

        Hihhii juu. Adventistit luulevat, että se on rohkeuden merkki, kun peppu pitkällä huutelee puskan piilosta Ellen Whiten pimeydestä. Päivän valoa huutonsa eivät kestä. Pelkureitten pataljoona.

        Eivät uskalla tulla valoon, ettei heitä nuhdeltaisi
        "Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi." (Joh 3:20)


      • todella onkin
        uskova_1 kirjoitti:

        Sainpas illan naurut!

        Hihhii juu. Adventistit luulevat, että se on rohkeuden merkki, kun peppu pitkällä huutelee puskan piilosta Ellen Whiten pimeydestä. Päivän valoa huutonsa eivät kestä. Pelkureitten pataljoona.

        Eivät uskalla tulla valoon, ettei heitä nuhdeltaisi
        "Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi." (Joh 3:20)

        Jeesuksen esimerkin mukaista.. kuvittelitko nauravasi Hänen kanssaan? epäilen.


      • harkita kenen
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Pää on pensaassa kuin jäniksellä.
        Lähes kaikkia anonyymejä adventisteja pelottaa,
        arvelen. alex-kasilla on sentään galleria.
        Mutta kun klikkaa, niin havaitsee sen olevan
        suljettujen ovien galleria - vain valkeaksi
        kalkittu muuri näkyy.

        Mitä alex-kasiin muutoin tulee, niin en käsitä
        sellaista luonnetta, että vaaditaan kaikilta
        muilta täyttä avoimuutta, mutta itse ...

        Myös sovinnollisuudan suhteen on alex-kasin
        jumalallinen luonne harvinaisen outo:
        Jos on eri mieltä, se on hänen mielipiteensä
        arvostelemista ja jopa Jumalalle uhittelemista.

        Jotain nuo pelkäävät, eivät tunne Isää hyvin.
        Sillä täydelinen rakaus karkoittaisi pelon.

        Siunausta uurastajalle, Uskova_1:lle!

        kannattajaksi aloit. meinaan tuota uskovan alempana tulevaa viestiä, jossa kehuu nauruistaan.


      • että kuvittelet
        uskova_1 kirjoitti:

        Jatkat vaan itsesi paaduttamista - huonosti siinä tulee käymään sinulle.

        sen tietäväsi tuntematta minua. jokaisen kannattaisi miettiä enemmän omaa elämäänsä, ei toisten! henk.koht. usko Jumalaan tärkein, ei kirkko pelasta.


    • annu42

      Arvasit väärin, adventistina en tunne pelkoa Jumalaa kohtaan, vaan rakkautta, koska hän on minut pelastanut kuoleman vallasta. Joka todella uskoo Mark. 16:16 jakeen, hänen ei tarvitse pelätä. Hänet on siirretty kuolemasta elämään jo tässä ajassa.

      Kun ahkerasti lukee vastutajiemme sivuja, voi tulla johdetuksi harhaan. Rakkaudessa ei ole pelkoa.

      • Voithan sinä niitä rakkauden tunteita hehkutella, mutta agape-rakkautta, joka on se oikea rakkaus, sinulla ei ole.

        Et tee Jumalan tahtoa, vaan kiukuttelet sitä vastaan ja kuljet lavealla tiellä harhaopissa Ellen G. Whiten huuhaassa ja kaikenlisäksi suosittelet sitä tietä muillekin ja eksytät sen minkä kerkiät.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      263
      6187
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      146
      3616
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2609
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2062
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1635
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1635
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1483
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1300
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      107
      1150
    Aihe