Koko nimeni on Erkki W. Lihasjärvi, liikemies, purjehtija ja jazz-hop-sponsori. Olen tällä hekellä Savossa mutta asun vakituisemmin jonkin aikaa Espoon Tuomarilassa.
Tämä on vaikuttavaa lähiökeskustelua internetissä. Vaadin mielipiteitä siitä, miten Espoon Suvela saadaan asukasystävällisemmäksi. Itselläni on ehdotus jonka tuon tälle palstalle myöhemmin, Sitä ennen te tuotte mielipiteenne tähän viestiketjuun. Jollei niitä tule, minun skenaarioni lähtee sellaisenaan päättäjille. Toimikaa.
Esittäydyn, ehdotan
11
835
Vastaukset
- Erkki Lihas
2 päivää esityksille. Se koira joka minua muuten on ruvennut seuraamaan räksyttää omiaan eikä kuulu millään tavalla tähän keskusteluun. Mutta asiaan: karavaani kulkee, siis Suvelan asiat kuntoon, miten? Toimikaa.
- Erkki Lihas
Olen siis Erkki W. Lihasjärvi ja odotan vielä jonkin aikaa ehdotuksia in re Suvela, vai onko savolaisuus vallannut espoolaiset näin helteellä? Huom. mies savosta ei kuulu tähän keskusteluun lainkaan. Hän voi höpöttää omiaan siinä sivussa tragikoomisena hupinumerona ja elävänä esimerkkinä hullusta koirasta ja tyhjäntoimittajasta. - Siis, Suvela?
- Espoolainen
Ei rahaa niille ketkä kuluttavat yhteiskuntaa eivätkä tuota mitään. Tälläisi ihmisi on paljon ja juuri suvela/kirstinmäen seutu/Espoon keskus alueella jotka eivät ole koskaan työssä olleetkaan mutta raha ja viina kelpaa ja maistuu.
Lopettaa sellanen juoppojen hoitaminen ja poistuminen tapahtuu nopeammin luonnollista kautta.
Ensin sossuun hakee rahaa ja sitten kalja kauppaan tai satulinnaan juomaan tai johonkin toiseen. Ainakin kolme juottolaa tuon kokosessa kylässä ja sossu rahottaa ne:)- Naapurikylästä
Ne Suvelan kämäset kuppilat kiinni ? Auttaisko asiaa.Pysyisivät nuo viinanhuuruiset vanhemmat kotonansa lapsiensa kanssa. Sossun on kyllä pakko jakaa toimeentulotukea näille onnettomille. Millä ne sitten eläisivät ? Se että raha menee viinaan on vähän ongelmallinen juttu, pitäiskö niille antaa maksusitoumus kauppaan (ei kaljaa eikä tupakkia) niin lapsiraukatkin saisivat ruokaa.
En itse asu Suvelassa, mutta usein ajan autolla Suvelan läpi, kiinnitän huomiota näihin zombeilta näyttäviin ihmisiin, en tiedä missä huume/viinahöyryissä ovat, karmeen näköistä, tulee paha mieli.
Suvelasta kommentti: talothan on rumia, mitä niille voisi tehdä ? (dynamiittia ??) Voisko niitä ehostaa jotenkin kauniimman näköisiksi ? Pihoille istutuksia ? (Mun mielestä Suvelassa on jo aika vehreätä, paljon pensaita ja isoja puita)
Suvelalaisten täytyis itse ruveta tekemään jotain asuinympäristönsä eteen, toki kaupungin tuella. - Minä vaan
Naapurikylästä kirjoitti:
Ne Suvelan kämäset kuppilat kiinni ? Auttaisko asiaa.Pysyisivät nuo viinanhuuruiset vanhemmat kotonansa lapsiensa kanssa. Sossun on kyllä pakko jakaa toimeentulotukea näille onnettomille. Millä ne sitten eläisivät ? Se että raha menee viinaan on vähän ongelmallinen juttu, pitäiskö niille antaa maksusitoumus kauppaan (ei kaljaa eikä tupakkia) niin lapsiraukatkin saisivat ruokaa.
En itse asu Suvelassa, mutta usein ajan autolla Suvelan läpi, kiinnitän huomiota näihin zombeilta näyttäviin ihmisiin, en tiedä missä huume/viinahöyryissä ovat, karmeen näköistä, tulee paha mieli.
Suvelasta kommentti: talothan on rumia, mitä niille voisi tehdä ? (dynamiittia ??) Voisko niitä ehostaa jotenkin kauniimman näköisiksi ? Pihoille istutuksia ? (Mun mielestä Suvelassa on jo aika vehreätä, paljon pensaita ja isoja puita)
Suvelalaisten täytyis itse ruveta tekemään jotain asuinympäristönsä eteen, toki kaupungin tuella.Minulla on sellainen luulo, että alkujaan Suve-
laan oikein kerättiin näitä ns. ongelmatapauksia
ja muualta tulleita, nyt ollaan sitten pulassa,
kun ei tiedetä mitä tehtäisiin.
Miksi ei voitaisi hajoittaa eripuolille kaupunkia sellaisia 'pesäkkeitä', niin rauhoittaisihan se kummasti. Muuten aina ns. uusi
asunalue hakee malliaan jonkin aikaa, ennen kun
se rauhoittuu. Muistan vaan Karakallionkin aluksi olleen rauhattoman ja nythän se on jo mitä mielyttävintä asuinseutua. 'Penikkatauti'
menee ohi ajallaan, ehkä Suvelakin sitten joskus
on 'paratiisi'... - Suvi
Suvelalaisten täytyis itse ruveta tekemään jotain asuinympäristönsä eteen, toki kaupungin tuella.Missäs asuu naapurikyläläinen?
- Naapurikylästä
Suvi kirjoitti:
Missäs asuu naapurikyläläinen?
No asun tässä Kauniaisten rajalla, Espoon puolella kuitenkin. Mutta olen muuttamassa pois kokonaan Espoosta, nämä kerrotalolähiöt ei oikein tunnu kotoisilta. Liikaa häiriötä, ainakin tässä lähiössä jossa asun. Ei varmaankaan yhtään parempi paikka tämä kun Suvela. Ongelmia tuntuu riittävän.
- Suvi
No asun tässä Kauniaisten rajalla, Espoon puolella kuitenkin. Mutta olen muuttamassa pois kokonaan Espoosta, nämä kerrotalolähiöt ei oikein tunnu kotoisilta. Liikaa häiriötä, ainakin tässä lähiössä jossa asun. Ei varmaankaan yhtään parempi paikka tämä kun Suvela. Ongelmia tuntuu riittävän.
Eli asutko ymmerstassa?
Olisi ihan kiva kuulla minkäläisiä häiriöitä&ongelmia olet kokenut.
Missä häiriöt esiintyy: yleensä alueella, kaupungin vuokra-asunnoissa, kerrostaloissa vaiko pientaloissa? - Suville
Suvi kirjoitti:
Eli asutko ymmerstassa?
Olisi ihan kiva kuulla minkäläisiä häiriöitä&ongelmia olet kokenut.
Missä häiriöt esiintyy: yleensä alueella, kaupungin vuokra-asunnoissa, kerrostaloissa vaiko pientaloissa?Kyllä asun Ymmerstassa kerrostalossa ja vieläpä kaupungin. (mutten kauaa enää) Alueella asuu paljon maahanmuuttajia, joilla on aivan erilainen elämänrytmi. Työssäkäyvänä haluaisin nukkua yöuneni häiriintymättä, mutta täällä se ei onnistu. Lapset(ja aikuisetkin) saavat täällä huutaa ja melskata aivan miten tahtovat. Tästä on yritetty huonoin tuloksin valittaa Espoonkruunuun. Joten ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa pois.
- Kielo
Perustetaan me työssäkäyvät rahakeräys kaikille alueen juopoille. Mitä enemmän saavat rahaa sitä nopeammin juovat itsensä hengiltä!
- Kielo
Talokohtaiset iltamat vois olla hyvä juttu.
Ohjelmassa voisi olla hauskoja ja ammattitaidolla tehtyjä esitelmiä ympäristön siisteydestä, roskien lajittelusta, toisten huomioonottamisesta. Kulttuuria voisi olla mukana esim nukketeatteri, elävä musiikki. Ehdottoman tärkeää olisi asukkaiden toisiinsa tutustuminen jonkin kivan.
Ohjelma runko pitäisi suunnitella esim kaupungin toimesta, mutta talo kohtaisissa järjestelyissä pitäisi ehdottomasti olla mukana talon asukkaita.
Vanhemmat ihmiset, esim eläkeläiset joilla on aikaa ovay muuten ovat hyviä voimavaroja, yhteishengen luojia ja järjestyksen valvojia. Vanhempien ihmisten täytyy kuitenkin tuntea olonsa turvalliseksi, jotta voisivat puuttua epäkohtiin. Siis vanhemmille ihmisille pitäisi järjestää jotain alueellista toimintaa ja tilaisuus tavata toisiaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948