Yllätyksekseni huomaan, että molemmat juttuni koskien maatalouslomitusta ja sen oikeutuksia sekä maatalouden tukipolitiikkaa on poistettu tältä foorumilta. Kiinnostuneille tiedoksi, että keskustelu jatkuu Foorumilla Yhteiskunta -> Maatila ja metsänhoito -> Yhteiskunnan varojen uusjako ja emäntä vs. asiantuntija. Lukekaa ihmeessä, jos haluatte tietää, millä sektorilla verovaroja käytetään eniten väärin!
Maatalouden tuet ja lomitus
5
141
Vastaukset
- mikko
En ihmettele yhtään,nämähän on "tabuja asioita".Maataloudella menee aina huonosti..Muista tämä!En itsekkään tiedä ketä voisi enempää puhua paskaa kuin maajussit.Ajellaan vaan mersuilla ja tuloja ei ole.Tähän ei pysty edes romaanit.
- Bimbo
Tiedätkö, en ole itse tajunnut aiemmin, että romanit ja maanviljelijät voidaan aivan hyvin joissakin tapauksissa rinnastaa, ainakin silloin, kun isäntä/emäntä makaa jatkuvasti sairaslomalla ja lomittajat hoitavat tilan työt. Valtio maksaa viulut, yrittäjä maksaa pitkittyneessaä sijaisapulomituksessa tosi pientä maksua jonka senkin saa vähentää verotuksessa täydestä arvosta maatalousyrityksen menona! Edes mustalaisilla ei tosiaankaan ole annettu mahdollisuutta näin systemaattiseen valtion varojen väärinkäyttöön! Kiitän sinua tästä hienon ajatuksen esilletuomisesta ja lähden viemään sanaa Yhtiskuntafoorumille!
- Keskustaporvari
Bimbo kirjoitti:
Tiedätkö, en ole itse tajunnut aiemmin, että romanit ja maanviljelijät voidaan aivan hyvin joissakin tapauksissa rinnastaa, ainakin silloin, kun isäntä/emäntä makaa jatkuvasti sairaslomalla ja lomittajat hoitavat tilan työt. Valtio maksaa viulut, yrittäjä maksaa pitkittyneessaä sijaisapulomituksessa tosi pientä maksua jonka senkin saa vähentää verotuksessa täydestä arvosta maatalousyrityksen menona! Edes mustalaisilla ei tosiaankaan ole annettu mahdollisuutta näin systemaattiseen valtion varojen väärinkäyttöön! Kiitän sinua tästä hienon ajatuksen esilletuomisesta ja lähden viemään sanaa Yhtiskuntafoorumille!
ihmeessä maatila, ja ruvetkaa ajamaan mersulla.
- mikko
Silloinkun olin nuori,niitä ei saanut ostaa.Valtio osti ja myi lisämaaksi,lähes ilmaiseksi viljelijöille.Pikku avustus tämäkin.
- pasilaan
heh..hassuja nuo ihmiset kun eivät tiedä mitään..
Voin tietysti puhua vain ja ainoastaan omasta puolestani, mutta ajalla toukokuu-syyskuu tulee tehtyä lähes pelkästään 12-14 -tuntisia työpäiviä, ilman ylityökorvauksia
ensin aloitellaan lannotuksilla, sitten kylvöt, ruiskutukset, tuorerehu - ja heinätyöt, heinäkasvien puinti & niiden olkien keruu,puinnit, kynnöt, syyskylvöt ja löput kynnöt..
Ja kun ottaa huomioon että maatilalla ei kyseiset työt käy kädenkäänteessä, ja varsinkaan ajalla 8-16, on ongelma valmis.
En toki halua valittaa, mutta kyllä sitä itsekin täytyy tulevaisuudessa mennä muualle töihin, sillä pelkästään jo epävakaat tulevaisuuden näkymät estävät investoinnit alaan..
Muuta kuten sanottu, on ihmisiä joille ei tarvitse selittää, ja ihmisiä joille ei kannata selittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242371Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441961Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101653Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17980- 63855
- 55840
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2798