kuinka aloitan nyrkkeilyn savonlinnassa

youngpro

haluaisin kovasti aloittaa nyrkkeilyn mutta olen vasta 13v onnistuuko se vielä tässä iässä ja haluaisin myös tietää harjoietaanko savonlinnassa edes nyrkkeilyä minulla on lahjoja ja olen hyvin usein koulu tappeluissa mukana ilman omaa tahtoani kaveit myös pilkkaavat minu koska haluan niin kovasti nyrkkeilijäksi nyrkkeilijäsi se on unelmani mutta en ymmärrä mitää ilkkumisen aihetta on jos haluan nyrkkeillä ja kaikki minua päätä pidemmät tulevat aina sanomaan otetaanko matsi siis se on ärsyttävää ne ei tiedä nyrkkeilystä mitään ja silti ne tulee muksimaan tekisi joskus mieli lyödä takasin ja vähän kowempaa mutta en kehtaa, niin voisitteko neuvoa minua eteenpäin, kiitos

9

4425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyrkkeilijä

nyrkkeily on urheilulaji. sinne ei mennä siksi että voidaan esittää kavereille taitoja ja "ottaa vähän sparria" salin ulkopuolella. EI, EI TODELLAKAAN!
      nyrkkeily on kuin muutkin urheilulajit:hiihto, mäkihyppy,uinti... mutta poikkeuksena on se, että siinä kilpailevat vain kaksi ihmistä vastakkain eikä niinkuin hiihdossa saattaa olla 30 ihmistä. Lisäksi se on kahden ihmisen välinen kontaktilaji. Se,mitä YLEENSÄ KAIKISSA KAMPPAILULAJEISSA OPETETAAN on: ne taidot, jotka opitaan salilla, niitä ei tule käyttää salin ulkopuolella, tai urheilijalla ei ole mitään asiaa enää salille.Tietysti eri asia on, jos tulet esim. puukon kanssa uhatuksi kadulla tai joku osoittaa sinua aseella,silloin voit toimia,mutta silloinkin siten, ettei viranomaiset katso että sinä olet pahoinpidellyt sen joka aluperin sinua uhkasi. Kamppailulajien harrastajilla on tietojensa takia etuoikeus toisen vahingoittamiseen, joten heidät voidaan helposti kokea uhkatilanteessa vahvemmiksi, jolloin he voivat saada syytteen.

Minusta, jos totta puhutaan, neuvoisin sinua juttelemaan aivan tosissaan vanhempiesi kanssa kiusaajista/ärsyttäjistä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ne ovat vanhemmat jotka voivat toimia tällaisessa tilanteessa järkevästi. Kosto olisi suloinen, MUTTA EI JÄRKEVÄÄ: jos joudut hankaluuksiin, esim. tappeluihin, sinua ei nyrkkeilysalille oteta. Ole sinä viisaampi ja keskustele avoimesti vanhempiesi kanssa.Niin minäkin tein kun olin koulukiusattu.

Tsemppiä sinulle,ja toivottavasti kiusaaminen loppuu!

• nyrkkeillijä jutoka

Hyvä jä tyhjentävä vastaus.
        Terveisin
        "Nyrkkeilyä 30 vuotta sivulajina harrastanut Judoka"

• vaikka olisi osaamistakin

Väkivallan uhkaan reagointi väkivallalla, tai uhkailemalla takaisin ei ole järkevä ratkaisu, oli kykyjä tai ei. Väkivaltaisella ihmisellä tulee niitä yhä pahempia ongelmia sitten viimeistään aikuisella iällä.

Nyrkkeilyharrastus suojaa kyllä tällaisilta uhilta. Ei ole mikään pakko lyödä, mutta nuo uhkailut eivät nyrkkeilijää tyypillisesti juuri pelota, kun on tieto että pärjää vaikka sitä nyrkkiä tulisikin naamaa kohti. Jopa lyömättä takaisin, suojautumalla tai liikkumalla. Eikä jo aikansa nyrkkeilyä harrastanutta enää moni ala uhkailemaankaan.

• Miromiromiro

Nii mut pystyyks sitä harrastaa

• grigori r

olet kieltämättä kiusallisessa tilanteessa.mene salille. olen eri mieltä kuin tää nyrkkeilijä.kyllä he sinut ottavat messiin ,vaikka tilanteestasi kertoisitkin.salilla saat varmuutta. puhu vähemmän nyrkkeilystä koulussa.mä olen sitä mieltä, että nyrkki silmienväliin suurikokoisimmalle kiusaajalle.
      vaikka hän sinut sitten kunnolla pieksäisikin, niin mitäs siitä. kerrankos turpaan saa. niin tilanne laukeaa, olet OIKEA kovajätkä. etkä mikään lässyttäjä... yks tie on että salilta valmentajat ottavat yhteyttä kouluusi ja selventävät, että tämä kaveri on nyt valmennuksessa ja hän on sitoutunut seuran sääntöihin olla käyttämättä taitoja salin ulkopuolella. ja sinä rohkeana nimeät pahimmat piinaajat...ymmärrätkö tämä on se vastuullinen tie, mutta ei helppo..toivon myönteistä ratkaisua tilanteeseen.

• sen huomaa

että ketkä ovat kypsempiä ajatteluissa ja ketkä ei. Ehdottomasti kuunnella noita lajin harrastajia,jutokaa ja nyrkkeilijää. Sehän on selvä. sitä ei kannata hankaluuksiin joutua.
        kaikista vähimmällä pääsee kun keskustelee vanhempien kanssa. ja täydet oikeudet salilla.

• grigori r
        sen huomaa kirjoitti:

että ketkä ovat kypsempiä ajatteluissa ja ketkä ei. Ehdottomasti kuunnella noita lajin harrastajia,jutokaa ja nyrkkeilijää. Sehän on selvä. sitä ei kannata hankaluuksiin joutua.
        kaikista vähimmällä pääsee kun keskustelee vanhempien kanssa. ja täydet oikeudet salilla.

..heikkoluonteinen nilviäinen.aina nojaamassa niihin, joita luulee vahvimmiks..muija valitsee puseron värin ja lippalakin mallin..eikö sulla ole mitään OMAA mielipidettä? nolla mieheksi, tai naiseksi.

• tiiigru

Koskaan ei ole liian aikaista aloittaa =) Urheilu on hyvä tapa purkaa paineita. Itsekin haluaisin harrastaa nyrkkeilyä, mutta jos pitää valita miekkailun ja nyrkkeilyn väliltä, otan ehdottomasti miekkailun. Vastauksena kysymykseen, kannattaa ihan reippaasti lähettää Savonlinnan riennolle sähköpostia, niillä ainakin joskus oli joku nyrkkeilykerhon tapainen juttu.

• nyrkkeilijä.

Savonlinnassa nyrkkeilyllä on pitkät perinteet. Suosituin paikka harrastaa nyrkkeilyä on Viremon nakkarilla. Mestari vaihtuu lähes joka yö.
      Joskus voittajalle tarjotaan lihatsu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      101
      3791
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2711
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2539
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      2038
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      30
      1807
    6. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      22
      1581
    7. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1552
    8. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1358
    9. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      70
      1305
    10. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1291
    Aihe