Sananen armosta

JoMN

Kun seuraa näitä palstan kirjoituksia ja etenkin joidenkin uskovaisten hyökkäyksiä meitä ateisteja vastaan, on vaikea kuvitella heidän ymmärtäneen mitään Jessen "opetuksista".

Olen aiemmin viitannut pastori Antti Kylliäisen kirjaan Kaikki pääsevät taivaaseen. Kirjan sanoma on se, että armo on eräs jumalan sanan keskeisiä teemoja.

Sillä siis tarkoitetaan sitä, että jumalan armo ja anteeksianto ulottuvat kaikkiin ihmisiin. Siitä taas seuraa se, että kaikki pääsevät taivaaseen.

Nyt kiivaimmat hihhulikiihkoilijat kuitenkin toivottavat meille ateisteille palamista helvetin tulessa. Kuinka tämä on selitettävissä. Jos armo ja anteeksianto kuuluvat kaikille, niin kuin heidän raamattunsa väitää, niin eikö ole synti toivottaa jollekin helvetintulessa palamista. Se on pahantahtoinen toivotus. Eikö pahantahtoisuus ole synti?

14

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytännössä Raamattu on kristityille vain noutopöytä, josta ha valitsevat heille sopivat lisukkeet. Jos jokin lisuke ei maita, niin sitä ei ole pakko ottaa lautasellensa.

• Dresden

Ja sitten kun joku tulee kysymään kristityltä, että "Miksi et ottanut tuota?" niin kristitty vastaa, että "Otin kyllä, mutta söin sen jo."

• Dresden

(uskisvastaus nro. 156724D § 6.2 )

Jumala on kuitenkin meidän ihmisten logiikan ulkopuolella. Uskovat tietävät mitä jumala haluaa ja sinä et tiedä, koska et ole uskova. Eli uskova oikeassa, sinä väärässä. Uskova oikeassa... sinä väärässä! Toista pari kertaa itse, kunnes olet vakuuttunut asiasta.

• crizu

Kyllä, juuri näin. Armo kuuluu kaikille. (; Ja kyllähän siellä raamatussa varoitetaan, että älkää tuomitko,(ettei teitä tuomittaisi) ja tehkää toisillenne niin kuin toivoisitte heidän tekevän teille. p.s.Jeesus kuoli KAIKKIEN meidän syntiemme puolesta! Meille ei jäänyt muuta tehtäväksi kuin myöntää syntisyys, niin armo koskee Jokaista! Hyvää pääsiäistä kaikille!

• Kössönöm

näissä selityksissä? Sinäkin puhut jostain yhden uskomusjärjestelmän oliosta, josta ei ole mitään näyttöä. Aivan kuin tietäisit siitä jotain.

On se näköjään helppoa aivopestä ihmistä. Kammottavaa!!!

• Just Grazy in God

Yksi kristinuskon ydinjuttu on tuo armo. Se kuuluu kaikille, kyllä, mutta ongelmana on se, että ottaako ihminen sen vastaan. Vastaanottaminen vaatiikin sitten sitä uskoa Kristukseen.

• voisit ..

..kokea armahduksen, jos et koe syyllisyyttä, syntisyyttä Jumalan edessä?

Vain katuva ja syntinsä hylkäävä saa armon, vaikka se toki on kaikille valmiiksi tehty. Jos ei halua kääntyä pois synnnistä, on vielä edelleenkin kadotettu.

Apostolien teot 3:
      19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Roomalaiskirje 8:
      1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

-jso et ole kristuksen oma, olet edelleenkin kadotettu. Jeesuksen omaksi tullaan uskon kautta Häneen.

Matteus 25:
      31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
      41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Jumalan armo ei ole automaattinen, vaikkakin valmitettu jokaista varten.

Efesolaiskirje 2:
      4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
      5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
      6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
      7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
      8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
      9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi

"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, muta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" Markus 16:16

-usko Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaan, Lunastajaan, pelastaa sielusi kadotukselta.

2 Korinttolaiskirje 2:
      1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.

-armo voi mennä ohitsesi, jos et vastaanota sitä Jeesuksessa Kristuksessa.

Juda 1:
      3. Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.
      4. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen

-Jumalan armo muuttuu irstaudeksi, jos jatkamme vaan tyhmää vaellustamme irstaudessa, juomingeissa, mässäyksissä, epäjumalanpalveluksissa ja kuulutamme, luulemme olevamme armon alla. Ei syntiä voi lakaista armon maton alle, synnit tulee tunnustaa ja hyljätä.

Jumala ei salli itseään pilkata loputomiin.

• JoMN

ei kukaan jaksa lukea, joten jos voisit joskus vastata vähän tiivistetymmin.

Minä tunne syyllisyyttä, huonoa omaatuntoa, rakkautta, vihaa ja kaikkia muitakin tunteita, mutta en jumalan edessä, vaan niiden edessä joihin tunteeni kohdistuvat.

• Endorfiinihumala

Eniten minua ärsyttää kristityissä juuri ääretön suvaitsemattomuus ja rasistisuus. Nämä putkikatseiset ihmiset puhuvat lähimmäisenrakkaudesta, mutta todellisudessa tämä rakkaus koskee vain yksilöitä, jotka ajattelevat samalla tavalla kuin he.
      Ja se, että heidän mielestään suurin osa maailman ihmisistä ansaitsee ikuisen kärsimyksen, osoittaa aivan järjetöntä empatiankyvyn puutetta. Aivan mielettömän sadistinen tuomio. Itse en toivoisi sellaista kenellekään, vaikka moni ansaitsisi olla vankilassa lopun elämäänsä.

• JoMN

sanottu. :-D

• taivaaseen joo vielä kun otettetaan sekin että melkein kaikki suomalaiset on pesty lapsena(kasteenarmo)otettetaan esim että perheen isä on pahoinpidelly vaimooa ja lapsia,eikä joudu vastuuseen maalisen lain edessä ja kuolee ja mitä sitten tapahtuu??Taivaan isä silittää päätä ja sanoo vaan tervetuloa?EI,KERTA KAIKKIIAN EI,HÄN EI PÄÄSSE PAKOON TEKOJAAN VAIKKA MAAN PÄÄLLÄ PÄÄSIKIN,NIIN NYT ON OIKEUDEN MUKAINEN TUOMIO JA SE KADOTUSTUOMIO!!NO MIKÄ VOISI OLLA VAIHTOEHTO??NO ETTÄ PERHEENISÄ TEKEE PARANUKSEN JA OTTAA JEESUKSEN VASTAAN JA KATUU SYNTEJÄ MITÄ ON TEHNYT(PAHOINPITELYT)JA KUN HÄN KUOLEE NIIN PÄÄSEE TAIVAASEEN,NÄIN SE MENEE,MIE TOIVON ETTÄ KUN LUETTE TÄTÄ JA MIETITTE.ÖITÄ

• JoMN

koulut vähän kesken?

• JoMN kirjoitti:

koulut vähän kesken?

koulusta vaan tosta sun aloituksesta..älä muutta puheenaihetta..mutta niinhän se menee kun TOTUUS OSUU NUPPIIN MUUTETAAN PUHEENAIHETTA TAI PILKATAAN.

• JoMN
        aksu521 kirjoitti:

koulusta vaan tosta sun aloituksesta..älä muutta puheenaihetta..mutta niinhän se menee kun TOTUUS OSUU NUPPIIN MUUTETAAN PUHEENAIHETTA TAI PILKATAAN.

tarkoitus olla ilkeä. Niinhän se menee, että jossain vaiheessa Matti Nykäsenkin pilkkaaminen alkaa olla mautonta. Minähän tämän aloituksen tein, joten ei minulla ole siitä aiheesta tällä kertaa muuta sanottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      54
      4689
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      231
      3295
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      263
      3231
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      112
      3212
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      32
      1745
    6. 101
      1538
    7. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      166
      1140
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      64
      1004
    9. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      122
      957
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      34
      789
    Aihe