Moi vaan kaikille ketkä ootte löytäneet tän keskustelupalstan!
Mä olen 15-v ortodoksityttö Lounais-Suomesta. Kävin just kriparin ja se oli yksi mun elämän parhaita viikkoja!! Kavereita tuli ja kaikki leirillä oli ihan älyttömään hauskaa!
Ortodoksisuus on mulle henk.koht. tärkeä asia. Olis tosi hauskaa jos joku ehkä suurinpiirtein saman ikäinen ortodoksityttö tai -poika kirjoittelisi tohon [email protected] mailiosoitteeseen! Olis kiva jutella vakavammistakin asioista tai ihan vaan muuten käydä sanomassa "Moi!", koska eihän meitä niin hirveesti täällä Suomessa ole. :)
Jos joku ihmettelee jotain asiaa tai haluu tietää lisää ort. kirkosta, niin mä voin vastata teillekin sen verran kun osaan! :) Älkää nyt kuitenkaan kukaan leimatko mua miksikään "hihhuliksi"! Se on mun mielestä ihan eri asia! Mä en oo nimittäin hurahtanut yhtään mihinkään... :)
Nauttikaahan loppulomasta!!
Huhuu, ortodokseja?
3
290
Vastaukset
- opiskelija
Hei! Olen terveydenhuollon opiskelija Tampereelta. Etsin ortodoksia joka osaisi kertoa minulle vaikuttaako uskontonne terveydenhuoltoon. Esim. tämäntyypisiin kysymyksiin: Saako ortodoksille antaa verensiirtoja? Rokotetaanko ortodoksi-perheen lapsia? Mitä hoitohenkilökunnan on otettava huomioon kun hoidettava on ortodoksi? Eli jos uskonnossanne on jotakin erityistä terveydenhuollon kannalta, olisin kiitollinen jos voisit vastata minulle. Teen siis tutkielmaa aiheesta ortodoksi-uskonnon vaikutus terveydenhuoltoon. Saamiani tietoja käsittelen anonyymisti joten nimesi ei tule esiin esitelmässä. Jos haluat voit vielä kertoa omasta uskonnostasi nuoren ihmisen silmin. Kiitos etukäteen!!
- Mar Sarug
saa antaa ja rokotetaan!
- ort.fi
Terveys on Jumalan lahja ja kaikki mitä siihen liittyy.Jumala on antanut myös lahjan parantaa, joten miksei voi käyttää nykyaikaisia menetelmiä terveytensä parantamiseksi. Terveyttä voi myös rukoilla, mutta lisäksi meillä on sairaanvoitelun sakramentti, jossa pyydetään apua sairauteen.Meillä oikeastaan ei ole erityistä eisaa/saa tehdä listaa.Vakavasti sairaat monesti haluavat ripityksen eli sen että pappi tuo ehtoollisen sairasvuoteelle. Voisit ehkä ottaa yhteyttä Tampereen seurakuntaan ja kysyä papilta kuinka se tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1147293
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?481290