Ken uskoo Pääsiäissaarnamme ?

SUURI TAISTELU VOITETAAN VIIMEISTÄ PIIRTOA MYÖDEN

JESAJA 53 - Jeesuksen kärsimysstoori
1
Kuka uskoo meidän saarnamme,
kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa,
niinkuin juuri kuivasta maasta.
Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet,
mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
kipujen mies ja sairauden tuttava,
jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

4
Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä.
Me pidimme häntä rangaistuna,
Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5
mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden,
runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä,
että meillä rauha olisi,
ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

6
Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen.
Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7
Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen
eikä suutansa avannut;
niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään,
niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä,
niin ei hän suutansa avannut.
8
Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta;
minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9
Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa,
sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä,
lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi,
saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan,
ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi.
Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet,
sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12
Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa;
sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan,
ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon,
hän kantoi monien synnit,
ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Jes 25:6-10 on sekin kirkkovuodessa pääsiäisteksti
ja sen jotkut todella liittävät pääsiäiseen ja jotkut tosissaan liittävät Jeesuksen toiseen tulemukseen. Muutamat kolmanteen tulemukseen.
Siinä näyttäisi olevan piirteitä noista kaikista,
joten se kuvannee Jeesuksen valtakautta kokonaisuudessaan!

Sen kolmannen tulemuksen tunnustaa
myös media7 (ent. Kirjatoimi)Ilm.kirjaseminaari, mutta se yhdistää
siihen outoja asioita. Mm. että hänen tullessaan
tänne pyhien kanssa (Sak 14. luku) maa on autio
ja tyhjä. Mutta hassua olisi saapua hallitsemaan
erämaata.

Juhla-ateria Siionin vuorella - Jes 25:6-10

6
Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan:
ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]
7
Tällä vuorella hän repäisee pois verhon, verhon kaikkien kansojen yltä, vaatteen joka on levitetty niiden ylle. [Jes. 60:2; 2. Kor. 3:16]
8
Kuolema on nielty ainiaaksi. Herra Jumala pyyhkii kaikkien kasvoilta kyyneleet ja vapauttaa kansansa alennuksesta ja häpeästä kaikkialla maan päällä. Näin on Herra puhunut.
[1. Kor. 15:54; 2. Tim. 1:10 | Ilm. 7:17, 21:4]
9
Sinä päivänä sanotaan: "Tämä on meidän Jumalamme! Häneen me panimme toivomme, ja hän pelasti meidät. Tämä on Herra, häneen me kiinnitämme toivomme, iloitkaamme ja riemuitkaamme! Hän pelastaa meidät. [Ps. 33:20]
10
Herran käsi suojaa tätä vuorta."
Mutta Moab poljetaan murskaksi omilla asuinseuduillaan niin kuin olkiläjä tallataan lantaveteen.

3

101

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen kärsimyspsalmi 22.

Jeesuksen kärsimyspsalmi - Psalmi 22.

Jumala, miksi olet minut hylännyt?

1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi. (22:2) Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana.
      2 (22:3) Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.

3 (22:4) Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret.
      4 (22:5) Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan,

5 (22:6) sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.
      6 (22:7) Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. [Jes. 53:3]
      7 (22:8) Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: [Ps. 109:25; Mark. 15:29]

8 (22:9) "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!" [Ps. 37:5, 55:23; Sananl. 16:3; 1. Piet. 5:7 | Viis. 2:18-20; Matt. 27:43]
      9 (22:10) Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla. [22:10,11: Jes. 49:1; Jer. 1:5; Gal. 1:15]
      10 (22:11) Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.

11 (22:12) Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta.
      12 (22:13) Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat,
      13 (22:14) kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.

14 (22:15) Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani.
      15 (22:16) Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!
      16 (22:17) Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut,

17 (22:18) ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun,
      18 (22:19) jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa. [Matt. 27:35; Mark. 15:24; Joh. 19:24]
      19 (22:20) Herra, älä ole niin kaukana! Anna minulle voimaa, riennä avuksi!

20 (22:21) Pelasta minut miekalta, pelasta henkeni koirilta,
      21 (22:22) pelasta minut leijonien kidasta, pelasta villihärkien sarvista!
      22 (22:23) Silloin minä julistan nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä. [Hepr. 2:12]

23 (22:24) Ylistäkää Jumalaa, te Herran palvelijat! Jaakobin suku, kunnioita häntä, palvele vavisten, Israelin kansa!
      24 (22:25) Ei hän halveksinut heikkoa eikä karttanut kurjaa, ei kääntänyt pois kasvojaan vaan kuuli, kun huusin.
      25 (22:26) Sinua minä ylistän seurakunnan keskellä. Sinun palvelijoittesi edessä lunastan lupaukseni. [Ps. 50:14, 56:13, 65:2, 116:14]

26 (22:27) Köyhät syökööt ja tulkoot kylläisiksi, Herraa etsivät ylistäkööt häntä! Olkoon teillä voimaa ja rohkeutta iäti!
      27 (22:28) Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, [Ps. 2:8 ]
      28 (22:29) sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat.

29 (22:30) Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä,
      30 (22:31) mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen,
      31 (22:32) ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.

• Hänessä olet ikiturvassa

" Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, " (Jes 53. luvusta).

Kuka ikinä uskoo sovituksen sanan, että Jeesusta
        piinattiin meidän sijastamme - hänen ei tarvitse
        ikinä pelätä Jumalan iankaikkista tuomiota.
        Sillä Jeesusta piinattiin sinun sijastasi, jotta
        sinä välttyisit ikuiselta vaivalta, tuomiolta.

Täällä meillä on ahdistus ja joskus piinakin,
        mutta sieluamme he eivät saa - se säästyy
        piinalta. Halleluja!

• Niitä raeruoho kuvatkoon
        Hänessä olet ikiturvassa kirjoitti:

" Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, " (Jes 53. luvusta).

Kuka ikinä uskoo sovituksen sanan, että Jeesusta
        piinattiin meidän sijastamme - hänen ei tarvitse
        ikinä pelätä Jumalan iankaikkista tuomiota.
        Sillä Jeesusta piinattiin sinun sijastasi, jotta
        sinä välttyisit ikuiselta vaivalta, tuomiolta.

Täällä meillä on ahdistus ja joskus piinakin,
        mutta sieluamme he eivät saa - se säästyy
        piinalta. Halleluja!

Herra on minun paimeneni -- Psalmi 23.

1 Daavidin psalmi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. [1. Moos. 48:15 ]
        2 Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. [Hes. 34:14; Ilm. 7:17]
        3 Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.

4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi. [Jes. 50:10]
        5 Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. [Ps. 92:11]
        6 Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. [Ps. 27:4,5, 65:5, 84:5; Ilm. 3:12]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      69
      871
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      852
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      541
      770
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      687
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe