Enkeli pesi jalkoja

Lauantaina adventistit vietätte pääsiäisen ainoaa juhlapäiväänne, suurta ellensapattia, ja silloin te muistelette Ellen Whiten ilmoitusta, kuinka enkeli pesi opetuslasten jalat ja sen muistoksi pesette toistensa jalkoja.

"The highest of all angels, He girded Himself with a towel, and washed the feet of His disciples." (Ellen White, Manuscript Releases, Volume Twelve, page 400, paragraph 1.)

Kaikkein korkeimpana enkelinä Hän vyötti itsensä pyyhkeellä ja pesi opetuslastensa jalat.

38

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saddu ;-)

      ...oivalta seurakunnalta jalka-fetisteille,kö ?!?
      Saavat puhua ja harjoittaa `uskontoaan´ ihan luvan kanssa kylvynraikkaana isovarvasta hivellen !?!
      lol
      ;-)

    • Joh.13:4-17:"Niinpä hän (Jeesus) nousi aterialta, riisui viittansa ja kietoi vyötäisilleen pellavaliinan. Sitten hän kaatoi vettä pesuastiaan, rupesi pesemään opetuslasten jalkoja ja kuivasi ne vyötäisillään olevalla liinalla. Kun Jeesus tuli Simon Pietarin kohdalle, tämä sanoi:"Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi:"Tätä, minkä nyt teen, sinä et vielä käsitä, mutta myöhemmin sinä sen ymmärrät." Pietari sanoi hänelle:"Sinä et ikinä saa pestä minun jalkojani! Jeesus vastasi:"Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani". Silloin Simon Pietari sanoi: "Herra, älä pese vain jalkojani, pese myös kädet ja pää". Tähän Jeesus vastasi: "Se, joka on kylpenyt, ei tarvitse pesua, hän on jo puhdas. Ja te olette puhtaita, ette kuitenkaan kaikki". Jeesus tiesi, kuka hänet kavaltaisi, ja siksi hän sanoi, etteivät he kaikki olleet puhtaita. Pestyään heidän jalkansa Jeesus puki viitan ylleen ja asettui taas aterialle. Hän sanoi heille: "Ymmärrättekö te, mitä teille tein? Te puhuttelette minua opettajaksi ja herraksi, ja oikein teette: sehän minä olen. Jos nyt minä, teidän herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat. Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille. Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette autuaat".

      • raamattu

        Ei sinun tarvitse tänne raamattua kopioida.
        Voisitko kertoa siitä ellenin enkelistä, joka antoi sinullekin esimerkin jalkojen pesuun?

        Onko sinullekin käynyt näin?
        "Tätä, minkä nyt teen, sinä et vielä käsitä, mutta myöhemmin sinä sen ymmärrät."


      • Stork
        raamattu kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse tänne raamattua kopioida.
        Voisitko kertoa siitä ellenin enkelistä, joka antoi sinullekin esimerkin jalkojen pesuun?

        Onko sinullekin käynyt näin?
        "Tätä, minkä nyt teen, sinä et vielä käsitä, mutta myöhemmin sinä sen ymmärrät."

        Ehkä kaikilla on Raamattu kotonaan, mutta on eri asia luetaanko sitä. Ei minulle mikään ellenin enkeli ole antanut esimerkkiä jalkojen pesusta. Jeesus antoi siitä esimerkin, kuten äsken Johanneksen evankeliumista kirjoitin. Ei sen asian ymmärtämiseen tarvitse muuta kuin sisälukutaitoa.


      • Stork kirjoitti:

        Ehkä kaikilla on Raamattu kotonaan, mutta on eri asia luetaanko sitä. Ei minulle mikään ellenin enkeli ole antanut esimerkkiä jalkojen pesusta. Jeesus antoi siitä esimerkin, kuten äsken Johanneksen evankeliumista kirjoitin. Ei sen asian ymmärtämiseen tarvitse muuta kuin sisälukutaitoa.

        Huomasitkos mitäs sanoikaan sinun profeettasi Ellen G White. Olisikohan sinunkin syytä todeta, ettei Jeesus ole korkein enkeli ja mitätöidä profeettasi sanomisia? Ainakin minä jälleen huomaan tuon uskova_1 tuoman EGW:en kirjoituksen vääräksi(harhaiseksi).

        """"The highest of all angels, He girded Himself with a towel, and washed the feet of His disciples." (Ellen White, Manuscript Releases, Volume Twelve, page 400, paragraph 1.)

        Kaikkein korkeimpana enkelinä Hän vyötti itsensä pyyhkeellä ja pesi opetuslastensa jalat. ""


      • Utulila kirjoitti:

        Huomasitkos mitäs sanoikaan sinun profeettasi Ellen G White. Olisikohan sinunkin syytä todeta, ettei Jeesus ole korkein enkeli ja mitätöidä profeettasi sanomisia? Ainakin minä jälleen huomaan tuon uskova_1 tuoman EGW:en kirjoituksen vääräksi(harhaiseksi).

        """"The highest of all angels, He girded Himself with a towel, and washed the feet of His disciples." (Ellen White, Manuscript Releases, Volume Twelve, page 400, paragraph 1.)

        Kaikkein korkeimpana enkelinä Hän vyötti itsensä pyyhkeellä ja pesi opetuslastensa jalat. ""

        Alfa ja Omega 5

        Kristus pesee opetuslasten jalat

        "Opetuslapset eivät liikahtaneetkaan ryhtyäkseen palvelemaan toisiaan. Jeesus odotti hetken nähdäkseen, mitä he tekisivät.Sitten hän, jumalallinen opettaja, nousi pöydästä. Riisuttuaan päällysvaippansa, joka olisi estänyt hänen liikkeitään, hän otti pyyheliinan ja vyötti itsensä. Hämmästyneinä opetuslapset tarkkasivat hänen toimiaan ja odottivat äänettöminä,mitä seuraisi. "Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt". Tämä teko avasi opetuslasten silmät. Katkera häpeä ja nöyryytys täytti heidän sydämensä. He ymmärsivät sanattoman nuhteen ja näkivät itsensä kokonaan uudessa valossa. Näin Kristus ilmaisi rakkautensa opetuslapsiaan kohtaan. Heidän itsekkyytensä täytti hänet surulla, mutta hän ei ryhtynyt väittelemään heidän kanssaan heidän vaikeuksistaan. Sen sijaan hän antoi heille esimerkin, jota he eivät koskaan unohtaisi. Hänen rakkauttaan heitä kohtaan ei ollut helppo järkyttää tai tukahduttaa. Hän tiesi Isän antaneen kaiken hänen käsiinsä sekä tulleensa Jumalan luota ja menevänsä Jumalan luo. Hän oli täysin tietoinen jumaluudestaan, mutta hän oli riisunut päältään kuningaskruununsa ja ruhtinasvaippansa ja ottanut palvelijan muodon. Hänen viimeisiä tekojaan hänen eläessään täällä maailmassa oli vyöttää itsensä palvelijaksi ja suorittaa palvelijan työtä".


      • Stork kirjoitti:

        Alfa ja Omega 5

        Kristus pesee opetuslasten jalat

        "Opetuslapset eivät liikahtaneetkaan ryhtyäkseen palvelemaan toisiaan. Jeesus odotti hetken nähdäkseen, mitä he tekisivät.Sitten hän, jumalallinen opettaja, nousi pöydästä. Riisuttuaan päällysvaippansa, joka olisi estänyt hänen liikkeitään, hän otti pyyheliinan ja vyötti itsensä. Hämmästyneinä opetuslapset tarkkasivat hänen toimiaan ja odottivat äänettöminä,mitä seuraisi. "Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt". Tämä teko avasi opetuslasten silmät. Katkera häpeä ja nöyryytys täytti heidän sydämensä. He ymmärsivät sanattoman nuhteen ja näkivät itsensä kokonaan uudessa valossa. Näin Kristus ilmaisi rakkautensa opetuslapsiaan kohtaan. Heidän itsekkyytensä täytti hänet surulla, mutta hän ei ryhtynyt väittelemään heidän kanssaan heidän vaikeuksistaan. Sen sijaan hän antoi heille esimerkin, jota he eivät koskaan unohtaisi. Hänen rakkauttaan heitä kohtaan ei ollut helppo järkyttää tai tukahduttaa. Hän tiesi Isän antaneen kaiken hänen käsiinsä sekä tulleensa Jumalan luota ja menevänsä Jumalan luo. Hän oli täysin tietoinen jumaluudestaan, mutta hän oli riisunut päältään kuningaskruununsa ja ruhtinasvaippansa ja ottanut palvelijan muodon. Hänen viimeisiä tekojaan hänen eläessään täällä maailmassa oli vyöttää itsensä palvelijaksi ja suorittaa palvelijan työtä".

        Enkeli vai Jeesus ainoasyntyinen Jumalan poika?

        Saat puolestani epäillä uskova_1 lähteitä se on sinun ongelmasi. Minä tein omat johtopäätökset asiasta.

        Hyvää pääsiäistä!


      • Utulila kirjoitti:

        Enkeli vai Jeesus ainoasyntyinen Jumalan poika?

        Saat puolestani epäillä uskova_1 lähteitä se on sinun ongelmasi. Minä tein omat johtopäätökset asiasta.

        Hyvää pääsiäistä!

        Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala itsekkin, siitä ei ole kenelläkään adventistilla mitään epäilystä.

        Tiedän teidän adventistikriitikoiden / vihaajien vaikuttimet aivan hyvin. Asiayhteydestä irtirepäistyjä lauseita ja tekstit suomennetaan siten, että saataisi adventismi mahdollisimman negatiiviseen valoon. Kura lentää ja rapa roiskuu, etenkin silloin kun uskovista ensimmäinen on liikkeellä.

        Saatte minun puolestani kerätä tulisia hiiliä päänne päälle niin paljon kuin haluatte, yksilöinä meidät tuomitaan.

        Hyvää sapattia ja pääsiäisen jatkoa veli Utulilalle ;)


      • Stork kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala itsekkin, siitä ei ole kenelläkään adventistilla mitään epäilystä.

        Tiedän teidän adventistikriitikoiden / vihaajien vaikuttimet aivan hyvin. Asiayhteydestä irtirepäistyjä lauseita ja tekstit suomennetaan siten, että saataisi adventismi mahdollisimman negatiiviseen valoon. Kura lentää ja rapa roiskuu, etenkin silloin kun uskovista ensimmäinen on liikkeellä.

        Saatte minun puolestani kerätä tulisia hiiliä päänne päälle niin paljon kuin haluatte, yksilöinä meidät tuomitaan.

        Hyvää sapattia ja pääsiäisen jatkoa veli Utulilalle ;)

        Jeesus on Jumala! oikein totesit. Mutta teetkös väärin syyttäessä minua vihaajaksi vääräksi vaikuttajaksi. Jos huomaan ja jota muutkin huomaa tämän Ellen Whiten kirjoituksen. Jossa hän toteea Jeesuksen enkeliksi?
        Minusta olet anteeksi pyynnön velkaa.

        "The highest of all angels, He girded Himself with a towel, and washed the feet of His disciples." (Ellen White, Manuscript Releases, Volume Twelve, page 400, paragraph 1.)


      • Utulila kirjoitti:

        Jeesus on Jumala! oikein totesit. Mutta teetkös väärin syyttäessä minua vihaajaksi vääräksi vaikuttajaksi. Jos huomaan ja jota muutkin huomaa tämän Ellen Whiten kirjoituksen. Jossa hän toteea Jeesuksen enkeliksi?
        Minusta olet anteeksi pyynnön velkaa.

        "The highest of all angels, He girded Himself with a towel, and washed the feet of His disciples." (Ellen White, Manuscript Releases, Volume Twelve, page 400, paragraph 1.)

        Riitasta tässä nyt oli lähinnä kyse, vaikka kyllähän sinäkin niitä Kyti juttuja aina viljelet, ilman että asioiden taustoja pahemmin tarkistat. Lue vaikka tämän viikkoiset Riitan aikaansaannokset ja sano sitten oliko muka Pyhä Henki niissä mukana? Ole rehellinen! Älähän nyt Utulila möksötä! En halua mieltäsi pahoittaa, mutta asioista pitää puhua oikeilla nimillä, vai miten? Mutta nyt tosiaan lähden koneelta pois.
        Hyvää yötä ja siunausta erimielisyyksistä huolimatta! Jatketaan hengellistä sodankäyntiä sunnuntaina?


      • Elina2
        Utulila kirjoitti:

        Jeesus on Jumala! oikein totesit. Mutta teetkös väärin syyttäessä minua vihaajaksi vääräksi vaikuttajaksi. Jos huomaan ja jota muutkin huomaa tämän Ellen Whiten kirjoituksen. Jossa hän toteea Jeesuksen enkeliksi?
        Minusta olet anteeksi pyynnön velkaa.

        "The highest of all angels, He girded Himself with a towel, and washed the feet of His disciples." (Ellen White, Manuscript Releases, Volume Twelve, page 400, paragraph 1.)

        keskustelun en oikein ymmärrä tuota, kun Utulila uskoi kaiken jonka Uskova1 toi esille, mutta ei korvaansa edes kallistanut kuullakseen mitä Stork toi esille Alfa ja Omega kirjasta, kumminkin sekin oli E.Whiten kirjoituksia, mutta kun siitä ei ollut mitä syyttää niin siksi Utulila valitsi sen missä saa syytöstä aikaan.
        Minä en kylläkään hyväksy tuollaista kristillisyyttä, se ei ole rehellistä, pitäisi katsoa molemmat puolet ja silloin tietäisi mikä on totuuden mukainen, vai mitä mieltä olet Utulila olitko puolueellinen?


      • Elina2 kirjoitti:

        keskustelun en oikein ymmärrä tuota, kun Utulila uskoi kaiken jonka Uskova1 toi esille, mutta ei korvaansa edes kallistanut kuullakseen mitä Stork toi esille Alfa ja Omega kirjasta, kumminkin sekin oli E.Whiten kirjoituksia, mutta kun siitä ei ollut mitä syyttää niin siksi Utulila valitsi sen missä saa syytöstä aikaan.
        Minä en kylläkään hyväksy tuollaista kristillisyyttä, se ei ole rehellistä, pitäisi katsoa molemmat puolet ja silloin tietäisi mikä on totuuden mukainen, vai mitä mieltä olet Utulila olitko puolueellinen?

        Emmehän voi pois repäistä sitäkään kohta minkä uskova_1 toi, joka oli EGW oma kirjoitus. Eihän sekään olisi oikeudenmukaista.
        Sinulle näköjään passaisi se, että valikoidaan aina sen mukaan mikä antaa EGW:sta parhaan kuvan. Sekään ei ole oikeudenmukaista/ puoluetonta.


    • ylifariseus

      tapahtuma nähdä Ellenin ja Riitan pesevän toistensa jalkoja, ennen ehtoollista.

      Ennen ehtoollista monet valitsevat kenenkä jalat he haluavat pestä, mutta monetko ovat valmiita pesemään toistensa jalat, niinkuin Jeesuskin teki, unohtamatta Juudastakaan.

      Ei ole suinkaan vaikeata pestä ystävänsä jalkoja, mutta kuinka suurella rakkaudella voi pestä niiden jalkoja, joiden kanssa ei olla ystäviä keskenään. Täyttyykö silloin ehtoollisen tarkoitus, jos papit pesevät toistensa jalkoja, ja muu seurakunta etsii ystäviään, löytääkseen arvoisensa pesukaverin.

      Riitan ja Ellenin ei tulisi tuntea hengellistä välimatkaa, kun he kuvaannollisesti joutuvat pesemään toistensa jalkoja tässä ajassa.

      Ellenin auringon laskusapatti on pimeyttä pimeimmässä pohjolassa kaamoksen aikaan ja juhannuksen aikaan tulee aika pitkäksi odotella auringon laskemista keskellä yötä.

      ylifariseuskaan ei kestä sellaista menoa, jossa aurinko päihittää sapatin, sillä luomisen alussa tuli ilta, ja tuli aamu, eikä auringosta ollut tietoakaan, mutta ilta tuli aikanaan.

      Illasta-iltaan pitäkää Minun sapattini sanoo Herra .
      "SUURI SAPATTI" oli muistopäivä, Israelin vapautuessa Egyptin orjuudesta neljän vuosisadan jälkeen, ja kristityille se merkitsi vapautumista synnin orjuudesta, ristillä täytetyn sovituksen jälkeen.
      Se on "SUURIN SAPATEISTA" molemmissa tarkoituksissa, sillä vapaus antaa suurimman levon väsyneelle sielulle.

      Ylösnousemisen päivä aloittaa uuden elämän Kristuksessa, siinä ovat kaikki päivät saman arvoisia, lukuunottamatta sapattia, joka on luomisen muistomerkki, muistona jatkuvasta pyhityksestä sinä päivänä.

      • iltaan

        Miksi tätäkin raamatunlausetta pitää käyttää väärään todisteluun?

        3.Mooseksen kirja:
        23:32   Se on oleva teille levon päivä, kurittakaa itseänne PAASTOLLA. Kuukauden YHDEKSÄNTENÄ PÄIVÄNÄ illalla, illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti."

        Eipä löydy raamatusta ohjetta viikkosapatin viettoajoista.


    • jopa paholaisen

      Uskomatonta!

      Minun uskoni vahvistamiseksi "näin" pahoja todisteita ei tarvita.
      Petos on niin päivän selvä. Todella omituista että ihmiset on niin sokeita.

      Luin eilen kans jotain Ellenin vahoja teoksia. Löytyy nimittäin teos kuin toinenkin.

      Paholainen on tiennyt joa alusta että hänetkin tullaan palajtettua jonakin päivänä;
      niimpä Ellen kovasti varottaa että lopunaikana nousee kova kritiikki häntä kohtaan.

      Selvähän se on!
      Me jotka olemme Pyhällä hengellä täytettyjä ja pysymme totuudessa (=Jeesuksessa Kristuksessa, ei missään adventtitotuudessa, mikä on muuttuva),
      paljasttuu Ellenin näkyjen ja opetusten lähettäjä.

      Hänellä oli 70 vuotta enkeliopas rinnallaan.
      Alussa niin kuin olemme lukeneet uhkasi tämä enkeli Elleniä, "jos et kirjoita sinulle käy samallalailla" kuin demoonisessa näyssä. Ellenin olisi pitänyt kääntyä Taivallisen Isän puoleen ja rukoilla Pyhän Hengen kastetta.

      Hänellä olisi ollut mahdollisuus aivan samaan kuin meillä. Jos hän olisi kirjoittanut että oli täynnä Pyhää henkeä ja sai Pyhässä Hengessä Profetioita, juttu olisi toinen. Mutta viestien tuojat ovat enkeleitä.

      Hänen ennustukset ovat Paholasita korottavia. Paholainen on luotu niin kuin meki. Aivan helppo heikki Jeesuksen rinnalla. Ovela ja viisas kylläkin! Mekin kun olemme Kristusessa, saamme saman voiman ja paholaisella ei ole mitään mahiksia. Pelotella yrittää.

      Jumala näyttää että hän on oikeuden mukainen ja rakastava Isä. Rakkaudella kaiken voittava.

      • ulkomaalainen?

        kun teki niin paljon kirjoitus virheitä, mutta kyllä hän rienaamis taidon osaisi.


      • enkeliä ollenkaan?

        Oletko joutunut pahan saaliiksi?

        1. Mooseksen kirja 16
        7 Ja Herran enkeli tapasi hänet vesilähteeltä erämaassa, sen lähteen luota, joka on Suurin tien varressa.
        8 Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita".
        9 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle".
        10 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden".
        11 Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
        12 Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."
        13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"

        Apostolien teot 27
        23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen, 24 ja sanoi: 'Älä pelkää, Paavali, keisarin eteen sinun pitää menemän; ja katso, Jumala on lahjoittanut sinulle kaikki, jotka sinun kanssasi purjehtivat'.

        Luukas 2
        9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti. 10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: 11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

        Luukas 22
        43 Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.

        Ilm. 17
        Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        Ilm. 18:21
        Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".


      • sinä huonosti

        olet lukenut Ellenin tekstit kun tuollaista kuvittelet.


      • Jumala on rakkaus
        ulkomaalainen? kirjoitti:

        kun teki niin paljon kirjoitus virheitä, mutta kyllä hän rienaamis taidon osaisi.

        Vertaa ilestyskirjan kuvaukseen missä Jeesus kohtasi Johanneksen .

        Onko sama Jeesus?

        Ellen G Whiten Kristillisiä kokemuksia ja opetuksia
        s.50-52

        -Minulle oli vaikea koettelemus kertoa erehtyville, mitä minulle oli heistä näytetty.
        -Ja sitten sieluani ahdisti sellainen hätä, että usein tunsin että kuolema olisi ollut tervetullut vieras ja hauta suloinen lepopaikka.
        -En käsittänyt olevani uskoton näin kysellessäni ja epäillessäni enkä nähnyt sellaisen menettelyn vaaraa ja synnillisyyttä, ennenkuin minut näyssä temmattiin Jeesuksen luo. Hän katseli minua paheksuvasti ja käänsi kasvonsa pois minusta. On mahdotonta kuvailla sitä kauhua ja tuskaa, mitä silloin tunsin. Lankesin kasvoilleni Hänen eteensä, mutta minulla ei ollut voimaa lausua sanaakaan. Oi miten halusinkaan piiloutua ja kätkeytyä tuolta pelottavalta katseelta!
        -Kohta muuan enkeli käski minun nousta, ja voin tuskin kuvailla näkyä, minkä silmäni kohtasivat. Edessäni oli joukko ihmisiä, joiden hiukset ja vaatteet olivat revityt ja joiden kasvoilta kuvastui epätoivo ja kauhu. He tulivat aivan lähelle minua ja hankasivat vaatteitani omiini. Katsoessani vaatteitani huomasin niiden olevan veren tahraamat. Kaaduin jälleen ikäänkuin kuolleena seurassani olevan enkelin jalkoihin. En voinut esittää ainoatakaan puolustusta ja halusin päästä pois tuosta pyhästä paikasta.
        -Enkeli nosti minut jaloilleni ja sanoi: "Tilasi ei ole nyt tälläinen, mutta tämä näky on annettu sinulle tietääksesi, mihin tilaan joudut, jos laiminlyöt julistaa toisille, mitä Herra on sinulle ilmaissut. Mutta jos pysyt uskollisena loppuun asti, niin saat syödä elämän puusta ja juoda elämänveden virrasta. Sinä tulet paljon kärsimään, mutta Jumalan armossa on sinulle kyllin."
        -Silloin tunsin olevani valmis tekemään kaiken, mitä Herra minulta vaatisi, jotta Hän hyväksyisi minut ja jottei minun tarvitsisi tuntea Hänen pelottavaa mielipahaansa.


      • mitä teoksia
        sinä huonosti kirjoitti:

        olet lukenut Ellenin tekstit kun tuollaista kuvittelet.

        sinä olet lukenut kannesta kanteen?


      • oma suojelusenkelinsä
        enkeliä ollenkaan? kirjoitti:

        Oletko joutunut pahan saaliiksi?

        1. Mooseksen kirja 16
        7 Ja Herran enkeli tapasi hänet vesilähteeltä erämaassa, sen lähteen luota, joka on Suurin tien varressa.
        8 Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita".
        9 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle".
        10 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden".
        11 Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
        12 Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."
        13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"

        Apostolien teot 27
        23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen, 24 ja sanoi: 'Älä pelkää, Paavali, keisarin eteen sinun pitää menemän; ja katso, Jumala on lahjoittanut sinulle kaikki, jotka sinun kanssasi purjehtivat'.

        Luukas 2
        9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti. 10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: 11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

        Luukas 22
        43 Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.

        Ilm. 17
        Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        Ilm. 18:21
        Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".

        MUTTA

        Jos ihmisellä on jatkuvasti jokin enkeliopas, joka antaa uutta valoa, ja jos enkelien viestit on ristiriidassa Raamatun kanssa silloin on kyse petoksesta.

        Kuten esim pyhäkköoppi, mistä pidetään kiinni seurakunnassamme viimeisen kortin Ellenin " prof Hengen " mukaan, koska raamatusta ei löydy mitään todistetta kyseiselle opille( adv teologien 5 v tutkimus . Gotrell)

        Lue Ellenin laionauksia : Minulle näytettiin, enkeliseuralaiseni opetti ym. huomaat heti, että alentaa Jumalan sanan auktoriteettia.


      • petoksen merkki
        enkeliä ollenkaan? kirjoitti:

        Oletko joutunut pahan saaliiksi?

        1. Mooseksen kirja 16
        7 Ja Herran enkeli tapasi hänet vesilähteeltä erämaassa, sen lähteen luota, joka on Suurin tien varressa.
        8 Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita".
        9 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle".
        10 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden".
        11 Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
        12 Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."
        13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"

        Apostolien teot 27
        23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen, 24 ja sanoi: 'Älä pelkää, Paavali, keisarin eteen sinun pitää menemän; ja katso, Jumala on lahjoittanut sinulle kaikki, jotka sinun kanssasi purjehtivat'.

        Luukas 2
        9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti. 10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: 11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

        Luukas 22
        43 Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.

        Ilm. 17
        Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        Ilm. 18:21
        Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".

        POIMINTOJA JARI IIVANAISEN KOTISIVUILTA.

        Jotkut ihmiset voivat tosiaankin olla siinä käsityksessä, että meillä pitäisi olla jokin enkeli tai henkiopas, joka johtaa meitä kädestä pitäen ja antaa meille jatkuvaa opetusta niin, että meidän täytyy nyt vain tarkoin totella tätä opetusta eikä kieltäytyä siitä.

        On kuitenkin hyvä ymmärtää, että jos ihmisellä on tällainen henkiopas, on se yksi petoksen selvimpiä tuntomerkkejä. Sillä jos jonkun elämässä esiintyy alituiseen jokin enkeli tai henkiopas, on aina kyseessä spiritistinen henki, joka haluaa eksyttää tämän ihmisen ja johdattaa hänet eroon Jumalasta. Merkillepantavaa on, että samat henkioppaat voivat hyvin tekeytyä myös Jumalan enkeleiksi tai vaikka Jeesukseksi ja Pyhäksi Hengeksikin.

        MITEN JUMALAN ENKELIT TOIMIVAT?

        Kun on kyseessä Jumalan enkelien toiminta, on niiden toimintatavoista hyvä olla selvillä, ettei jouduta eksytykseen tällä alueella. Niihin ja niiden ilmestymiseen liittyy aina määrättyjä piirteitä, joista ne voidaan tunnistaa. Jos mukana ei ole näitä tiettyjä piirteitä, joita seuraavassa luetellaan, eivät varmastikaan kyseessä ole Jumalan enkelit:

        - Ensinnäkään Jumalan enkelit eivät anna jatkuvaa opetusta ihmisille eivätkä myöskään uutta jumalallista ilmoitusta, koska meille on jo annettu Raamattu, Jumalan sana. Useimmat harhaopit ovat saaneet alkunsa juuri sitä kautta, että jokin enkeli tai henkiopas on ilmestynyt ihmisille (vrt. Gal 1:8: Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.). Tältä alueelta voidaan mainita ainakin Japanin useat uskonnolliset liikkeet sekä mormonismi (Joseph Smithin saama enkeli-ilmestys), koska ne ovat saaneet alkunsa juuri sillä tavalla.

        - Yksi Jumalan enkeleihin liittyvä selvä piirre on, että ne kirkastavat aina Jeesusta eivätkä nouse hänen yläpuolelleen tai alenna häntä muiden ihmisten tasolle. Ne myös tunnustavat hänen jumaluutensa ja että hän on lihaksi tullut Kristus, Messias, Jumalan ainokainen Poika. Jos tätä seuraavaa tunnustusta, joka on mainittu 1. Johanneksen kirjeessä, ei esiinny enkeli-ilmestyksissä, on ne syytä hylätä saman tien:

        - (1 Joh 4:1-3) Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        - Kun Jumalan enkelit kirkastavat aina Jeesusta Kristusta, lihaksi tullutta Jumalan ainokaista Poikaa, eivät ne myöskään itse ota vastaan mitään palvontaa, vaan kääntävät sen aina takaisin Jumalan luo (Tässä mielessä enkeleiden erikoiset nimet tai ihmisten liian yksityiskohtaiset kuvaukset niistä ovat vain merkki siitä, että kyseessä eivät ehkä olekaan Jumalan enkelit, koska ne eivät koskaan halua itselleen huomiota.). Tästä hyvänä esimerkkinä on eräs Ilmestyskirjassa oleva kuvaus:

        - Kun Jumalan enkelit eivät koskaan esiinny henkioppaina, on selvää, etteivät ne myöskään koskaan ilmesty ihmisen tahdosta. Sensijaan ne yleensä ilmestyvät vain hätätilanteissa ja vain silloin kun Jumala parhaaksi näkee. Meidän pitäisikin aina kääntyä taivaassa olevan Jumalan eikä enkelien puoleen, koska muuten joudumme eksytetyiksi.

        KÄÄNNY TAIVAASSA OLEVAN JUMALAN PUOLEEN!

        Niinpä ihmisen, joka antautuu Jumalalle, täytyy ymmärtää, että hän antautuu ennen kaikkea taivaassa olevalle Jumalalle ja kääntyy hänen puoleensa. Ihmisessä asuva Pyhä Henki voi kyllä antaa tähän voiman, mutta hänen mielensä ja rukouksensa on aina syytä suuntautua taivaassa olevan Kristuksen ja Jumalan puoleen, muuten hän on vaarassa joutua harhaan.

        Kun luomme katsauksen taaksepäin seurakunnan historiaan ja tarkkailemme erilaisten niinsanottujen "harhaoppien" ja petosten esiintymistä, havaitsemme petollisen ajanjakson alkavan usein jostakin suuresta kriisitilanteesta, jolloin ihminen luovuttaa itsensä täydellisesti ja varauksettomasti Pyhälle Hengelle. Tehdessään näin, hän avaa itsensä näkymättömän maailman yliluonnollisille voimille.

        Vaara piilee siinä, että kriisitilanteeseen asti uskovainen käytti päättelykykyään arvostellakseen oikeaa ja väärää ja totteli sitä, minkä uskoi periaatteessa olevan Jumalan tahdon, mutta nyt hänen luovuttauduttuaan Pyhälle Hengelle hän alkaa totella näkymätöntä persoonaa ja alistaa itsensä ja päättelykykynsä sokeassa tottelevaisuudessa sille, minkä hän uskoo olevan Jumalasta. Hän on alistanut tahtonsa toteuttamaan Jumalan tahtoa kaiken kustannuksella, ja koko hänen olemuksensa on joutunut näkymättömän maailman voimien vallanalaiseksi. Tämä uskovainen tietenkin haluaa alistua vain Jumalan voimille, mutta hän ei ota huomioon, että hengellisessä valtapiirissä on muitakin voimia, ja että kaikki, mikä on "yliluonnollista", ei suinkaan ole Jumalasta. Hän ei havaitse, että tämä koko olemuksen täydellinen luovuttaminen näkymättömille voimille tietämättä, miten erottaa toisistaan Jumalan ja saatanan voimat, muodostaa mitä suurimman vaaran kokemattomalle uskovaiselle.

        On kummallista, että asenne, joka sinänsä on raamatullinen, voi olla niin hirvittävän vaarallinen ja saada usein aikaan täydellisen haaksirikon. (18)

        - (Joh 16:13,14) Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        Paholaiskeskeisyys. Virhe myös se, että olemme enemmän paholais- kuin jumalakeskeisiä. Sillä näin todella voi tapahtua ns. hengellisessä sodankäynnissä, jossa puhutaan enemmän paholaisesta ja paholaiselle kuin Jumalasta ja Jumalalle.

        - Yksi hengellisen sodankäynnin seuraus on se, että siinä vihollinen nähdään hyvin suurena ja uhkaavana, kun taas Jumala nähdään hyvin pienenä ja avuttomana ja jonka on vaikea pitää suurta vihollista kurissa.
        -ei seurauksena voi olla muuta kuin suuri vihollinen ja pieni Jumala. Vasta kun vääränlaisesta sodankäynnistä vapaudutaan, voi asetelma parantua.

        Sentähden kun on kyseessä edellämainittu sodankäynti, on hyvä havaita, ettei se ole Jumalan tahto kenenkään kohdalla. Hän ei halua, että me keskitymme viholliseen ja hänen jatkuvaan ajattelemiseensa, vaan että suuntaamme huomiomme Jumalaan. Monet suuret sielujenvoittajatkaan maailmassa eivät ole keskittyneet siihen, vaan he ovat rukoilleet Jumalaa, viettäneet aikaa hänen kanssaan ja toimineet sitten Pyhän Hengen täyteydestä käsin - siinä on ollut heidän voimansa salaisuus.


      • heittäkööt ensimmäisen kiven
        ulkomaalainen? kirjoitti:

        kun teki niin paljon kirjoitus virheitä, mutta kyllä hän rienaamis taidon osaisi.

        Se joka ei tee kirjoitusvirheitä heittäkööt ensimmäisen kiven!


      • Pyhä Henki opettaa
        enkeliä ollenkaan? kirjoitti:

        Oletko joutunut pahan saaliiksi?

        1. Mooseksen kirja 16
        7 Ja Herran enkeli tapasi hänet vesilähteeltä erämaassa, sen lähteen luota, joka on Suurin tien varressa.
        8 Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita".
        9 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle".
        10 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden".
        11 Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
        12 Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."
        13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"

        Apostolien teot 27
        23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen, 24 ja sanoi: 'Älä pelkää, Paavali, keisarin eteen sinun pitää menemän; ja katso, Jumala on lahjoittanut sinulle kaikki, jotka sinun kanssasi purjehtivat'.

        Luukas 2
        9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti. 10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: 11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

        Luukas 22
        43 Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.

        Ilm. 17
        Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        Ilm. 18:21
        Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".

        Raamattu ilmoittaa että meillä on suojelusenkeli. Uskon että minullakin on.
        Hänen tehtävä on suojella, ei opettaa.
        Pyhä Henki johtaa minut kaikkeen totuuteen Jeesuksessa Kristuksessa.

        Raamattu ja Jeesus ei missään kerro että lopunaikana enkelit tulevat tuomaan uutta valoa, mitä raamatussa ei jo ole.

        Jeesus sanoo että te tulette saamaan Pyhän Hengen.

        Tässä suuri ero, mitä tiukasti Ellenissä olevat eivät halua nähdä


      • alentaa Kristusta
        petoksen merkki kirjoitti:

        POIMINTOJA JARI IIVANAISEN KOTISIVUILTA.

        Jotkut ihmiset voivat tosiaankin olla siinä käsityksessä, että meillä pitäisi olla jokin enkeli tai henkiopas, joka johtaa meitä kädestä pitäen ja antaa meille jatkuvaa opetusta niin, että meidän täytyy nyt vain tarkoin totella tätä opetusta eikä kieltäytyä siitä.

        On kuitenkin hyvä ymmärtää, että jos ihmisellä on tällainen henkiopas, on se yksi petoksen selvimpiä tuntomerkkejä. Sillä jos jonkun elämässä esiintyy alituiseen jokin enkeli tai henkiopas, on aina kyseessä spiritistinen henki, joka haluaa eksyttää tämän ihmisen ja johdattaa hänet eroon Jumalasta. Merkillepantavaa on, että samat henkioppaat voivat hyvin tekeytyä myös Jumalan enkeleiksi tai vaikka Jeesukseksi ja Pyhäksi Hengeksikin.

        MITEN JUMALAN ENKELIT TOIMIVAT?

        Kun on kyseessä Jumalan enkelien toiminta, on niiden toimintatavoista hyvä olla selvillä, ettei jouduta eksytykseen tällä alueella. Niihin ja niiden ilmestymiseen liittyy aina määrättyjä piirteitä, joista ne voidaan tunnistaa. Jos mukana ei ole näitä tiettyjä piirteitä, joita seuraavassa luetellaan, eivät varmastikaan kyseessä ole Jumalan enkelit:

        - Ensinnäkään Jumalan enkelit eivät anna jatkuvaa opetusta ihmisille eivätkä myöskään uutta jumalallista ilmoitusta, koska meille on jo annettu Raamattu, Jumalan sana. Useimmat harhaopit ovat saaneet alkunsa juuri sitä kautta, että jokin enkeli tai henkiopas on ilmestynyt ihmisille (vrt. Gal 1:8: Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.). Tältä alueelta voidaan mainita ainakin Japanin useat uskonnolliset liikkeet sekä mormonismi (Joseph Smithin saama enkeli-ilmestys), koska ne ovat saaneet alkunsa juuri sillä tavalla.

        - Yksi Jumalan enkeleihin liittyvä selvä piirre on, että ne kirkastavat aina Jeesusta eivätkä nouse hänen yläpuolelleen tai alenna häntä muiden ihmisten tasolle. Ne myös tunnustavat hänen jumaluutensa ja että hän on lihaksi tullut Kristus, Messias, Jumalan ainokainen Poika. Jos tätä seuraavaa tunnustusta, joka on mainittu 1. Johanneksen kirjeessä, ei esiinny enkeli-ilmestyksissä, on ne syytä hylätä saman tien:

        - (1 Joh 4:1-3) Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        - Kun Jumalan enkelit kirkastavat aina Jeesusta Kristusta, lihaksi tullutta Jumalan ainokaista Poikaa, eivät ne myöskään itse ota vastaan mitään palvontaa, vaan kääntävät sen aina takaisin Jumalan luo (Tässä mielessä enkeleiden erikoiset nimet tai ihmisten liian yksityiskohtaiset kuvaukset niistä ovat vain merkki siitä, että kyseessä eivät ehkä olekaan Jumalan enkelit, koska ne eivät koskaan halua itselleen huomiota.). Tästä hyvänä esimerkkinä on eräs Ilmestyskirjassa oleva kuvaus:

        - Kun Jumalan enkelit eivät koskaan esiinny henkioppaina, on selvää, etteivät ne myöskään koskaan ilmesty ihmisen tahdosta. Sensijaan ne yleensä ilmestyvät vain hätätilanteissa ja vain silloin kun Jumala parhaaksi näkee. Meidän pitäisikin aina kääntyä taivaassa olevan Jumalan eikä enkelien puoleen, koska muuten joudumme eksytetyiksi.

        KÄÄNNY TAIVAASSA OLEVAN JUMALAN PUOLEEN!

        Niinpä ihmisen, joka antautuu Jumalalle, täytyy ymmärtää, että hän antautuu ennen kaikkea taivaassa olevalle Jumalalle ja kääntyy hänen puoleensa. Ihmisessä asuva Pyhä Henki voi kyllä antaa tähän voiman, mutta hänen mielensä ja rukouksensa on aina syytä suuntautua taivaassa olevan Kristuksen ja Jumalan puoleen, muuten hän on vaarassa joutua harhaan.

        Kun luomme katsauksen taaksepäin seurakunnan historiaan ja tarkkailemme erilaisten niinsanottujen "harhaoppien" ja petosten esiintymistä, havaitsemme petollisen ajanjakson alkavan usein jostakin suuresta kriisitilanteesta, jolloin ihminen luovuttaa itsensä täydellisesti ja varauksettomasti Pyhälle Hengelle. Tehdessään näin, hän avaa itsensä näkymättömän maailman yliluonnollisille voimille.

        Vaara piilee siinä, että kriisitilanteeseen asti uskovainen käytti päättelykykyään arvostellakseen oikeaa ja väärää ja totteli sitä, minkä uskoi periaatteessa olevan Jumalan tahdon, mutta nyt hänen luovuttauduttuaan Pyhälle Hengelle hän alkaa totella näkymätöntä persoonaa ja alistaa itsensä ja päättelykykynsä sokeassa tottelevaisuudessa sille, minkä hän uskoo olevan Jumalasta. Hän on alistanut tahtonsa toteuttamaan Jumalan tahtoa kaiken kustannuksella, ja koko hänen olemuksensa on joutunut näkymättömän maailman voimien vallanalaiseksi. Tämä uskovainen tietenkin haluaa alistua vain Jumalan voimille, mutta hän ei ota huomioon, että hengellisessä valtapiirissä on muitakin voimia, ja että kaikki, mikä on "yliluonnollista", ei suinkaan ole Jumalasta. Hän ei havaitse, että tämä koko olemuksen täydellinen luovuttaminen näkymättömille voimille tietämättä, miten erottaa toisistaan Jumalan ja saatanan voimat, muodostaa mitä suurimman vaaran kokemattomalle uskovaiselle.

        On kummallista, että asenne, joka sinänsä on raamatullinen, voi olla niin hirvittävän vaarallinen ja saada usein aikaan täydellisen haaksirikon. (18)

        - (Joh 16:13,14) Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        Paholaiskeskeisyys. Virhe myös se, että olemme enemmän paholais- kuin jumalakeskeisiä. Sillä näin todella voi tapahtua ns. hengellisessä sodankäynnissä, jossa puhutaan enemmän paholaisesta ja paholaiselle kuin Jumalasta ja Jumalalle.

        - Yksi hengellisen sodankäynnin seuraus on se, että siinä vihollinen nähdään hyvin suurena ja uhkaavana, kun taas Jumala nähdään hyvin pienenä ja avuttomana ja jonka on vaikea pitää suurta vihollista kurissa.
        -ei seurauksena voi olla muuta kuin suuri vihollinen ja pieni Jumala. Vasta kun vääränlaisesta sodankäynnistä vapaudutaan, voi asetelma parantua.

        Sentähden kun on kyseessä edellämainittu sodankäynti, on hyvä havaita, ettei se ole Jumalan tahto kenenkään kohdalla. Hän ei halua, että me keskitymme viholliseen ja hänen jatkuvaan ajattelemiseensa, vaan että suuntaamme huomiomme Jumalaan. Monet suuret sielujenvoittajatkaan maailmassa eivät ole keskittyneet siihen, vaan he ovat rukoilleet Jumalaa, viettäneet aikaa hänen kanssaan ja toimineet sitten Pyhän Hengen täyteydestä käsin - siinä on ollut heidän voimansa salaisuus.

        Ellen alentaa Jeesusta huomaamattomasti, käyttäen mm nimeä Miikael

        Jeesus on Jumalan poika, Jumala

        Miikael on toinen olento,luotu, sotajoukon päälikkö


      • mitä sitten jos kirjottaa v...
        ulkomaalainen? kirjoitti:

        kun teki niin paljon kirjoitus virheitä, mutta kyllä hän rienaamis taidon osaisi.

        Oletko sinä rasisti?

        Mitä vikaa siinä on jos ihminen on ulkomaalainen?

        Hyvinhän minä siihen nähden kirjoitan!

        Adventistit pitävät itseään muita parempina,
        narsistinen luonne on tyypillinen

        Juuri se: että me olemme ainuita oikeita, lopunajan seurakunta

        Jumalan seurakunta muodostuu kaikista Jumalanlapsista eri kristityistä ryhmistä


      • kun minä
        mitä sitten jos kirjottaa v... kirjoitti:

        Oletko sinä rasisti?

        Mitä vikaa siinä on jos ihminen on ulkomaalainen?

        Hyvinhän minä siihen nähden kirjoitan!

        Adventistit pitävät itseään muita parempina,
        narsistinen luonne on tyypillinen

        Juuri se: että me olemme ainuita oikeita, lopunajan seurakunta

        Jumalan seurakunta muodostuu kaikista Jumalanlapsista eri kristityistä ryhmistä

        en ollutkaan adventisti joten nyt ei osunut syytöksesi oikeaan. Erehtyyhän sitä joskus kun aina samaa syyttää.Enkä ole edes rasismi, ensi kerralla kun kirjoitat niin tarkista virheesi virheettömiä kirjoituksia on mukavampi lukea.


      • vaihda palstaa jos ei mielytä
        kun minä kirjoitti:

        en ollutkaan adventisti joten nyt ei osunut syytöksesi oikeaan. Erehtyyhän sitä joskus kun aina samaa syyttää.Enkä ole edes rasismi, ensi kerralla kun kirjoitat niin tarkista virheesi virheettömiä kirjoituksia on mukavampi lukea.

        Jos virheettömiä kirjoituksia haluat, on niitä vasta taivaassa. Virheettömiä meistä ei saa tekemälläkään.
        Ei nyt olle koulussa!
        Jokainen tablaa tyylillään, jos ei mielytä vaihda palstaa. Hyvin olet adventistisen, syytöksen hengen imenyt joka tapauksessa.
        Asia, Kristuksen koroittaminen, on tärkein!


      • vanhasta testamentista
        alentaa Kristusta kirjoitti:

        Ellen alentaa Jeesusta huomaamattomasti, käyttäen mm nimeä Miikael

        Jeesus on Jumalan poika, Jumala

        Miikael on toinen olento,luotu, sotajoukon päälikkö

        Jeesus nimen?

        Niin sanottu krsitikunta alentaa Jeesuksen tekemälä Herramme Jeesuksen Kristuksen sapatista arkipäivän.

        SE ON ALENTAMISTA, jos mikä!


      • täyttänyt sapatin
        vanhasta testamentista kirjoitti:

        Jeesus nimen?

        Niin sanottu krsitikunta alentaa Jeesuksen tekemälä Herramme Jeesuksen Kristuksen sapatista arkipäivän.

        SE ON ALENTAMISTA, jos mikä!

        Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään!

        Jeesus on täyttänyt sapatin.


    • että sanaa "enkeli"

      käytetään Raamatussa joskus Jumalasta itsestään?? Otapa kuule Vanha testamentti kouraasi ja lue. Siksi on täysin oikein tuokin EGW:n teksti. Eihän se tee Jeesuksesta luotua olentoa, vaan enkeleiden johtajan. Ei voi kun ihmetellä sinun haluasi aina määrätä mitä toinen muka tarkoittaa, vaikka et itse ymmärrä kirjoittajan kielikuvia.

      • vaan

        Komentelija on taas herännyt ... "et sitten tiedä" ... "otapa kuule" ... "ja lue" ... "vaikka et itse ymmärrä".

        Missä kohdassa raamatussa Jumalaa sanotaan enkeliksi?


    • tiedä mitään

      Highest of all angels = Archangel = God Himself.

    • illaksi

      Ellenin kirjoitusten perusteella Jeesuksen luut ratisivat kun hänet naulattiin ristille, niin että äiti Marian piti lähteä pois.

      Näinhän raamattu ei ennusta, ennustetaan että: Ei yhtään luuta mene Jeesukselta rikki

      Tämän vuoksi suositellaan korvasuojia adventisteille illaksi,
      Silmälaputhan adventismissa jo on.

    • ja toisten

      halveksimista edes pitkänä perjantaina ja keskittymään olennaiseen, eli kiittämään Vapahtajaasi?

    • Jälleen kerran tuli paljastetuksi, että ellenismissä
      Jeesus todellakin on vain enkeli.
      Valhetta ei tee valheettomaksi se, että enkeli
      sitten muka korotettiin Jumalaksi.
      Vaan se tekee ellenismistä suorastaan enkelien
      palvonta uskonnon.

      • ei edes vahingossa moista

        Aivan!

        Ei ainakaan Jumalan profeetta edes vahingossa lipsauttelis moisia

        Sillä kaikki näyt tulevat Jumalalta hänen profeetoilleen Pyhässä Hengessä. Jumala on johdonmukainen. Hän on ilmoittanut itsensä jo Jeesuksessa ja raamatussa. Kaikki mikä sotii tätä vastaan pitää hylätä harhaoppina


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe