Rusopaju-

angervosta

Mulla on nykyisessä pihassani rusopajuangervoa josta pidän. Edessä on aivan uuden tontin perustaminen ja mietin että kasvattaisin yhdelle sivulle aidanteeksi tuota, osaisiko joku sanoa lähteekö pistokkaista vai pitääkö olla juurta mukana.

Pitäisi saada 50 metrin matkalle nopeasti kasvavaa pensasta jossa ei ole piikkejä ja rusopajuangervo täyttäisi ulkonäkövaatimukset.
Tämän kesän projektina ottaisin aitataimien kasvattamisen.

2

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töyhtötiainen

Pajuangervon kasvatus onnistuu pistokkaistakin, mutta nopeammin saat uudet taimet juurellisista jakotaimista. Isosta puskasta pilkkoo jo melkoisen monta uutta tainta, riittää kun taimeen jää pätkä juurta ja jonkinlainen verso. Pilko puskat heti keväällä, ennen kuin kasvu ehtii täyteen vauhtiin.Lyhennä verso suhteessa juuristoon ja laita kasvamaan kuohkeaan maahan. Kastele ja lannoita kesän mittaan ja lyhennä tarvittaessa versoja haaromisen edistämiseksi, niin sinulla on syksyllä komeat taimet uuteen paikkaan istutettavaksi.
      Jos pistokkaita haluat kokeilla, niin ne pitäisi leikellä uudesta, vielä puutumattomasta kasvustosta ennen juhannusta. Töki pistokkaat sitten kosteeaan multaan/turpeeseen peltoon tai ruukkuihin kasvihuoneeseen ja muovi päälle joksikin aikaa. Tuuleta välillä, ettei homehdu. Kun pistokkaat on juurtuneet, voit istutella ne omiin ruukkuihinsa tai peltoon vähän harvempaan. Sitten pitäis vaan huolehtia hyvinvoinnista ja odotella että taimet kasvaa. Eivät ole välttämättä vielä eka syksynä kovin isoja.

• Angervoja

tarvitsen tosiaan aidaksi vasta vuoden kuluttua kesällä kun saamme rakentamisen niin pitkälle etteivät enää miehet koneineen vahingossa myllerrä taimiraukkojani.
        Ajattelin että nyt on hyvää aikaa kasvattaa itse aitataimet mikäli saan neuvot siihen joten kiitos sinulle kovasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3298
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3057
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2333
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      37
      1945
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1509
    Aihe