Paula Risikon mielestä mietojen alkoholijuomien ikärajoja ei pitäisi nostaa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200803237424664_uu.shtml
Ei minunkaan mielestä, vaan niitä tulisi alentaa. Alkoholipitoiset juomat laillisiksi myös tämän hetken alaikäisille ja normaaleiksi ruokajuomiksi.
Kieltolakia on jo kokeiltu huonolla menestyksellä.
Alkoholia alaikäisille
4
259
Vastaukset
- tuo
ärsyttävä provoilu.
- Hartte-Vainaa
En lähtisi sentään sallimaan alaikäisten oluenostamista. Mutta voisihan nuorille järjestää valvottuja juopotteluiltoja, joissa he pääsisivät keskiketterän ja krapulan makuun. Riehuminen ja örveltäminen olisi sallittua niin kauan kun loukkaantumisvaaraa ei olisi, mutta tappelemiseen puututtaisiin järjestyshenkilöiden toimesta. Luonnollisesti nuorilla pitäisi olla vanhempien lupa ja juomat olisi hankittava omalla kustannuksella. Näin vältyttäisiin ikäviltä myrkytyksiltäkin, kun paikalla olisi selväpäisiä aikuisia. Järjestyshenkilöt toimisivat talkooperiaatteella tai sitten tilaisuuksista perittäisiin pieni pääsymaksu. Eipä tarvitsisi mennä pakkasyöksi pusikkoon nauttimaan Kossua...
Nuoret kokeilevat alkoholia sitä innokkaammin mitä tiukemmin sitä yritetään heiltä kieltää. Aikuisiän alkoholismiin noilla nuoruuden kokeilemisilla ei ole mitään vaikutusta.
Tuota ikärajan nostamista en kannata. Muutenhan esimerkiksi äänestys- ja ajokortti-ikääkin olisi nostettava. 18-vuotias on joka suhteessa täysivaltainen kansalainen, jolle kuuluvat samat oikeudet ja velvollisuudet kuin vanhemmillekin. Oikeastaan väkevienkin juomien ikäraja loukkaa 18-19-vuotiaiden ihmisoikeuksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482