Uskotko jumalaan?

>uskon<

uskotkos sinä jumalaan?
Itselläni on semmoinen tunne että jumalia on! :)

37

1247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjiujhlhj

      olen monta kertaa pyytänyt apua Jumalalta ja musta tuntuu että Jumala on auttanut!

      • chrioni

        ja vastaa, vaikkemme sitä aina huomaakaan.. Jumalalla on jokaiselle ihmiselle mahtava elämä suunniteltuna, kunha vain haluamme vastaanottaa sen.


      • chrioni kirjoitti:

        ja vastaa, vaikkemme sitä aina huomaakaan.. Jumalalla on jokaiselle ihmiselle mahtava elämä suunniteltuna, kunha vain haluamme vastaanottaa sen.

        Ei auta jos pyytää itsekäästi ekä kysele hänen tahtoaan.


    • enkeliasiat tänne

      VÄÄRÄ PALSTA! JUMALA-KESKUSTELUILLE KAKSIKIN MUUTA PALSTAA!

      • urhopekka

        mutta nyt tämä istuu täällä kuin tatti.
        Ko. aiheesta paljon myös alempana "Kuolema"-palstalla.


      • "Ohikulkija"---.
        urhopekka kirjoitti:

        mutta nyt tämä istuu täällä kuin tatti.
        Ko. aiheesta paljon myös alempana "Kuolema"-palstalla.

        Palsta on "JUMALUUS", siis oikealla palstalla ollaan ja uskosta Jumalaan voidaan keskustella.


      • Eikös tämä..
        urhopekka kirjoitti:

        mutta nyt tämä istuu täällä kuin tatti.
        Ko. aiheesta paljon myös alempana "Kuolema"-palstalla.

        ..palsta ole "JUMALUUS", siis oikealla palstalla ollaan ja uskosta Jumalaan voidaan keskustella.


    • Uskon kristittyjen Jumalaan, et usko kuinka paljon Hän on auttanut mua elämässäni. Uskotko itse "jumaliin" vai tähän Kristinuskon Jumalaan? Mä uskon tähän Jumalaani siksi kun oon huomannut että se on oikeasti se josta eniten keskustellaan, Jeesuksen takia meille on alettu laskea vuosia, Raamatun tapahtumien takia meillä on joulu, pääsiäinen, juhannus, jne... Ei minkään muun uskonnon takia. Ja vaikka muissa maissa onkin muita uskontoja, siellä ei ole pääsiäistä tai muita, mutta kristinuskon Jumala on ainoa joka ei ole nimeltään joku zeus tai afrodite, jolla siis ei ole erisnimeä, sillä kun Mooses kysyi Jumalalta nimeä, Hän vastasi "Minä olen"... "minä olen A ja O", Eli ei Jumalalla tarvitse olla nimeä, Hän on se, joka on kaiken luonut, Hän on maailmankaikkeus.

      No, on Jumala mulle kongreettisemminkin osoittanut olemassaolonsa, itse todistanut mulle kun olen sitä tosissani pyytänyt. Jumala on hyvä, Jeesus on oikeasti olemassa.

      Lukekaa Doreen Irvinen kirja "Olin noita", Doreen kertoo siinä omasta elämästään, kun hän on prostituoitu, striptease-tanssija, saatananpalvoja ja noitien kuningatar, ja sieltä pohjalta hän löytää Jeesuksen, joka pelastaa hänet. Lukekaa vaikka pitäisittekin satukirjana, sillä se on oikeasti tosi hyvä kirja!

      Ja siitä voi olla hyötyä niille jotka miettii että onkohan Jumalaa, tai ajattelee että ehkä Jumala on mutta ei se enää MUA voi auttaa.. Kyllä voi ja niin tekeekin jos vaan sitä pyydätte. Että niin.

      Siunausta ja onnea Jumalan löytämiseen!

    • Kyllä uskon Jumalaan, en jumaliin. On vain yksi ja ainut Jumala, Kaikkivaltias ja Hänellä todella on suunnitelma meidän jokaisen kohdalle ja Hän myös auttaa meitä hädässämme, jos vain luotamme Häneen koko sydäsmmestämme.

    • Jumalan lapsi

      Minä uskon Jumalaan ja Hänen poikaansa Herraamme Jeesukseen Kristukseen sekä Taivaalliseen Pyhään Henkeen!
      Olen 3 kertaa ollut vakavasti sairas, ja Jumala paransi minut, ja olen saanut lukemattomia rukousvastauksia Häneltä!
      On niin turvallinen, hyvä olla, kun tietää Korkeimman olevan aina läsnä!
      Aloitankin päiväni aina kiittämällä Herraa kaikesta, vaikka kaiken muun minä menettäisin, niin en uskoani Jumalaan!

    • heather :-D

      anteeksi vain mutta TÄMÄ ON ENKELI PALSTA!!!
      kyllä enkeleitä on

    • Syneus(m)

      Kaikki uskonnollinen alkoi siitä kun ihminen alkoi tajuta kuolevaisuutensa ja havaita ympäristöään. Selityksiä olemassaololle ja tarkoitukselle haettiin alussa mm. palvomalla aurinkoa...siitä se eteni ja uskonnot satuineen muotoitui.

      • urhopekka

        että aurinko on olemassa mutta Jumala ei.
        Kyllä muinaiset Egyptiläiset tiesivät.
        Heillähän oli kissallakin jumala. Fiksua.


      • näin on
        urhopekka kirjoitti:

        että aurinko on olemassa mutta Jumala ei.
        Kyllä muinaiset Egyptiläiset tiesivät.
        Heillähän oli kissallakin jumala. Fiksua.

        Täytyyhän Jumalan olla olemassa,kun paha tekee kaikkensa, voimia säästelemättä,monella tavalla, ettemme näkisi totuutta.Kova on usko urhopekallakin, uskoo vain ettei Jumalaa ole, siihen minusta tarvitaanki lujasti uskoa....


    • Tottakai..

      ..uskon Jumalaan! Ei olisi mitään ilman Jumalaa, eikä siinä ole tunteilla mielestäni mitään tekemistä. Tunteet ovat niin ailahtelevia.

      • Uskon

        Jumalaan Kaikkivaltiaaseen!
        Ja Jeesukseen Kristukseen.
        Eikä mikään saa horjumaan uskoani,apua on tullut niin monesti elämään, niin ihmeellisellä tavalla.
        Niinkin ihmeelisesti kerran saatiin rahaa,kun ei markaakaan enää ollut,että talomme kohdalla ajoi auto ojaan,ja kun autoimme heitä, he antoivat satamarkaa että saatiin ostaa sitten sillä rahalla sille viikolle ruokaa.ilman sitä olisi ollut kaurapuuro viikko.


      • Pesko
        Uskon kirjoitti:

        Jumalaan Kaikkivaltiaaseen!
        Ja Jeesukseen Kristukseen.
        Eikä mikään saa horjumaan uskoani,apua on tullut niin monesti elämään, niin ihmeellisellä tavalla.
        Niinkin ihmeelisesti kerran saatiin rahaa,kun ei markaakaan enää ollut,että talomme kohdalla ajoi auto ojaan,ja kun autoimme heitä, he antoivat satamarkaa että saatiin ostaa sitten sillä rahalla sille viikolle ruokaa.ilman sitä olisi ollut kaurapuuro viikko.

        Jumalan olemassaolosta. Joillakin ihmisillä vaan sattuu olemaan tarve uskoa johonkin suurempaan johon voi nojautua. Kutsun niitä henkisiksi tukirakenteiksi. Jos olisitte syntyneet Iraniin tai Saudiarabiaan uskoisitte islamina jumalaan. Jossain muualla sen kulttuurin uskon mukaiseen tai mukaisiin näkymättömiin mahteihin.


    • kospell...

      Ei tommoiseen todistamattomaan paskaan kukaan täysijärkinen usko.

      • Artaud

        Kunnioitan jumalia ja jumalattaria, mutta en voi väittää vielä oikein uskovani. Etsin vielä uskonnollista minääni, ja kunhan sen löydän niin voin tulla kertomaan mihin jumalaan uskon.
        Kristinuskossa olen jo ollut kun siihen lapsena opetettiin, mutta huomasin kyllä pian että se ei ole minun tapani uskoa.

        Hihhuleille: Koittakaa ymmärtää että maailmassa on monia eri uskontoja, eikä mikään niistä ole "ainoa oikea totuus". Jos väität olevasi rauhan ja rakkauden asialla niin anna sitten muiden elää ja uskoa rauhassa.


    • juutas.

      Vielä en ole nähnyt...

      • Daidaih

        mietis juutas, mitä uskoa on semmoinen usko, jonka näkee???


    • On olemassa jokun korkeapi voima, näin aikuisena on vaikea lapsenmielisesti uskoa johonkin persoonaan joka liikuttaa maailmankaikkeutta.
      Aikojen alusta ikuisuuksiin, sillä jostain Hänkin on syntynyt.
      Mutta minulle Jumala on Valo, voima ja rakkaus.

    • yökukkuu

      jos tällä tarkoitetaan Jumalaa siinä mielessä, miten kirkko ja Raamattu opettaa, vastaan että en.

      mun oma mielipide on se, että ihmiskunta on vääristänyt tän koko homman aikalailla, eikä siihen siis enää ole luottamista.

      jokainen voi ihan itse luoda perustan sille mihin ja mitä uskoo eikä sillä ole mitään merkitystä lopputuloksen kannalta. mun oman uskomukseni mukaan se, mitä ihmisen tietoisuudelle tapahtuu maallisen vaelluksen päätteeksi, ratkeaa tekojen perusteella, ei sen mihin uskoo.

      mulla on todella suuria vaikeuksia uskoa jotain kirjaa, jonka ovat kirjoittaneet meitä tuhansia vuosia kehityksestä jäljessä olevat ihmiset, joilla ei ole samanlaista käsitystä meille ihan arkipäiväisistä asioista. salamat ja muut luonnonmullistukset kuviteltiin ties vaikka miksi ihmeellisiksi tuntemattoman voiman (Jumalan) aiheuttamiksi. no tietysti ne olivatkin tuntemattomia, koska heillä ei ollut mitään tieteellistä käsitystä asioista. ja kirkko tulkitsee Raamattua vain yhdestä ainoasta näkökulmasta, sisällyttäen siihen vain kaiken, mikä sopii parhaiten kokonaisuuteen. Kuten tuolla toisessakin viestiketjussa peräänkuulutin, että jos kaikki apokryfit (kielletyt kirjat, jotka siis ovat osa Raamattua mutta niitä ei ole siihen sisällytetty) tulisivat ihmisten tietoon, niin koko instituutio nimeltä kirkko murenisi siihen paikkaan. itse en pidä kovinkaan luotettavana sellaista tahoa, joka kuorii vain ne osat kokonaisuudesta, jotka sopii parhaiten, eivätkä siis kerro koko totuutta.

      suosittelen jokaiselle tutustumista Erik Von Dänikenin kirjallisuuteen, joka ottaa Raamatun tulkinnassa hieman nykyaikaisemman otteen, eikä junnaa samassa kaavassa missä kirkko on jumittanut jo ties kuinka ja kauan.

    • _peksi_

      Kysymys pitäisi olla: "Pidätkö jumalia/jumalaa totena (perusteetta)?" Eikös se sitä ole se uskonnollinen usko?

      Ainakin minun uskoon vaaditaan jo todisteita.

      Jollen voi jotakin viidellä aistillani havainnoida, miksi sillä pitäisi olla minulle jotain merkitystä, ja miksi sellaiseen pitäisi tuhlata aikaa. Faktoja ei ole, ja mielipideasioista näkymättämömän, mauttoman, hajuttoman, äänettömän ja olemattoman asian suhteen on mielestäni jokseenkin turha keskustella, niin mitä jää puhuttavaa?

      • fghnfghn

        pelkkä ei vastaus olisi riittänyt eikä turha paskanjauhaminen.


      • _peksi_
        fghnfghn kirjoitti:

        pelkkä ei vastaus olisi riittänyt eikä turha paskanjauhaminen.

        fiksummat näki jo otsikostakin.


    • sdfsgfdg

      Kyllä uskon, nimittäin ehkä niin sanottuun saatanaan tai paholaiseen niinkuin kristillisissä piireissä tavataan puhua.

    • Anonyymi

      Mitein voitte uskoa johonkin jota ette ite ole nähny eikä siitä ole fyysisiä todisteita?
      Uskonto ”jumalaan” on yhtähyvä kui 80v sitteen kuolleen mummon pieru josta todisteet puuttu.
      Ja turha alkaa jauhaa paskaa jostain korjoista ym sonnasta.
      Jos 9mm ohimolla joku pakoittais valitsemaan ”jumala” taiko ”ufo” niin 210% todennäköisuudella se oli ufo.

      Kuka on pakotranut myös valtiot mukaan tähän sontaan? Ja veronmaksajien rahoilla rakennetaan kirkkoja ym?
      Pahempi kuin pyramiidihuijaus jolla ei loppua näy.

      Tollaset huuhaa uskojat pitäis pistää putkaa koko loppu elämäksi ilman ruokaa.

      Veronmaksajien rahojen tuhlausta, yhtähyvin ne rahat vois polttaa makkara grillissä.

      Hävetkää huijarit, hävetkääää.

    • Anonyymi

      Saunatontusta on useita näkö havaintoja.
      Se on siis todistettavasti olemassa.
      Ja uskon siihen vakaasti.
      Hihhuleiden valtaistuimella kököttävästä ukosta ei ole mitään todellisia näkö havaintoja.

    • Anonyymi
    • Usko on armon asisi ei voisa minä uskon suoraan koska Jumalan tenteus tulee vasta Jeesusen kautta, suoraan ei voi uskoa miksi koska ihminen ei voi stätä tehdä kosa hän ei vois uskoa ennne envan keljumia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mistä taivaaseen ilmestyi vanha mies valtaistuimella?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uskon Saunatonttuun joka on ainoa oikea Jumala.

    • Anonyymi

      HYyvä ja kaltaisiasi on yhä enemmän.
      Taivaassa pääsette sitten pappien kanssa löylyyn ja selänpesuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe