Ei riitä, että näiltä huijaukseen retkahtaneilta on viety/viedään rahat, sukulais- ja ystävyyssuhteet ovat rikkoutuneet vaan lisäksi nämä huijatut on "merkitty" tietyllä leimalla loppuiäkseen.
On kirjoitettu, että joukossa on esim. rakennusyrittäjiä. Luottaisitko sinä tällaiseen yrittäjään eli valitsisitko rakentamaan taloasi, peruskorjaamaan tms. vai pelkäisitkö kusetusta? Entä jos olisit itse yrittäjä ottaisitko tällaisen henkilön töihin?
Ehkä nämä kusetetut ansaitsevat julkisen naurun ja pilkan useimpien mielestä, mutta oletteko ajatelleet heidän perheitänsä ja eritoten lapsiansa? Lapset joutuvat häpeämään vanhempiaan ja tulevat koulukiusatuiksi ilman omaa syytään.
Ei tässä jutussa ole voittajia lukuunottamatta asianajajia. Me tavalliset veronmaksajatkin joudumme maksamaan pitkät pennit tätä kusetusta monin eri tavoin.
Loppuiäkseen merkittyjä miehiä
7
1785
Vastaukset
- että tämän vuoksi
huiputuksen laajuus ei tule ilmi. Monelle pienyrittäjälle tuo "klubin jäsenyys" olisi aikamoinen maineenmenetys. Luultavasti moni tulee olemaan hiljaa kuin hiiri asiasta...eikä tee rikosilmoitusta.
- tuollaiseen rahaa
moni voi pyrkiä vähättelemään menetyksiään, jos muut kysyvät, etkö ollut mukana jne. Itse tuskin julkisesti mainostaisin, että on vaikka 100 teur ylimääräistä velkaa hyväuskoisuudesta. Itselläni on takausvelkaa ja makselen sitä hiljaisuudessa. Parempi näin.
- tehokkaasti
jokaisella paikkakunnalla. Lisäksi nämä tyypilliset "sijoittajat" ovat viinaan meneviä miehiä ja ravintoloissa juttu lentää.
- kuin petaa
Ahneella on paskanen loppu.
- työnantaja
En ottaisi töihin. Jos ois jo ehtinyt ottaa, niin mikäli koeaikana tulisi ilmi, että työntekijä aivopesee työtovereita tai pahimmassa tap. asiakkaita (riippuen tietysti työn kuvasta, minkä alan yrityksessa työskentelee), niin työsuhde loppuisi välittömästi.
Tiedän monia työyhteisöjä, jonka alunperin hyvän yhteishengen on pilannut yhden tai parin kolmen työntekijän "verkostomarkkinointi uskoontulo". Voihan höyrähtänyt toki olla itse yrittäjäkin. Tiedän valitettavasti heitäkin! Ja myötähäpeää tunnen... Jos yrittäjä menee liiketapaamiselle (siis liittyen siihen varsinaiseen liiketoimintaan) ja käytää tapaamisajasta yli puolet uuden liiketoimintaidean esittelyyn ja silmät loistaen huutaa hallelujaa verkostobisnekselle... aijai... siinä taitaa jäädä ne varsinaiset kaupat tekemättä, ja muutama muukin sen jälkeen. Tämmöinen yrittäjä tuskin on kovin tervetullut enää liiketapaamiseen, joka kyseenlalaistaa oman bisneksensä ja oman mielenlaatunsa.
Verkostomarkkina-asiakkaat pitäisi hankkia jostain ihan muualta,kuin jo olemassaolevista asiakassuhteista/bisnessuhteista. Tai tietty,jos muistaa ruksittaa KYLLÄ ruutun raksin, kun ottaa asiakkaaltaan tietoja rekisteriinsä, tarkoitan kyllä rastilla sitä kuluttajasuoja lakipykälää, jossa mainitaan saako asiakkaalle harjoittaa suoramarkkinointia vai ei.- perusteella
noita yrityksen sisällä tapahtuneita värväämisiä on tapahtunut paljon.
Todellakin siinähän menee työilmapiiri pilalle ja varmaan yrityksiä nurin.
vetää ajatuksiisi.
Ei yrittäjäksi edes kannata ryhtyä jos ei vastoinkäymisiä kestä.
Hyvän ja pahan vaihtelut on jokapäiväisiä.
Kylämentaliteetti elää vallan muissa ihmisissä.
Täällä kirjoittavista suuri osa elää kylämetaliteetin maailmoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503864
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342801Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262468- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 281519
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238