ZyXel Prestige 660H-61 Firmwaren Päivityksestä ?

Make.

Kysyisin että, mikäli päivitän nettiboxini nykyisen firmwaren 3.40 PE9:stä 3.40(PE.11):sta
http://support.zyxel.fi/P660HW-61/

Tulisiko firmwaren olla reitittävä vai siltaava versio ?
Nettiboxissani on Palomuuri ja NAT käytössä.
Nykyinen nettioperaattorini on Tampereen Puhelin.

Olisiko tuo reitittävä vaihtoehto oikea ? Onko tuo uusin firmware versio toiminut hyvin ja erityisesti Tampereen Puhelin 2 megan nettiliittymien käyttäjillä ?

Voiko päivityksen tehdä *.exe tiedostosta, kun boxin firmware kyselee *.bin loppuista tiedostoa ?

Tosin se kyllä löytää esim.
http://support.zyxel.fi/P660HW-61/
P660HW-61_V3.40(PE.11)C0_0100_NAT_FW.exe tiedoston.
Onnistuuko päivitys *.exe tidostolla ?

3

3550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo päivittänyt

> Tulisiko firmwaren olla reitittävä vai siltaava versio ?
      > Nettiboxissani on Palomuuri ja NAT käytössä.

NAT käytössä, siis tämä (FW tarkoittaa palomuuria)
      P660HW-61_V3.40(PE.11)C0_0100_NAT_FW.exe
      tai tämä
      P660HW-61_V3.40(PE.11)C0_033_NAT_FW.exe
      riippuen VPI- ja VCI-arvoista.

Nuo exe-versiot on tarkoitettu ajettavaksi Windowsissa, jolloin ne päivittävät firmwaren automaattisesti. Jos haluat itse päivittää firmwaren modeemin omista asetuksista, tarvitset sen .bin-tiedoston.

Kaverilla oli maaseudulla (joku pieni laajakaistaoperaattori) yhteyden kanssa toisinaan joitain ongelmia, jotka tämä uusi firmware PE.11 korjasi. Itse huomasin kaksi allaolevaa juttua.

OP-verkkopankki:
      Omassa ZyXELissäni piti vielä asentaa OP-verkkopankkia varten korjattu versio. Vika ei ole kaikissa modeemeissa. Minulla oli, mutta kaverin vähän uudemmassa ei ollut. Jos käytät OP:n verkkopankkia ja yhteys jumii joskus, löydät tarkistus- ja korjausohjeet täältä
      http://www.zyxel.fi/?deptid=11189

P2P:
      Toinen juttu, mikä vielä oli, piti P2P-softan käyttöä varten muuttaa kerralla sallittavien yhteyksien lukumäärä isommaksi, koska P2P-softan käytön aikana ei voinutkaan enää surffata netissä kunnolla. Ratkaisuna oli komento "IP NAT SESSION 2048" (tarkemmat ohjeet löydät vaikka googlella). Jos et tiedä, mikä P2P on, ei sinun tarvitse tästä välittää. :-)

• zdhskjdhskjhdkjhask

mulla on kymppi ja tuolta zyxelin englannin kieliseltä sivulta ei muita edes saa.

>lokalisoitu versio
      meinääks tää että valikot ja tekstit on vain suomennettu ja siitä lyöty yksitoista leima päälle?

• checkthisout

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      160
      6981
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4088
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3397
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      135
      3138
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2906
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2256
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2013
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1856
    Aihe