"Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja Hänen voimansa kirkkaudesta." 2Tes.1:7-9
Ettekö te ymmärrä?
25
1148
Vastaukset
- Ninnu
Voit lainata vaikka kuinka paljon tuota Maailman Suurinta Satukirjaa, mutta se saa minut uskomaan niitä satuja ihan yhtä paljon, kuin mitä uskon Hanhiemon satukirjasta ja piparkakkupojasta, tai Lumikista tai Aku Ankasta... Satuja kaikki, ihmisten sepittämiä. Hauskaa viihdettä, mutta totta ne eivät ole.
- mooses pessi
Raamattu ei ole satukirja eikä mitenkään verrannollinen mainitsemiisi Hanhiemon satukirjaan, tarinaan piparkakkupojasta, Luumikkiin tai Aku Ankkaan. Raamatusta löytyy prosaa, runoutta, kroniikka, myyttejä jne. Esimerkiksi Laulujen Laulu, entinen Korkea Veisu, on hehkuvan eroottista runoutta vailla minkäänlaista uskonnollista sisältöä. Suosittelen luettavaksi. Raamattuhan koostuu 66 kirjasta, kirjoittajien lukumäärä taas nousee useimpiin satoihin. Raamattu ei ole Maailman Suurin Satukirja, mielestäni se paikka kuuluu Hans Christian Andersenille tai Grimmin veljeksille.
Mitä tuon taliaivon avaukseen tulee, niin se kannattaa jättää omaan rauhaansa, sillä tuonkaltaisesta raamatuntulkinnasta ei seuraa muuta kuin kuiva suu ja valehtelu. - Hulk
mooses pessi kirjoitti:
Raamattu ei ole satukirja eikä mitenkään verrannollinen mainitsemiisi Hanhiemon satukirjaan, tarinaan piparkakkupojasta, Luumikkiin tai Aku Ankkaan. Raamatusta löytyy prosaa, runoutta, kroniikka, myyttejä jne. Esimerkiksi Laulujen Laulu, entinen Korkea Veisu, on hehkuvan eroottista runoutta vailla minkäänlaista uskonnollista sisältöä. Suosittelen luettavaksi. Raamattuhan koostuu 66 kirjasta, kirjoittajien lukumäärä taas nousee useimpiin satoihin. Raamattu ei ole Maailman Suurin Satukirja, mielestäni se paikka kuuluu Hans Christian Andersenille tai Grimmin veljeksille.
Mitä tuon taliaivon avaukseen tulee, niin se kannattaa jättää omaan rauhaansa, sillä tuonkaltaisesta raamatuntulkinnasta ei seuraa muuta kuin kuiva suu ja valehtelu."Raamattu ei ole Maailman Suurin Satukirja, mielestäni.."
Mielestäsi?? - mooses pessi
Hulk kirjoitti:
"Raamattu ei ole Maailman Suurin Satukirja, mielestäni.."
Mielestäsi??Profeetta? En ole. Miksi muuten otit siteerauksestani vain alkuosan?
- Riesa
Blaa blaa blaa blaa.... *haukotus*. Eipä paljon pelota.
- pääsi
taas vauhtiin! Riehumallahan ne asiat selkiää. Voi voi!
- Der Thrish
jotkut vääräuskoiset ovat väittäneet Jumalan olevan rakkauden jumala, mutta silti joillain tuntuu olevan pakottava tarve uhkailla ja tunkea paskaa muiden ihmisten kurkusta alas...
- Damon
mä olen yrittänyt kysyä kaikilta tuntemiltani uskoa tunnustavilta ihmisiltä, että minkälainen se Jumala on, mutta kukaan ei tunnu tuntevan häntä.
Joku joskus sanoi jopa, että ei Jumalaa voi ymmärtää tai tuntea, koska hän ääretön, eikä ihmismieli voi sellaista käsittää.
Kun kerran siteeraat niin hienosti, niin kerrohan millainen on se Jumala jonka sinä tunnet? - Make
koskahan se jesse ja enkelit tulee *odottaa innoissaan*
- Teresia
Jesse tulee silloin kun haluaa. Mitä se sulle sitäpaitsi kuuluu, jos et kerran usko häneen? Jos uskot, et kirjoittele typeriä.
- Pure
liikuttavaa, että olet ottanut tehtäväksesi meidän harhaoppisten pelastamisen, mutta oikeastaan minua ei kiinnosta pätkääkään kuinka tässä käy. Me elämme yhden elämän ja sen jälkeen minulle on tyhjyys. Oma elämäni on täysin merkityksetön, kun katsoo suuremman joukon silmin, en voi saada mitään sen mahtavampaa aikaiseksi. Miksi siis joku suuri ja mahtava katsoisi juuri minun perääni, saapuisi paratiisistaan, joko pelastamaan minut tai heittämään tuliseen hornaan? Ei.. Minä vastaan itselleni ja lähimmilleni tekemisistäni, viime kädessä yhteiskunnalle. Kuoleminen merkitsee minulle väistämätöntä loppua joka tulee sitten kun tulee.
Ja raamatusta vielä. Allekirjoitan tuon, että raamattu ei ole satukirja. Se on länsimaisen sivistyksen avain ja johtanut moneen hyvään. Sen sisältämät faktat ovat historiaa, mutta sen myyttisyys perustuu fiktiolle, josta ihmiset ovat hakeneet tukea ja turvaa hetkillä joina ympärillä tapahtuneet asiat ovat heitä hämmästyttäneet ja he ovat hakeneet selityksiä ja tarkoitusta elämälleen. Näinä päivinä raamattu on menettänyt suuresti asemaansa, sillä muun kirjallisuuden määrä on suuri, eikä tämä ennen niin pyhä kirja ole ainoa sivistyksen ja lukutaidon lähde. Se oli hyvä ja tärkeä kirja joskus, tätä nykyä se alkaa käydä hyödyttömäksi. - Ateisti
Niin sinäkin varmaanb kuulut sarjaan että ku vaimo ei pidä sinusta niin se ansaitsee saada turpiin. Raamatussakin tehdään pahempia juttuja.
Lapsiin pätee sama homma, jos ne ei tottele, niin turpiin vaan. Kyllähän se on sallittua.
Tajuatko yhtään kuinka itserakas sun jumala on? RAKASTA/USKO MUHUN TAI TAPAN SUT. Sehän tuon sun leikkeen perimmäinen viesti on.
Samaan sarjaan kuuluu käsky.
" Älä pidä muita jumalia! "- Pelastaja
olet vissiin erehtynyt kirjasta
kun tuommoista julistat tai
sitten lukulasisi on ollut
kateissa jo hyvin kauan tai
olet erehtynyt koko aiheesta .
ohje hommaa uudet klasit ja
lue ja kertaa lukemasi .
Jeesus pelastaa ateistinkin kunhan
vain uskoo ja uskoo tietoon .
ja luovu tekojumalista ! - Ateisti
Pelastaja kirjoitti:
olet vissiin erehtynyt kirjasta
kun tuommoista julistat tai
sitten lukulasisi on ollut
kateissa jo hyvin kauan tai
olet erehtynyt koko aiheesta .
ohje hommaa uudet klasit ja
lue ja kertaa lukemasi .
Jeesus pelastaa ateistinkin kunhan
vain uskoo ja uskoo tietoon .
ja luovu tekojumalista !No sähän se paras puhuja oot jos et oo tuommoisia huomannut. Puusta ei saanut ottaa hedelmää, kaikkivoipana se olisi voinut poistaa tai jättää tekemättä koko puun, mutta se jätti sen kaikkitietävänä siihen jotta SAA potkia "lapsensa" kotoa pois.
Mä jos jätän karkit esille ja vaikka lapsi ei tottele, niin annan sen kuulla parit valitut sanat ja opin ITSEKKIN pistään karkit korkeammalle.
Entäs sitten muut hörhötykset, jos et usko/rakasta häntä niin joudut helvettiin tai sut tuhotaan tai kaikkea mahdollisia uhkauksia löytyy. Mun mielestä siitä on luettavissa itserakkautta ja jotain muutakin. - Pelastaja
Ateisti kirjoitti:
No sähän se paras puhuja oot jos et oo tuommoisia huomannut. Puusta ei saanut ottaa hedelmää, kaikkivoipana se olisi voinut poistaa tai jättää tekemättä koko puun, mutta se jätti sen kaikkitietävänä siihen jotta SAA potkia "lapsensa" kotoa pois.
Mä jos jätän karkit esille ja vaikka lapsi ei tottele, niin annan sen kuulla parit valitut sanat ja opin ITSEKKIN pistään karkit korkeammalle.
Entäs sitten muut hörhötykset, jos et usko/rakasta häntä niin joudut helvettiin tai sut tuhotaan tai kaikkea mahdollisia uhkauksia löytyy. Mun mielestä siitä on luettavissa itserakkautta ja jotain muutakin.*(jos et usko/niin sut tapetaan)
taitaa olla paha ongelma , mutta
ei ole totta vaan suurta harhaa ,
? kuka sut tappaa ja milloin ? .
helvetti on ruotsin kielen sana
ja tarkoittaa ikuista kadotusta
joka tarkoittaa nimen poistamista
ihmisten listalta joka on Jumalan kirjassa,
itse valinnan teet ei kukaan pakota sua,
joka tapaiksessa kuolet joskus ja silleen . - Ateisti
Pelastaja kirjoitti:
*(jos et usko/niin sut tapetaan)
taitaa olla paha ongelma , mutta
ei ole totta vaan suurta harhaa ,
? kuka sut tappaa ja milloin ? .
helvetti on ruotsin kielen sana
ja tarkoittaa ikuista kadotusta
joka tarkoittaa nimen poistamista
ihmisten listalta joka on Jumalan kirjassa,
itse valinnan teet ei kukaan pakota sua,
joka tapaiksessa kuolet joskus ja silleen .Ootko joku Wigga?
Ainakin raamatussa yks periaate on just toi ruotsalainen sana tai rakasta itserakasta.
Sana "pakottaa". Uskoisin että kun pakottaa jonku johonkin, pitää uhkailla uhria jollain hirveällä asialla.
P.S. Kyllä tiedän että raamatussa on hyviäkin juttuja ja ohjeita, mutta sie näät vissiin vain ne??? - oot
Ateisti kirjoitti:
Ootko joku Wigga?
Ainakin raamatussa yks periaate on just toi ruotsalainen sana tai rakasta itserakasta.
Sana "pakottaa". Uskoisin että kun pakottaa jonku johonkin, pitää uhkailla uhria jollain hirveällä asialla.
P.S. Kyllä tiedän että raamatussa on hyviäkin juttuja ja ohjeita, mutta sie näät vissiin vain ne???ja rienaa ja rienaa mut kyl on piinaa
suomea et tajua joten se siit !
jumala on rakkaus ja totuus , siunausta sullekkin !
ps.en kyl taida osata kun pukkaa ny juttuu - nopeasti !
mene nyt kiireen vilkkaan hakemaan
hoitoa itsellesi sillä kyllä näyttää
toi sinun ongelmasi tosi pahalta !
sekoilet ja hourailet aivan kummia
juttuja , mitä aineita mahdollisesti
käytät ? ne saattavat kyllä aiheuttaa
tuommoisia sekavuus tiloja ! soita nyt
edes johonkin auttavaan puhelimeen !
ja pelasta jo itsesi ;) !!!! . - tuota noin
nopeasti ! kirjoitti:
ja pelasta jo itsesi ;) !!!! .Tuo nyt ei ollut kovin asiallinen kommentti.
Mikä helkkari ihmisiä riivaa, että käsketään heti hoitoon jos joku sanoo hiukka poikkinaisen sanan tai "rajun" mielipiteen.
Jos tämä kirjoittaja puhuisi pienistä vihreistä pikku-ukoista, jotka kyläilee harvase päivä , voisi tuo hoitoon kehoittaminen olla kohdallaan, mutta sekin pitäisi tehdä hienotunteisesti.
Eikö ihmisillä enää ole käytöstapoja ja hienotunteisuutta.
Kuvitellaanko, että mä olen kova jätkä , kun uskallan suoltaa tuollaista tekstiä?
Mistähän on kyse?
Mikähän on ikä? - jee
nopeasti ! kirjoitti:
ja pelasta jo itsesi ;) !!!! .on niin, että kyllä se hoidossa oleva tunnistaa houretilat, vai? :) :( ;() 9(/)!!!!111!!"#
- Antti
KYLLÄPÄ PELOTTAA!
- Teresia
Raamatun sana on aina vakavaa tekstiä. Ihmisen ei pitäisi leikkiä kissaa ja hiirtä Raamatun sanan kanssa, sillä kissa nappaa hiiren nopsasti.
- Antti
Teresia kirjoitti:
Raamatun sana on aina vakavaa tekstiä. Ihmisen ei pitäisi leikkiä kissaa ja hiirtä Raamatun sanan kanssa, sillä kissa nappaa hiiren nopsasti.
Aivan, ihan niinku lapset uskoo joulupukkiin!
- Vapauden puolesta
Hitler: "Te juutalaiset olette maailman pohjasakkaa! Lähetän teidät ikuiseen kadotukseen!"
Stalin: "Uskokaa kommunismiin! Tai minä teloitutan teidät kaikki tyynni!"
Vanhan Testamentin Jumala -- ai hitsi, se tulikin jo...- Teresia
uuden testamentin Jumala?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241